MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2014

zoeken in:
Gretz schreef:
De beste ladder die ik ooit ben tegengekomen!

Zal voor mij ook niet veel schelen. Enkel 6e metaal geef ik minder dan 9. Zelfs drie songs uit mijn top 5 van het jaar.

1. Meg Myers - Desire
2. The Juan Maclean - A Simple Design
3. Röyksopp & Robyn - Monument
4. The Juan MacLean - I've Waited for So Long

1. FKA twigs - Two Weeks

2. The Juan MacLean - A Simple Design
3. Röyksopp & Robyn - Monument
4. Het Zesde Metaal - Zet Mie Af

DjFrankie (moderator)
1 First Aid Kit - My Silver Lining
2 FKA twigs - Two Weeks
3 Warpaint - Biggy
4 Meg Myers - Desire

1. Warpaint - Biggy
3. The Juan MacLean - I've Waited for So Long
4. First Aid Kit - My Silver Lining

1. Het Zesde Metaal - Zet Mie Af

2. Warpaint - Biggy
3. FKA twigs - Two Weeks
4. The Juan MacLean - A Simple Design
5. The Juan MacLean - I've Waited for So Long
6. Röyksopp & Robyn - Monument

7. Meg Myers - Desire
8. First Aid Kit - My Silver Lining

1. Meg Myers - Desire
2. The Juan MacLean - I've Waited for So Long
4. The Juan MacLean - A Simple Design

Ik ben pas de eerste die I've Waited for So Long meer punten geeft dan A Simple Design...
Nou ja, ik heb liever dat jullie de verkeerde van TJM de finale in stemmen dan allebei de nummers net niet.

1. Meg Myers - Desire
2. First Aid Kit - My Silver Lining
4. The Juan MacLean - I've Waited for So Long

1. Röyksopp & Robyn - Monument
3. FKA twigs - Two Weeks

1. FKA twigs - Two Weeks
2. Röyksopp & Robyn - Monument
3. The Juan MacLean - A Simple Design

1. Meg Myers - Desire
2. Warpaint - Biggy
4. First Aid Kit - My Silver Lining

1. Het Zesde Metaal - Zet Mie Af
2. Meg Myers - Desire
3. First Aid Kit - My Silver Lining
4. Warpaint - Biggy

stoepkrijt schreef:
Under the Pressure haalt de finale, terwijl Red Eyes dat vorig jaar niet lukte. Ik snap het niet en had het liever andersom gezien.
+1

stoepkrijt schreef:
En er is nog iets dat ik niet snap: On the Heart II. Ik hoor echt niet wat er zo goed is aan dat nummer. Niet dat ik het niet wil horen - ik doe echt mijn best! - maar ik begrijp dat hele nummer gewoon niet. Voor de finale zal ik dat nummer nóg maar eens aandachtig luisteren, misschien ga ik ooit ineens het licht zien.
+1

Drie waanzinnig sterke tracks die bij het beste van 2014 behoren. Waarom A Simple Design bij vrijwel iedereen (voor zover dat zichtbaar is gemaakt) hoger scoort dan I've Waited For So Long, vraag ik me ook af. Een sterke hypnotiserende track.

1. Meg Myers - Desire
3. First Aid Kit - My Silver Lining
4. FKA twigs - Two Weeks

5. The Juan MacLean - A Simple Design
6. Röyksopp & Robyn - Monument
7. Het Zesde Metaal - Zet Mie Af
8. Warpaint - Biggy

stoepkrijt schreef:
Under the Pressure haalt de finale, terwijl Red Eyes dat vorig jaar niet lukte. Ik snap het niet en had het liever andersom gezien.

Under the Pressure of liever gezegd het hele album van The War On Drugs heb ik eerder behoorlijk links laten liggen. Het kwartje bij Under the Pressure is pas een paar weken terug flink gevallen. Een persoonlijk groeinummer.

stoepkrijt schreef:
En er is nog iets dat ik niet snap: On the Heart II. Ik hoor echt niet wat er zo goed is aan dat nummer.
Die gedachte speelt bij mij ook, al vanaf de eerste keer dat ik het hoorde. En het nummer kreeg juist heel veel bijval. Nou ja, soms moet je je bij iets neer kunnen leggen. Datzelfde heb ik bij Emma Ruth Rundle - Arms I Know So Well. Gelukkig heeft dat nummer de finale dan net niet gehaald. En echt veel rek zal er voor de toekomst ook niet inzitten, schat ik zo in.

Gelukkig doen er al een paar parels mee in de finale van dit jaar en ook vanuit deze ladder komt daar nog wel iets moois bij.

stoepkrijt schreef:

Het scheelde vorig jaar maar 1 punt voor Red Eyes. Nu zijn de verschillen ook weer klein, zo klein dat 1 (nieuwe) stemmer al beslissend kan zijn. Omgekeerd was inderdaad een stuk beter geweest, maar we kunnen niet stellen dat Under the Pressure nu populairder is dan Red Eyes. Ik hoop dat de laatste het wel gewoon beter gaat doen in de Ladder en de Witte Trui.

Poeha schreef:
(quote)

Under the Pressure of liever gezegd het hele album van The War On Drugs heb ik eerder behoorlijk links laten liggen. Het kwartje bij Under the Pressure is pas een paar weken terug flink gevallen. Een persoonlijk groeinummer.

Bij mij werkte het precies andersom. Het was in de eerste maanden van 2014 nog wel een van mijn favorieten op Lost in a Dream, maar nu wordt ie almaar saaier als ik hem vaker hoor. Dit nummer is voor mij exemplarisch voor het feit dat de lengte soms enorm kan gaan tegenwerken. De spanning is volledig weggeëbd nu ik enkele tientallen luisterbeurten verder ben. Red Eyes daarentegen blijft wel interessant omdat het precies lang genoeg is en er in feite veel meer in het nummer gebeurt.

stoepkrijt schreef:
En er is nog iets dat ik niet snap: On the Heart II. Ik hoor echt niet wat er zo goed is aan dat nummer.

Poeha schreef:

Die gedachte speelt bij mij ook, al vanaf de eerste keer dat ik het hoorde. En het nummer kreeg juist heel veel bijval. Nou ja, soms moet je je bij iets neer kunnen leggen. Datzelfde heb ik bij Emma Ruth Rundle - Arms I Know So Well. Gelukkig heeft dat nummer de finale dan net niet gehaald. En echt veel rek zal er voor de toekomst ook niet inzitten, schat ik zo in.

Gelukkig doen er al een paar parels mee in de finale van dit jaar en ook vanuit deze ladder komt daar nog wel iets moois bij.

Liesa Van Der Aa en Emma Ruth Rundle maken volgens mij vooral zwaardere kost die echt de tijd nodig heeft om te groeien. Zo ervoer ik het zelf tenminste. Ik kon beide nummers pas goed op waarde schatten toen ik ze al meer dan 10-15x gehoord had. En ook in albumcontext kwamen ze bij mij veel beter binnen dan in een willekeurige ladder. Nu kan het natuurlijk prima dat een ander nooit de schoonheid van deze nummers in gaat zien (omdat het simpelweg zijn smaak niet is), maar ik denk wel dat het lastiger is om deze muziek te leren waarderen als je het alleen een paar keer in laddercontext hoort.

Ik stem vanavond nog.

Voor mij was Liesa van der Aa juist één van de grootste ontdekkingen van vorig jaar. Moet me nog steeds eens aan het album wagen, maar die is zo lang.

Deze laatste ladder blijft tot morgenmiddag staan.

Arrie schreef:
Moet me nog steeds eens aan het album wagen, maar die is zo lang.
Als je zo'n opmerking plaatst móét ik weten hoe lang dat album dan wel net is. Daarom heb ik het even opgezocht, met als gevolg dat ik nu ook razend benieuwd ben geworden!

Een werk van 2 uur en 12 minuten, verdeeld over drie schijfjes met een indrukwekkend concept erachter. Dat maakt me nieuwsgierig. Of ik me er daadwerkelijk aan ga wagen durf ik nog niet te zeggen.

Ik heb hem al binnen gehaald via Soulseek, maar ik ben er nog niet aan toegekomen. Zware kost.

1. FKA twigs - Two Weeks
2. Röyksopp & Robyn - Monument
3. Warpaint - Biggy

Album van Liesa is meer dan de moeite, maar vooral live een aanrader !

1. First Aid Kit - My Silver Lining
2. Meg Myers - Desire
3. Het Zesde Metaal - Zet Mie Af
4. FKA twigs - Two Weeks

Hopelijk lukt het First Aid Kit nog om door te dringen naar de finale. Echt een heel mooi nummer!

1. The Juan MacLean - A Simple Design
3. Warpaint - Biggy
4. Röyksopp & Robyn - Monument

1. First Aid Kit - My Silver Lining
2. Het Zesde Metaal - Zet Mie Af

Laaste ladder blijft nog een dagje langer staan. Ik moet nu op weg naar het World Minimal Music Festival met oa James Holden, Luke Abott en Koreless

Gretz schreef:
Liesa Van Der Aa en Emma Ruth Rundle maken volgens mij vooral zwaardere kost die echt de tijd nodig heeft om te groeien. Zo ervoer ik het zelf tenminste. Ik kon beide nummers pas goed op waarde schatten toen ik ze al meer dan 10-15x gehoord had. En ook in albumcontext kwamen ze bij mij veel beter binnen dan in een willekeurige ladder. Nu kan het natuurlijk prima dat een ander nooit de schoonheid van deze nummers in gaat zien (omdat het simpelweg zijn smaak niet is), maar ik denk wel dat het lastiger is om deze muziek te leren waarderen als je het alleen een paar keer in laddercontext hoort.

Vreemd dat je Emma Ruth Rundle als zwaardere kost bestempeld. Ik vind dit eerder vrij licht en iets dat direct binnenkwam bij mij. Wat Liesa betreft, heb je wel gelijk.

dumb_helicopter schreef:
(quote)

Vreemd dat je Emma Ruth Rundle als zwaardere kost bestempeld. Ik vind dit eerder vrij licht en iets dat direct binnenkwam bij mij. Wat Liesa betreft, heb je wel gelijk.

Ze maakt vrij depressieve muziek en dat beluister ik niet dagelijks. Zwaarder in vergelijking met andere zangeressen die ver kwamen.Pas in de maandfinale begon ik Arms I Know So Well echt te waarderen. Het zou natuurlijk dat jij het anders ervaart omdat je vaker naar hardere rock/metal luistert waar je vaak ook even in moet komen.

Ik kom zo met de uitslag. Ik ga er vanuit dat iedereen ondertussen genoeg tijd heeft gekregen om te stemmen

Gast
geplaatst: vandaag om 21:39 uur

geplaatst: vandaag om 21:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.