MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2014 [De Top 2000 van MusicMeter] #2

zoeken in:
Als ik de nummers van dames Sinead en Nina weer hoor had ik ze toch nóg hoger moeten zetten in mijn lijst, wat een enorm krachtige vrouwelijke stemmen. Daar hoef je dus geen man voor te zijn.

Cured schreef:
Ja, The Who wordt ook nogal 'gehaat' door de alto's/hipsters/ waver's/poppers en whatever..... .....zou zo maar kunnen
The Who lijkt mij dan weer zo'n veilige middelmaat dat vrij onopgemerkt naar een 20e plek gaat. Vorig jaar bv. Black Soul Choir, Instant Street en Common People.

Mwah, denk eerder dat omdat de meesten het veilige middelmaat vinden hij in de meeste lijstjes niet hoger dan de 25e plek is terug te vinden.

chevy93 schreef:

Een verklaring voor die bizarre sprong op het einde heb ik nog steeds niet.

Goh, wie weet vinden heel wat mensen het at the end of day gewoon een heel sterk nummer. Lijkt me de enige verklaring hoor

Mijn voorspellingen:

Top 10:
1. Rebellion (Lies)
2. A Forest
3. Street Spirit (Fade Out)
4. How Soon Is Now?
5. Paranoid Android
6. There Is A Light That Never Goes Out
7. Black
8. A Day In The Life
9. Love Will Tear Us Apart
10. Heroes

Hoogste binnenkomer:
The Unforgettable Fire

Hoogste debutant:
Shine On You Crazy Diamond

Love/Hate:
Svefn-G-Englar

Eerste rijtje:
32. Inner City Blues
31. Maid Of Orleans
30. Baba O'Riley
29. Move On Up

Move On Up schat ik hoger in en Gaye eigenlijk ook wel. Die andere twee denk en hoop ik vanavond terug te zien.

Edgar18 schreef:
Move On Up schat ik hoger in en Gaye eigenlijk ook wel. Die andere twee denk en hoop ik vanavond terug te zien.

Jij misschien wel, maar de rest niet, wetende dat 3 soulnummers elkaar ook gewoon gaan tegenwerken.

Hoeft toch niet, dat er 3 soulnummers in de finale staan weerhield mij er niet van ze alle 3 in mijn top 10 te zetten. Bovendien is soul denk ik niet echt een genre waar je een hekel aan kan hebben.

Drie soulnummers in de finale werken elkaar tegen maar al die rock in de finale werken elkaar niet tegen? :/

Waarom zouden drie soulnummers (wat echt niet veel is) elkaar tegenwerken?

mol
Als de planeten een beetje gunstig staan horen OMD en Songs: Ohia bij de eerste slachtoffers. De soulnummers mogen van mij ook gespaard blijven, maar ik denk dat er zeker eentje gaat afvallen.

Soul lijkt me bij uitstek een genre om een enorme bloedhekel aan te hebben.

chevy93 schreef:
Soul lijkt me bij uitstek een genre om een enorme bloedhekel aan te hebben.

Huh, hoezo dan?

Omdat het volledig valt of staat bij de geloofwaardigheid van de zanger(es).

Die uithalen van een Otis Redding, kippenvel of overdreven pathos?

Arrie schreef:
Drie soulnummers in de finale werken elkaar tegen maar al die rock in de finale werken elkaar niet tegen? :/

Waarom zouden drie soulnummers (wat echt niet veel is) elkaar tegenwerken?

Omdat 90% van de stemmers hier alleen maar naar rock luistert en de soulnummers dus standaard onderaan zet

Ik hoop ook dat ze hoger staan (waren mijn nummers 2 en 4), maar ik heb er een hard hoofd in...

chevy93 schreef:
Omdat het volledig valt of staat bij de geloofwaardigheid van de zanger(es).

Ik zie niet helemaal in hoe een Move On Up volledig valt of staat bij de geloofwaardigheid van de zanger. Voor zover ik dat van een nummer in de finale zou zeggen, zou ik dat nog het snelst zeggen van Black ofzo.

Edit: ah, je hebt je berichtje aangepast. De uithalen van Eddie Vedder: kippenvel of overdreven pathos?

Move On Up is dan ook meer funk dan soul.

Edit: ah, je hebt je berichtje aangepast. De uithalen van Eddie Vedder: kippenvel of overdreven pathos?
Natuurlijk, maar Pearl Jam heeft verder ook nog de instrumentatie; iets wat bij soul doorgaans veel meer bijzaak is.

chevy93 schreef:

Bovendien wie weet, misschien had Rebellion wel nog dikker gewonnen zonder Tunnels. Tot aan 20 lijstjes voor het einde was het trouwens helemaal niet "gewoon weer dik". Een verklaring voor die bizarre sprong op het einde heb ik nog steeds niet.

Gewoon toeval dat de lijstjes in die volgorde kwamen, en dat het nog lang spannend leek. We zullen ook nog wel eens een Witte Trui-editie meemaken waarbij de nummer 1 snel de leiding pakt en die niet meer weggeeft. Zoals de Ladderfinale van dit jaar waar nu ook geen sprake is van constant stuivertje wisselen.

Onweerwolf
Voorspelling onderste 4:

29 Don't look back in anger
30 Maid of Orleans
31 Inner City Blues
32 Move on up

Onweerwolf
Arrie schreef:
De uithalen van Eddie Vedder: kippenvel of overdreven pathos?

In ieder geval oneindig veel mooier dan Curtis M.

chevy93 schreef:

(quote)
Natuurlijk, maar Pearl Jam heeft verder ook nog de instrumentatie; iets wat bij soul doorgaans veel meer bijzaak is.

De instrumentatie is voor mij bij soul net zo min bijzaak als bij rock. En ook zeker geen bijzaak bij Move On Up, Inner City Blues of Sinnerman.

De onderste vier

29. OMD - Maid of Orléans
30. Songs: Ohia - Lioness
31. Marvin Gaye - Inner City Blues
32. Oasis - Don't Look Back in Anger

Ik denk

29. Marvin Gaye - ICB
30 Songs Ohia - Lioness
31. OMD - Maid Of Orleans
32. Oasis - Don't Look Back in Anger

32. Don't Look Back In Anger
31. Maid Of Orleans
30. Troy
29. Move On Up

Denk ik

chevy93 schreef:

(quote)

Kan mezelf geen Sinnerman zonder de stuwende instrumentatie voorstellen, en Move On Up waardeer ik eigenlijk ook vooral door de instrumentatie, die zorgt voor de enorme swingendheid van het nummer.
Juist Black waardeer ik door de stem van Eddie Vedder en niet zozeer door de instrumentatie

Voorspelling Top 10:

1. Arcade Fire - Rebellion ( Lies )
2. Radiohead - Street Spirit ( Fade Out )
3. The Smiths - How Soon Is Now?
4. Radiohead - Paranoid Android
5. The Cure - A Forest
6. The Smiths - There `s A Light That Never Goes Out
7. Pearl Jam - Black
8. The Beatles - A Day In The Life
9. Rolling Stones - Gimme Shelter
10. David Bowie - Heroes

Voorspelling Down Under:

29. Sinead O Connor - Troy
30. Curtis Mayfield - Move On Up
31. OMD - Maid of Orleans
32. Songs: Ohia - Lioness

Mijn lijstje is opgestuurd Ik vind dat er maar één matig nummer in de lijst staat. Helaas verwacht ik die niet al te snel hier te zien

Veel Move on Up maar ik denk juist die redelijk hoog zal staan, zeg rond de 20ste stek.

Onweerwolf schreef:
De Langste Platen uit de MuMeLadder 2014

De kortste ook bekend (dan wel al geplaatst)? Ik verwacht daar Undertones

Onweerwolf
vigil schreef:
(quote)

De kortste ook bekend (dan wel al geplaatst)? Ik verwacht daar Undertones

Gisteren.

chevy93 schreef:

Voor mij niet hoor. Eerder nog het tegendeel zelfs.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:31 uur

geplaatst: vandaag om 16:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.