MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2014 [De Top 2000 van MusicMeter] #2

zoeken in:
Onweerwolf
Tijd om de Top 5 te voorspellen!

1. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
2. The Cure - A Forest
3. Radiohead - Paranoid Android
4. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
5. The Smiths - How Soon Is Now?

Ik doe, omdat het zo close op de plekken 2 t/m 8 is, een top 8. Er is één uitloper, maar daaronder is het bloedspannend.
1. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
2. The Smiths - How Soon is Now?
3. Radiohead - Street Spirit (fade out)
4. Radiohead - Paranoid Android
5. David Bowie - Heroes
6. The Cure - A Forest
7. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
8. The Beatles - A Day In the Life

Ik verwacht geen verrassingen bij de nummers die hoog staan, maar wel een beetje in de volgorde.

Vooruit, een kleine voorspelling van de top vijf.

1. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
2. The Smiths - How Soon Is Now?
3. Radiohead - Paranoid Android
4. The Cure - A Forest
5. Arcade Fire - Rebellion (Lies)

Vanavond begint het feest van het bekendmaken van de finale.....iedereen die nog een eindlijstje wil insturen, de deadline is vanavond om 21.00u.

Ik vertrek vanavond op weekend, dus ik zal het bekendmaken van de finale volledig missen, ik zal dinsdag het resultaat wel lezen

1.street spirit- radiohead
2.there is a light - smiths
3.rebellion - arcade fire
4. a forest - cure
5. paranoid android - radiohead

Onweerwolf schreef:
De Kortste Platen uit de MuMeLadder 2014

Pos. Lengte Artiest - Titel

01. 01:19 The Three Degrees - The Runner Tribal Gathering
02. 01:43 The Undertones - Here Comes The Summer [El Ninjo]
03. 01:50 The White Stripes - Fell In Love With A Girl [Mojo Pin]
04. 01:57 The Box Tops - The Letter [ArthurDZ]
05. 02:00 Neutral Milk Hotel - The King Of Carrot Flowers Pt. One [Arrie]
06. 02:01 Serge Gainsbourg - Ballade De Melody Nelson [Klassiekers '08]
07. 02:03 Blur - Song 2 [Status Seeker]
08. 02:03 Neil Young - The Needle And The Damage Done [Klassiekers '07]
09. 02:03 The Beatles - Eleanor Rigby [Klassiekers '08]
10. 02:04 The Byrds - Wasn't Born To Follow [orbit]
11. 02:04 Pixies - Wave Of Mutilation [El Ninjo]
12. 02:04 The Smiths - Girlfriend In A Coma [Strangeways]
13. 02:04 Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream? [the viking]
14. 02:05 The Beatles - Norwegian Wood (This Bird Has Flown) [Klassiekers '07]
15. 02:07 Nick Drake - Pink Moon [The Scientist]
16. 02:07 Bill Withers - Ain't No Sunshine [Reijersen]

Waarbij ik me besef dat ik vermoedelijk een erg korte versie heb van The Runner. Maar eens uitzoeken hoe dat zit.

Dat klopt inderdaad niet, The Runner is langer. Op Spotify is ie 4:22.

Mijn top-5 voorspelling

1. Radiohead- Street Spirit (Fade Out)
2. The Smiths- How Soon is Now?
3. Arcade Fire- Rebellion (Lies)
4. Radiohead- Paranoid Android
5. The Cure- A Forest

1. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
2. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
3. The Cure - A Forest
4. The Smiths - How Soon Is Now?
5. Radiohead - Paranoid Android

Alleen over de nummer 1 ben ik vrij zeker dat hij op de juiste positie staat. Street Spirit, PA en A Forest worden volgens mij niet meer populairder gedurende de jaren, en ik kan me dan ook moeilijk voorstellen dat een van die nummers bij elke tussenstand op 1 staat.

Onweerwolf
Arrie schreef:
(quote)

Dat klopt inderdaad niet, The Runner is langer. Op Spotify is ie 4:22.

Mijn versie komt van deze verzamelaar:

Various - Disco Explosion (CD) at Discogs

http://puu.sh/dATP1/00c7153d30.png

Casartelli (moderator)
Gretz schreef:
Alleen over de nummer 1 ben ik vrij zeker dat hij op de juiste positie staat. Street Spirit, PA en A Forest worden volgens mij niet meer populairder gedurende de jaren, en ik kan me dan ook moeilijk voorstellen dat een van die nummers bij elke tussenstand op 1 staat.

Ik vrees dat je daar gelijk in hebt. Snap ook niet helemaal waarom men hiervoor ineens zo massaal zijn geld op Street Spirit inzet.

Onweerwolf
Er kan vanaf dit moment in dit topic genomineerd worden voor de 9e editie van de MuMeLadder.

Wil je alvast luisteren naar de nieuwe nominaties dan kan dat via deze Spotify Playlist:

MuMeLadder [Nieuwe Nominatie Overzicht] on Spotify - open.spotify.com

of

spotify:user:onweerwolf:playlist:0FZN08TqjG7BOcas40YIIF

Casartelli schreef:
Ik vrees dat je daar gelijk in hebt. Snap ook niet helemaal waarom men hiervoor ineens zo massaal zijn geld op Street Spirit inzet.
Omdat ik verwacht dat vorig jaar een eenmalige stunt was van Rebellion. Al wordt dit wel mede ingegeven door het feit dat ik Rebellion toch een stuk zwakker vindt dan de andere topfavorieten en me daarom ook slecht voor kan stellen dat ie het heel goed gaat doen. Mocht Rebellion het nummer met de grote voorsprong zijn dan kunnen de komende jaren wel eens wat saai gaan worden..

Onweerwolf
De Langste Platen uit de MuMeLadder 2014

Pos. Lengte Artiest - Titel

01. 23:29 Pink Floyd - Echoes [Kasperbert]
02. 23:18 Godspeed You! Black Emperor - Sleep [The Eraser]
03. 22:43 Kraftwerk - Autobahn [Klassiekers '10]
04. 22:54 Genesis - Supper's Ready [Klassiekers '07]
05. 22:27 Gazpacho - Tick Tock [Casartelli]
06. 21:32 Rare Earth - Get Ready [Klassiekers '10]
07. 19:36 Sonic Youth - The Diamond Sea [Choconas]
08. 18:45 Yes - Close To The Edge [cosmic kid]
09. 18:29 Archive - Lights [meyer]
10. 18:24 Earth And Fire - Song Of The Marching Children [Klassiekers '11]
11. 17:58 Godspeed You! Black Emperor - East Hastings [Klassiekers '07]
12. 17:42 Porcupine Tree - Anesthetize [Kasperbert]
13. 17:26 Nils Frahm - Tristana [Lukk0]
14. 17:23 Saybia - Untitled [Nicolage Rico]
15. 17:16 Marillion - Grendel [Glen Hansard]
16. 17:12 Harmonium - Histoires Sans Paroles [Lukas]

Cured
Veel Prock....(maar da's logisch ).....en enkele verdwaalde andere nummers.

Edgar18 schreef:
(quote)
Omdat ik verwacht dat vorig jaar een eenmalige stunt was van Rebellion. Al wordt dit wel mede ingegeven door het feit dat ik Rebellion toch een stuk zwakker vindt dan de andere topfavorieten en me daarom ook slecht voor kan stellen dat ie het heel goed gaat doen. Mocht Rebellion het nummer met de grote voorsprong zijn dan kunnen de komende jaren wel eens wat saai gaan worden..

Waarom zou het een eenmalige stunt zijn geweest? Arcade Fire is afgelopen jaar alleen maar meer een gevestigde naam geworden.

Daarom juist, ik verwacht dat de gunfactor vorig jaar wat hoger was. Plus de toevoeging van Tunnels, wat het voor Rebellion ook niet direct makkelijker zal maken. Maar zoals ik al zei, mede ingegeven door eigen voorkeur .

Heb ook even de jaren vergeleken voor mezelf. De finale was dit jaar voor mij toch een stuk minder. 7 nummers uit mijn top 11 zijn weggevallen. Heb er naast een nieuwe nummer 30, 31 en 32 wel een nieuwe (vroegere) nummer 1 voor terug.

Nieuw in 2014: 1, 4, 6, 11, 14, 16, 24, 30, 31, 32 (gemiddeld 16,7)
Weg in 2014: 2, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 15, 27, 29, 32 (gemiddeld 13,7)

Cured
Ik ben niet van de statistieken, maar vind het wel leuk om te lezen. Ik verwacht overigens een klinkende overwinning van Arcade Fire en The Cure op 3 of zo; op zich niet zo'n lastige voorspelling denk ik.

De nummer laatst durf ik niet te voorspellen....De love/Hate zal misschien wel STH worden....

herman schreef:
(quote)

Waarom zou het een eenmalige stunt zijn geweest? Arcade Fire is afgelopen jaar alleen maar meer een gevestigde naam geworden.
Om dezelfde reden dat Arcade Fire vorig jaar uit het niets op 1 kwam.

Ik verwacht zelf eerder een 5e of 6e plek.

De teller staat momenteel op 136 lijstjes (inclusief de startladder), ik ben nu uit de lucht tot ik schat ergens 21.30u , uiterlijk 22.00u....dan nog snel de eventueel laatste binnengekomen lijstjes verwerken en dan kunnen we los. We starten dan met een blokje van 4, de nummers 29 - 32....laat maar horen wat jullie als eerste setje verwachten.

chevy93 schreef:
(quote)
Om dezelfde reden dat Arcade Fire vorig jaar uit het niets op 1 kwam.

Vorig jaar kwam ie niet uit het niets hoor. Het jaar daarvoor stond ie ook al dik in de top 10.

Een zevende plek in 2012, met lichtjaren achterstand op de nummer 1. Dat vind ik wel "uit het niets". Een 7e plek die (dacht ik) bovendien vooral te danken was aan het ontbreken van Neighborhood #1 (Tunnels) en/of Neighborhood #3 (Power Out).

Maar waarom zou Rebellion teruggaan naar het vroegere status quo als er verleden jaar zo'n aardverschuiving in de populariteit van dat nummer is ontstaan? Gewoon omdat er een extra AF-nummer bij is gekomen waar Rebellion in de Witte Trui al twee jaar op rij geen last van heeft? Nee, ik denk dat Rebellion gewoon weer gaat winnen.

Ja, inderdaad, vergeet niet dat Rebellion dit jaar ook gewoon weer dik de Witte Trui heeft gewonnen. Terwijl Tunnels ook meedeed, sterker nog, die werd daarachter tweede. Ze zaten elkaard dus helemaal niet in de weg.

Cured
El Ninjo schreef:
....laat maar horen wat jullie als eerste setje verwachten.
eerlijk gezegd durf ik me daar haast niet toe te verleiden, maar ik denk iig OMD . Misschien Joy Divison op 29, Sineed op 30....

Arrie; Bij de eerste editie zag je heel duidelijk twee keer Arcade Fire onderaan, ja, maar ook twee keer heel duidelijk Arcade Fire onderaan.

Bovendien wie weet, misschien had Rebellion wel nog dikker gewonnen zonder Tunnels. Tot aan 20 lijstjes voor het einde was het trouwens helemaal niet "gewoon weer dik". Een verklaring voor die bizarre sprong op het einde heb ik nog steeds niet.

Maar we zien het zondag wel.

Zelf denk (en hoop) ik:

1. How Soon Is Now?
2. Street Spirit
3. A Forest
4. Paranoid Android
5. A Day in the Life
6. Heroes
7. Rebellion
8. There is a Light

Ik vermoed

29. Sinéad
30. Inner City Blues
31. The Who
32. OMD

Cured
Ja, The Who wordt ook nogal 'gehaat' door de alto's/hipsters/ waver's/poppers en whatever..... .....zou zo maar kunnen

Voorspelling top 5:

1. The Smiths - There Is a Light That Never Goes Out
2. Radiohead - Street Spirit
3. Arcade Fire - Rebellion (Lies)
4. The Smiths - How Soon Is Now
5. Radiohead - Paranoid Android

Onderste 3:

32. OMD - Maid of Orleans
31. The Who - Baba O' Riley
30. Talking Heads - Once In a Lifetime

Gast
geplaatst: vandaag om 14:49 uur

geplaatst: vandaag om 14:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.