Muziek / Muziekgames / Best Metal Albums Ever
zoeken in:
0
Cured
geplaatst: 29 december 2014, 18:08 uur
30. Blizzard Of Ozz - Ozzy Osbourne (1980)

Wat is er nu mooier om te beginnen met een album van de Godfather of Metal, Mr. Ozzy Osbourne himself......oftewel : hoe binnen een jaar van Hell naar Heaven te gaan met zijn solodebuut, niet in de minste plaats door de inbreng van meester gitarist Randy Rhoads. Helaas heeft de samenwerking niet lang mogen duren door een stompzinnig vliegongeluk in maart '82, waarbij Randy het leven verloor op slechts 25 - jarige leeftijd .....R.I.P.

Wat is er nu mooier om te beginnen met een album van de Godfather of Metal, Mr. Ozzy Osbourne himself......oftewel : hoe binnen een jaar van Hell naar Heaven te gaan met zijn solodebuut, niet in de minste plaats door de inbreng van meester gitarist Randy Rhoads. Helaas heeft de samenwerking niet lang mogen duren door een stompzinnig vliegongeluk in maart '82, waarbij Randy het leven verloor op slechts 25 - jarige leeftijd .....R.I.P.
0
geplaatst: 29 december 2014, 18:15 uur
Inderdaad een mooi begin.
Maar het zou me verbazen als hier nog 29 albums gaan volgen die het verdienen om hoger te eindigen.
Maar het zou me verbazen als hier nog 29 albums gaan volgen die het verdienen om hoger te eindigen.
0
Cured
geplaatst: 29 december 2014, 18:18 uur
29. The Sound Of Perseverance - Death (1998)

Opnieuw een album met een invloedrijk gitarist en songwriter, maar nu van de Death Metal scene. Chuck Schuldiner stierf in december 2001 aan de gevolgen van een hersentumor en daarmee verloor de Metal scene weer een grootheid.
Menigeen beschoudt dit laatste werk van Death als hun meest complete en beste, hoewel de andere albums ook zo hun fans hebben.

Opnieuw een album met een invloedrijk gitarist en songwriter, maar nu van de Death Metal scene. Chuck Schuldiner stierf in december 2001 aan de gevolgen van een hersentumor en daarmee verloor de Metal scene weer een grootheid.
Menigeen beschoudt dit laatste werk van Death als hun meest complete en beste, hoewel de andere albums ook zo hun fans hebben.
0
geplaatst: 29 december 2014, 18:21 uur
Veel te lage plek natuurlijk voor Death. 
Volgens mij had ik hem op nummer drie staan.

Volgens mij had ik hem op nummer drie staan.
0
geplaatst: 29 december 2014, 18:21 uur
0
geplaatst: 29 december 2014, 18:22 uur
MIsschien leuk om er telkens een linkje naar het desbetreffende album te geven? 
Verder een aangename start!

Verder een aangename start!
0
Cured
geplaatst: 29 december 2014, 18:27 uur
28. Peace Sells.....But Who's Buying ? - Megadeth (1986)

De ene klassieker volgt hier na de andere ; nu één van de drie Thrash klassiekers uit '86, dit album van Megadeth. Dave Mustaine kwam uit een moeilijk dal de voorgaande jaren (uit Metallica gezet, alcoholmisbruik) maar kwam ijzersterk terug met dit tweede Megadeth album. Dave snauwt zijn teksten vol cynisme en laat zijn gitaar 'mee spreken '.
De hoes toont een levend lijk met zijn koffertje om vrede te verkopen terwijl alles om hem heen in puin en verderf ligt ; wie wil er eigenlijk werkelijk vrede ?

De ene klassieker volgt hier na de andere ; nu één van de drie Thrash klassiekers uit '86, dit album van Megadeth. Dave Mustaine kwam uit een moeilijk dal de voorgaande jaren (uit Metallica gezet, alcoholmisbruik) maar kwam ijzersterk terug met dit tweede Megadeth album. Dave snauwt zijn teksten vol cynisme en laat zijn gitaar 'mee spreken '.
De hoes toont een levend lijk met zijn koffertje om vrede te verkopen terwijl alles om hem heen in puin en verderf ligt ; wie wil er eigenlijk werkelijk vrede ?
0
Cured
geplaatst: 29 december 2014, 18:29 uur
Even een break voor een uurtje of zo en zal idd even de hoezen klikbaar maken.
0
geplaatst: 29 december 2014, 18:38 uur
Tot hiertoe alleen nog maar uitstekende albums die absoluut niet gemist kunnen worden in mijn ceedee- en elpeeverzameling.
0
geplaatst: 29 december 2014, 18:48 uur
Daar ben ik het mee eens ware het niet dat ik er slechts eentje van zelf genomineerd had.
0
geplaatst: 29 december 2014, 18:48 uur
Mooiste mascotte gaat alvast naar Megadeth's Vic Rattlehead.
0
Cured
geplaatst: 29 december 2014, 19:20 uur
27. Hell Awaits - Slayer (1985)

Opnieuw een Thrash album en wel van Slayer , het soms wat onderschatte Hell Awaits, hun eerste (echt) goede album, hoewel op MM niet denderend gewaardeerd. Helaas is ons hier ook al weer een gitarist ontvallen, nml. Jeff Hanneman. Dit album is ook beslist invloedrijk op latere extreme Metal bands, hoewel hun grootste/bekendste album en 'ultimate Thrash' klassieker nog moest komen.
Het was de Nr. 1 van B.Robertson

Opnieuw een Thrash album en wel van Slayer , het soms wat onderschatte Hell Awaits, hun eerste (echt) goede album, hoewel op MM niet denderend gewaardeerd. Helaas is ons hier ook al weer een gitarist ontvallen, nml. Jeff Hanneman. Dit album is ook beslist invloedrijk op latere extreme Metal bands, hoewel hun grootste/bekendste album en 'ultimate Thrash' klassieker nog moest komen.
Het was de Nr. 1 van B.Robertson
0
geplaatst: 29 december 2014, 19:30 uur
0
geplaatst: 29 december 2014, 19:33 uur
Ik ben wel eens benieuwd hoeveel albums er van de laatste 15 jaar in het lijstje zullen zitten.
0
Cured
geplaatst: 29 december 2014, 19:38 uur
dumb_helicopter schreef:
Ik ben wel eens benieuwd hoeveel albums er van de laatste 15 jaar in het lijstje zullen zitten.
Als we nu eens 45 jaar Metal history rekenen, zullen dat er dan rekenkundig en evenredig verdeeld er....10 moeten worden ! Wait and see... Ik ben wel eens benieuwd hoeveel albums er van de laatste 15 jaar in het lijstje zullen zitten.

0
geplaatst: 29 december 2014, 19:44 uur
Cured schreef:
Dit album wordt wel beschouwd als hun beste en meest ruwe, beukende intense Power Metal in optima forma.
Dit album wordt wel beschouwd als hun beste en meest ruwe, beukende intense Power Metal in optima forma.
Ik wil er geen genrediscussie van maken, maar Pantera, power metal?

0
geplaatst: 29 december 2014, 19:46 uur
bennerd schreef:
Dit begint veilig, maar wel goed! Pantera erbij, hoppa.
Dit begint veilig, maar wel goed! Pantera erbij, hoppa.
Tot hiertoe nog steeds prima albums die allemaal in mijn collectie zitten. Maar de volgorde zou ik alvast wijzigen.
0
Cured
geplaatst: 29 december 2014, 20:11 uur
25. Train Of Thought - Dream Theater (2003)

Band van gitaarvirtuoos John Petrucci, met één van hun 'hardere' albums wordt beweerd. Dit is het eerste progmetal gerelateerde album in dit voorlopige rijtje. Gezien de relatief grote aanhang van Progliefhebbers op de site misschien ook niet het laatste...?
Hier niemand die die dit album op één had staan in zijn/haar persoonlijke top tien en het is het eerste album hier vanaf/na het jaar 2000...

Band van gitaarvirtuoos John Petrucci, met één van hun 'hardere' albums wordt beweerd. Dit is het eerste progmetal gerelateerde album in dit voorlopige rijtje. Gezien de relatief grote aanhang van Progliefhebbers op de site misschien ook niet het laatste...?
Hier niemand die die dit album op één had staan in zijn/haar persoonlijke top tien en het is het eerste album hier vanaf/na het jaar 2000...

0
Cured
geplaatst: 29 december 2014, 20:18 uur
Ik las het ergens op een Metal site van 'kenners', maar ik heb dit niet bedacht dus. Ik schrap het wel om discussies te voorkomen. 

0
geplaatst: 29 december 2014, 20:23 uur
Ik ben geen prog liefhebber bij uitstek maar deze razende sneltrain of thought is zelfs mij niet ontgaan.
0
Cured
geplaatst: 29 december 2014, 20:25 uur
24. Leviathan - Mastodon (2004)

Opnieuw een album van de laatste 15 jaar en wel Leviathan van Mastodon, hun meest geroemde en ook (nipt) best gewaardeerde album hier op MM. Een album wat meer kanten van de Metal laat zien op één album en een over het algemeen goed gewaardeerde band hier op MM.
Het was de nummer 1 van eightynine

Opnieuw een album van de laatste 15 jaar en wel Leviathan van Mastodon, hun meest geroemde en ook (nipt) best gewaardeerde album hier op MM. Een album wat meer kanten van de Metal laat zien op één album en een over het algemeen goed gewaardeerde band hier op MM.
Het was de nummer 1 van eightynine
0
geplaatst: 29 december 2014, 20:28 uur
Sterker nog, staat zelfs in mijn alltime top10! Ook direct het eerste album die ik echt ken tot nu toe. Aardig wat klassiekers in te halen zeg maar....
0
geplaatst: 29 december 2014, 20:29 uur
Cured schreef:
Ik las het ergens op een Metal site van 'kenners', maar ik heb dit niet bedacht dus. Ik schrap het wel om discussies te voorkomen.
Het ging misschien niet over het genre maar over hun album Power Metal uit '88.

0
geplaatst: 29 december 2014, 20:30 uur
eightynine schreef:
Sterker nog, staat zelfs in mijn alltime top10! Ook direct het eerste album die ik echt ken tot nu toe.
Sterker nog, staat zelfs in mijn alltime top10! Ook direct het eerste album die ik echt ken tot nu toe.
Idem hier, was ook onderdeel van mijn top10... heerlijk album
0
geplaatst: 29 december 2014, 20:31 uur
Nog altijd gewaardeerde albums die in de collectie zitten, al is er nog geen een bij die ik zelf in mijn top 10 had staan.
* denotes required fields.