Muziek / Muziekgames / Best Metal Albums Ever
zoeken in:
0
Cured
geplaatst: 29 december 2014, 20:38 uur
23. The Gathering Wilderness - Primordial (2005)

Niet helemaal hun best gewaardeerde album op MM van deze Ierse band, maar wel er dicht tegenaan. Misschien wel de eerste verrassing in deze lijst qua naamsbekendheid, maar het is wel een goed, rauw en meeslepend album. Ook de hoes is anders, niet zo'n archetype Metalhoes.
Het was de Nr. 1 van crosskip

Niet helemaal hun best gewaardeerde album op MM van deze Ierse band, maar wel er dicht tegenaan. Misschien wel de eerste verrassing in deze lijst qua naamsbekendheid, maar het is wel een goed, rauw en meeslepend album. Ook de hoes is anders, niet zo'n archetype Metalhoes.
Het was de Nr. 1 van crosskip
0
geplaatst: 29 december 2014, 20:39 uur
Legt imo wel het loodje tegenover Remission, maar Blood and Thunder staat in mijn top tien metalnummers. Oude Mastodon heerst.
0
Cured
geplaatst: 29 december 2014, 20:47 uur
Morgen heb ik meer tijd, dus dit was het voor vanavond.....enjoy The Music. 

0
geplaatst: 29 december 2014, 20:54 uur
bennerd schreef:
Legt imo wel het loodje tegenover Remission, maar Blood and Thunder staat in mijn top tien metalnummers. Oude Mastodon heerst.
Oude Mastodon heerst inderdaad. Deze heb ik op LP en is meteen ook mijn favoriete Mastodonplaat. Remission is dan weer de enige plaat van Mastodon die ik nog niet beluisterd heb. Straks maar eens verandering in brengen!
Mooi lijstje voorlopig, afwisseling tussen oud en nieuw.
Alhoewel, 'nieuw', 9 van mijn 10 inzendingen zijn recenter dan de albums die al de revue gepasseerd zijn.

0
geplaatst: 29 december 2014, 20:56 uur
Leuk begin van de lijst! Enkel Dream Theater bevond zich in mijn lijstje, en de rest moet ik nog altijd een keertje opzetten ben ik bang...
0
geplaatst: 29 december 2014, 21:09 uur
bennerd schreef:
De eindriff van Burning Man is dan wel iets bovennatuurlijks wat op Leviathan ontbreekt.

0
geplaatst: 29 december 2014, 21:26 uur
Die Leviathan moet ik maar eens uitproberen; ken hem nl. nog niet. Mooi lijstje tot dusver.
0
Cured
geplaatst: 30 december 2014, 08:25 uur
22. Jane Doe - Converge (2001)

Soms wat wisselend ontvangen, dit album van Converge, maar wel veruit het best gewaardeerde album van ze op MM. De ritmes zijn hectisch en het gaat er stevig en experimenteel aan toe. Het leunt zowel op hardcore- als punk-metal.
Dit was de Nr. 1 van james_cameron

Soms wat wisselend ontvangen, dit album van Converge, maar wel veruit het best gewaardeerde album van ze op MM. De ritmes zijn hectisch en het gaat er stevig en experimenteel aan toe. Het leunt zowel op hardcore- als punk-metal.
0
geplaatst: 30 december 2014, 08:31 uur
Jane Doe! Stond bij mij ook heel erg hoog. Fantastische plaat, blij dat hij een plek krijgt.
0
Cured
geplaatst: 30 december 2014, 08:38 uur
21. Si Monumentum Requires, Circumspice - Deathspell Omega (2004)

Deze Franse Metal band belandt met dit album op plaats 21, een keurige prestatie. Ze zijn te vinden de Black Metal hoek en leveren een uitstekend, gitzwart én muzikaal gebrachte plaat uit.
Dit was de Nr. 1 van AOVV

Deze Franse Metal band belandt met dit album op plaats 21, een keurige prestatie. Ze zijn te vinden de Black Metal hoek en leveren een uitstekend, gitzwart én muzikaal gebrachte plaat uit.
Dit was de Nr. 1 van AOVV
0
geplaatst: 30 december 2014, 09:43 uur
Mooie lijst tot dusver. Ondanks dat ik 80% ervan in de kast heb staan heb ik op geen enkele gestemd. Goed teken!
0
geplaatst: 30 december 2014, 11:53 uur
Het leek even zo'n standaard lijst met 80s krakers te worden, maar de variatie komt er nu wel goed. Mooie lijst tot zover met als hoogtepunt natuurlijk The Gathering Wilderness op 23 *)*
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 30 december 2014, 12:02 uur
Tot nu toe ken ik er vijf van:
Blizzard Of Ozz - Ozzy Osbourne (1980)
The Sound Of Perseverance - Death (1998)
Peace Sells.....But Who's Buying ? - Megadeth (1986)
Hell Awaits - Slayer (1985)
Train Of Thought - Dream Theater (2003)
Blizzard Of Ozz - Ozzy Osbourne (1980)
The Sound Of Perseverance - Death (1998)
Peace Sells.....But Who's Buying ? - Megadeth (1986)
Hell Awaits - Slayer (1985)
Train Of Thought - Dream Theater (2003)
0
geplaatst: 30 december 2014, 12:09 uur
Ik ken er acht. De twee die er vandaag zijn bijgekomen zijn me onbekend. Als ik lees hardcore/punk en black metal dan zal dat wel zo blijven.
0
geplaatst: 30 december 2014, 12:33 uur
Deathspell Omega 
Staat niet in mijn top tien maar wel een geweldige band.

Staat niet in mijn top tien maar wel een geweldige band.
0
Cured
geplaatst: 30 december 2014, 13:00 uur
21. Painkiller - Judas Priest (1990)

Their finest (last) hour ? Menigeen vindt van wel en het is toch wel duidelijk het best gewaardeerde
JP album hier op de site. De band was gedurende de latere jaren 80 wat weggezakt, maar sloeg nog één keer keihard terug met deze spetterende plaat. De 'oude garde' en invloedrijke Metalband van de 70's strikes back !
Geen enkele Nr. 1 positie, maal een aantal rake klappen deed dit album in de Top 30 belanden.

Their finest (last) hour ? Menigeen vindt van wel en het is toch wel duidelijk het best gewaardeerde
JP album hier op de site. De band was gedurende de latere jaren 80 wat weggezakt, maar sloeg nog één keer keihard terug met deze spetterende plaat. De 'oude garde' en invloedrijke Metalband van de 70's strikes back !
Geen enkele Nr. 1 positie, maal een aantal rake klappen deed dit album in de Top 30 belanden.
0
aslan (crew)
geplaatst: 30 december 2014, 13:07 uur
mee eens, geweldige band... dit album kreeg een 4,5* van mij, maar zit ook niet in deze top tien
0
geplaatst: 30 december 2014, 13:12 uur
Carnal Malefactor is een bom van een nummer. Alleen al daarvoor een verdiende plaats in deze lijst. Het is een plaat die ik maar heel af en toe opleg, maar het is black metal van het hoogste niveau.
Het staat wel niet in mijn persoonlijke top 10.
Het staat wel niet in mijn persoonlijke top 10.
0
geplaatst: 30 december 2014, 13:13 uur
bennerd schreef:
Jane Doe! Stond bij mij ook heel erg hoog. Fantastische plaat, blij dat hij een plek krijgt.
idem! Ik heb de laatste worp van ze betiteld als meer hardcore, anders zou ik die gestemd hebben. All we love we leave behind mag met de eer strijken in het hardcore lijstje
0
Cured
geplaatst: 30 december 2014, 13:21 uur
20. The Downward Spriral - Nine Inch Nails (1994)

Op plaats 20 een band met een album dat meer in de Alternative/Industrial Metal hoek zit ; weer eens wat anders. Grote man hierachter is Trent Reznor met zijn experimentele aanpak. Een album vol verrassende wendingen en nieuwe ideeën.
Dit was de Nr. 1 van Ataloona

Op plaats 20 een band met een album dat meer in de Alternative/Industrial Metal hoek zit ; weer eens wat anders. Grote man hierachter is Trent Reznor met zijn experimentele aanpak. Een album vol verrassende wendingen en nieuwe ideeën.
Dit was de Nr. 1 van Ataloona
0
geplaatst: 30 december 2014, 13:30 uur
Ah, heerlijk dat Industrial ook een plekje heeft gevonden in deze lijst. Niet in m'n top 10, maar een zeer lekkere plaat is het wel
0
geplaatst: 30 december 2014, 13:44 uur
Ik vind Downward Spiral eigenlijk niet echt metal, anders had ik er ook wel op gestemd
0
geplaatst: 30 december 2014, 14:01 uur
Ik heb ook NIN nooit als metal kunnen beschouwen. Maar wel mooi dat industrial nog een beetje op de lijst staat. Had zelf uiteraard ook industrial in de lijst, echter niet deze.
0
geplaatst: 30 december 2014, 15:18 uur
Ook nog getwijfeld over NIN (en Ministry vooral!), maar toch maar laten afvallen..
0
Cured
geplaatst: 30 december 2014, 15:20 uur
19. Blackwater Park - Opeth (2001)

Wat is een Top 30 zonder smaakmaker van de laatste 20 jaar Opeth? De heren hebben diverse albums uitgebracht , maar deze is toch wel een meest gewaardeerde album. Die vele albums deed de positie van BP niet zo goed, want er werd nogal op verschillende albums gestemd en daarmee belandde dit album op plaats 19.
Dit was de nr. 1 van Dieter

Wat is een Top 30 zonder smaakmaker van de laatste 20 jaar Opeth? De heren hebben diverse albums uitgebracht , maar deze is toch wel een meest gewaardeerde album. Die vele albums deed de positie van BP niet zo goed, want er werd nogal op verschillende albums gestemd en daarmee belandde dit album op plaats 19.
Dit was de nr. 1 van Dieter
0
Cured
geplaatst: 30 december 2014, 15:32 uur
18. Burn My Eyes - Machine Head (1994)

Uitstekend, beukend en wreed debuutalbum van deze Amerikaanse band. Samen met het latere The Blackening (die op MM iets hoger gewaardeerd wordt) de beste Machine Head albums op MM. Ik zelf ga nog steeds voor deze classic en kan maar niet genoeg krijgen van o.a Davidian, Old en de afsluiter Block.

Uitstekend, beukend en wreed debuutalbum van deze Amerikaanse band. Samen met het latere The Blackening (die op MM iets hoger gewaardeerd wordt) de beste Machine Head albums op MM. Ik zelf ga nog steeds voor deze classic en kan maar niet genoeg krijgen van o.a Davidian, Old en de afsluiter Block.
0
geplaatst: 30 december 2014, 15:51 uur
Ah, die staat bij mij op negen. Davidian is het nummer met de meest brute outro ever.
* denotes required fields.