Muziek / Muziekgames / Metal Albums List (2005-2014)
zoeken in:
0
Cured
geplaatst: 5 januari 2015, 19:32 uur
Deze 5 albums zaten tus een beetje tussen 'wal en schip' ; wel iets hoger dan wat er allemaal vrij snel achter zit, wat teveel is om op te noemen. Wel opvallend is dat dat, net als deze 5 (behalve Lapsus), (zowat) allemaal uit de '00's komen dus niet uit de laatste 5 jaar. Hoe zal dat in de Top 10 zijn ?
Primordial deed het in de Ever Metal List ook al goed (rond plaats 20 daar), dus mocht je een beetje verwachten dat we 'm hier terug zouden zien en dat deed dit album op de rand van de top 10, plek 12.
Vanaf de Top 10 valt er relatief wat een gat. Vanaf morgenavond het begin van de ....Top 10 !
Primordial deed het in de Ever Metal List ook al goed (rond plaats 20 daar), dus mocht je een beetje verwachten dat we 'm hier terug zouden zien en dat deed dit album op de rand van de top 10, plek 12.
Vanaf de Top 10 valt er relatief wat een gat. Vanaf morgenavond het begin van de ....Top 10 !
0
geplaatst: 5 januari 2015, 19:36 uur
Op de matige plaat van Megadeth na allemaal toppers voor mij ook al heb ik ze niet genomineerd. Belooft nog wat voor de top 10.
0
Cured
geplaatst: 5 januari 2015, 19:39 uur
Ja, Endgame wordt hier op de site ook niet overdreven denderend gewaardeerd i.t.t. de andere 4 genoemde albums, hoewel hij mij wel het meeste ligt eigenlijk qua smaak.
0
geplaatst: 5 januari 2015, 19:49 uur
Cult of Luna had ik op de tweede plek staan, terechte notering in de top 15. 

0
geplaatst: 5 januari 2015, 19:54 uur
Al 2 platen die ik in mijn kast heb staan, dat is nu al meer dan in het vorige topic.
Het zijn dan ook 2 fantastische platen (Gojira en Cult of Luna). Primordial is een band waar ik wat meer moet van gaan beluisteren. Hun nieuwste album vind ik alleszins best goed!
Het zijn dan ook 2 fantastische platen (Gojira en Cult of Luna). Primordial is een band waar ik wat meer moet van gaan beluisteren. Hun nieuwste album vind ik alleszins best goed!
0
Linus Van Pelt
geplaatst: 5 januari 2015, 20:38 uur
Hey Light Bearer, toch nog iets dat ik vrijwillig luister
0
geplaatst: 5 januari 2015, 20:45 uur
Oh, Light Bearer had ik niet eens gezien! Prachtig album. Op cd gekocht toen ik nog geen platenspeler had. Toen ik vorig jaar de 2LP zag liggen in Consouling Store voor maar 17 euro kon ik het niet laten om het nog eens te kopen. Dit is een van mijn favoriete albums, zowel qua muziek als qua artwork, en stond op nr. 2 in mijn lijstje.
0
geplaatst: 5 januari 2015, 21:20 uur
Lapsus van Light Bearer! Met het meesterlijke Primum Movens. Ik ben erg benieuwd naar de Top 10. En hoe hoog mijn absolute nummer één staat. Nice work so far Cured
.
.
0
geplaatst: 5 januari 2015, 21:35 uur
Fijn, Light Bearer! 
Ik verwacht nog wel enkele albums uit m'n top 10..

Ik verwacht nog wel enkele albums uit m'n top 10..
0
geplaatst: 5 januari 2015, 21:42 uur
Dit gaat niet mijn lijstje worden, vrees ik als deze vijf de toon zetten voor de top 10. 

0
geplaatst: 5 januari 2015, 22:19 uur
De thrash klassiekers komen uit de eightees en inderdaad Megadeth maakt Megadeth muziek, dus niks nieuws onder de zon. Maar ze overtreffen zich wel door na zoveel jaar vrij onverwacht met deze beuker te komen. Vanaf 2009 zijn er sowieso lekkere thrash albums uitgekomen.
Ik verwacht Metallica, Judas Priest, Black Sabbath en meer van die classic Metal bands namelijk niet in de top 10 terug te zien (edit: die heb ik zelf ook niet genomineerd overigens). Waarschijnlijk nog Iron Maiden, afhankelijk op welk album deez of geen gestemd heeft.
Ik verwacht Metallica, Judas Priest, Black Sabbath en meer van die classic Metal bands namelijk niet in de top 10 terug te zien (edit: die heb ik zelf ook niet genomineerd overigens). Waarschijnlijk nog Iron Maiden, afhankelijk op welk album deez of geen gestemd heeft.
0
geplaatst: 5 januari 2015, 22:39 uur
En voor een Megadeth album wordt die best hoog gewaardeerd. Nummer 4 van hun 14 delige discografie. Alleen no. 1 scoort een 4.0, nummers 2 t/m 4 een 3.8.
U ziet het al, ik ben best verguld met de top 15 entry hahaha
U ziet het al, ik ben best verguld met de top 15 entry hahaha

0
geplaatst: 6 januari 2015, 02:36 uur
Tja, ik heb de 'verkeerde' Gojira, CoL en Neurosis in mijn lijstje. Buiten mijn nummer 1 zal het wel weer niks worden. De vorige keer hadden een paar mensen de verkeerde Amenra, dus die zal het ook wel niet redden.
0
Cured
geplaatst: 6 januari 2015, 16:55 uur
..............................Top 10 !............................
[img][/img]
....na 18.00 uur !
[img][/img]
....na 18.00 uur !
0
geplaatst: 6 januari 2015, 18:08 uur
Die had ik niet zien aankomen, maar dat type metal blijft vaak ook helemaal uit mijn zicht.
0
geplaatst: 6 januari 2015, 18:10 uur
AmenRa 
Stond niet in mijn lijstje en III vind ik beter, maar wel leuk dat ze erin staan.
Die Heathen snap ik niks van, saaie plaat en hun oudere werk is veel beter.

Stond niet in mijn lijstje en III vind ik beter, maar wel leuk dat ze erin staan.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 6 januari 2015, 18:11 uur
Tot nu toe ken ik er drie van, zou ik ergens blijven hangen zijn? 
Edit: zeker de eerste van Heathen is een goeie! Evolution of Chaos staat nog op mijn luisterlijst.

Edit: zeker de eerste van Heathen is een goeie! Evolution of Chaos staat nog op mijn luisterlijst.
0
Cured
geplaatst: 6 januari 2015, 18:16 uur
trebremmit schreef:
Heathen vind ik de enige nog pruimbare muziek van dit setje van drie voorlopig, met nadruk op 'Die Heathen snap ik niks van, saaie plaat en hun oudere werk is veel beter.
muziek' en niet zo'n enorm gebrul e.d.
0
geplaatst: 6 januari 2015, 18:32 uur
trebremmit schreef:
Stiekem vind ik dat ook, vandaar dat III in mijn lijst op één stond

0
geplaatst: 6 januari 2015, 19:00 uur
Precambrian is wel veel meer dan gewoon gebrul, natuurlijk. Prachtplaat. Een nieuwe wereld ging voor mij open toen ik deze leerde kennen.
0
Cured
geplaatst: 6 januari 2015, 19:34 uur
Zeker, muzikaal vind ik het erg interessant, maar het duurt mij persoonlijk veels te lang (1,5 uur !).
* denotes required fields.