Muziek / Muziekgames / Metal Albums List (2005-2014)
zoeken in:
0
Cured
geplaatst: 1 januari 2015, 12:52 uur
Hierbij als toetje van de 'overall' lijst een topic over de laatste 10 Metal jaren, die wel wat extra aandacht verdienen qua bekendheid bij de grote Metal aanhang alhier op MM via een Toplijst.
Regels:
1. Stuur aan mij via PM jouw Metal Albums Top 10 over (2005 t/m 2014)
2. Noem eerst de band, dan album en dan het jaar tussen haakjes a.u.b.
3 Alleen 'normale' studioalbums (geen E.P's /verzamel e.d.)
4. Maximaal 2 albums per band
5. Het album moet op MM minimaal onder het genre 'Metal' vermeld worden.
Deadline: zondagavond 23.59 uur.
Regels:
1. Stuur aan mij via PM jouw Metal Albums Top 10 over (2005 t/m 2014)
2. Noem eerst de band, dan album en dan het jaar tussen haakjes a.u.b.
3 Alleen 'normale' studioalbums (geen E.P's /verzamel e.d.)
4. Maximaal 2 albums per band
5. Het album moet op MM minimaal onder het genre 'Metal' vermeld worden.
Deadline: zondagavond 23.59 uur.
0
Cured
geplaatst: 1 januari 2015, 12:59 uur
Dank je wel.
Als iemand nog users weet die meer in de laatste 10 jaar 'zitten' qua Metal, tag ze gerust (ik meen bijv ook Niels94 en Don Cappucino ?). ik hoop overigens ook dat de 40+ generatie zich hier in mengt en we een leuke mix krijgen van jonge en (wat) oudere users
.
Als iemand nog users weet die meer in de laatste 10 jaar 'zitten' qua Metal, tag ze gerust (ik meen bijv ook Niels94 en Don Cappucino ?). ik hoop overigens ook dat de 40+ generatie zich hier in mengt en we een leuke mix krijgen van jonge en (wat) oudere users
.
0
geplaatst: 1 januari 2015, 14:01 uur
Ik ga het ook proberen. Tot en met 2014 neem ik aan (niet dat het voor mij iets uitmaakt ben ik bang voor)
0
Cured
geplaatst: 1 januari 2015, 14:23 uur
Ja, t/m 2014 (zijn dan 10 jaar !). Ik heb mede daarom de deadline naar zondagavond gebracht (ook voor mezelf). Vanaf maandag 'presenteer' ik een lijst tot de top 10 (afhankelijk van het aantal users en genoemde albums) en doe ik de Top 10 zoals ik ook met de 'Ever' lijst heb gedaan, maar dan 2 per avond zodat we/je er ook nog wat over kunt 'babbelen' en ik ook nog wat tijd over houd
.
Voor inspiratie kun je diverse Metal topics hier bezien of toplijsten (overig, op 2005-2014). Ook heb ik zelf al wat jaren op diverse Metal sites wat tips gelezen. Er is zelfs een Metalsite die ook nog Top 10 's per stroming(en) presenteert van de laatste 10 jaar bijv......(ik weet de naam zo even niet meer). Google biedt natuurlijk altijd wel uitkomst.
edit: ik heb overigens nu al 4 lijstjes binnen.....
.....nog 11 deze, dik 3 dagen en ik zit aan mijn minimum van 15 ingestuurde lijstjes.
.Voor inspiratie kun je diverse Metal topics hier bezien of toplijsten (overig, op 2005-2014). Ook heb ik zelf al wat jaren op diverse Metal sites wat tips gelezen. Er is zelfs een Metalsite die ook nog Top 10 's per stroming(en) presenteert van de laatste 10 jaar bijv......(ik weet de naam zo even niet meer). Google biedt natuurlijk altijd wel uitkomst.
edit: ik heb overigens nu al 4 lijstjes binnen.....
.....nog 11 deze, dik 3 dagen en ik zit aan mijn minimum van 15 ingestuurde lijstjes.
0
geplaatst: 1 januari 2015, 17:07 uur
Opgestuurd! Toch de helft van m'n vorige lijstje kunnen behouden.
0
geplaatst: 1 januari 2015, 17:21 uur
Opvallend, het nieuwste album uit mijn vorige lijstje was van 2002. En dat is niet omdat er daarna geen goede albums meer gemaakt zijn of ik ze niet ken. Maar blijkbaar hebben ze voor mij (nog) niet zo'n status van klassieker. Ik heb dus een geheel nieuw lijstje kunnen maken. Met niets minder dan uitstekende albums. (Wel maar 2 albums waar ik 5,0* aan geef, tegenover 10 albums in het vorige lijstje.)
0
Cured
geplaatst: 1 januari 2015, 19:16 uur
Het gaat alweer als een trein.....inmiddels al 8 lijstjes binnen, maar nog niks verwerkt; kom net van een Nieuwjaarsfeestje en morgen overdag ben ik ook elders , maar ik houd jullie tussendoor op de hoogte. 

0
Cured
geplaatst: 2 januari 2015, 08:16 uur
10 lijstjes binnen ! Nog helemaal geen 'uitlopers' , het is nog een dicht pak op elkaar.
0
geplaatst: 2 januari 2015, 18:15 uur
Mijn lijstje ligt ook in de postbus. Lastig zat. Aardig wat albums die ik vrij hoog in de waardering heb. Logischerwijs gekozen voor de albums die ik als dierbaar ben gaan beschouwen. En hoewel ik graag altijd 'vroeger was alles beter' mag roepen, blijkt dat er de laaste jaren toch heus wel verdomd veel van mijn gading over mijn miserabele kadaver is uitgestort waardoor die stelling zojuist zeer diep begraven is geraakt.
0
Cured
geplaatst: 2 januari 2015, 19:36 uur
Er moeten nog heel wat lijstjes komen, wil ik hier een fatsoenlijke lijst van kunnen maken; de top 10 bestaat voor de helft uit 'los' genoemde albums en wat er boven staat houdt ook niet over qua 'punten'.
0
geplaatst: 2 januari 2015, 21:09 uur
Don Cappuccino wil vast ook wel meedoen? En laboomzaa denk ik ook wel.
0
geplaatst: 2 januari 2015, 21:10 uur
Een lijstje maken lukt wel, eerst even kijken wat de volgorde wordt. 

0
Cured
geplaatst: 3 januari 2015, 08:24 uur
Inmiddels 15 lijstjes binnen....moet wel meer worden ! (minimaal tussen 20-25). Ik krijg zeker nog wel een stuk of 5 binnen als het goed is. Zoals het nu is, kan ik net niet een Top 10 presenteren, anders worden het 'losse' albums en dat is niet zo interessant vanuit de opzet/ lijst 'bekeken' , wel achteraf als de Top 10 van users; wie heeft 'wat' gekozen ?
0
geplaatst: 3 januari 2015, 10:39 uur
Lijst verstuurd. Anders wat users uit het vorige topic die nog niet gereageerd hebben taggen? Of pm'en? Zou mooi zijn mocht dit topic ook slagen.
0
geplaatst: 3 januari 2015, 11:38 uur
Nog even een paar taggen die misschien wel mee willen doen, weet niet of ze al een lijstje hebben ingestuurd, maar goed.
james_cameron Wolfmother orbit The Scientist eightynine
james_cameron Wolfmother orbit The Scientist eightynine
0
geplaatst: 3 januari 2015, 11:44 uur
Ik ga ook nog enkele mensen taggen, al is het mogelijk dat ze niet geïnteresseerd zijn of al een lijstje ingediend hebben. Joy4ever, jasper1991, The_CrY, Hypnoblivion, Tha)Sven, AOVV
0
geplaatst: 3 januari 2015, 11:51 uur
Idem: andnino, Sir Spamalot, Ataloona, Linus Van Pelt, sxesven, cornucopia, itchy, Mr. B, ThirdEyedCitizen, WILDE_FRANS.
0
geplaatst: 3 januari 2015, 11:56 uur
JSPR_G schreef:
Ik ga ook nog enkele mensen taggen, al is het mogelijk dat ze niet geïnteresseerd zijn of al een lijstje ingediend hebben. Joy4ever, jasper1991, The_CrY, Hypnoblivion, Tha)Sven, AOVV
Inderdaad behoor ik tot de tweede categorie. Dat vorige spel heb ik echter jammer genoeg moeten missen.Ik ga ook nog enkele mensen taggen, al is het mogelijk dat ze niet geïnteresseerd zijn of al een lijstje ingediend hebben. Joy4ever, jasper1991, The_CrY, Hypnoblivion, Tha)Sven, AOVV
0
Cured
geplaatst: 3 januari 2015, 12:01 uur
Ik hoop nog wel dat er wat users komen met meer '' beuk' en het 'snelle' werk voor de representativiteit.....het wordt allemaal wat een eenzijdige lijst zo.
0
geplaatst: 3 januari 2015, 12:06 uur
Het resultaat van het spelletje hier is representatief voor wat de deelnemers goed vinden. Niet meer, niet minder. Als je van te voren een bepaald resultaat beoogd kun je beter zelf een lijstje samenstellen of aan iemand vragen met de nodige smaak voor het 'beuk' en het 'snelle' werk.
0
Cured
geplaatst: 3 januari 2015, 12:26 uur
Het boeit me niet echt, maar zo is er natuurlijk niet veel aan. Ik heb heel veel users uit een bepaalde stroming, wat op zich niet erg is, maar niet representatief natuurlijk. Helemaal krijg je dat toch niet, want het is afhankelijk van het aantal en 'type' users.
0
geplaatst: 3 januari 2015, 12:45 uur
Eerst zijn er te weinig lijstjes, probeer ik je te helpen met wat mensen te taggen en dan is het teveel van hetzelfde?
Verder eens met Kronos.
Verder eens met Kronos.
0
Cured
geplaatst: 3 januari 2015, 12:53 uur
Nee, dat taggen gaat wel goed op zich ; ik bedoelde dat tweede, dus daarom is het nu in orde.
Verder natuurlijk niet eens met je betreffende de representativiteit. als er alleen maar Nederlander op een WK af komen, is dat toch ook niet representatief voor een WK voetbal bijv. ? verder maat het mij niet uit welk album er boven aan staat.
Verder natuurlijk niet eens met je betreffende de representativiteit. als er alleen maar Nederlander op een WK af komen, is dat toch ook niet representatief voor een WK voetbal bijv. ? verder maat het mij niet uit welk album er boven aan staat.
0
geplaatst: 3 januari 2015, 12:58 uur
Odi en ik zijn de enige die mensen getagd hebben buiten Bennerd en JSPR_G om, dus dan trek ik al snel de conclusie dat je mij bedoelt.
Snap ook niet waarom je zoiets wil sturen, het is wat het is toch?
Edit: Ik zie dat je je bericht hebt aangepast. Zo wordt het moeilijk reageren.
Snap ook niet waarom je zoiets wil sturen, het is wat het is toch?
Edit: Ik zie dat je je bericht hebt aangepast. Zo wordt het moeilijk reageren.

0
geplaatst: 3 januari 2015, 12:59 uur
Cured schreef:
Het interesseert me niet welk album het hoogste is, maar het is het representatiefst als er users uit alle hoeken komen en niet van 'één stroming', welke dat dan ook is.
Het interesseert me niet welk album het hoogste is, maar het is het representatiefst als er users uit alle hoeken komen en niet van 'één stroming', welke dat dan ook is.
Representatief voor wat?
Representatief is in deze toch een illusie hoor. Er zullen dan altijd wel volgens iemand teveel users uit een bepaalde hoek komen waardoor het eindresultaat niet 'representatief' is.
* denotes required fields.