Muziek / Muziekgames / Metal Albums List (2005-2014)
zoeken in:
0
geplaatst: 6 januari 2015, 19:42 uur
Ja, het is inderdaad een vrij lang album. Daarom dat ik meestal maar 1 van de 2 cd's beluister, en dan vooral het tweede. Het eerste cd'tje (Hadean/Archaean) is ook zeer goed, maar wordt soms wat vergeten door de genialiteit van Proterozoic.
0
Cured
geplaatst: 6 januari 2015, 19:46 uur
Zo , de helft van de Top 10 is langs geweest. Toch ook allemaal weer albums t/m 2010 op zijn recentst, niks van de laatste 4 jaar te bespeuren. Ik zal er nog een aantal proberen, afhankelijk van de zang. Muzikaal en compositorisch zal het vast wel heel goed zijn, misschien zang/brul technisch
ook , maar dat is bij mij nu eenmaal de grootste irritatiefactor; het ligt me niet.
Overigens maakt ik een foutje bij het plakken en kopiëren: het is Mass III (2005) die op plek 9 staat en niet Mass IIII (2008)
Morgenavond......de Top 5!
ook , maar dat is bij mij nu eenmaal de grootste irritatiefactor; het ligt me niet.Overigens maakt ik een foutje bij het plakken en kopiëren: het is Mass III (2005) die op plek 9 staat en niet Mass IIII (2008)
Morgenavond......de Top 5!
0
geplaatst: 6 januari 2015, 20:01 uur
Toch 'III' erin. Goed zo. En ook Eternal Kingdom die in mijn top-10 stond
Precambrian is tof, maar al heel lang niet meer gehoord.
Precambrian is tof, maar al heel lang niet meer gehoord.
0
geplaatst: 6 januari 2015, 20:35 uur
Tot hiertoe alleen nog maar Eparistera Daimones uit mijn lijst (stond op de 4de plaats).
0
geplaatst: 6 januari 2015, 20:39 uur
Eparista Daimones is ook mijn enige tot nu toe. Van Primoridial had ik een ander album in de lijst staan.
Die Heathen verrast me wel. Best een aardig album, maar wel een onomwonden reprise van Victims Of Deception.
Die Heathen verrast me wel. Best een aardig album, maar wel een onomwonden reprise van Victims Of Deception.
0
geplaatst: 6 januari 2015, 21:00 uur
Edwynn schreef:
Die Heathen verrast me wel.
Die Heathen verrast me wel.
Twee deelnemers die het hoog genoeg in hun lijstje hadden staan volstond denk ik.
0
geplaatst: 6 januari 2015, 21:01 uur
The Ocean, Heathen en Cult of Luna heb ik in het verleden drie sterren gegeven, Triptykon kreeg twee en een halve ster en AmenRa vier.
Hopelijk komen er nu wel wat betere albums op AmenRa na dan.
Hopelijk komen er nu wel wat betere albums op AmenRa na dan.

0
geplaatst: 6 januari 2015, 21:51 uur
Ik mis nog minstens drie toch wel essentiële albums (uit mijn lijst)
die zullen dan nog wel komen 
die zullen dan nog wel komen 
0
geplaatst: 6 januari 2015, 21:52 uur
Fuck yeah, dus toch Mass III! Bingo. Mooie lijst verder, het is ook erg duidelijk dat de Neurosis-nazaten de afgelopen tien jaar erg populair waren. En de wederopstanding van een 80's-held.
Ik verwacht Deafheavens Sunbather nog.
Ik verwacht Deafheavens Sunbather nog.
0
geplaatst: 6 januari 2015, 22:03 uur
Ik mis een bepaalde band met een O, die toch zeker een van zijn beste albums heeft afgeleverd in het eerste jaar van dit tijdsbestek. Maar misschien is die de aandacht ontschoten...
0
geplaatst: 6 januari 2015, 22:11 uur
andnino schreef:
Opeth
Opeth
Ik op mijn beurt mis een bepaalde band met een A. Met een album van vijf jaar geleden.
Maar goed, mijn Top 4 staat in de Top 10. Ik ben zeer content
. Erg benieuwd naar de Top 5.
0
geplaatst: 6 januari 2015, 23:21 uur
Avenged Sevenfold?
Ik heb er 2 nu. Begrijp hoe sommige de top 30 ever hebben beleefd
Maar ik ga ze allemaal eens een keer beluisteren.
Ik had Heathen op 7 dus er zullen toch wel meer stemmers zijn geweest dan 2 denk ik.
Ik heb er 2 nu. Begrijp hoe sommige de top 30 ever hebben beleefd
Maar ik ga ze allemaal eens een keer beluisteren.Ik had Heathen op 7 dus er zullen toch wel meer stemmers zijn geweest dan 2 denk ik.
0
geplaatst: 6 januari 2015, 23:29 uur
Heerlijke top 15 tot nu met veel albums waar ik op heb gestemd (o.a. Mass III en Eternal Kingdom). Ook zeer blij met Precambrian al vind ik persoonlijk Pelagial nog een stukje beter! CoL met twee albums erin is een verrassing, was onder de indruk dat ze toch wat kleiner waren maar dit bewijst het tegendeel. AmenRa en Triptykon natuurlijk onmisbaar, nu Katatonia nog en dan ben ik nog meer tevreden dan ik al ben.
0
geplaatst: 7 januari 2015, 10:53 uur
Weer niets uit mijn top 10 he?
(stiekem, daarom staat dit tussen haakjes, vind ik dat heel vet)
(stiekem, daarom staat dit tussen haakjes, vind ik dat heel vet)
0
Cured
geplaatst: 7 januari 2015, 12:45 uur
Laat ik een tipje van de sluier oplichten : de Nr. 5 is The Best Of The Rest als je de onderlinge verschillen bekijkt naar onderen toe in de lijst. De 4 hoogsten waren al vrij snel 'aanwezig' in die Top 5.....
Na 19.00 uur......de laatste 5 !
Na 19.00 uur......de laatste 5 !
0
geplaatst: 7 januari 2015, 18:56 uur
Ook nog niks van mijn top 10. Wat tot nu toe voorbij is gekomen ken ik, op één album na, ook niet. Veel te ontdekken dus.
0
Cured
geplaatst: 7 januari 2015, 19:05 uur
De top 3.....vanaf 20.00 uur. U mag al wat reacties 'spuien'' nu....!
0
geplaatst: 7 januari 2015, 19:07 uur
Machine Head, nog nooit naar geluisterd. Daar ga ik met dit album binnenkort verandering in brengen!
0
geplaatst: 7 januari 2015, 19:08 uur
Ik heb een lichtroze vermoeden dat Deafheaven op 1 gaat staan, aangezien dat het enige album van na 2005 was in het vorige topic.
0
geplaatst: 7 januari 2015, 19:18 uur
Op 5 en 4 twee veelgeprezen albums waar ik niet zo veel mee heb.
0
geplaatst: 7 januari 2015, 19:27 uur
Kronos schreef:
Van Agalloch ben ik ook niet zo zot, eigenlijk. Nochtans zou het echt iets voor mij moeten zijn, gezien mijn muzieksmaak.
0
geplaatst: 7 januari 2015, 19:33 uur
Agalloch dat gaat nog. Maar wat zovelen geweldig vinden aan The Blackening dat snap ik eerlijk gezegd niet. De muziek is gewoon oké maar die zangpartijen zijn echt niet om aan te horen.
0
geplaatst: 7 januari 2015, 19:36 uur
Strak album The Blackening maar ik vond Through the Ashes beter. Iets meer afwisseling. The Blackening beukt maar door.
0
geplaatst: 7 januari 2015, 19:37 uur
Hier ook nog niets uit mijn top10. Of 15. Of 50. Ik heb die AmenRa plaat wel eens geluisterd, maar alweer vergeten. Waar blijft Converge, dat was toch wel een klein beetje hoop.
* denotes required fields.