Muziek / Muziekgames / Metal Albums List (2005-2014)
zoeken in:
0
Cured
geplaatst: 3 januari 2015, 13:04 uur
Natuurlijk, het is ook maar een klein groepje relatief; als echter 66 % uit dezelfde 'hoek' komen, stelt het nog minder voor, al is het Death Metal.
Maar het wordt al wat breder zie ik door de laatste ingezonden PM's.
Maar het wordt al wat breder zie ik door de laatste ingezonden PM's.
0
geplaatst: 3 januari 2015, 13:05 uur
Lijstje verstuurd, helaas niet al te spannend, want 4 albums in mijn eerdere lijstje zijn reeds uit de periode 2005-2014...
0
geplaatst: 3 januari 2015, 13:40 uur
Ik volg de discussie een beetje. Persoonlijk denk ik dat er op metalgebied een behoorlijke verschuiving heeft plaatsgevonden door de decennia heen zodat je dat terugziet in de eindlijst van deze poll (2005-2014). En inderdaad, dat zal niet iedereen aanspreken. In zo'n top 30 van het vorige spel (1970-2014) zie je van (bijna) alle stromingen er iets in terug, nu zal het meer naar 1 kant neigen. Als je een top 10 doet van bijvoorbeeld de 80's dan heb je dat ook, maar dan weer een hele andere richting natuurlijk. De vraag aan jezelf (in dit geval mezelf) is dan of je met die populariteit van de stromingen op dat moment iets mee kunt. Ik maak het me soms te gemakkelijk om maar in de genres van weleer te blijven hangen.
We zullen zien, ik laat me in ieder geval verrassen welke "sfeervolle" albums de top bereikt hebben. Als ik er dan toch naar ga luisteren dan wil ik wel the best of the best proberen natuurlijk!
We zullen zien, ik laat me in ieder geval verrassen welke "sfeervolle" albums de top bereikt hebben. Als ik er dan toch naar ga luisteren dan wil ik wel the best of the best proberen natuurlijk!
0
Linus Van Pelt
geplaatst: 3 januari 2015, 14:08 uur
Hoi 2005 tot nu is echt voor mij vooral black metal en aanverwanten(slomer spul dus en dingen die niet veel mensen hier trekken weet ik uit ervaring) maar ik stuur wel een lijstje in.
0
Cured
geplaatst: 3 januari 2015, 14:42 uur
Nu al 25 verwerkt en het 'beeld' is al breder.....(waarschijnlijk in het begin toevallig relatief veel 'gelijkgestemden').
0
geplaatst: 3 januari 2015, 14:55 uur
trebremmit schreef:
Nog even een paar taggen die misschien wel mee willen doen, weet niet of ze al een lijstje hebben ingestuurd, maar goed.
james_cameron Wolfmother orbit The Scientist eightynine
Nog even een paar taggen die misschien wel mee willen doen, weet niet of ze al een lijstje hebben ingestuurd, maar goed.
james_cameron Wolfmother orbit The Scientist eightynine
Ik luister eigenlijk al ruim 10 jaar geen metal meer, dus count me out.
0
Cured
geplaatst: 3 januari 2015, 15:12 uur
Heb eigenlijk hetzelfde (ik denk haast wel 15 jaar zo'n beetje), maar ik kon nog wel nét 10 vinden die me wel aanspreken....(volg de stromingen wel eens zo her en der)
0
geplaatst: 3 januari 2015, 15:35 uur
Ik moet zeggen dat ik wel benieuwd ben naar al die 'gelijkgestemden'. En of ik er daar een van ben haha
0
geplaatst: 3 januari 2015, 15:45 uur
Volgens mij was ik wel redelijk vlot met het insturen van mijn lijstje, dus wat dat betreft ben ik wel optimistisch over die eindlijst! Converge op 1? 

0
geplaatst: 3 januari 2015, 23:40 uur
Klinkt interessant. Heb mijn lijstje verstuurd.
Hoop wat mensen te overtuigen dat er na 2004 toch echt wel goede metal gemaakt is, en hoop zelf te ontdekken dat er echt goede metal is van na 2011 (het jaar van de meest recente plaat uit mijn top 10)...
Hoop wat mensen te overtuigen dat er na 2004 toch echt wel goede metal gemaakt is, en hoop zelf te ontdekken dat er echt goede metal is van na 2011 (het jaar van de meest recente plaat uit mijn top 10)...
0
geplaatst: 4 januari 2015, 01:27 uur
De afgelopen vier jaar is er zeker veel goede metal gemaakt, aan je top 10 te zien hou je ook wel van het zwaardere werk, dus er zal vast wel wat tussen zitten voor je. Ik hoop tenminste wel wat uit de sludge/doom/post-metal hoek te zien in de lijst!
0
Cured
geplaatst: 4 januari 2015, 13:01 uur
Druppelen nog steeds wat lijstjes binnen, maar het is enorm divers.; een 'nette' Top 10 kan ik er nog wel van maken (hoop ik).
Doe dus mee voor een meer kans op een wat 'duidelijke' afscheiding tussen de albums !
Deadline: 23.59 uur vanavond!
Doe dus mee voor een meer kans op een wat 'duidelijke' afscheiding tussen de albums !
Deadline: 23.59 uur vanavond!
0
geplaatst: 4 januari 2015, 14:08 uur
Ik heb echt mijn best gedaan, maar het blijkt dat ongeveer 98% van mijn metal collectie van voor de millenniumwisseling is. Ik haak graag bij het volgende metal-topic weer aan.
0
Cured
geplaatst: 4 januari 2015, 14:15 uur
No problem ; ik had er zelf ook moeite mee gezien mijn 'smaak'.
Over de Top 10 ! Die lijkt duidelijk, zeker de eerste 5 zijn duidelijk classics qua 'nomineren'. Nrs. 5 t/ 10 kunnen nog wel aanhaken misschien en daarachter zijn er wel 10 - 15 albums die de sprong nog kunnen maken naar die top 10!
Over de Top 10 ! Die lijkt duidelijk, zeker de eerste 5 zijn duidelijk classics qua 'nomineren'. Nrs. 5 t/ 10 kunnen nog wel aanhaken misschien en daarachter zijn er wel 10 - 15 albums die de sprong nog kunnen maken naar die top 10!
0
geplaatst: 4 januari 2015, 15:23 uur
Ik zal ook een lijstje maken. Ik zie een grote afwezige als ik tusse mijn eigen stemmen kijk, nl. Koi No Yokan van Deftones. Dit valt onder de noemer rock op deze site. Die zou anders wel in mn top 10 staan. Is trouwens echt wel metal.
0
Cured
geplaatst: 4 januari 2015, 20:04 uur
Nog een uur of 4 en zit over de 25 users tot nu toe en gezien de enorme diversiteit (en gebrek aan eigen tijd) wordt het een top 15 waarschijnlijk......('t is ook een 'toetje' natuurlijk, dus verwacht er niet teveel van....
).
).
0
Cured
geplaatst: 5 januari 2015, 07:47 uur
Een man of 30 toch nog, maar er zijn meer dan 200 ! albums genoemd en dan wordt het na de Top 10 al snel 'gerommel' in de marge en op basis daarvan kan ik geen duidelijke lijst op stellen. Ik zal de 5 albums die tekort komen voor de Top 10 maar er een beetje tussen 'zweven' wel even noemen, maar meer ook niet want dan is er geen beginnen meer aan.
Vanavond de 5 albums die tussen 'wal en schip' zijn geraakt !
Vanavond de 5 albums die tussen 'wal en schip' zijn geraakt !
0
geplaatst: 5 januari 2015, 13:07 uur
Het maakt maar duidelijk dat de tijd van grote klassiekers voorbij is. De jaren zeventig en tachtig brachten er tientallen voort, de jaren negentig een handjevol, de jaren nul bijna nul.
0
geplaatst: 5 januari 2015, 13:20 uur
Maar is dat niet gewoon eigen aan deze tijd? Dat betekent uiteindelijk niet dat de muziek van het voorbije decennium minder goed is, maar gewoon dat het aanbod veel groter en diverser geworden is.
0
geplaatst: 5 januari 2015, 13:24 uur
JSPR_G schreef:
Maar is dat niet gewoon eigen aan deze tijd? Dat betekent uiteindelijk niet dat de muziek van het voorbije decennium minder goed is, maar gewoon dat het aanbod veel groter en diverser geworden is.
Dat, inderdaad. Er zijn veel bands die bekender zijn, maar daardoor zijn ze ook onbekender dan de weinige bekende bands van de oudere decennia. Er worden geen "genreklassiekers" meer uitgebracht, maar "subgenreklassiekers". Iedereen kan overal naar luisteren, waardoor er ook minder gemakkelijk met een gigantische troep een band worden opgebouwd met een bepaalde muziekformatie.
0
geplaatst: 5 januari 2015, 13:30 uur
Uit de zero's zijn er toch ook nog wel klassiekers, die platen van Mastodon, Cult of Luna, Opeth en Neurosis bijvoorbeeld. Misschien als je ouder wordt dat de impact wat minder is, maar ik denk dat de jongere garde deze albums wel als klassiekers ziet.
0
geplaatst: 5 januari 2015, 14:41 uur
JSPR_G schreef:
Dat betekent uiteindelijk niet dat de muziek van het voorbije decennium minder goed is, maar gewoon dat het aanbod veel groter en diverser geworden is.
Dat betekent uiteindelijk niet dat de muziek van het voorbije decennium minder goed is, maar gewoon dat het aanbod veel groter en diverser geworden is.
Ik wil ook niet zeggen dat de muziek minder goed is. Muziek is op zichzelf niet goed of slecht. Dat zit 'm in de beleving ervan. En de context waarin muziek verschijnt is daarin dus medebepalend.
0
geplaatst: 5 januari 2015, 18:00 uur
From Mars to Sirius had ik hoger verwacht, gezien het aantal stemmen en het stemgemiddelde. Fantastische plaat.
0
geplaatst: 5 januari 2015, 18:04 uur
Endgame was bij mij wel genomineerd maar ik heb uiteindelijk toch gekozen voor zoveel mogelijk jongere bands. Het is een prima album maar Megadeth doet niets nieuws en overtreft zichzelf niet.
Gojira ken ik niet. Wel een stupide hoes.
Gojira ken ik niet. Wel een stupide hoes.
* denotes required fields.