Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2015
zoeken in:
0
geplaatst: 7 juli 2015, 13:09 uur
0
geplaatst: 7 juli 2015, 13:19 uur
37. Beach House - Sparks spotify:track:4T6ggH8KmFQfruq8i8Ox34
38. Dâm-Funk - Free spotify:track:76hY1iHCm3KtcCDbx8dPbh
Aangezien twee van de drie nummers op mijn shortlist (Wolf Alice en Sean Taylor) al automatisch genomineerd zijn denk ik over mijn tweede nominatie nog even na. Rond etenstijd vul ik hem in
.
Edit: done! Ik heb al een tijdje 'een oudje' op de reserveplek staan maar voor nu toch twee redelijk nieuwe nummers.
38. Dâm-Funk - Free spotify:track:76hY1iHCm3KtcCDbx8dPbh
Aangezien twee van de drie nummers op mijn shortlist (Wolf Alice en Sean Taylor) al automatisch genomineerd zijn denk ik over mijn tweede nominatie nog even na. Rond etenstijd vul ik hem in
.Edit: done! Ik heb al een tijdje 'een oudje' op de reserveplek staan maar voor nu toch twee redelijk nieuwe nummers.
0
geplaatst: 7 juli 2015, 13:59 uur
0
geplaatst: 7 juli 2015, 14:14 uur
0
geplaatst: 7 juli 2015, 14:24 uur
45. The Weeknd - Can't Feel My Face
46. The Radio Dept. - Occupied
Ik zal de linkjes later bijvoegen
46. The Radio Dept. - Occupied
Ik zal de linkjes later bijvoegen
0
geplaatst: 7 juli 2015, 15:59 uur
0
geplaatst: 7 juli 2015, 16:33 uur
0
geplaatst: 7 juli 2015, 18:11 uur
53. LA Priest - Oino
spotify:track:5oiI5GJzkc0h7I1783tRuz
54. Young Fathers - Shame
spotify:track:0BxwLWELYVGKqzUGXJNmT7
Drank & Drugs zou eigenlijk ook wel moeten meedoen als tophit, toch?
En wat betreft Bob Moses, Teunnis: ik zette hem in het Maak kennis met 2015-topic, maar ik merkte later pas dat "All In All" eigenlijk een verzamelalbum is. "All I Want" is reeds uitgekomen in 2013 (Far from the Tree EP). Daardoor mag het nummer niet meedoen, neem ik aan?
spotify:track:5oiI5GJzkc0h7I1783tRuz
54. Young Fathers - Shame
spotify:track:0BxwLWELYVGKqzUGXJNmT7
En wat betreft Bob Moses, Teunnis: ik zette hem in het Maak kennis met 2015-topic, maar ik merkte later pas dat "All In All" eigenlijk een verzamelalbum is. "All I Want" is reeds uitgekomen in 2013 (Far from the Tree EP). Daardoor mag het nummer niet meedoen, neem ik aan?
0
geplaatst: 7 juli 2015, 18:20 uur
Ploppesteksel schreef:
Wordt dan misschien in december nog automatisch genomineerd. Ik zie hem eerlijk gezegd geen schijn van kans maken.
In hetzelfde genre zie ik meer kansen voor Brak Obama.
0
geplaatst: 7 juli 2015, 18:28 uur
Brak Obama is niet eens half zo leuk als Drank & Drugs! Die beat van Jack Chiraq maakt het net vet, hoewel hij volgens een of andere filosoof (die duidelijk niets van dance kent) net hét probleem is. Op Pitch kwam Drank & Drugs best goed binnen in de Silent Disco trouwens 
(Off topic: Ze speelden op Pitch in dezelfde set nog een Nederlands hitje. Iets waarin ze constant 'jeweettoch' (of iets in die aard) bralden. Dat werkte ook behoorlijk op de dansvloer. Iemand een idee welk liedje dat is? Evenals een liedje waarop er ineens heftig heen en weer getwerkt werd. De lyrics van dat nummer riepen dan ook op om te schudden met je kont en steeds lager te gaan. Toevallig een idee welk dat nummer is?)

(Off topic: Ze speelden op Pitch in dezelfde set nog een Nederlands hitje. Iets waarin ze constant 'jeweettoch' (of iets in die aard) bralden. Dat werkte ook behoorlijk op de dansvloer. Iemand een idee welk liedje dat is? Evenals een liedje waarop er ineens heftig heen en weer getwerkt werd. De lyrics van dat nummer riepen dan ook op om te schudden met je kont en steeds lager te gaan. Toevallig een idee welk dat nummer is?)
0
geplaatst: 7 juli 2015, 18:35 uur
Drank & Drugs en Brak Obama lijken me allebei kansloos.
Maar van mij mogen ze best meedoen, kunnen in een niet al te sterke ladder ook wel een puntje van me krijgen.
Maar van mij mogen ze best meedoen, kunnen in een niet al te sterke ladder ook wel een puntje van me krijgen.
0
geplaatst: 7 juli 2015, 18:35 uur
Ploppesteksel schreef:
Brak Obama is niet eens half zo leuk als Drank & Drugs! Die beat van Jack Chiraq maakt het net vet, hoewel hij volgens een of andere filosoof (die duidelijk niets van dance kent) net hét probleem is. Op Pitch kwam Drank & Drugs best goed binnen in de Silent Disco trouwens
Beat is inderdaad prima en maakt een aanzienlijk deel van het succes. De lyrics daarentegen zijn ik het begin nog wel grappig (er vanuitgaande dat het duo zichzelf totaal niet serieus neemt), maar ik vind die na het nummer nu meerdere keren gehoord hebben toch wat te goedkoop. En die lyrics kan ik moeilijk los zien in dit geval.
Ploppesteksel schreef:
(Off topic: Ze speelden op Pitch tijdens dezelfde set nog een Nederlands hitje. Iets waarin ze constant 'jeweettoch' (of iets in die aard) bralden. Dat werkte ook behoorlijk op de dansvloer. Iemand een idee welk liedje dat is? Evenals een liedje waarop er ineens heftig heen en weer getwerkt werd. De lyrics van dat nummer riepen dan ook op om te schudden met je kont en steeds lager te gaan. Toevallig een idee welk dat nummer is?)
(Off topic: Ze speelden op Pitch tijdens dezelfde set nog een Nederlands hitje. Iets waarin ze constant 'jeweettoch' (of iets in die aard) bralden. Dat werkte ook behoorlijk op de dansvloer. Iemand een idee welk liedje dat is? Evenals een liedje waarop er ineens heftig heen en weer getwerkt werd. De lyrics van dat nummer riepen dan ook op om te schudden met je kont en steeds lager te gaan. Toevallig een idee welk dat nummer is?)
Goede vraag, ga ik even over nadenken.
0
geplaatst: 7 juli 2015, 18:36 uur
Ik kan de lyrics prima los zien. Die doen voor mij eigenlijk nauwelijks afbreuk aan het nummer.
0
geplaatst: 7 juli 2015, 18:39 uur
Ikzelf heb dat vaak bij Nederlandstalige teksten in ieder geval. Zou goed kunnen dat anderen daar minder moeite mee hebben. Niet dat ik Drank & Drugs lyrisch gezien te ver vind gaan, maar echt hoogstaand zijn de verses niet.
0
geplaatst: 7 juli 2015, 18:51 uur
0
geplaatst: 7 juli 2015, 19:31 uur
Ploppesteksel schreef:
Het is net zo'n verzamelalbum als Four Tet's Pink. Een bundeling van eerdere EP's of singles uitgebracht als gewoon album. Misschien dat ik het nog beter moet verwoorden om een duidelijke grens te trekken tussen aan de ene kant een album als dit en aan de andere kant een verzamelalbum van Elvis Presley bijvoorbeeld. Maar goed, ik ga er van uit dat niemand Elvis Presley gaat nomineren als er een verzamelalbum van hem uitkomt dit jaar. Zo wel, dan moet ik even goed beargumenteren waarom zoiets als Bob Moses wel mee mag doen en Elvis niet.
En Drank & Drugs
Ik heb hem nog een kleine seconde overwogen te nomineren.
0
geplaatst: 7 juli 2015, 19:37 uur
Hoezo mag Bob Moses dan wel terwijl andere eerder uitgebrachte nummers (Family of the Year - Hero bijv.) niet mogen?
0
geplaatst: 7 juli 2015, 19:41 uur
Omdat Bob Moses dus op een officiële release van dit jaar stond, en dat gold voor Family of the Year toen niet. Maar dat had je toch al eens eerder gevraagd, en daar gewoon antwoord op gehad?
Dat die release een verzamelaar is, maakt het voor mij eerlijk gezegd wel wat twijfelachtig. Dan neig ik toch naar dat het niet mag.
Dat die release een verzamelaar is, maakt het voor mij eerlijk gezegd wel wat twijfelachtig. Dan neig ik toch naar dat het niet mag.
0
geplaatst: 7 juli 2015, 20:02 uur
Arrie schreef:
Omdat Bob Moses dus op een officiële release van dit jaar stond, en dat gold voor Family of the Year toen niet.
Jawel hoor, de Boyhood soundtrack (2014). Die vlieger gaat dus niet op.Omdat Bob Moses dus op een officiële release van dit jaar stond, en dat gold voor Family of the Year toen niet.
Ik wilde Bros nomineren (los van of ie al eerder meegedaan heeft want daar heb ik niet naar gekeken) maar heb dat niet gedaan omdat ie in 2013 al is uitgebracht als single.
0
geplaatst: 7 juli 2015, 20:05 uur
Bros van Wolf Alice? Dus is dit jaar toch gewoon op het debuutalbum verschenen? Dat kan dus gewoon.
0
geplaatst: 7 juli 2015, 20:07 uur
Edgar18 schreef:
Ik wilde Bros nomineren (los van of ie al eerder meegedaan heeft want daar heb ik niet naar gekeken) maar heb dat niet gedaan omdat ie in 2013 al is uitgebracht als single.
(quote)
Jawel hoor, de Boyhood soundtrack (2014). Die vlieger gaat dus niet op.Ik wilde Bros nomineren (los van of ie al eerder meegedaan heeft want daar heb ik niet naar gekeken) maar heb dat niet gedaan omdat ie in 2013 al is uitgebracht als single.
Edgar18 schreef:
Is in 2013 al uitgebracht.
Is in 2013 al uitgebracht.
Het nummer op My Love Is Cool is een andere versie (volledig nieuw opgenomen), dus die mag gewoon meedoen.
Ik zou zeggen wissel Sparks om voor Bros, aangezien de nieuwe single voor 99% zeker automatisch genomineerd is in juli.

0
geplaatst: 7 juli 2015, 20:12 uur
Bros is in 2013 al eens genomineerd geweest en kan dus niet meer genomineerd worden nu.
Sunderland schreef:
In dat geval worden dat deze nummers:
65. Wolf Alice - Bros
66. Cold Mailman - My Recurring Dream
Met de nummering kan ik miszitten.
Edit: toch maar weer een wijziging doorgevoerd. Deze 2 zijn het!
Edit2: na herlezen zie ik dat 1 plekje 1 nummer betekent en niet 1 nomineerder. Als het om 1 nummer gaat dan graag Wolf Alice - Bros.
In dat geval worden dat deze nummers:
65. Wolf Alice - Bros
66. Cold Mailman - My Recurring Dream
Met de nummering kan ik miszitten.
Edit: toch maar weer een wijziging doorgevoerd. Deze 2 zijn het!
Edit2: na herlezen zie ik dat 1 plekje 1 nummer betekent en niet 1 nomineerder. Als het om 1 nummer gaat dan graag Wolf Alice - Bros.
0
geplaatst: 7 juli 2015, 20:12 uur
Gretz schreef:
Die op My Love Is Cook is een andere versie dus die mag gewoon meedoen.
Had de 2013 versie in mijn hoofd en wilde die nomineren. Tot ik het album luisterde en hoorde dat het een andere versie is. Maar die is een stuk minder dus daarom heb ik het maar gelaten en wilde voor Giant Peach gaan (maar dat bleek niet nodig).Die op My Love Is Cook is een andere versie dus die mag gewoon meedoen.
Moraal van het verhaal; mag Moses nou meedoen? De regels inmiddels redelijk in de gaten hebbend (denk ik
) lijkt het me van niet.
0
geplaatst: 7 juli 2015, 20:16 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Had de 2013 versie in mijn hoofd en wilde die nomineren. Tot ik het album luisterde en hoorde dat het een andere versie is. Maar die is een stuk minder dus daarom heb ik het maar gelaten en wilde voor Giant Peach gaan (maar dat bleek niet nodig). Dat is exact de reden waarom ik de albumversie van Bros niet nog eens nomineer. Bros
in welke versie dan ook zou sowieso waarschijnlijk nog wel punten krijgen, maar ik ben bang dat de de nieuwe opname al niet eens de prestatie van 2013 kan overtreffen (nét uitgeschakeld in een finaleladder).* denotes required fields.