Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2015
zoeken in:
0
geplaatst: 6 mei 2016, 22:50 uur
5. Torres
4 .Courtney Barnett
3. Grimes
2. Tame Impala
1. Kendrick
Mede mogelijk gemaakt door: Wishful thinking
4 .Courtney Barnett
3. Grimes
2. Tame Impala
1. Kendrick
Mede mogelijk gemaakt door: Wishful thinking
0
geplaatst: 6 mei 2016, 22:52 uur
5. Grimes - Flesh Without Blood (103 punten, 22 keer genoemd)
Genomineerd door Arno
Nummer 1 van: Arno en Ataloona
Maand: oktober
Maandpositie: 5e
Daar is dan Grimes. Stond vrijwel continu bij de top-3 gedurende de eerste vijftien lijstjes. Sterker nog, het stond na tien lijstjes zelfs helemaal bovenaan. Een sensatie hing in de lucht, maar al snel zakte ze heel even helemaal weg tot de achtste plek. Uiteindelijk staat ze ook slechts vier punten boven die plek.
dumb_helicopter schreef:
Genomineerd door Arno
Nummer 1 van: Arno en Ataloona
Maand: oktober
Maandpositie: 5e
Daar is dan Grimes. Stond vrijwel continu bij de top-3 gedurende de eerste vijftien lijstjes. Sterker nog, het stond na tien lijstjes zelfs helemaal bovenaan. Een sensatie hing in de lucht, maar al snel zakte ze heel even helemaal weg tot de achtste plek. Uiteindelijk staat ze ook slechts vier punten boven die plek.
dumb_helicopter schreef:
Het vroegere dromerige Grimes deed me minder, maar met deze electropopversie van haar wist ze me in te pakken. Zeker de snellere, feestrijkere nummers van haar doen het voor mij zoals dit prettige Flesh With Blood.
0
geplaatst: 6 mei 2016, 22:56 uur
Lange tijd ziek geweest, en toen nog een stukje willen schrijven, en toen was het al te laat. Ik had het gewoon moeten posten zonder bijschrift
:
1. Tame Impala - The Less I Know the Better
2. Kendrick Lamar - The Blacker the Berry
3. Sufjan Stevens - Should Have Known Better
4. Eefje de Visser - Scheef
5. Kendrick Lamar - King Kunta
6. Julia Holter - Feel You
7. Torres - Sprinter
8. David Bowie - Blackstar
Tame Impala - Let It Happen
Courtney Barnett - Depreston
Julien Baker - Rejoice
Grimes - Flesh Without Blood
:1. Tame Impala - The Less I Know the Better
3. Sufjan Stevens - Should Have Known Better
4. Eefje de Visser - Scheef
5. Kendrick Lamar - King Kunta
6. Julia Holter - Feel You
7. Torres - Sprinter
8. David Bowie - Blackstar
Tame Impala - Let It Happen
Courtney Barnett - Depreston
Julien Baker - Rejoice
Grimes - Flesh Without Blood
0
geplaatst: 6 mei 2016, 23:03 uur
4. Torres - Sprinter (105 punten, 22 keer genoemd)
Automatisch genomineerd
Nummer 1 van: Snoeperd en Sunderland
Maand: mei
Maandpositie: 1e
Torres leek in eerste instantie wat tegen te vallen, want waar ik minstens linkerrijtje had verwacht stond ze na vijftien lijstjes slechts tiende. Maar een serie van vijf goede notering katapulteerde haar plots op het podium. Die plek kon ze niet meer vasthouden en op het eind leek het zelfs nog verder terug te zakken, maar met het laatste lijstje ging ze toch weer over Grimes heen.
Co Jackso schreef:
Automatisch genomineerd
Nummer 1 van: Snoeperd en Sunderland
Maand: mei
Torres leek in eerste instantie wat tegen te vallen, want waar ik minstens linkerrijtje had verwacht stond ze na vijftien lijstjes slechts tiende. Maar een serie van vijf goede notering katapulteerde haar plots op het podium. Die plek kon ze niet meer vasthouden en op het eind leek het zelfs nog verder terug te zakken, maar met het laatste lijstje ging ze toch weer over Grimes heen.
Co Jackso schreef:
Een tweede vrouw in mijn top 3. Niet dat dit veel uitmaakt, want het is dikverdiend. Sprinter is slechts één van de pakweg 6-7 nummers van buitencategorie die verzameld zijn op het album Sprinter. Duister, intens, bedachtzaam en ijzersterke teksten, én ook live is Mackenzie Scott een gigant in wording.
Edgar18 schreef: Één van mijn favorieten van het afgelopen jaar. Hadden we afgelopen jaar Meg Myers, dit is wat mij betreft een mooie opvolger in hetzelfde straatje. Een betrekkelijk onbekende artieste met een sterke plaat en een dijk van een hit daarop.
0
geplaatst: 6 mei 2016, 23:10 uur
Dat ze in de halve finale Let It Happen versloeg was achteraf gezien dus helemaal niet zo sensationeel. Toch ben ook ik verrast.
0
geplaatst: 6 mei 2016, 23:13 uur
3. Courtney Barnett - Depreston (112 punten, 22 keer genoemd)
Automatisch genomineerd
Nummer 1 van: 50tracks, Choconas, luigifort en Simon77
Maand: maart
Maandpositie: 10e
Dit is toch wel dé sensatie van deze jaarfinale. Zeker als ik erbij vertel dat het met één extra lijstje zomaar had kunnen winnen. Zou dat geen stunt zijn geweest: Courtney Barnett die even Kendrick Lamar en Tame Impala voor schut zou zetten? Na een wat voorzichtige start werd halverwege wel duidelijk dat er meer in zat dan de middenmoot. Maar pas vanaf de 27e inzending begon het echt te lopen en werd het nog heel erg close. Het verschil met de tweede plek is zelfs maar één schamel puntje.
Co Jackso schreef:
Automatisch genomineerd
Nummer 1 van: 50tracks, Choconas, luigifort en Simon77
Maand: maart
Maandpositie: 10e
Dit is toch wel dé sensatie van deze jaarfinale. Zeker als ik erbij vertel dat het met één extra lijstje zomaar had kunnen winnen. Zou dat geen stunt zijn geweest: Courtney Barnett die even Kendrick Lamar en Tame Impala voor schut zou zetten? Na een wat voorzichtige start werd halverwege wel duidelijk dat er meer in zat dan de middenmoot. Maar pas vanaf de 27e inzending begon het echt te lopen en werd het nog heel erg close. Het verschil met de tweede plek is zelfs maar één schamel puntje.
Co Jackso schreef:
Een wonderschoon nummer van Courtney Barnett. Vanaf de eerste klanken wordt je als luisteraar meegevoerd. Misschien klinkt het allemaal wat makkelijk bij eerste gehoor, maar de subtiliteit in dit nummer is buitengewoon. Met name de nieuw ingeslagen weg die halverwege wordt ingeslagen is bijzonder om te horen. Tekst en melodie sluiten naadloos bij elkaar aan.
stoepkrijt schreef: Terwijl de eenvoudige melodie rustig en ontspannen voortkabbelt steelt Courtney Barnett met haar tekst de show. De op het eerste gehoor over koetjes en kalfjes verhalende tekst zit vol kwinkslagen en cynisme en heeft eigenlijk een hoop te vertellen. Dat de tweede helft van het liedje stiekem wat aan de saaie kant is zie ik daarom zonder problemen door de vingers.
0
geplaatst: 6 mei 2016, 23:14 uur
De hele top 3 zat trouwens in dezelfde halve finale en dit was de uitslag:
1. Kendrick Lamar - The Blacker the Berry (38)
2. Courtney Barnett - Depreston (29)
3. Tame Impala - Let It Happen (25)
Ik ben benieuwd of er wat veranderd is.
1. Kendrick Lamar - The Blacker the Berry (38)
2. Courtney Barnett - Depreston (29)
3. Tame Impala - Let It Happen (25)
Ik ben benieuwd of er wat veranderd is.
0
geplaatst: 6 mei 2016, 23:15 uur
Nou, Courtney Barnett sowieso een plaatsje lager dus
En ik vermoed ook dat het puntenaantal hier en daar wat verschilt 
Met 33 inzendingen is het deelnemersveld van de finale natuurlijk compleet anders dan in de Halve Finale.
En ik vermoed ook dat het puntenaantal hier en daar wat verschilt 
Met 33 inzendingen is het deelnemersveld van de finale natuurlijk compleet anders dan in de Halve Finale.
0
geplaatst: 6 mei 2016, 23:17 uur
Als Depreston met één extra lijstje had kunnen winnen betekent dat waarschijnlijk ook dat The Blacker the Berry mét het lijstje van inquestos zeker had gewonnen. Zonder zijn lijstje is het nog spannend...
0
geplaatst: 6 mei 2016, 23:18 uur
Teunnis schreef:
Meer stemmers is duidelijk in het voordeel van Tame Impala, vandaar dat het zo spannend is geworden!Met 33 inzendingen is het deelnemersveld van de finale natuurlijk compleet anders dan in de Halve Finale.
0
geplaatst: 6 mei 2016, 23:48 uur
2. Tame Impala - Let It Happen (113 punten, 24 keer genoemd)
Genomineerd door yeahyeahyeah
Nummer 1 van: Gretz, Vince vega, wibro
Maand: februari
Maandpositie: 2e
Er leek geen vuiltje aan de lucht voor Tame Impala. Oké, het moest heel even Grimes voorlaten, maar de noteringen bleven als een gek binnenstromen. Niet veel #1-noteringen, maar het kreeg echt van bijna iedereen wel wat punten. Natuurlijk kwam het gevaar van The Blacker the Berry, die vooral met horten en stoten zijn punten binnenhaalde. Maar de constantheid van Let It Happen leek te sterk. Tot het na 24 lijstjes ineens begon te haperen. In een serie van vijf inzendingen kreeg het slechts vier punten. Daarvoor kreeg het gemiddeld meer dan vier (!) punten per lijstje. En op één #1-notering na bleef het één en al drama voor Let It Happen. Het was dat The Blacker the Berry ook ineens begon te sputteren, waardoor het nog tot het eind toe spannend werd en zelfs ineens de hele middenmoot nog gevaarlijk aan kwam zetten. Gelukkig voor Kevin Parker kwam het eindsignaal nog net op tijd om in ieder geval nog tweede te worden. En dat lijkt me gezien het hele jaar ook een terechte eindplek.
hoi123 schreef:
Genomineerd door yeahyeahyeah
Nummer 1 van: Gretz, Vince vega, wibro
Maand: februari
Maandpositie: 2e
Er leek geen vuiltje aan de lucht voor Tame Impala. Oké, het moest heel even Grimes voorlaten, maar de noteringen bleven als een gek binnenstromen. Niet veel #1-noteringen, maar het kreeg echt van bijna iedereen wel wat punten. Natuurlijk kwam het gevaar van The Blacker the Berry, die vooral met horten en stoten zijn punten binnenhaalde. Maar de constantheid van Let It Happen leek te sterk. Tot het na 24 lijstjes ineens begon te haperen. In een serie van vijf inzendingen kreeg het slechts vier punten. Daarvoor kreeg het gemiddeld meer dan vier (!) punten per lijstje. En op één #1-notering na bleef het één en al drama voor Let It Happen. Het was dat The Blacker the Berry ook ineens begon te sputteren, waardoor het nog tot het eind toe spannend werd en zelfs ineens de hele middenmoot nog gevaarlijk aan kwam zetten. Gelukkig voor Kevin Parker kwam het eindsignaal nog net op tijd om in ieder geval nog tweede te worden. En dat lijkt me gezien het hele jaar ook een terechte eindplek.
hoi123 schreef:
In de klassieke zin van het woord is Let It Happen misschien wel de echte klassieker van het jaar, in de zin dat het oude lullen en jonge lulletjes (zoals ik) heeft kunnen verenigen in collectieve adoratie, wat met zo'n geniaal pakkende laatste paar minuten ook erg goed te begrijpen valt. Wat ik echter vooral tof vind is die knipoog naar de laatste paar jaar die het nummer maakt: ondanks de overduidelijke disco- en classic rockinvloeden is het die break die halverwege op zo'n originele manier het nummer afremt datgene wat het nummer naar de buitenklasse laat overstijgen. Vrij terecht de song van het jaar op al die sites en radiozenders.
7744leon schreef: Wat ben ik blij dat dit nummer de aandacht heeft gekregen die het heeft verdiend. Bij de eerste luisterbeurt was het bij mij meteen raak. Als Tame Impala fan was ik erg benieuwd naar de nieuwe single, maar ik had niet verwacht dat het zo’n geweldig nummer zou zijn. Ik vond gelijk dat dit nummer een heel groot publiek verdiende. Nu, ongeveer een jaar later, kan je wel zeggen dat dat grotere publiek gekomen is. Door de catchy melodie is het nummer uitgegroeid tot een gigantische festival hit, heeft het de song van het jaar competitie van 3voor12 gewonnen en heeft het zelfs een plaatsje in de top 2000 bemachtigd. Een nummer waar we over 20 jaar nog met veel plezier naar zullen luisteren.
stoepkrijt schreef: Let It Happen is een door keyboards gedomineerd rockanthem. Het is aanstekelijk, het is dansbaar en het is ook zeker een knaller van een rocksong. De atypische structuur, de opbouw en de lengte zorgen ervoor dat dit zeker geen gangbaar liedje is, maar dat maakt het er absoluut niet ontoegankelijker op. Let It Happen is gewoon een heerlijke trip.
0
geplaatst: 6 mei 2016, 23:48 uur
1. Kendrick Lamar - The Blacker the Berry (118 punten, 18 keer genoemd)
Genomineerd door Teunnis
Nummer 1 van: 7744leon, Arrie, ArthurDZ, Dance Lover, dumb_helicopter, hoi123, Johnny Marr, Koenr, Ploppesteksel en Teunnis
Maand: januari
Te bizar voor woorden hoe deze finale is verlopen. The Blacker the Berry is uiteindelijk gewoon het nummer met het minste (!) aantal noteringen. En dan staat daar een lijst van tien (!) users tegenover die dit allemaal op de eerste plek hebben gezet. Dat is gewoon meer dan 30% van de users. Lage noteringen waren er haast niet. En als het even een tijdje droog stond daalde het ook direct, met een zesde plek als dieptepunt. Maar twee keer wel genoemd worden betekende meestal 16 punten en meteen weer terug in de top. Het leek haast alsof The Blacker the Berry en Let It Happen elkaar kapot geconcurreerd hadden en ze allebei hun kruit hadden verschoten. De beloofde titanenstrijd is het zeker geworden. En Kendrick Lamar is er als grootse winnaar uit gekomen. Kendrick Lamar is de koning van 2015. The Blacker the Berry is de Song van het Jaar 2015! Hulde!
dumb_helicopter schreef:
Genomineerd door Teunnis
Nummer 1 van: 7744leon, Arrie, ArthurDZ, Dance Lover, dumb_helicopter, hoi123, Johnny Marr, Koenr, Ploppesteksel en Teunnis
Maand: januari
Te bizar voor woorden hoe deze finale is verlopen. The Blacker the Berry is uiteindelijk gewoon het nummer met het minste (!) aantal noteringen. En dan staat daar een lijst van tien (!) users tegenover die dit allemaal op de eerste plek hebben gezet. Dat is gewoon meer dan 30% van de users. Lage noteringen waren er haast niet. En als het even een tijdje droog stond daalde het ook direct, met een zesde plek als dieptepunt. Maar twee keer wel genoemd worden betekende meestal 16 punten en meteen weer terug in de top. Het leek haast alsof The Blacker the Berry en Let It Happen elkaar kapot geconcurreerd hadden en ze allebei hun kruit hadden verschoten. De beloofde titanenstrijd is het zeker geworden. En Kendrick Lamar is er als grootse winnaar uit gekomen. Kendrick Lamar is de koning van 2015. The Blacker the Berry is de Song van het Jaar 2015! Hulde!
dumb_helicopter schreef:
Met elke luisterbeurt wordt deze beter en beter. Het beste nummer van 'To Pimp a Butterfly' en misschien wel één van de beste hiphopnummers van het laatste decennium tout court. Staalharde tekst en afwisselende ritmes en vocalen zorgen ervoor dat je op het puntje van je stoel blijft zitten elke keer. Heeft zich bij stelselmatig naar een plekje bovenaan gewerkt en het zou me verbazen wie dit nummer van een eerste plek in deze competitie houdt.
hoi123 schreef: Eerst stond Eefje op nummer 1, maar tijdens het schrijven van dit stukje bedacht ik me dat dat dit ongelooflijke anthem geen recht zou doen. Over het hele krachtige (en geweldige) politieke statement dat dit nummer maakt zijn volgens mij nu al hele boeken vol geschreven, dus laten we ons daar niet aan wijden: laten we voor de lol eens kijken naar hoe gruwelijk agressief Kendrick hier zijn woorden uitspuugt op dit hoogtepunt van zijn hiphopklassieker van vorig jaar. Werkelijk grauwend drukt hij z'n stempel op het nummer, terwijl de scherpe hiphopdrum en het snerpende pieptoontje het geheel nog wat onheilspellender laten klinken. Als dat ultiem lelijke woord "urgent" ooit op muziek geplakt moet worden, laat het dan op The Blacker the Berry zijn.
7744leon schreef: 2015 is voor mij het jaar van Kendrick Lamar. Met To Pimp a Butterfly heeft hij een wereld album uitgebracht, een album dat inmiddels in mijn persoonlijke top 10 te vinden is. The Blacker the Berry was het allereerste nummer wat we van die plaat te horen kregen, en wat voor een nummer. Je hoort gewoon dat Kendrick al zijn frustratie in het nummer gooit. Frustratie die hij heeft gekregen door de slechte positie van de zwarte mens in Amerika en de vele onschuldige en ongewapende zwarten die door de politie zijn vermoord. Hij richt al zijn agressie op de mensen die hier verantwoordelijk voor zijn: You hate me don't you? You hate my people, your plan is to terminate my culture. You're fuckin' evil. Door deze agressieve teksten plus de harde beat ga je je er zelfs een beetje verantwoordelijk voor voelen. Maar wat blijkt aan het einde van het nummer: dit is niet de enige reden waarom hij gefrustreerd is, hij is ook gefrustreerd door zijn eigen hypocrisie. In de laatste paar regels stelt hij zichzelf namelijk de vraag waarom hij zich hier in hemelsnaam over uitspreekt, terwijl hij zelf iemand heeft vermoord die zwarter is dan hij. Hierbij spreekt hij niet alleen zichzelf aan, maar ook de gehele zwarte gemeenschap. 'We kunnen allemaal wel boos zijn op de politie, maar door onze eigen strijd tussen criminele bendes komen ook tientallen onschuldige mensen om.'
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 6 mei 2016, 23:51 uur
stoepkrijt schreef:
Is Feel You de nummer 1 van DjFrankie? Ik dacht ik jouw muzieksmaak aardig kende, maar dit had ik eigenlijk niet verwacht. Eerder Torres of Tame Impala.
Is Feel You de nummer 1 van DjFrankie? Ik dacht ik jouw muzieksmaak aardig kende, maar dit had ik eigenlijk niet verwacht. Eerder Torres of Tame Impala.
De finale was voor mij niet een droomfinale. De laatste Impala kon me niet bekoren. Eigenlijk waren alle favorieten er al lang uit. En dan is Julia Holter de beste keuze.
0
geplaatst: 6 mei 2016, 23:51 uur

Met het minste aantal noteringen toch winnen: dat is klasse.
Wederom bedankt voor een leuk jaar SvhJ, Teun! En ook de andere leden die zich er steeds weer voor hebben ingezet (Edgar, Gertjan, Geert, ...).

0
geplaatst: 6 mei 2016, 23:53 uur
Geweldige nummer 1 (en nummer 2) ???
Bedankt voor de organisatie van dit fantastische topic Teunnis!
Bedankt voor de organisatie van dit fantastische topic Teunnis!
0
geplaatst: 6 mei 2016, 23:59 uur
Een mooie en terechte winnaar !
Fijne presentatie Teun, veel dank.
Fijne presentatie Teun, veel dank.
0
geplaatst: 7 mei 2016, 00:07 uur
Mijn top-8:
1. Kendrick Lamar - The Blacker the Berry
2. Tame Impala - Let It Happen
3. Kendrick Lamar - King Kunta
4. Grimes - Flesh Without Blood
5. David Bowie - Blackstar
6. Torres - Sprinter
7. Eefje de Visser - Scheef
8. Courtney Barnett - Depreston
Ik ben wel in mijn nopjes met deze uitslag
Zeker omdat de top-2 er voor mij persoonlijk ster bovenuit staken. Alleen al op To Pimp a Butterfly staan nog vijf betere nummers dan King Kunta. En Grimes heeft ook al twee beteren. En Blackstar is beduidend minder dan Lazarus. Maar gelukkig heeft het nummer van het jaar de titel gepakt, dus mij zal je nu niet meer horen zeuren 
1. Kendrick Lamar - The Blacker the Berry
2. Tame Impala - Let It Happen
3. Kendrick Lamar - King Kunta
5. David Bowie - Blackstar
6. Torres - Sprinter
7. Eefje de Visser - Scheef
8. Courtney Barnett - Depreston
Ik ben wel in mijn nopjes met deze uitslag
Zeker omdat de top-2 er voor mij persoonlijk ster bovenuit staken. Alleen al op To Pimp a Butterfly staan nog vijf betere nummers dan King Kunta. En Grimes heeft ook al twee beteren. En Blackstar is beduidend minder dan Lazarus. Maar gelukkig heeft het nummer van het jaar de titel gepakt, dus mij zal je nu niet meer horen zeuren 
0
geplaatst: 7 mei 2016, 00:09 uur
Wel een beetje jammer dat de Song van het Jaar 2015 niet op YouTube/Soundcloud staat...
Nu maar een audio-fragment van zijn legendarische Grammy-optreden geplaatst, waar een kort stukje The Blacker the Berry te horen is.
En volgend jaar mag Kendrick wat mij betreft wel weer winnen, maar dan als gastartiest. Jullie kunnen vast wel raden wat ik bedoel (en anders wacht je mijn eerstvolgende nominatie maar af
)
Nu maar een audio-fragment van zijn legendarische Grammy-optreden geplaatst, waar een kort stukje The Blacker the Berry te horen is.En volgend jaar mag Kendrick wat mij betreft wel weer winnen, maar dan als gastartiest. Jullie kunnen vast wel raden wat ik bedoel (en anders wacht je mijn eerstvolgende nominatie maar af
)
0
geplaatst: 7 mei 2016, 01:48 uur
Dat Kendrick zou winnen, daar was ik van te voren helemaal van overtuigd. Geen verassing dus. Daarom dik tevreden met de 2e plaats van Tame Impala. Verder, weer bedankt voor de organisatie Teun. 

0
geplaatst: 7 mei 2016, 08:16 uur
Mijn inzending:
1. Grimes - Flesh Without Blood
2. Eefje de Visser - Scheef
3. Julia Holter - Feel You
4. Kendrick Lamar - King Kunta
5. Tame Impala - Let It Happen
6. Tame Impala - The Less I Know the Better
7. Torres - Sprinter
8. Julien Baker - Rejoice
Grimes hoger dan verwacht, Eefje lager, maar al bij al mooie uitslag. Bedankt voor de organisatie!
1. Grimes - Flesh Without Blood
2. Eefje de Visser - Scheef
4. Kendrick Lamar - King Kunta
5. Tame Impala - Let It Happen
6. Tame Impala - The Less I Know the Better
7. Torres - Sprinter
8. Julien Baker - Rejoice
Grimes hoger dan verwacht, Eefje lager, maar al bij al mooie uitslag. Bedankt voor de organisatie!

0
geplaatst: 7 mei 2016, 10:25 uur
Oei, even helemaal uit het oog verloren dat het gisteren de presentatie van de finale was. Een erg mooie en spannende met een meer dan terechte winnaar.
Bedankt ook voor de organisatie van dit spel, teunnis en iedereen die er aan meewerkt!
En o ja, Realiti had zelfs niet de top-8 gehaald bij mij, terwijl Flesh Without Blood een mooie tweede plaats staat te pronken.
Bedankt ook voor de organisatie van dit spel, teunnis en iedereen die er aan meewerkt!
En o ja, Realiti had zelfs niet de top-8 gehaald bij mij, terwijl Flesh Without Blood een mooie tweede plaats staat te pronken.

0
geplaatst: 7 mei 2016, 11:05 uur
Bedankt Teun en de anderen 
Mijn lijst:
1. Julien Baker - Rejoice
2. Sufjan Stevens - Should Have Known Better
3. Courtney Barnett - Depreston
5. Torres - Sprinter
6. Eefje de Visser - Scheef
7. Julia Holter - Feel You
8. Kendrick Lamar - King Kunta
9. Tame Impala - The Less I Know the Better
10. David Bowie - Blackstar
11. Tame Impala - Let It Happen
12. Kendrick Lamar - The Blacker the Berry

Mijn lijst:
1. Julien Baker - Rejoice
2. Sufjan Stevens - Should Have Known Better
3. Courtney Barnett - Depreston
5. Torres - Sprinter
6. Eefje de Visser - Scheef
7. Julia Holter - Feel You
8. Kendrick Lamar - King Kunta
9. Tame Impala - The Less I Know the Better
10. David Bowie - Blackstar
11. Tame Impala - Let It Happen
12. Kendrick Lamar - The Blacker the Berry
0
geplaatst: 7 mei 2016, 11:38 uur
The Blacker the Berry heeft geen punten van me gehad, maar is nog steeds een steengoed nummer. Ik kan best leven met deze winnaar. Teun, bedankt voor al het harde werk en de leuke presentatie!
Mijn lijstje:
1. Sufjan Stevens - Should Have Known Better
2.Tame Impala - Let It Happen
3. Julien Baker - Rejoice
4. Courtney Barnett - Depreston
5. Eefje de Visser - Scheef
6. Tame Impala - The Less I Know The Better
7. Kendrick Lamar - King Kunta
8. Grimes - Flesh Without Blood
9. Torres - Sprinter
10. Kendrick Lamar - The Blacker the Berry
11. David Bowie - Blackstar
12. Julia Holter - Feel You
Mijn lijstje:
1. Sufjan Stevens - Should Have Known Better
2.Tame Impala - Let It Happen
3. Julien Baker - Rejoice
4. Courtney Barnett - Depreston
5. Eefje de Visser - Scheef
6. Tame Impala - The Less I Know The Better
7. Kendrick Lamar - King Kunta
8. Grimes - Flesh Without Blood
9. Torres - Sprinter
10. Kendrick Lamar - The Blacker the Berry
11. David Bowie - Blackstar
12. Julia Holter - Feel You
0
geplaatst: 7 mei 2016, 11:40 uur
Teunnis schreef:
12. Julien Baker - Rejoice (69 punten, 20 keer genoemd)
Opmerkelijk detail: het nummer met de meeste toelichtingen.
Voor mij heeft ze toch een beetje gewonnen. 12. Julien Baker - Rejoice (69 punten, 20 keer genoemd)
Opmerkelijk detail: het nummer met de meeste toelichtingen.

0
geplaatst: 7 mei 2016, 12:32 uur
King Kendrick! Fijne uitslag en mooie presentatie. Bedankt Teun en alle anderen die hun steentje hebben bijgedragen aan dit leuke topic!
1. Kendrick Lamar - King Kunta
4. Tame Impala - Let It Happen
5. Grimes - Flesh Without Blood
6. David Bowie - Blackstar
7. Tame Impala - The Less I Know the Better
8. Sufjan Stevens - Should Have Known Better

1. Kendrick Lamar - King Kunta
4. Tame Impala - Let It Happen
5. Grimes - Flesh Without Blood
6. David Bowie - Blackstar
7. Tame Impala - The Less I Know the Better
8. Sufjan Stevens - Should Have Known Better
Teunnis schreef:
En volgend jaar mag Kendrick wat mij betreft wel weer winnen, maar dan als gastartiest. Jullie kunnen vast wel raden wat ik bedoel (en anders wacht je mijn eerstvolgende nominatie maar af
)
)

* denotes required fields.