MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De beste band / artiest aller tijden K.O.

zoeken in:
0-2

1-3

1-4

Misterfool
2-5

2-7

2-8

3-8

3-10

3-11

4-11

5-11

johannesA
5-12

5-13

Cash eruit . Roxy Music en Talking Heads zijn wat mij betreft de verrassingen. En Hendrix is toch ook wel knap ver gekomen.

Morgen verder!

5-14

Al had ik liever Kate Bush er nog in gehouden in de plaats van Hendrix...

Sterke acht artiesten over Alleen The Beatles en Bob Dylan hebben geen album van 4,5* of meer, maar die hebben een hele imposante carrière om te compenseren.

Teunnis schreef:
Alleen The Beatles en Bob Dylan hebben geen album van 4,5* of meer

5-15

6-15

Waits eruit tegen die op drugsgedreven rauwdauwers van de VU. Jammer. Hoop gepriegelprog om niets.

Misterfool
Scorpion_21 schreef:
Waits eruit tegen die op drugsgedreven rauwdauwers van de VU. .

Nou ja, VU is natuurlijk ook niet de minste band Scorpion. De inspiratiebron voor een hele generatie post-punkers. Ik kan snappen dat het niet gelijk je ding is, maar je moet je toch enigszins voorstellen dat het toentertijd echt iets nieuws was het in het muzieklandschap. Het is toch haast niet voorstelbaar dat een nummer als Heroin al in 1967 uitgebracht wordt. Een keihard aftakelingsproces terwijl menig artiest met bloemetjes in het haar de liefde aan het bezingen was.

Persoonlijk sla ik Waits dan toch nog wel iets hoger aan. De beste kerel heeft al een zeer bijzondere stem en daarnaast zijn de arrangementen vanaf begin jaren 80 ook nog eens erg smaakvol.

The VU is toch ook geen prog?

De beste band / artiest aller tijden K.O. - Kwartfinale

En het is ons gelukt, we hebben nog een heleboel blanke mannetjes met gitaren die al sinds de 70's of eerder meelopen in de race! De rest is er ondertussen vakkundig uitgeduwd .

1. David Bowie vs. Bob Dylan
2. The Jimi Hendrix Experience vs. The Beatles
3. Talking Heads vs. The Velvet Underground
4. The Cure vs. Roxy Music

Tot de 13 met een verschil van 2 - of tot de 16 met een verschil van 1 / 24-uurs regel.

1. David Bowie vs. Bob Dylan

1-0

Cured
2-0

3-0

Gast
geplaatst: vandaag om 03:56 uur

geplaatst: vandaag om 03:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.