MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De beste band / artiest aller tijden K.O.

zoeken in:
4-8

We gaan naar de verkeerde finale toe. The Cure vs. The Velvet Underground had zoveel mooier geweest.

4-9

Misterfool
4-10

Misterfool
dumb_helicopter schreef:
4-8

We gaan naar de verkeerde finale toe. The Cure vs. The Velvet Underground had zoveel mooier geweest.

Dat zou dan een eenzijdige; New-wave/post-punkachtige finale geweest zijn dan.
Beatles v. David Bowie, vind ik veel mooier. 60's v 70's.
Beide artiesten met een gevarieerde output.

Misterfool schreef:
(quote)

Wel echt een vrij eenzijdige; New-wave/post-punkachtige finale dan
Beatles v. David Bowie, vind ik veel mooier. 60's v 70's.
Beide artiesten met een gevarieerde output.

Bowie Vs. Beatles vind jij verrassender? Pop vs. Pop? In The Cure en VU zit toch iets meer variatie, me dunkt. 60's vs. 80's.

4-11

Misterfool
dumb_helicopter schreef:
(quote)

Bowie Vs. Beatles vind jij verrassender?

Beatles en bowie als pop v pop wegzetten, geeft slechts aan dat je nodig eens een beide artiesten eens nader moet bekijken.

Bowie heeft geflirt met krautrock/ D'n B en de Beatles met psychedelische muziek en zelfs avant-garde(met name lennon). VU vind ik overigens niet echt een typische 60's band.

Misterfool schreef:
(quote)

Beatles en bowie als pop v pop wegzetten, geeft slechts aan dat je nodig eens een beide artiesten eens nader moet bekijken.

Bowie heeft geflirt met krautrock/ D'n B en de Beatles met psychedelische muziek en zelfs avant-garde(met name lennon). VU vind ik overigens niet echt een typische 60's band.

Een groot deel van hun oeuvre is toch alzo te bestempelen. Ook The VU en The Cure hebben uitstapjes naar subgenres gemaakt, dus niet bepaald het meest valabele punt. Ik vind een finale Beatles vs. Bowie gewoon nogal veilig, nogal makkelijk. Ik had liever iets anders gehad. Deels misschien omdat ik met Bowie en Beatles misschien wat minder heb dan met VU en the Cure.

Misterfool
dumb_helicopter schreef:
(quote)

Een groot deel van hun oeuvre is toch alzo te bestempelen. Ook The VU en The Cure hebben uitstapjes naar subgenres gemaakt, dus niet bepaald het meest valabele punt. Ik vind een finale Beatles vs. Bowie gewoon nogal veilig, nogal makkelijk. Ik had liever iets anders gehad. Deels misschien omdat ik met Bowie en Beatles misschien wat minder heb dan met VU en the Cure.

Dat het veilige keuzes zijn ben ik met je eens, maar goed dat moet je verwachten als je meedoet met zo'n competitie; iets met de grote gemene deler. Zelf vind ik met name the VU , maar eigenlijk ook The Cure een stuk eenzijdiger dan, met name Bowie, maar ook zeker The Beatles. Ik heb bij het eerder genoemde tweetal meer het gevoel dat ze varieerde binnen een bandbreedte, terwijl Bowie en The beatles letterlijk vanalles en nog wat in hun muziek incorporeerde. Maar goed zoals jij zelf ook aangeeft; welke smaak een mens heeft zal een grote rol spelen

johannesA
6-11

6-13

6-14

7-14

8-15, mooie finale!

8-16

8-17

De beste band / artiest aller tijden K.O. - Troostfinale

Voordat we ons storten op de finale nog even kijken wie naast The Beatles en Bowie het podium mag beklimmen.

The Velvet Underground vs. The Cure

T/m de 16 met een verschil van 2 (of 19 met 1 verschil / 24 uur)

The Velvet Underground vs. The Cure

1-0

1-1

2-2

Misterfool
2-3

Disintegration

2-4

2-6

2-7 Mij om het even.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:44 uur

geplaatst: vandaag om 07:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.