MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2015 [De Top 2000 van MusicMeter] #2

zoeken in:
Puntenverdeling: 7-5-4-3-1, Controle: Punten (dit laten staan!)

(punten Onweerwolf) [punten luigifort ]

Ronde 3: Herkansingladder 3:

178 The Beatles - Eleanor Rigby [+3]
177 The National - Fake Empire (+1) [+1]
173 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) [+4]
168 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat (+4)
153 The Doors - The End [+5]
152 Underworld - Born Slippy .NUXX (+7)
143 David Bowie - Space Oddity [+7]
128 The National - Bloodbuzz Ohio (+5)
117 The Beatles - Here Comes The Sun
111 Prince - Sign O' The Times (+3)

Deadline: vrijdag 4 december 19.00 uur

Ronde 3: Herkansingladder 3: Weinig finalewaardig-materiaal..

182 The National - Fake Empire +5
178 The Beatles - Eleanor Rigby
173 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
168 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
156 The Doors - The End +3
156 Underworld - Born Slippy .NUXX +4
143 David Bowie - Space Oddity
135 The National - Bloodbuzz Ohio +7
118 The Beatles - Here Comes The Sun +1
111 Prince - Sign O' The Times

mol

Ronde 3: Herkansingladder 3:

187 The National - Fake Empire +5
181 The Beatles - Eleanor Rigby +3
173 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
168 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat
160 Underworld - Born Slippy .NUXX +4
156 The Doors - The End
143 David Bowie - Space Oddity
142 The National - Bloodbuzz Ohio +7
119 The Beatles - Here Comes The Sun +1

Ronde 3: Herkansingladder 3: acht nummers van deze veruit sterkste herkansingsladder zou ik graag in de finale zien. Het laagste van de tien scoort echter nog steeds een acht plus, wat een ladder! Wel heel jammer dat van de twee nummers die het nou net niet per se hoeven te halen er toch één met de finaleplek vandoor gaat.

187 The National - Fake Empire
186 The Beatles - Eleanor Rigby 5
176 Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels) 3
169 Nick Cave And The Bad Seeds - The Mercy Seat 1
160 Underworld - Born Slippy .NUXX
156 The Doors - The End
149 The National - Bloodbuzz Ohio 7
147 David Bowie - Space Oddity 4
119 The Beatles - Here Comes The Sun

Zo, m'n finalelijstje exact om 19:00 ingeleverd.

Mochten de laatstemmers Underworld nog doorstemmen dan pas ik hem graag nog aan.

Gretz schreef:
Zo, m'n finalelijstje exact om 19:00 ingeleverd.
Heb je die nu al klaar ! Ik luister alle nummers minstens drie keer, studeer uren op een lijst en twijfel zodra ik hem gepost heb alweer of ik toch niet net nog iets anders had moeten doen.

Nu ff kijken of de volgende post goed gaat...ik ben alleen mobiel online maar ik had een post voorbereid die ik nog wat moet aanpassen met de uitslag vd laatste ladder ?

Ik ben er vanmiddag voor gaan zitten, en tijdens het puzzelen heb ik mijn finale-playlist twee keer kunnen draaien (nummers waarvan ik de positie al wel bepaald had skipte ik de tweede keer). Mijn nieuwe nr. 1 stond vorig jaar op 27 wat toch wel bewijst dat mijn smaak evolueert. Ik stuur hem straks ook maar gewoon op, anders blijf ik erop broeden Leuke was dat ik aan het einde de 4 laatste finalisten heb kunnen inpassen.

Edgar18 schreef:
(quote)
Heb je die nu al klaar ! Ik luister alle nummers minstens drie keer, studeer uren op een lijst en twijfel zodra ik hem gepost heb alweer of ik toch niet net nog iets anders had moeten doen.

Ja, ik wilde eens vroeg zijn dit jaar. Heb de meeste nummers vandaag nog wel beluisterd, en het grootste deel van de volgorde stond al min of meer vast. Als ik vaker ga luisteren zal er misschien nog een minieme verschuiving komen (aangezien een positie hoger of lager toch ook wel vaak aan een moment is gebonden). Een absolute volgorde staat in ieder geval nooit vast. De nummers in mijn top 3 zijn me allemaal even lief eigenlijk.

tbouwh schreef:
Mijn nieuwe nr. 1 stond vorig jaar op 27
Geert zijn smaak een beetje kennende zouden The Smiths dan wel eens de voorlopige nummer één in de tussenstand kunnen zijn .

Edgar18 schreef:
(quote)

Ja, zelfde hier.

Edgar18 schreef:
(quote)
Geert zijn smaak een beetje kennende zouden The Smiths dan wel eens de voorlopige nummer één in de tussenstand kunnen zijn .

Haha, hoe weet je zo snel wat mijn nr. 27 van vorig jaar was?

Op 9 december 2014 opende Silent_shout het Voorronde nominaties mumeladder 2015 topic waarmee het nieuwe ladderjaar eigenlijk al werd ingezet.

Op 18 december 2014, 18:13 trapte steun en toeverlaat Onweerwolf het 9e ladderjaar officieel af door het MuMeladder 2015 Nominatietopic te openen en het lijstje van Sunderland bevatte de allereeerste nominaties voor deze nieuwe jaargang (al was dat lijstje wel via pm al aan Onweerwolf doorgegeven en was dumb_helicopter eignelijk de eerste die zelf poste.

Op 26 decenber 22:39 uur werd vervolgens het MuMeLadder 2015 [De Top 2000 van MusicMeter] geopened waarin Onweerwolf een half uurtje later de eerste voorrondes voor de artiesten met meer dan 16 nominaties plaatste en om 23.27u was johan de witt degene die de allereerste punten uitdeelde.
Op 1 januari gingen we vervolgens "echt" van start met 2502 nummers die gingen strijden voor de toppositie in onze eigen top 2000 en was het Edgar18 die als allereerste user punten uitdeelde en die Sam Cooke - Bring It On Home To Me , Johnny Cash - I Walk The Line en Patrick Watson - The Great Escape als allereerste koplopers stemde in de eerste 3 ladders die tegelijk gespeeld werden. .
Vanavond, 4 december 18:58 was Edgar18 de allerlaatste user die punten uitdeelde.
Na bijna een jaar stemmen, ruim 600 pagina's met vele stemrondes later zijn er dus nog 32 nummers over uit die lijst die gaan strijden om de 1e plaats.

De procedure voor de finale is hetzelfde als andere jaren, heel eenvoudig maar desondanks o zo moeilijk.

De enige opdracht is: Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.

Dus aub niet je lijst posten in het topic.

Alle inzendingen moeten uiterlijk vrijdag 18 december om 21.00u bij mij binnen zijn. Later op de avond begin ik dan de uitslag te posten en op zondagavond 21 december wordt de nummer 1 bekend gemaakt.

De puntenverdeling die gekoppeld is aan die persoonlijke lijstjes is ook heel eenvoudig. Jouw nummer 1 krijgt 32 punten, jouw nummer 32 krijgt 1 punt.
Vorig jaar mocht ik 139 eindlijstjes ontvangen en de uitdaging is natuurlijk om dat aantal dit jaar te overtreffen en wellicht weer in de buurt te komen van ons recordjaar 2010 met 181 eindlijstjes.

In lijn met de vorige jaren begint de finale ronde weer met een startladder die even zwaar telt als ieder individueel lijstje van jullie. Deze wordt zoals elk jaar weer bepaalt aan de hand van het gewogen stempercentage van de finalenummers uit alle voorgaande rondes. De startladder zal ook op vrijdag 19 december bekend gemaakt worden.

En dit zijn ze dan, de 32 finalisten waar het allemaal om te doen is en die op volgorde van 1 t/m 32 gezet moeten worden. Ik heb ze op alfabetische volgorde gezet, ze zijn voorzien van een youtube link zodat eenieder ze nog eens op z'n gemak kan beluisteren.

Finale MuMeLadder 2015 (Top 2000 van MuMeter):

Arcade Fire - Neighborhood #1 (Tunnels)
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
David Bowie - "Heroes"
Depeche Mode - Enjoy The Silence
Gorky - Mia
Kate Bush - Wuthering Heights
Massive Attack - Unfinished Sympathy
New Order - Blue Monday
Nick Cave & the Bad Seeds - The Mercy Seat
Pearl Jam - Black
Pixies - Debaser
Pulp - Common People
R.E.M. - Drive
Radiohead - Exit Music (For A Film)
Radiohead - Paranoid Android
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
Sigur Rós - Untitled #8 (popplagið).
Sinéad O'Connor - Troy
Songs: Ohia - Lioness
The Beatles - A Day In The Life
The Beatles - Eleanor Rigby
The Cure - A Forest
The Knife - Silent Shout
The National - Fake Empire
The Rolling Stones - Gimme Shelter
The Smiths - Bigmouth Strikes Again
The Smiths - How Soon Is Now?
The Smiths - There Is A Light That Never Goes Out
The The - Uncertain Smile
The Velvet Underground - Venus in Furs
U2 - The Unforgettable Fire
De Spotify linkjes volgen later.

Nogmaals:
Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
NIET JE TOP 32 POSTEN IN HET TOPIC

Alle mensen die ooit genomineerd hebben en/of een finalelijstje hebben ingestuurd krijgen een notificatie van dit bericht. Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over De MuMeLadder stuur me dan even een pm en dan haal ik je van de lijst. Dat geldt ook als je juist nog niet op de lijst staat maar dat wel graag wilt (ik had wat weinig tijd om de lijst goed te controleren, dus er kunnen wellicht wat namen missen).
Geadresseerden van dit bericht: 50tracks, arcade monkeys, cornstars , dynamo d, Edgar18, Gebruiker43757, Glen Hansard, JoaMuse, johan de witt, kaj_666, mol, Simon77, starbright boy, Gyzzz, madmadder, luigifort , 7744leon, aERodynamIC, Andres4, Arno, Arrie, ArthurDZ, Bucquoy, Casartelli, chevy93, Choconas, Co Jackso, corn1holio1, curufin, Dance Lover, DenDimi, DjFrankie, dumb_helicopter, Dwejkk_, El Ninjo, Fathead, GrafGantz, Gretz, herman, hoi123, jassn, johannesA, Johnny Marr, kemm, Koenr, laxus11, nelis, nico1616, Onweerwolf, Outlaw104, Ploppesteksel, Poeha, ranboy, remcodulac, Salvadore, Silent_shout, Snoeperd, stoepkrijt, Sunderland, Teunnis, The Eraser, thelion, Titmeister, vigil, wandelindenatuur, yeahyeahyeah, #koen, [[YaTaMiNo]], akira124, Alicia, andnino, andré, Angelo, Anne Maaike, AOVV, Aquila, AriTupari, Aroentje, Ataloona, avdj, Axel, axel33, azra, Bardt1980, bart1989, Bartjeking, beaster1256, Benjammin', BenZet, Bert Wasbeer, Bertus, BestOfMusic, bone machine, bonothecat, Boris1, Brain Stew, Broem, Broner, Brunniepoo, Ceasar, Cerclezot, cherksken, Chrisseh, Chronos85, c-moon, Comrade, cosmic kid, cosmo, Cured, CWTAB, Cygnus, danny de punk, Dazzled Kid, dazzler, De Haerlemmer, deric raven, Dexter, Dieter, dircky007, divart, dix, Domi Jacques, Don Cappuccino, dvdschaaf, Dystopia, Edwynn, ErikM, Etiul, Exfrozen, Facedown, fems, fladir, frans swa, Frans_K, freakey, freddze, freitzen, Frejarius, Gajarigon, GarnalenPeller, gemaster, Gert P, Gizzmann, Gloeilamp, Gorro, Grafmat, grovonion, gtenbosch, Guessmaker, gukker, GuusV, Halley23, HammerHead, Handsome devil, hanzie28, Haveaniceday, Hermy, hmaeghs, HugovdBos, i.Ron S., itchy, J.J. Wever, james_cameron, Jannemanneke, Jazper, jeroentjuhh, jerome988, Jesse, Jester, Jesusfreen, Johnny Marrissey, Jord, jori stes, Joy4ever, judgepaddy, Julian0809, Justus18, Kasperbert, Kees-Jan, Klumpie, Kos, Kraay, L_T_B, lebowski, levenvergeten, likeahurricane, LittleBox, Lonesome Crow, Louis2703, lowieke, luc011190, LucM, Lukas, Lukk0, Lying Mouth, maaartjje, Madjack71, Magick1, Marco dB, MarcoB, Martin Visser, Marty McFly, Masimo, Mastroianni, matthijs, mauricedegier, meijer, meyer, miak, Misterfool, Mjuman, musicfriek, musician, muziekhater, MVW, nclo, Nestul, nevyn, Nicolage Rico, niels94, Nightrider, Nosh, NovaStar, obsessed, odi, Oldfart, Omsk, Orbilin, orbit, Osiris Apis, Ouwe, Paalhaas, Paap_Floyd, Papartis, pauljojo, Pepino, Perre Verhoeven, Petterson, PinkEclipse, pjh1967, Poa, Poek , Poepgezicht, Poles Apart, postpunker, pqt, Premonition, progressive, Pruut, psycho daisies, pygmydanny, Ralph., Rayaccos, rayman, Reijersen, Rizz, rkdev, rock-rick, Rodajc, Rodenrijck, rolandobabel, Rudi S, samedi, Sammy, Sandokan-veld, schopenhauer, Scorpion_21 , Screenager, sebas, sheep67, shinybeast, Sho-yu, Silent Alarm, SirNoodle, sokra, sq, stardust_be , STaRS, Status Seeker, steven, Stijn_Slayer, Strangeways, Streup, Stuzzie, Suicidopolis, Svendra, sxesven, tafkat, tangmaster, tbouwh , Telamon, the hustler, The Scientist, the viking, Thomzic, thyson, Timo-otje, titan, tomatosz, Toon1, Tribal Gathering, tsjong, van elst, VanDeGriend, vin13, Vince vega, VladTheImpaler, vleertje, Waldo Jeffers, Wauze, Waverick, wendyvortex, west, wibro, willemdeux, wolf, Woody, wowo, Xel, Yamato, zinulzki

Even de moppermodus aan! Ik ben mijn nummer één, drie, vijf, negen en tien van vorig jaar kwijt . De exacte finalelijst heb ik even niet paraat maar ik kan me zo wel al vier nieuwe finalisten bedenken die wel eens top tien zouden kunnen gaan scoren. Nummers komen en nummers gaan maar ik baal toch wel echt heel heel heel erg dat Sinnerman het niet gered heeft !!

tbouwh schreef:
Haha, hoe weet je zo snel wat mijn nr. 27 van vorig jaar was?
Ik heb jouw lijstje van vorig jaar uitgeprint, boven mijn bed gehangen en uit mijn hoofd geleerd..

Ik hoop dat alles in de post een beetje klopt want zoals gezegd mobiel gedaan... Ben aan het voorbereiden op een concert van een band die ik wel in de finale mis...dEUS ... Spelen vanavond in de St Lambertuskerk in Maastricht ?

Het jaar is toch 2015 El Ninjo

Edgar18 schreef:
(quote)
Geert kennende staat Eefje bovenaan.

Als je The Unforgetable Fire aanklikt krijg je Baba O'Riley van The Who te horen.

Veel plezier El Ninjo! Volgend jaar gewoon weer dEUS in de finale. Een een andere Belgische band die hen komt joinen (ik dacht bijvoorbeeld aan Het Zesde Metaal) zie ik ook wel zitten.

Edgar18 schreef:
(quote)

Die zullen hoog staan met meerdere nummers ja, maar enkel met mijn lijst gaan ze niet op nummer 1 belanden.

Zou sterk zijn, mocht Sven nog reageren

Paar records misschien, ben ff niet in de gelegenheid om te factchecken:

-Mia eerste Nederlandstalige nummer ooit in de finale?
-Eleanor Rigby kortste nummer ooit in de finale?

El Ninjo schreef:
Ik hoop dat alles in de post een beetje klopt want zoals gezegd mobiel gedaan... Ben aan het voorbereiden op een concert van een band die ik wel in de finale mis...dEUS ... Spelen vanavond in de St Lambertuskerk in Maastricht ?

Val je in voor Mauro dan?

Edgar18 schreef:
Even de moppermodus aan!
Dan zet ik even de jubelmodus aan!

Mijn top 10 van vorig jaar is er dit jaar in zijn geheel weer bij en er zijn zelfs twee nummers bijgekomen die zich in de strijd om de podiumplaatsen zullen gaan mengen. Teardrop is eigenlijk het enige gemis, maar door de sterke concurrentie had ik die waarschijnlijk lager dan ooit moeten zetten.

Als iemand mij even een goede link van U2 opstuurt via pm dan probeer ik de post te wijzigen

Gretz schreef:
Die zullen hoog staan met meerdere nummers ja, maar enkel met mijn lijst gaan ze niet op nummer 1 belanden.
Het gaat ook niet enkel om jouw lijstje want er was nog iemand bijzonder vlot .

Ik ben alleen mijn nummer 4 (Instant Street) en nummer 10 (Oasis - Don't Look Back in Anger) kwijt. Don't Look Back in Anger zou in dit deelnemersveld bovendien een stuk lager scoren, dus eigenlijk mag ik heel tevreden zijn.
3 van de 4 nummers die bij mij vorig jaar helemaal onderaan stonden doen dit jaar ook niet mee.

Cured
Zo, klaar en ingezonden. De eerste helft (hoogste) was zo maar klaar, de volgende 8 al een beetje puzzelen en voor de laagste 8 had ik nog het meeste tijd nodig; welke vind ik dus nog erger dan de andere ? Ik had 5 gegadigden voor plek 32, maar er kan er maar één die eer krijgen, maar het was een dubbeltje op zijn kant !

Prettige avond voor ieder en we zien elkaar bij de eindafrekening.

El Ninjo schreef:
Als iemand mij even een goede link van U2 opstuurt via pm dan probeer ik de post te wijzigen

Gedaan

Gast
geplaatst: vandaag om 11:49 uur

geplaatst: vandaag om 11:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.