Muziek / Muziekgames / Album Aller Tijden (K.O.)
zoeken in:
0
geplaatst: 27 oktober 2015, 13:59 uur
14. Albert King - Born Under a Bad Sign vs. Taylor Swift – 1989
0
geplaatst: 27 oktober 2015, 15:48 uur
Best een aardige plaat
, maar ga toch voor het album dat m.i. op termijn de grootste klassiekerstatus zal krijgen. 2-1
0
Cured
geplaatst: 27 oktober 2015, 15:50 uur
Die van Albert King is een classic , maar voor Gretz heel oud.... Die van Swift wordt echt geen klassieker, sorry Geert
.
.
0
geplaatst: 27 oktober 2015, 15:58 uur
Cured schreef:
Die van Albert King is een classic , maar voor Gretz heel oud.... Die van Swift wordt echt geen klassieker, sorry Geert
.
. Ik neem tenminste wel de moeite om Born Under a Bad Sign te beluisteren.

Lol wat betreft die laatste opmerking. Hoe kun je daar nu al zeker van zijn precies een jaar nadat dit album uitkwam. Nu al 8,6 miljoen keer verkocht, Ryan Adams die de hele plaat covert, Taylor die verschillende records breekt: genoeg voortekenen dat dit juist wel een klassieker gaat worden. Misschien dat Slowgaze dit even kan bevestigen.
0
Cured
geplaatst: 27 oktober 2015, 16:00 uur
Verkoop zegt niks over de kwaliteit , maar laten we er maar over op houden. Het is een game-topic, geen discussie-topic.
0
geplaatst: 27 oktober 2015, 16:00 uur
Ik dacht eigenlijk dat die van Swift nu al een klasieker was.
0
Cured
geplaatst: 27 oktober 2015, 16:01 uur
In een bepaald wereldje,...Shanie Twain heeft ook miljoenen verkocht, maar goed ?...neh....,misschien Gart Brooks 

0
geplaatst: 27 oktober 2015, 16:01 uur
Cured schreef:
Het is een game-topic, geen discussie-topic.
Het is een game-topic, geen discussie-topic.
Tsja, dan moet je vooral zelf geen uitspraken doen zonder dat je ze kunt funderen met goede argumenten.
0
geplaatst: 27 oktober 2015, 16:03 uur
En blues is natuurlijk saaie kutmuziek dus dat album kan niet eens een klassieker zijn 

0
Cured
geplaatst: 27 oktober 2015, 16:04 uur
Na ja, jij weet niet eens wat een gitaar is
. Taylor Swift 1989 is een gewoon licht dance/pop plaatje voor teenagers.
. Taylor Swift 1989 is een gewoon licht dance/pop plaatje voor teenagers.
0
geplaatst: 27 oktober 2015, 16:05 uur
Cured schreef:
In een bepaald wereldje,...Shanie Twain heeft ook miljoenen verkocht, maar goed ?...neh....,misschien Gart Brooks
1989 scoorde bij de critici ook behoorlijk goed. Reviews for 1989 by Taylor Swift - Metacritic
Alleen verkoop zegt niet alles inderdaad, maar juist de combinatie van de fantastische cijfers en de goede kritieken maakt dat 1989 heel goed een popklassieker kan worden. Of het misschien wel al is.
0
geplaatst: 27 oktober 2015, 16:06 uur
Cured schreef:
Taylor Swift 1989 is een gewoon licht dance/pop plaatje voor teenagers.
Taylor Swift 1989 is een gewoon licht dance/pop plaatje voor teenagers.
Dat noemen ze een vooroordeel. Taylor Swift heeft zich nooit specifiek op tieners gericht. Jammer dat het voor jou een imagodingetje lijkt te zijn. Misschien moet je nog eens proberen om er zo veel mogelijk onbevooroordeeld naar te luisteren.
0
geplaatst: 27 oktober 2015, 16:18 uur
14. Albert King - Born Under a Bad Sign vs. Taylor Swift - 1989
2-2
2-2
0
geplaatst: 27 oktober 2015, 17:35 uur
luigifort schreef:
Ryan Adams vergelijkt Swift met Shakespeare..
Ryan Adams vergelijkt Swift met Shakespeare..
Ik heb wel eens raardere vergelijkingen gezien.
De gelijkenis tussen Swift en Shakespeare is onder andere dat ze beiden erg bedreven zijn in poëzie, woordspelingen en beeldspraak. Ik zou zeggen pak de teksten van 1989 en Red er eens bij.
Taylor werd trouwens bij 1 van haar nummers ook geïnspireerd door een van de bekendste verhalen van Shakespeare.
Ze wordt ook vergeleken met Neil Armstrong, in die zin dat ze net een stapje extra zet dan haar tijdsgenoten. Dat is juist.
0
geplaatst: 27 oktober 2015, 17:38 uur
Ik mag toch hopen dat je die vergelijkingen ook te ver vind gaan, Gretz? 1989 is een heerlijk album en Taylor Swift talentvol, maar je kunt ook overdrijven...
0
geplaatst: 27 oktober 2015, 17:48 uur
Nou ja, ik zou er zelf niet zo snel op komen natuurlijk.
Het is erg lastig en eigenlijk ook niet verstandig om een invloedrijke (toneel)schrijver uit de 16e eeuw te vergelijken met een popzangeres uit de 21e eeuw. Andere disciplines, andere tijd. Over de invloed van Taylor Swift op latere generaties kun je ook nog weinig zeggen. Dus ik snap de mensen ook wel die het een aparte vergelijking vinden.
Maar ik wilde wel gezegd hebben dat Swift qua songwriting enorm talentvol is en regelmatig vindingrijk qua taalgebruik. Alleen in dat opzicht kan ik me bij de vergelijking iets voorstellen. Dus enkel en alleen qua taal. Ryan Adams zegt zelf over de vergelijking: "Die nummers zijn populair met een reden. Ze is een populaire artiest met een reden". Zo'n opmerking slaat dan weer nergens op.
Wellicht bedoelde hij het ook gewoon met een korreltje zout.
Het is erg lastig en eigenlijk ook niet verstandig om een invloedrijke (toneel)schrijver uit de 16e eeuw te vergelijken met een popzangeres uit de 21e eeuw. Andere disciplines, andere tijd. Over de invloed van Taylor Swift op latere generaties kun je ook nog weinig zeggen. Dus ik snap de mensen ook wel die het een aparte vergelijking vinden. Maar ik wilde wel gezegd hebben dat Swift qua songwriting enorm talentvol is en regelmatig vindingrijk qua taalgebruik. Alleen in dat opzicht kan ik me bij de vergelijking iets voorstellen. Dus enkel en alleen qua taal. Ryan Adams zegt zelf over de vergelijking: "Die nummers zijn populair met een reden. Ze is een populaire artiest met een reden". Zo'n opmerking slaat dan weer nergens op.
Wellicht bedoelde hij het ook gewoon met een korreltje zout.
* denotes required fields.