MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metal Song (op alfabet)

zoeken in:

Cured
0-1

buizen
2-2

2-5

Hartverscheurende keuze.

Cured
ok....loting kwartfinales direkt !

Cured
Kwartfinales : tot de 7 , 2 verschil ! (graag weer even linkjes)

1. Angel Witch – Angel Witch vs. Candlemass - A Sorcerer's Pledge
2. Paradise Lost - An Eternity of Lies vs. Motörhead - Ace of Spades
3. Agalloch - As Embers Dress the Sky vs. Primordial - As Rome Burns
4. Triptykon - Altar Of Deceit vs. Megadeth - Ashes In Your Mouth

aslan (crew)
0-3

½ - 4 ½?

Nee? Mag niet?

Hmmm.... nouja, om het dan weer iets spannender te maken: 1-4.

buizen
Die onvergetelijke oerschreeuw van Tom Araya in het begin, die ie al jaren lang niet meer kan evenaren. De inhoud van de tekst die zoveel stof deed opwaaien toen, bij release, in 1986. De zieke valse snelle solo's met tremolowerk van Hanneman en King. De iconische drumbreak met double bass middenin het nummer: het moment waarop nog steeds bij ieder Slayerconcert, nu bijna al 30 jaar lang, het publiek wacht.
Het feit dat dit de song van het legendarische album Reign In Blood was, dat album dat op nog nooit vertone wijze in precies nog geen 29min. de hele thrasmetalwereld omver blies en een standaard neerzette. Voorgoed.

Slayer - Angel Of Death...

Dat album wordt er hier gewoon - met flinke meerderheid - uitgestemt?
Is hier nog enig metalhistorisch besef of stemt iedereen dus echt maar gewoon de persoonlijke 'leukste liedjes'?

Ik stem op 'het leukste liedje'.
Als we metalhistorisch verantwoord bezig willen, kunnen we Cured net zo goed een excelbestand met de tracklijsten van Paranoid, Rainbow Rising, British Steel, Powerslave, Reign in Blood, Master of Puppets en nog een paar albums sturen, die hij dan op alfabet kan zetten en hier posten.

aslan (crew)
1-0 weg met dat historisch besef

Cured
Ja gewoon stemmen wat je wilt en ik ga zonder 'hysterisch' besef voor.....

1-1

buizen schreef:
Is hier nog enig metalhistorisch besef of stemt iedereen dus echt maar gewoon de persoonlijke 'leukste liedjes'?

Ik stem op de nummers die ik persoonlijk het beste vind ja. Smaken kunnen verschillen (persoonlijk heb ik nooit veel met Slayer gehad) Als we puur uit metalhistorisch besef zouden moeten stemmen zou dat voor mij betekenen dat ik op een nummer moet gaan stemmen waar ik persoonlijk niet veel mee kan.

Maar even back to business:
Paradise vs. Motörhead: 1-2 (en dit zonder metalhistorische overweging )

Ik vond het toch ook wel verrassend dat Angel of Death is afgevallen, maar dat nummer van Agalloch is zeker ook mooi.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:57 uur

geplaatst: vandaag om 07:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.