MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Iconen van de 21e eeuw (K.O.)

zoeken in:
Je hoeft dus niet op Adele te gaan omdat ze nu in 110 landen de iTunes charts aanvoert. Het is immers geen K.O. bestverkopende artiesten.

Selena Gomez is een stuk productiever (5 albums in hetzelfde tijdsbestek) en was door de jaren heen ook prominenter aanwezig in de media. In Amerika was ze lange tijd misschien wel groter dan Adele.

Rudi1984
En nog een zeer verdienstelijk actrice (Spring Breakers!) ook.

Absoluut. Sowieso meer een rolmodel dan Adele denk ik, maar dat is ook maar een deel van het plaatje.

Als jij het niet wilt doen we dat niet hoor... Dan pas ik mijn stem gewoon aan.

productiviteit is blijkbaar ook een graadmeter , overigens vind ik om de twee en half jaar een album ook niet bepaald weinig toch?

Feit is dat alle maar dan ook echt alle verkooprecords er aan gaan maar dat is ineens overhypt Bij Gomez is het een pluspunt dat ze veel in de media is geweest (Paris Hilton ook...) en bij Adele is dat overtrokken opgeklopte aandacht ofzo, niet te volgen.

Rudi1984
Denk ik ook. Vooral sinds die gewichtssoap van de laatste tijd.

Edit: Was dus een reply op Gretz.

vigil: iedereen mag zijn eigen graadmeters bepalen in deze knock-out. Ik heb dat een aantal keer benadrukt omdat we anders waarschijnlijk een heel saai/voorspelbaar verloop zouden krijgen waarbij de succesvolste & allergrootste artiesten elke ronde moeiteloos doorgaan. Veel users stemmen dus feitelijk meer op hun eigen iconen dan dat ze proberen af te wegen welke van de twee een groter icoon is voor de totale wereldbevolking. De artiesten die het langst overblijven zijn dan voor de MuMe-gemeenschap de grootste iconen.

vigil schreef:
Feit is dat alle maar dan ook echt alle verkooprecords er aan gaan maar dat is ineens overhypt Bij Gomez is het een pluspunt dat ze veel in de media is geweest (Paris Hilton ook...) en bij Adele is dat overtrokken opgeklopte aandacht ofzo, niet te volgen.

(Zinloze) discussies brengen leven in de brouwerij. Natuurlijk is het meeste wat hier gezegd wordt subjectief. Ik heb het gewoon niet zo op Adele en de muziek die ze tegenwoordig maakt. Iemand anders vind Gomez weer een aandachtshoer. Maakt allemaal niets uit in dit spelletje.

4-6 vind Adele gewoon prima maar Selena is voor mij meer het totaalpakketje. En Adele mist een "Good for You" in haar oeuvre wat voor mij 1 van de toppers van het jaar is

Gretz schreef:
(quote)

(Zinloze) discussies brengen leven in de brouwerij. Natuurlijk is het meeste wat hier gezegd wordt subjectief. Ik heb het gewoon niet zo op Adele en de muziek die ze tegenwoordig maakt. Iemand anders vind Gomez weer een aandachtshoer. Maakt allemaal niets uit in dit spelletje.

Je hebt helemaal gelijk. Ik bekijk dit spel (probeer 't tenminste) objectief. Dat is in deze nog best redelijk overzichtelijk. Bij een "wie is de beste zangeres" topic is dat objectieve gedeelte weg. Het kan bij mij zo zijn dat ik in dit spel niet kies voor de voor mij beste zangeres maar voor iemand met een hoger icoon gehalte (dan ook niet voor iemand die enkel in de media komt omdat ze zo lekker kan twerken ).

Ah sorry vigil als ik daarin niet helemaal duidelijk ben geweest. Natuurlijk ben jij vrij om het vanuit de meest objectieve invalshoek te benaderen, maar ik voorzag dat de game spannender zou worden als we met subjectievere argumenten voor onze eigen iconen zouden gaan. Zoals een bekende user al aangaf zijn er bepaalde game-elementen die dit soort spelletjes boeiend maken.

De elementen loting, aanwezigheid op moment van een battle en de 'kleur/smaak' van de kiezers speelt hier een grote rol en maakt het een 'echte giga' game met hopelijk veel spanning.

Dat dit spel in tegenstelling tot de meeste andere knock-outs geen pure muziekgame is is bewust gedaan, omdat er anders weer een soort van (ongeschreven) luisterplicht aan vastzit als je niet voldoende op de hoogte bent van de oeuvres.

Oei, dit is heel lastig. Mijn gevoel zegt dat ik op Selena Gomez moet stemmen (echt wel een icoon hoor en dankzij Spring Breakers ook nog eens een persoonlijk icoon), maar dan bedenk je weer welke records Adele breekt...

Maar goed, wat zeggen verkoopcijfers nou over in hoeverre iemand iconisch is. Iemands maatschappelijke rol en een imago lijken me belangrijker.

En dan nog de vraag moeten we alleen naar iemand in de rol van muzikant bekijken? Selena Gomez is meer als actrice iconisch.

Lastig, lastig, lastig... laat ik dan toch maar gewoon op gevoel stemmen.

5-6

Nieuwe ronde!

Ik ken Selena Gomez vooral als (ex-)vriendin van Justin Bieber. Ik heb wel eens een clip op tv gezien van haar, maar verder hoor ik er weinig van. Volgens mij is ze hier (de Lage Landen) niet zo bekend (toch niet door eigen verwezenlijkingen), laat staan een icoon. Dat ze ook een actrice is, kan wel een pluspunt zijn, maar moet ook niet te zwaar doorwegen. Of gaan we bij de manneneditie Jared Leto laten winnen dan?

Rudi1984
Ik denk dat Jared Leto serieus wel behoorlijk iconisch is, hoe irritant ik hem live ook vind.

Ronde 3. Tot de 8, 2 verschil.

1. Janelle Monáe vs. Kelis
2. PJ Harvey vs. Rihanna
3. Regina Spektor vs. Amy Winehouse
4. Lykke Li vs. Avril Lavigne
5. Lady Gaga vs. Alicia Keys
6. Taylor Swift vs. Beth Gibbons (Portishead)
7. Mary J. Blige vs. Joanna Newsom
8. Robyn vs. Beyoncé
9. Lana Del Rey vs. Eefje de Visser
10. Anouk vs. Sky Ferreira
11. Kelly Clarkson vs. Erykah Badu
12. Shakira vs. Susanne Sundfør
13. Adele vs. Sharon den Adel (Within Temptation)
14. Róisín Murphy (Moloko) vs. Florence Welch (Florence + the Machine)
15. Sophie Ellis-Bextor vs. Sia
16. Miley Cyrus vs. Meg Myers

1. Janelle Monáe vs. Kelis

1-0

Rudi1984
4-1

Van die andere heb ik nog nooit gehoord.

Rudi1984 schreef:
4-1

Van die andere heb ik nog nooit gehoord.

Deze ken je toch wel? Daar zingt ze ook op mee.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:05 uur

geplaatst: vandaag om 07:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.