Muziek / Muziekgames / Iconen van de 21e eeuw (K.O.)
zoeken in:
0
geplaatst: 4 januari 2016, 16:34 uur
Waarom zijn die hiphop mannetjes toch zo iconisch? Ik vind de halve finalisten toch op zijn minst verwonderlijk. Kanye en Kendrick a la maar Eminem?
Maar, leuk dat hiphop ook eens een spelletje wint
.
.
0
geplaatst: 4 januari 2016, 17:34 uur
Halve finales. Tot de 11, 2 verschil.
1. Kendrick Lamar vs. Eminem
2. Kanye West vs. Stromae
3,5x hiphop. Het moge duidelijk zijn in welk genre volgens de MuMe-users de meeste 21e eeuw-iconen te vinden zijn.
1. Kendrick Lamar vs. Eminem
2. Kanye West vs. Stromae
3,5x hiphop. Het moge duidelijk zijn in welk genre volgens de MuMe-users de meeste 21e eeuw-iconen te vinden zijn.
0
geplaatst: 4 januari 2016, 17:44 uur
Edgar18 schreef:
Waarom zijn die hiphop mannetjes toch zo iconisch? Ik vind de halve finalisten toch op zijn minst verwonderlijk. Kanye en Kendrick a la maar Eminem?
.
. Je vindt Eminem niet iconisch?

0
geplaatst: 4 januari 2016, 17:45 uur
Arrie schreef:
Dat halfje hiphop hoor ik in Stromae niet zo...
Dat halfje hiphop hoor ik in Stromae niet zo...
Op wikipedia staat er nog onder andere hiphop bij de genres vermeld; ik dacht dat dat mogelijk op basis was van zijn eerste album. Het is natuurlijk wel grotendeels elektropop dat hij maakt.
0
geplaatst: 4 januari 2016, 18:26 uur
5-5
Laten we ons niet blindstaren op de afgelopen jaren! Eminem heeft (tot dusver, ik zie het in de toekomst wel verschuiven) veel meer betekend voor de hiphop, is tig keer bekender (kijk eens hoeveel plays Eminem op Spotify heeft), heeft veel meer mensen geïnspireerd en heeft meer uitstraling. Kendrick Lamar doet het op die punten zeker niet slecht, maar toch echt (voorlopig nog) een stuk minder. Tel daarbij op Eminems opvallende verschijning als blanke in de rapwereld en dat maakt Eminem in mijn ogen tot het grootste icoon in de popmuziek van de 21e eeuw. Met Kanye West heel kort daarachter (en Justin Timberlake, Jay-Z, Chris Martin, Thom Yorke en Pharrell daar weer heel kort achter).
Laten we ons niet blindstaren op de afgelopen jaren! Eminem heeft (tot dusver, ik zie het in de toekomst wel verschuiven) veel meer betekend voor de hiphop, is tig keer bekender (kijk eens hoeveel plays Eminem op Spotify heeft), heeft veel meer mensen geïnspireerd en heeft meer uitstraling. Kendrick Lamar doet het op die punten zeker niet slecht, maar toch echt (voorlopig nog) een stuk minder. Tel daarbij op Eminems opvallende verschijning als blanke in de rapwereld en dat maakt Eminem in mijn ogen tot het grootste icoon in de popmuziek van de 21e eeuw. Met Kanye West heel kort daarachter (en Justin Timberlake, Jay-Z, Chris Martin, Thom Yorke en Pharrell daar weer heel kort achter).
0
geplaatst: 4 januari 2016, 19:56 uur
6-8 en ik ben het grotendeels met Teun oneens
.
Zie je mij dat ergens zeggen? Ik vind Eminem een stuk minder iconisch (en erg op zijn retour) vergeleken met de andere twee namen. Dat betekent niet dat Eminem niet ook een icoon van deze tijd is alleen een (voor mij!) minder grote dan bijvoorbeeld Kanye, Kendrick, Thom Yorke, Chris Martin en nog zo wat namen.
.Zie je mij dat ergens zeggen? Ik vind Eminem een stuk minder iconisch (en erg op zijn retour) vergeleken met de andere twee namen. Dat betekent niet dat Eminem niet ook een icoon van deze tijd is alleen een (voor mij!) minder grote dan bijvoorbeeld Kanye, Kendrick, Thom Yorke, Chris Martin en nog zo wat namen.
0
geplaatst: 4 januari 2016, 20:15 uur
Teunnis schreef:
Laten we ons niet blindstaren op de afgelopen jaren! Eminem heeft (tot dusver, ik zie het in de toekomst wel verschuiven) veel meer betekend voor de hiphop, is tig keer bekender, heeft veel meer mensen geïnspireerd en heeft meer uitstraling. Kendrick Lamar doet het op die punten zeker niet slecht, maar toch echt (voorlopig nog) een stuk minder. Tel daarbij op Eminems opvallende verschijning als blanke in de rapwereld en dat maakt Eminem in mijn ogen tot het grootste icoon in de popmuziek van de 21e eeuw..
Laten we ons niet blindstaren op de afgelopen jaren! Eminem heeft (tot dusver, ik zie het in de toekomst wel verschuiven) veel meer betekend voor de hiphop, is tig keer bekender, heeft veel meer mensen geïnspireerd en heeft meer uitstraling. Kendrick Lamar doet het op die punten zeker niet slecht, maar toch echt (voorlopig nog) een stuk minder. Tel daarbij op Eminems opvallende verschijning als blanke in de rapwereld en dat maakt Eminem in mijn ogen tot het grootste icoon in de popmuziek van de 21e eeuw..
Ik vind het juist jammer dat Eminem een blanke is, een puntje van aftrek eigenlijk. En waar zou hij zijn zonder Dr. Dré? Om maar eens iemand te noemen. En wie heeft hij dan geïnspireerd? Tekstueel weinigen. Dat kan je bij Kendrick Lamar juist wel zeggen: luister maar eens naar zijn laatste plaat. Dat geeft hem een veel betere uitstraling. En binnenkort wint hij veel Grammy's (11 nominaties), dus met die bekendheid komt het wel goed.
0
geplaatst: 4 januari 2016, 20:19 uur
west schreef:
Ik vind het juist jammer dat Eminem een blanke is in de hiphop wereld, een puntje van aftrek eigenlijk. En waar zou hij zijn zonder Dr. Dré? Om maar eens iemand te noemen. En wie heeft hij dan geïnspireerd?
(quote)
Ik vind het juist jammer dat Eminem een blanke is in de hiphop wereld, een puntje van aftrek eigenlijk. En waar zou hij zijn zonder Dr. Dré? Om maar eens iemand te noemen. En wie heeft hij dan geïnspireerd?
Tig miljoen kids, tieners, jonge adolescenten of andere mensen in een levensfase waarin ze op zoek zijn naar hun identiteit. Muzikaal is het minder een grootheid, maar wat iemand muzikaal doet staat wat mij betreft redelijk los van de vraag of iemand een icoon is. Een icoon is vooral voor de bühne de allergrootste. Dus zelfs al zou Beyoncé helemaal niks zelf schrijven, ze blijft in mijn ogen hét popicoon van de 21e eeuw.
0
geplaatst: 4 januari 2016, 20:23 uur
Teunnis schreef:
Tig miljoen kids. Muzikaal is het minder een grootheid, maar wat iemand muzikaal doet staat wat mij betreft redelijk los van de vraag of iemand een icoon is. Een icoon is vooral voor de bühne de allergrootste. Dus zelfs al zou Beyoncé helemaal niks zelf schrijven, ze blijft in mijn ogen hét popicoon van de 21e eeuw.
(quote)
Tig miljoen kids. Muzikaal is het minder een grootheid, maar wat iemand muzikaal doet staat wat mij betreft redelijk los van de vraag of iemand een icoon is. Een icoon is vooral voor de bühne de allergrootste. Dus zelfs al zou Beyoncé helemaal niks zelf schrijven, ze blijft in mijn ogen hét popicoon van de 21e eeuw.
Maar hoe heeft hij die tig miljoen kids dan geïnspireerd? Met schelden op zijn moeder of zo?

En wat bedoel je met een icoon voor de bühne? Dat is dus jouw icoon?
0
geplaatst: 4 januari 2016, 20:26 uur
Ik bekijk dit spelletje minder persoonlijk. Er zijn slechts een paar artiesten mijn persoonlijke iconen (Zappa, Regina Spektor, Thom Yorke, Jónsi, Ian Curtis, Holden, misschien Slug, misschien Hendrix en Kendrick Lamar begint er ook eentje te worden). Dan zou ik haast nooit stemmen - want niet-icoon vs. niet-icoon; wat moet je dan stemmen?
En schelden op je moeder kan voor sommigen best inspirerend zijn. Ik denk vooral dat heel veel jongens een stuk minder verlegen zijn geworden dankzij Eminem. En shizzle als je kansen pakken, zelfvertrouwen hebben.
En schelden op je moeder kan voor sommigen best inspirerend zijn. Ik denk vooral dat heel veel jongens een stuk minder verlegen zijn geworden dankzij Eminem. En shizzle als je kansen pakken, zelfvertrouwen hebben.
* denotes required fields.