Muziek / Muziekgames / Iconen van de 21e eeuw (K.O.)
zoeken in:
0
geplaatst: 4 januari 2016, 22:16 uur
0
geplaatst: 4 januari 2016, 23:10 uur
catdog schreef:
4-6 wat is dat toch met die Stromae fanclub?
4-6 wat is dat toch met die Stromae fanclub?
Ik gok toch vooral op anti-Kanye stemmen.
0
geplaatst: 5 januari 2016, 10:10 uur
west schreef:
Ik vind het juist jammer dat Eminem een blanke is, een puntje van aftrek eigenlijk. En waar zou hij zijn zonder Dr. Dré? Om maar eens iemand te noemen. En wie heeft hij dan geïnspireerd? Tekstueel weinigen. Dat kan je bij Kendrick Lamar juist wel zeggen: luister maar eens naar zijn laatste plaat. Dat geeft hem een veel betere uitstraling. En binnenkort wint hij veel Grammy's (11 nominaties), dus met die bekendheid komt het wel goed.
(quote)
Ik vind het juist jammer dat Eminem een blanke is, een puntje van aftrek eigenlijk. En waar zou hij zijn zonder Dr. Dré? Om maar eens iemand te noemen. En wie heeft hij dan geïnspireerd? Tekstueel weinigen. Dat kan je bij Kendrick Lamar juist wel zeggen: luister maar eens naar zijn laatste plaat. Dat geeft hem een veel betere uitstraling. En binnenkort wint hij veel Grammy's (11 nominaties), dus met die bekendheid komt het wel goed.
Blank zijn een puntje van aftrek.
Die mag je me eens uitleggen...Eminem lijkt mij persoonlijk iemand die er sowieso wel was gekomen, ook als hij Dr. Dre niet was tegengekomen. Maar goed, dat weten we allebei niet, dat is gissen, dus een nutteloze discussie. Verder heeft Dre niet de teksten van Eminem geschreven, Dre is niet degene die zijn plaatjes heeft ingerapt, Eminem kan heel goed op zichzelf staan.
En juist tekstueel is Eminem zo belangrijk. De combinatie van de brutaliteit, de humor, de emotie. Ik ken weinig hiphop met zoveel emoties, zowel verdriet als woede als andere emoties. Daardoor zijn er veel jongeren (en ook ouderen trouwens) die zich kunnen herkennen in zijn teksten. En dan het feit dat hij als blanke in de zwarte hiphopwereld het toch heeft weten te maken, wat toen echt niet makkelijk was, em daarbij zelfs al het respect van de zwarte hiphopgemeenschap heeft gekregen. En dan nog zijn iconische typetje, Slim Shady...
0
geplaatst: 5 januari 2016, 10:20 uur
Arrie schreef:
Die mag je me eens uitleggen...
... Ik ken weinig hiphop met zoveel emoties, zowel verdriet als woede als andere emoties. Daardoor zijn er veel jongeren (en ook ouderen trouwens) die zich kunnen herkennen in zijn teksten. En dan het feit dat hij als blanke in de zwarte hiphopwereld het toch heeft weten te maken, wat toen echt niet makkelijk was...
(quote)
Die mag je me eens uitleggen...... Ik ken weinig hiphop met zoveel emoties, zowel verdriet als woede als andere emoties. Daardoor zijn er veel jongeren (en ook ouderen trouwens) die zich kunnen herkennen in zijn teksten. En dan het feit dat hij als blanke in de zwarte hiphopwereld het toch heeft weten te maken, wat toen echt niet makkelijk was...
Nou, je zegt het zelf op het einde: een pluspunt is dat hij het als blanke heeft gemaakt in de zwarte hiphop wereld. Maak ik er een minpunt van dat hij door sommige blanken in Amerika makkelijker 'omarmd' werd en dan staat het weer quite.
(ik weet dat het een wat prikkelende opmerking was)Dat van die heftige emoties in zijn teksten is waar, voor zover het verdriet en vooral woede aangaat. Maar als icoon aangeven hoe je daar vervolgens mee kan omgaan doet hij weinig. Juist Kendrick Lamar is daar op jongere leeftijd al wel mee bezig. Die zie ik zelfs de politiek nog ingaan, wat een voorbeeld is dat. Hij rapt over rassenscheiding, discriminatie, verdriet, woede en depressie en geeft ook aan dat je er soms wat aan kan doen en hoe.
Overigens vind ik de The Marshall Mathers LP van Eminem erg goed en ook een aantal hits / nummers na dit album. Hij is zeker ook een icoon in deze eeuw.
PS: hé West heeft de K.O. toch gewonnen.

* denotes required fields.