MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Iconen van de 21e eeuw (K.O.)

zoeken in:
1-1, iconisch lijkt me geen subjectief begrip. Het maakt deze KO wel wat zinloos als iedereen stemt op wie hij denkt dat 'het grootste icoon' is.

Je bent volledig vrij je interpretatie ja (ook om discussies voor te zijn). Het gaat er in eerste instantie wel om wie jouw persoonlijke iconen/helden zijn, Je hoeft dus niet op een persoon te stemmen omdat deze bij miljoen mensen veel bekender is en veel vaker op de radio gedraaid wordt.

Rudi1984
"An object of uncritical devotion", met die betekenis kun je alle kanten op. Gevoelsmatig kán een icoon voor mij echter niet relatief onbekend zijn (zoals beide artiesten in deze ronde), maar anderen zullen het weer anders invullen.

De echt kleintjes zullen er wel snel uitgefilterd zijn.

2-2 Zola

Wie o wie?

Rudi1984
24-uursregel, Victoria Legrand is door.

56. Beth Gibbons (Portishead) vs. Charlotte Gainsbourg

0-0 (Portishead wel iconisch, maar dat waren de jaren '90 en telt dus niet voor deze lijst mee.)

1-1 het album Third..

Beth Gibbons solo album uit 2002 geloof ik..dus TELT mee..

3-2

Rudi1984
Ik bedoel ook niet dat ze niet mee mag doen, maar dat ze voor mij geen icoon meer is in dit decennium en ik daarom niet meestem. Iedereen moet dat verder voor zichzelf bepalen.

Ik mis overigens een van de allergrootste iconen compleet in dit topic: Kylie Minogue!

Ga inderdaad eens heel snel Third beluisteren, Rudi!

4-2

Rudi1984
Dat reünieplaatje?

Rudi1984 schreef:
Dat reünieplaatje?

Ja, fantastische plaat!

Rudi1984 schreef:
Ik bedoel ook niet dat ze niet mee mag doen, maar dat ze voor mij geen icoon meer is in dit decennium en ik daarom niet meestem. Iedereen moet dat verder voor zichzelf bepalen.

Ik mis overigens een van de allergrootste iconen compleet in dit topic: Kylie Minogue!

Kylie is dan wel weer meer 80s en 90s toch?

Gretz schreef:
(quote)

Kylie is dan wel weer meer 80s en 90s toch?

Lastig te zeggen. Enkele van haar grootste hits kwamen toch wel uit de 00's (Can't Get You Out of My Head, Slow, Kids, I Believe in You etc.)

Rudi1984
Net als drie van haar beste albums.

En haar mooiste nummer + clip: Red Blooded Woman

6-2

57. Lianne La Havas vs. Jennifer Hudson

1-0

catdog schreef:
(quote)

Lastig te zeggen. Enkele van haar grootste hits kwamen toch wel uit de 00's (Can't Get You Out of My Head, Slow, Kids, I Believe in You etc.)

In Your Eyes, Love at First Sight, Spinning Around, Come Into My World, eigenlijk komen bijna al haar leukste singles wel uit de 00s.

Volgens mij heeft ze in het gros van de 90s ook nauwelijks hits gescoord.

Rudi1984
In de 90's heeft ze alleen maar die twee titelloze platen uitgebracht. Net in het nieuwe millennium kwam inderdaad Light Years uit met o.a. Spinning Around en Kids.

Edit: Klopt natuurlijk niet, die derde en vierde komen niet uit de 80's zoals ik wel dacht. Maar de grote successen waren in ieder geval vooral in de 80's en met name vanaf 2000.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:01 uur

geplaatst: vandaag om 15:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.