Muziek / Muziekgames / Iconen van de 21e eeuw (K.O.)
zoeken in:
0
geplaatst: 24 november 2015, 17:02 uur
1-1, iconisch lijkt me geen subjectief begrip. Het maakt deze KO wel wat zinloos als iedereen stemt op wie hij denkt dat 'het grootste icoon' is.
0
geplaatst: 24 november 2015, 17:24 uur
Je bent volledig vrij je interpretatie ja (ook om discussies voor te zijn). Het gaat er in eerste instantie wel om wie jouw persoonlijke iconen/helden zijn, Je hoeft dus niet op een persoon te stemmen omdat deze bij miljoen mensen veel bekender is en veel vaker op de radio gedraaid wordt.
0
Rudi1984
geplaatst: 24 november 2015, 17:42 uur
"An object of uncritical devotion", met die betekenis kun je alle kanten op. Gevoelsmatig kán een icoon voor mij echter niet relatief onbekend zijn (zoals beide artiesten in deze ronde), maar anderen zullen het weer anders invullen.
De echt kleintjes zullen er wel snel uitgefilterd zijn.
De echt kleintjes zullen er wel snel uitgefilterd zijn.
0
Rudi1984
geplaatst: 25 november 2015, 17:41 uur
24-uursregel, Victoria Legrand is door.
56. Beth Gibbons (Portishead) vs. Charlotte Gainsbourg
0-0 (Portishead wel iconisch, maar dat waren de jaren '90 en telt dus niet voor deze lijst mee.)
56. Beth Gibbons (Portishead) vs. Charlotte Gainsbourg
0-0 (Portishead wel iconisch, maar dat waren de jaren '90 en telt dus niet voor deze lijst mee.)
0
geplaatst: 25 november 2015, 18:18 uur
Beth Gibbons solo album uit 2002 geloof ik..dus TELT mee..
3-2
3-2
0
Rudi1984
geplaatst: 25 november 2015, 18:22 uur
Ik bedoel ook niet dat ze niet mee mag doen, maar dat ze voor mij geen icoon meer is in dit decennium en ik daarom niet meestem. Iedereen moet dat verder voor zichzelf bepalen.
Ik mis overigens een van de allergrootste iconen compleet in dit topic: Kylie Minogue!
Ik mis overigens een van de allergrootste iconen compleet in dit topic: Kylie Minogue!
0
geplaatst: 25 november 2015, 19:18 uur
Rudi1984 schreef:
Ik bedoel ook niet dat ze niet mee mag doen, maar dat ze voor mij geen icoon meer is in dit decennium en ik daarom niet meestem. Iedereen moet dat verder voor zichzelf bepalen.
Kylie is dan wel weer meer 80s en 90s toch?

0
geplaatst: 25 november 2015, 19:21 uur
Lastig te zeggen. Enkele van haar grootste hits kwamen toch wel uit de 00's (Can't Get You Out of My Head, Slow, Kids, I Believe in You etc.)
0
Rudi1984
geplaatst: 25 november 2015, 19:22 uur
Net als drie van haar beste albums.
En haar mooiste nummer + clip: Red Blooded Woman
En haar mooiste nummer + clip: Red Blooded Woman

0
geplaatst: 25 november 2015, 19:37 uur
catdog schreef:
Lastig te zeggen. Enkele van haar grootste hits kwamen toch wel uit de 00's (Can't Get You Out of My Head, Slow, Kids, I Believe in You etc.)
(quote)
In Your Eyes, Love at First Sight, Spinning Around, Come Into My World, eigenlijk komen bijna al haar leukste singles wel uit de 00s.
Volgens mij heeft ze in het gros van de 90s ook nauwelijks hits gescoord.
0
Rudi1984
geplaatst: 25 november 2015, 19:41 uur
In de 90's heeft ze alleen maar die twee titelloze platen uitgebracht. Net in het nieuwe millennium kwam inderdaad Light Years uit met o.a. Spinning Around en Kids.
Edit: Klopt natuurlijk niet, die derde en vierde komen niet uit de 80's zoals ik wel dacht. Maar de grote successen waren in ieder geval vooral in de 80's en met name vanaf 2000.
Edit: Klopt natuurlijk niet, die derde en vierde komen niet uit de 80's zoals ik wel dacht. Maar de grote successen waren in ieder geval vooral in de 80's en met name vanaf 2000.
* denotes required fields.