MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / 2015: K.O.

zoeken in:

50. Rae Sremmurd – Come Get Her vs. Kensington – Riddles

1-0

51. Becky G – Lovin’ So Hard vs. Lunchmoney Lewis – Bills

0-0

1-1

die vorige uitslag

Eén van mijn favoriete nummers van 2015 eruit gekickt door nota bene de zoveelste doorsnee Kensington-hit.

tsja, ik zal maar geen poging doen uit te leggen waarom ik Riddles zo'n heerlijk nummer vind
dat andere nummer heb ik niet per se iets tegen (wat voor de meeste songs binnen dat genre wel geldt), maar ook niet per se iets mee. Dan moet zo'n nummer toch net iets extra's brengen.

Waarom doe je geen poging? Dat vind ik juist interessant! Ik hoor er namelijk helemaal niks in.

52. Anouk & Douwe Bob – Hold Me vs. Becky G – You Love It

0-1

Arrie

Ik geniet er op muzikaal gebied enorm van (de drums aan het begin, de ingehouden coupletten, en dan de fijne volle pop/rock sound in de refreinen), en heb een enorm zwak voor de zanger van deze band, fijn stemgeluid wat mij betreft dat erg herkenbaar is, helemaal binnen Nederland. Het nummer is, net zoals veel andere nummers van de band, erg hitgevoelig en ook zo gemaakt. Dat kan je tegenstaan, maar ik vind het hierdoor juist een fijne gepolijste popsong die ook na meerdere luisterbeurten goed in het gehoor blijft liggen.
Waarom ik geen poging deed was omdat ik denk dat smaak en genrevoorkeur zo'n enorme factor is, dat het lastig is een ander te overtuigen van het al dan niet goed zijn van een plaat als deze.
Opzich is dat prima natuurlijk:) inherent aan discussies over muziek.

Allicht, maar ik hou zeker van rockmuziek, dat is het probleem niet.

Wel grappig dat je ook net wat aspecten noemt die het voor mij minder maken. Van mij mag muziek wat meer verrassen, wat meer uitdagen.

Is voor mij ook zeker een gewaardeerd kenmerk, maar uiteindelijk is luisterplezier toch het belangrijkst. Dat kan op veel manieren, en daardoor kan ik vele genres waarderen. Maar hoe experimenteel, verrassend of origineel ook, als het niet prettig wegluistert, of ik er verder niets bij voel, weegt dat toch stukken zwaarder

tbouwh schreef:
Is voor mij ook zeker een gewaardeerd kenmerk, maar uiteindelijk is luisterplezier toch het belangrijkst. Dat kan op veel manieren, en daardoor kan ik vele genres waarderen. Maar hoe experimenteel, verrassend of origineel ook, als het niet prettig wegluistert, of ik er verder niets bij voel, weegt dat toch stukken zwaarder

Uiteraard! Ik heb ook genoeg artiesten waarbij ik al snel enthousiast ben als het al een bepaalde sound heeft, ook al is het eens wat minder verrassend. Wat dat betreft kan ik het zeker begrijpen. Ik ben ook echt niet altijd op zoek naar iets nieuws, het kan juist heel fijn zijn als iets vertrouwd en bekend klinkt. Als een artiest in mijn straatje dan wat in herhaling valt, ben ik een stuk milder dan bij een band (als Kensington) waar ik überhaupt al niet veel mee heb. Maar voor mijn gevoel maken ze iedere keer hetzelfde nummer.

53. The Weeknd – The Hills vs. Jamie xx feat. Romy – Loud Places

1-0 nipt

54. Gente de Zona feat. Marc Anthony – La Gozadera vs. Alyxx Dione feat. Jason Derulo – Chingalinga

0-1

Gast
geplaatst: vandaag om 18:44 uur

geplaatst: vandaag om 18:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.