MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nederlands lied van de dag

zoeken in:

Let vooral op het briljante instrumentale tussenstukje halverwege . Ach, Hazes heeft altijd hmmmwel hmmwat.

6,5

Hij heeft nog sterkere nummers.

Voor deze een 7,6

5

Ik kan me nog de tijd herinneren dat André Hazes het voorbeeld was van waardeloze muziek. Dat is het wat mij betreft grotendeels nog steeds, al brengt hij het sterk.

7,5

zo'n beetje z'n beste

Joezer49263
7

Misterfool
1

ranboy schreef:
Ik kan me nog de tijd herinneren dat André Hazes het voorbeeld was van waardeloze muziek.
Voorbeeld bij wie?

Bij zoveel mensen toch? Maar sinds die docu in de bioscoop is dat een beetje veranderd. Ik sta wel te kijken van al die hoge cijfers, ik zet dit echt niet voor mijn plezier op.

Bij iedereen die niet naar Op volle toeren keek. Corry Konings, Vader Abraham, André Hazes, die zaten in de jaren 70 en 80 in dezelfde foute hoek. Ik constateer dat André Hazes uit dat foute hoekje heeft weten te komen.

Hazes is volks, en cult maar om het nou in een hoekje 'waardeloze muziek' te stoppen vind ik gek. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen hier niet van houden maar je kunt het niet af doen als slecht want het zit simpelweg verrekte goed (en slim) in elkaar.

En ik ben wat jonger dan jullie maar meen toch dat Hazes ook voor de docu / zijn dood al een flinke schare bijzonder trouwe fans had.

Hij zit natuurlijk nog steeds in de foute hoek: 90% van zijn oeuvre vind ik bagger. Ik probeer echter altijd onbevooroordeeld te luisteren - zonder me af te laten leiden door persoon, imago, genre et cetera - en dan merk je dat de man ook een klein aantal wonderschone nummers heeft gemaakt, waar dit er wat mij betreft één van is. In dit lied vind ik vooral de melodie, dat vrachtvliegtuig van een stem en zelfs de tekst ongelofelijk ontroerend. Ik zeg dat niet zonder enig gêne, maar ik verplicht mezelf als oprecht muziekliefhebber ook om daar overheen te stappen.

9

Niks mis mee, vooral in de kroeg erg lekker.

7

4,5

Verrassend wel dat dit het bij veel mensen beter doet dan dat vorige nummer van Eefje de Visser. Ik vind het hier juist zo storend dat Hazes overdreven hard articuleert. Nauwelijks beter dan bijvoorbeeld een Frans Duijts.

Casartelli (moderator)
ranboy schreef:
Bij iedereen die niet naar Op volle toeren keek. Corry Konings, Vader Abraham, André Hazes, die zaten in de jaren 70 en 80 in dezelfde foute hoek. Ik constateer dat André Hazes uit dat foute hoekje heeft weten te komen.

...en Koos Alberts niet te vergeten... ik geloof inderdaad ook dat anno 1999 de Zij Gelooft in Mij-documentaire wel een keerpunt was. Ik heb daar nooit veel van begrepen, maar had je mij anno 1999 verteld dat ik later import-Amsterdammer zou worden, dan had ik je ook verschrikt aangekeken..

Dit nummer is op zichzelf min of meer aanhoorbaar, maar als in de kroeg Hazes weer eens opgaat, omdat dat zo gezellig is of omdat Hazes zo van ons is, krijg ik nog steeds op zijn best een vieze smaak in de mond.

5,0

Gretz schreef:
Verrassend wel dat dit het bij veel mensen beter doet dan dat vorige nummer van Eefje de Visser. Ik vind het hier juist zo storend dat Hazes overdreven hard articuleert.
Ik stoor me dan juist weer aan Eefje de Visser die niet articuleert .

4,5

Destijds had ik daar een grondige hekel aan, nu ben ik iets milder gestemd. Maar ik blijf het te slijmerig vinden en het is ook een cover. Ik sta ook versteld over de hoge cijfers, zijn wij oud aan het worden?

Casartelli (moderator)
Nou jongens... wie wél een mooi cijfer aan Hazes wil geven, hoeft zich daar echt niet ineens voor te schamen hoor.

André Hazes - Zeg Maar Niets Meer: 24 stemmen, gemiddeld 6,204

01. Boudewijn de Groot - Verdronken Vlinder: 18 stemmen, gemiddeld 8,358 (Edgar18)
02. The Nits - In the Dutch Mountains: 17 stemmen, gemiddeld 8,109 (johan de witt)
03. Het Goede Doel - Alles Geprobeerd: 17 stemmen, gemiddled 7,853 (vigil)
04. Frank Boeijen Groep - De Verzoening: 15 stemmen, gemiddeld 7,797 (johan de witt)
05. Fatal Flowers - Younger Days: 16 stemmen, gemiddeld 7,528 (Johan de witt)
06. Doe Maar - 32 Jaar (Sinds 1 Dag of 2): 24 stemmen, gemiddeld 7,500 (vigil)
07. Tröckener Kecks - Niemand Thuis: 12 stemmen, gemiddeld 7,433 (Simon77)
08. Clan of Xymox - Louise: 16 stemmen, gemiddeld 7,350 (herman)
09. Typhoon - Zandloper: 18 stemmen, gemiddeld 7,228 (herman)
10. Herman Brood & His Wild Romance - Rock & Roll Junkie: 8 stemmen, gemiddeld 7,06 (johan de witt)
11. Maarten van Roozendaal - Mooi: 12 stemmen, gemiddeld 6,988 (luigifort)
12. Eefje de Visser - Ongeveer: 20 stemmen, gemiddeld 6.972 (dynamo d)
13. Sungrazer - Common Believer: 11 stemmen, gemiddeld 6,895 (trebremmit)
14. Don Mercedes - Rocky: 16 stemmen, gemiddeld 6,616 (Edgar18)
15. Golden Earring - When the Lady Smiles: 21 stemmen, gemiddeld 6,56 (Edgar18)
16. Jules de Corte - Ik Zou Weleens Willen Weten: 20 stemmen, gemiddeld 6,408 (Kramer)
17. Anouk - Pretending As Always: 16 stemmen, gemiddeld 6,39 (dynamo d)
18. Sarah - Labyrint: 18 stemmen, gemiddeld 6,319 (Edgar18)
19. André Hazes - Zeg Maar Niets Meer: 24 stemmen, gemiddeld 6,204 (Kramer)
20. Toni Scott - That's How I'm Living: 16 stemmen, gemiddeld 5,94 (vigil)

Earth & Fire - Maybe Tomorrow, Maybe Tonight

johannesA
7.9

Gast
geplaatst: vandaag om 03:05 uur

geplaatst: vandaag om 03:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.