Muziek / Muziekgames / Artiesten KO's #4: Bombay Bicycle Club
zoeken in:
0
geplaatst: 18 september 2019, 22:34 uur
0
geplaatst: 18 september 2019, 22:37 uur
0
geplaatst: 18 september 2019, 22:39 uur
prima hoor maar dan hebben we dus 2 keer het zelfde liedje in de volgende ronde 
battle 7 en 17

battle 7 en 17
0
geplaatst: 18 september 2019, 22:53 uur
oh kak! Een dubbele. Zullen we dan toch maar Caffeine door laten gaan? Of niet....
Het wordt sowieso een bijzondere knock-out want ik heb gewoon zomaar een aantal nummers gekozen (waarvan eentje dus twee keer...) en daar een tournooi van gemaakt. Bonk vertelde me al dat ik beter 16 of 32 battles had kunnen definiëren want daar komt automatisch een finale uit. Ik moet hier nog iets op verzinnen, een trio? Na deze ronde zijn er nog 21 nummers over dus als Caffeine met twee anderen moet strijden om een plek in de volgende ronde hebben we er na twee rondes nog 5 over.
En dan weer iets verzinnen... Tja, voor alles is een eerste keer hè, sorry voor deze organisatorische chaos
Ok, dat doen we, om nu de continuïteit even te waarborgen. Tenzij iemand bezwaren heeft gaat Caffeine door en doen we in de volgende ronde een trio. Stemmen wordt dan in deze vorm: 0-0-1
Maar als iemand een beter plan heeft dan hoor ik het graag. En wees gerust: Ik ben er niet stiekem op uit om heel Angel Dust in een soort mega-finalen te krijgen hoor
Het wordt sowieso een bijzondere knock-out want ik heb gewoon zomaar een aantal nummers gekozen (waarvan eentje dus twee keer...) en daar een tournooi van gemaakt. Bonk vertelde me al dat ik beter 16 of 32 battles had kunnen definiëren want daar komt automatisch een finale uit. Ik moet hier nog iets op verzinnen, een trio? Na deze ronde zijn er nog 21 nummers over dus als Caffeine met twee anderen moet strijden om een plek in de volgende ronde hebben we er na twee rondes nog 5 over.
En dan weer iets verzinnen... Tja, voor alles is een eerste keer hè, sorry voor deze organisatorische chaos

Ok, dat doen we, om nu de continuïteit even te waarborgen. Tenzij iemand bezwaren heeft gaat Caffeine door en doen we in de volgende ronde een trio. Stemmen wordt dan in deze vorm: 0-0-1
Maar als iemand een beter plan heeft dan hoor ik het graag. En wees gerust: Ik ben er niet stiekem op uit om heel Angel Dust in een soort mega-finalen te krijgen hoor

0
geplaatst: 18 september 2019, 22:58 uur
Ik had (uiteraard, duh) voor We Care gekozen, misschien is het een idee om beide verliezers van dit nummer dan nog tegen elkaar te laten spelen? Dan loopt je speelschema hetzelfde
King for a Day - Caffeine is dat dan
King for a Day - Caffeine is dat dan
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 19 september 2019, 09:38 uur
Hanszel schreef:
oh kak! Een dubbele.
Ik zou The Real Thing gewoon door laten gaan. Dat jullie die net in de eerste ronde weggestemd hebben kan echt niet.oh kak! Een dubbele.
2
geplaatst: 19 september 2019, 10:13 uur
Het doet me echt deugd dat er zoveel betrokken deelnemers zijn
En vervelend dat ik een soepel spelverloop onmogelijk gemaakt heb door zomaar lukraak te beginnen... In ieder geval weet ik nu hoe het wél moet.
Maar ter zake. Hoe om te gaan met de dubbele entry van WCAL? Wat Casartelli zegt is natuurlijk ook waar, the real thing wegstemmen in eerste ronde is... tja opmerkelijk op zijn minst.
Echter dat krijg je in deze wedstrijdvorm. Iedere keer moet er eentje weg. En dat was in een normale spelronde dus die is helaas eruit. Het is niet te doen om steeds herkansingen te geven. Hoewel er straks wat extra rondes nodig zijn wegens mijn onhandige aantal van begin-battles.
Er moet een knoop gehakt worden. Laten we doen wat vigil voorstelde en King for a day laten uitkomen tegen Caffeine, als tegenhanger voor de dubbele WCAL.
Misschien kan in een volgende ronde The Real Thing een herkansing krijgen als het niet uitkomt met kwart- halve en hele finale....
Vanavond zal ik er eens goed voor gaan zitten, voor nu laten we een ronde 17B maken met
17B King for a Day - Caffeine
en gaan we daarna verder met 18 t/m 21
En vervelend dat ik een soepel spelverloop onmogelijk gemaakt heb door zomaar lukraak te beginnen... In ieder geval weet ik nu hoe het wél moet. Maar ter zake. Hoe om te gaan met de dubbele entry van WCAL? Wat Casartelli zegt is natuurlijk ook waar, the real thing wegstemmen in eerste ronde is... tja opmerkelijk op zijn minst.
Echter dat krijg je in deze wedstrijdvorm. Iedere keer moet er eentje weg. En dat was in een normale spelronde dus die is helaas eruit. Het is niet te doen om steeds herkansingen te geven. Hoewel er straks wat extra rondes nodig zijn wegens mijn onhandige aantal van begin-battles.
Er moet een knoop gehakt worden. Laten we doen wat vigil voorstelde en King for a day laten uitkomen tegen Caffeine, als tegenhanger voor de dubbele WCAL.
Misschien kan in een volgende ronde The Real Thing een herkansing krijgen als het niet uitkomt met kwart- halve en hele finale....
Vanavond zal ik er eens goed voor gaan zitten, voor nu laten we een ronde 17B maken met
17B King for a Day - Caffeine
en gaan we daarna verder met 18 t/m 21
0
geplaatst: 19 september 2019, 10:16 uur
Ik kan niet anders dan je veel succes wensen

17B King for a Day - Caffeine 1-0
0
geplaatst: 19 september 2019, 21:23 uur
5-1
Ben bezig een strategie te bedenken om toch een gecoördineerd verloop verder te realiseren. Wordt vervolgd!
19 Crack Hitler vs. Superhero
Ben bezig een strategie te bedenken om toch een gecoördineerd verloop verder te realiseren. Wordt vervolgd!
1
geplaatst: 19 september 2019, 21:35 uur
HAHAHA Bedankt angelin, ik was vergeten te stemmen. Inderdaad puntje voor Crack Hitler (obviously..)
0
geplaatst: 19 september 2019, 22:15 uur
Mededeling van huishoudelijke aard
Het verloop van de volgende ronden gaat als volgt: er komen vijf 1/32 finales (dat zijn dus tien nummers die battlen voor vijf plaatsen in de 1/16 finales). Dan zijn er nog 11 nummers nodig om die 1/16 finales compleet te maken en 11 plus tien is 21 en dat is toevallig (
) precies het aantal ronden dat ik bij elkaar geraapt had om mee te beginnen.
Overigens ben ik er ook achter waarom We Care A Lot er twee keer in voor kwam; die staat op zowel het eerste als tweede album. Ik heb als selectiemiddel de hoogst scorende tracks hier op MuMe gekozen en dus niet goed opgelet dat WCAL er twee keer bij zat. Gelukkig was vigil wel wakker.
Welke tien (on-)gelukkigen moeten een ronde extra? Ik dacht zelf aan de makkelijkste overwinningen, dus de 5-0 en 5-1 overwinnaars. Helaas zijn dat er elf.... Tot nu toe, dus misschien worden er dat wel meer.
Hier de scores van de eerste 18 battles:
1 Evidence vs. Ashes to Ashes 5-3
2 Last Cup of Sorrow vs. Anne's Song 5-1
3 Motherfucker vs. What a Day 0-5
4 Everything's Ruined vs. As the Worm Turns 5-0
5 RV vs. Cone of Shame 5-0
6 Falling to Pieces vs. Digging the Grave 5-1
7 We Care a Lot vs. King for a Day 5-3
8 Collision vs. From Out of Nowhere 0-5
9 Just a Man vs. Matador 5-0
10 Land of Sunshine vs. Mark Bowen 5-1
11 Be Aggressive vs. Epic 2-5
12 Smaller and Smaller vs. The Gentle Art of Making Enemies 5-1
13 Ugly in the Morning vs. Paths of Glory 2-5
14 Stripsearch vs. Introduce Yourself 5-2
15 The Crab Song vs. A Small Victory 0-5
16 Jizzlobber vs. The Real Thing 5-4
Caffeine vs. We Care a Lot DEZE VERVALT OMDAT 7 AL WCAL als winnaar had, en nu weer. Daarom:
17B King for a Day vs. Caffeine 3-5
(omdat WCAL twee keer voorkwam. Zie knockout pagina 416)
18 Separation Anxiety vs. Chinese Arithmetic 5-1
20 Midlife Crisis vs. Black Friday
21 Ricochet vs. Mouth to Mouth
Het is niet helemaal eerlijk maar dat kan per definitie ook niet bij zoiets subjectief te beoordelen als muziek. Daarom is het songfestival ook de grootste kolder. Hoezo "ik heb gewonnen want ik heb het beste liedje" Rot op! Ga terug naar Nederland! Oh, wacht...
Maar goed, er moet dus nog iets verzonnen worden om de eerste tien te selecteren. Iemand een idee? Of zal ik ze gewoon op alfabet een oplopend nummer geven en dan een randomizer erover heen en de hoogste tien mogen eerst. Misschien is dat wel het beste. Ja, dat doe ik.
En ik ben verder heel goed in plannen en vooruitdenken. Heus!
Het verloop van de volgende ronden gaat als volgt: er komen vijf 1/32 finales (dat zijn dus tien nummers die battlen voor vijf plaatsen in de 1/16 finales). Dan zijn er nog 11 nummers nodig om die 1/16 finales compleet te maken en 11 plus tien is 21 en dat is toevallig (
) precies het aantal ronden dat ik bij elkaar geraapt had om mee te beginnen. Overigens ben ik er ook achter waarom We Care A Lot er twee keer in voor kwam; die staat op zowel het eerste als tweede album. Ik heb als selectiemiddel de hoogst scorende tracks hier op MuMe gekozen en dus niet goed opgelet dat WCAL er twee keer bij zat. Gelukkig was vigil wel wakker.
Welke tien (on-)gelukkigen moeten een ronde extra? Ik dacht zelf aan de makkelijkste overwinningen, dus de 5-0 en 5-1 overwinnaars. Helaas zijn dat er elf.... Tot nu toe, dus misschien worden er dat wel meer.
Hier de scores van de eerste 18 battles:
1 Evidence vs. Ashes to Ashes 5-3
2 Last Cup of Sorrow vs. Anne's Song 5-1
3 Motherfucker vs. What a Day 0-5
4 Everything's Ruined vs. As the Worm Turns 5-0
5 RV vs. Cone of Shame 5-0
6 Falling to Pieces vs. Digging the Grave 5-1
7 We Care a Lot vs. King for a Day 5-3
8 Collision vs. From Out of Nowhere 0-5
9 Just a Man vs. Matador 5-0
10 Land of Sunshine vs. Mark Bowen 5-1
11 Be Aggressive vs. Epic 2-5
12 Smaller and Smaller vs. The Gentle Art of Making Enemies 5-1
13 Ugly in the Morning vs. Paths of Glory 2-5
14 Stripsearch vs. Introduce Yourself 5-2
15 The Crab Song vs. A Small Victory 0-5
16 Jizzlobber vs. The Real Thing 5-4
Caffeine vs. We Care a Lot DEZE VERVALT OMDAT 7 AL WCAL als winnaar had, en nu weer. Daarom:
17B King for a Day vs. Caffeine 3-5
(omdat WCAL twee keer voorkwam. Zie knockout pagina 416)
18 Separation Anxiety vs. Chinese Arithmetic 5-1
20 Midlife Crisis vs. Black Friday
21 Ricochet vs. Mouth to Mouth
Het is niet helemaal eerlijk maar dat kan per definitie ook niet bij zoiets subjectief te beoordelen als muziek. Daarom is het songfestival ook de grootste kolder. Hoezo "ik heb gewonnen want ik heb het beste liedje" Rot op! Ga terug naar Nederland! Oh, wacht...
Maar goed, er moet dus nog iets verzonnen worden om de eerste tien te selecteren. Iemand een idee? Of zal ik ze gewoon op alfabet een oplopend nummer geven en dan een randomizer erover heen en de hoogste tien mogen eerst. Misschien is dat wel het beste. Ja, dat doe ik.
En ik ben verder heel goed in plannen en vooruitdenken. Heus!

0
geplaatst: 19 september 2019, 22:28 uur
Nou het lijkt mij logischer dat... wacht ik lees het nog even drie keer

Ondertussen kan ik het volgende wel even gewoon doen.
Crack Hitler vs. Superhero
2-1

Ondertussen kan ik het volgende wel even gewoon doen.
Crack Hitler vs. Superhero
2-1
1
geplaatst: 20 september 2019, 07:44 uur
Akkoord, uitgeschreven lijkt het heel lasting maar visueel op een A4-tje ziet het er heel logisch uit. Ik ben er met pen en papier voor gaan zitten, vanaf finale, halve finale en zo verder tot ik genoeg battles had om 21 nummers een plekje te geven.
Trust me, I know what I'm doing

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.