MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Artiesten KO's #4: Bombay Bicycle Club

zoeken in:
1-0, van het beste album van Thin White Rope. Ik hoop dat Triangle ook mee mag doen.

dix
Ein Zwei Drei Vier

2-2

Met 0% achtergrond kennis en als een totale Thin White Rope maagd ga ik deze nummers beoordelen

3-2

dix
De volgende twee tracks liggen wederom in elkaars verlengde en het thema is nu 'galopperen'. Op iedere TWR release staan wel tracks waarop naar hartelust gehobbeld mag worden. Dead Gramma's On A Train is afkomstig van het debuut, Tina & Glen vind je terug op hun zwanenzang … maar beide nummers zijn ongeveer even oud. Kyser had Jaren geworsteld met de tekst van de laatste, de band heeft het nummer uiteindelijk als bijna-instrumental vastgelegd. Goeie keuze, want het eerste nummer gaat immers ook nergens over

dix

versus

Dead Grammas On A Train - Tina & Glen

aerobag schreef:
Met 0% achtergrond kennis en als een totale Thin White Rope maagd ga ik deze nummers beoordelen

Idem.

1-1

Arbeidsdeskundige
2-5

dix
Leuk al die newby's bij deze Thin White Rope K.O., welkom. Het wordt daarom nu wel tijd om na die fijnzinnige akoestische deuntjes en die vrijblijvende countrypunkriedels eens wat spanning en sensatie te laten horen. Dat gaan we dan nu doen, tegenover elkaar gezet in een battle die er zijn mag ... De band op z'n meeslepends en diezelfde band op z'n uibundigst.

dix

versus

Triangle Song - Red Sun

Arbeidsdeskundige
0-1

2-1

Dit is inderdaad wel weer andere koek dan de voorgaande nummers. Wel mooie ontdekking deze band!

Red Sun is prachtig, maar Triangle blijft een van de mooiste.
De hard en zacht variant in optima uitgevoerd. Nirvana werd er wereldberoemd mee.
Kurt Cubain was een groot fan van TWR.

3-1

dix
likeahurricane schreef:
Kurt Cubain was een groot fan van TWR.
Klopt, er was een afspraak in de maak om op elkaars plaat mee te spelen, maar dat is er niet van gekomen.

3-2

Ik merk dat ik de stem van de zanger slecht trek. Maar ik blijf het proberen hoor!

3-3

dix
itchy schreef:
Ik merk dat ik de stem van de zanger slecht trek.

As said, voor sommigen is dat de dealbreaker. Mij doet zijn voordracht een beetje aan deze denken. But be careful, what has been clicked cannot be unclicked.

dix
likeahurricane schreef:
Triangle blijft een van de mooiste. De hard en zacht variant in optima uitgevoerd.

Helaas moest Triangle Song het afleggen tegen Red Sun, het was ook zware concurrentie. Om likeahurricane een beetje te troosten, zetten we nu twee nummers met eenzelfde dynamiek in een battle. Dan weten we in ieder geval zeker dat er ééntje door zal mogen gaan.

dix

versus

Puppet Dog - Moonhead

dix schreef:
(quote)

As said, voor sommigen is dat de dealbreaker. Mij doet zijn voordracht een beetje aan deze denken. But be careful, what has been clicked cannot be unclicked.

Ik hoor wat je bedoeld. Maar die stem vind ik prima, de vergelijking valt uit in het nadeel van Thin White Rope.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:06 uur

geplaatst: vandaag om 04:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.