Muziek / Muziekgames / Artiesten KO's #4: Bombay Bicycle Club
zoeken in:
0
geplaatst: 19 juni 2017, 21:34 uur
Engine No. 9 is uiteraard een klassiekertje, maar Rickets gaat ook hard.
1-1
1-1
0
geplaatst: 20 juni 2017, 17:46 uur
0
geplaatst: 20 juni 2017, 22:47 uur
1-3
You've Seen the Butcher is het best zónder clip.
Die laatste minuut is vrij walgelijk.
You've Seen the Butcher is het best zónder clip.
Die laatste minuut is vrij walgelijk.
0
geplaatst: 20 juni 2017, 22:50 uur
0
geplaatst: 21 juni 2017, 12:58 uur
Inderdaad twee compleet verschillende nummers. Bored vind ik fantastisch (heerlijke Helmet-riffs), maar Xerces is gruwelijk mooi.
1-4
1-4
0
geplaatst: 21 juni 2017, 16:43 uur
1-1
Moeilijke keuze. Elite is een heerlijke beuker, maar Acid Hologram is heel diepgaand.
Moeilijke keuze. Elite is een heerlijke beuker, maar Acid Hologram is heel diepgaand.
0
geplaatst: 21 juni 2017, 17:20 uur
Don Cappuccino schreef:
Bored vind ik fantastisch (heerlijke Helmet-riffs)
Een echte metalhead hoeft dit waarschijnlijk niet te vragen, maar ik wel: Wat zijn Helmet-riffs?Bored vind ik fantastisch (heerlijke Helmet-riffs)
1
geplaatst: 21 juni 2017, 17:21 uur
stoepkrijt schreef:
(quote)
Een echte metalhead hoeft dit waarschijnlijk niet te vragen, maar ik wel: Wat zijn Helmet-riffs? Dit refereert naar de band Helmet, een alternatieve metal band die zijn hoogdagen beleefde in de jaren '90. Unsung is een dikke classic van hen. #EchteMetalhead
0
geplaatst: 21 juni 2017, 18:47 uur
stoepkrijt schreef:
(quote)
Een echte metalhead hoeft dit waarschijnlijk niet te vragen, maar ik wel: Wat zijn Helmet-riffs? Johnny Marr heeft inmiddels al de context gegeven, zo te zien.

Wat ik versta onder Helmet-riffs: omlaag gestemd, minimalistisch, hoekig, vooral gefocust op ritme. Helmet is een van de belangrijkste bands voor de huidige metal, ik vind dat ze veel te weinig erkenning krijgen. Ze waren in ieder geval een grote invloed voor Deftones en ze hebben dan ook de track Sinatra gecoverd.

Check deze twee platen: Meantime en Betty
3
geplaatst: 21 juni 2017, 18:52 uur
Die twee platen van Helmet zijn zeker het beluisteren meer dan waard!
Op de tonen van "Unsung" heb ik menig rivaal neergeknald toen ik GTA San Andreas aan het spelen was.
3-1
Op de tonen van "Unsung" heb ik menig rivaal neergeknald toen ik GTA San Andreas aan het spelen was.
3-1
0
geplaatst: 21 juni 2017, 19:24 uur
Don Cappuccino schreef:
Ik heb even een paar (stukjes van) liedjes opgezocht en hun riffs lijken inderdaad erg veel op de riffs uit de oude Deftones-tracks. Erg lekker!(quote)
Wat ik versta onder Helmet-riffs: omlaag gestemd, minimalistisch, hoekig, vooral gefocust op ritme. Helmet is een van de belangrijkste bands voor de huidige metal, ik vind dat ze veel te weinig erkenning krijgen. Ze waren in ieder geval een grote invloed voor Deftones en ze hebben dan ook de track Sinatra gecoverd.
Johnny Marr schreef:
Dit refereert naar de band Helmet, een alternatieve metal band die zijn hoogdagen beleefde in de jaren '90.
Dank voor de uitleg!(quote)
Dit refereert naar de band Helmet, een alternatieve metal band die zijn hoogdagen beleefde in de jaren '90.
Unsung is een dikke classic van hen. #EchteMetalhead
Ik vind de zang eigenlijk maar slapjes. Daar zit veel te weinig pit in voor de zware riffs die ze spelen...Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.