MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Artiesten KO's #4: Bombay Bicycle Club

zoeken in:
Engine No. 9 is uiteraard een klassiekertje, maar Rickets gaat ook hard.

1-1

1-2

2-3, heerlijk nummer.

Johnny Marr, Choconas en sheep67, willen jullie nog stemmen?

Lastig, lastig, maar Engine No. 9 wint nipt:

2-4

En terecht!

21. Minus Blindfold vs. Lotion

0-1

0-2

0-2

1-3

You've Seen the Butcher is het best zónder clip. Die laatste minuut is vrij walgelijk.

De vaart zit er ineens weer goed in!

23. Bored vs. Xerces

0-1

Twee niet te vergelijken nummers, maar het moet nu eenmaal.

0-3

Inderdaad twee compleet verschillende nummers. Bored vind ik fantastisch (heerlijke Helmet-riffs), maar Xerces is gruwelijk mooi.

1-4

1-1

Moeilijke keuze. Elite is een heerlijke beuker, maar Acid Hologram is heel diepgaand.

Don Cappuccino schreef:
Bored vind ik fantastisch (heerlijke Helmet-riffs)
Een echte metalhead hoeft dit waarschijnlijk niet te vragen, maar ik wel: Wat zijn Helmet-riffs?

stoepkrijt schreef:
(quote)
Een echte metalhead hoeft dit waarschijnlijk niet te vragen, maar ik wel: Wat zijn Helmet-riffs?

Dit refereert naar de band Helmet, een alternatieve metal band die zijn hoogdagen beleefde in de jaren '90. Unsung is een dikke classic van hen. #EchteMetalhead

stoepkrijt schreef:
(quote)

Johnny Marr heeft inmiddels al de context gegeven, zo te zien.

Wat ik versta onder Helmet-riffs: omlaag gestemd, minimalistisch, hoekig, vooral gefocust op ritme. Helmet is een van de belangrijkste bands voor de huidige metal, ik vind dat ze veel te weinig erkenning krijgen. Ze waren in ieder geval een grote invloed voor Deftones en ze hebben dan ook de track Sinatra gecoverd.

Check deze twee platen: Meantime en Betty

Die twee platen van Helmet zijn zeker het beluisteren meer dan waard!
Op de tonen van "Unsung" heb ik menig rivaal neergeknald toen ik GTA San Andreas aan het spelen was.

3-1

Don Cappuccino schreef:
(quote)
Wat ik versta onder Helmet-riffs: omlaag gestemd, minimalistisch, hoekig, vooral gefocust op ritme. Helmet is een van de belangrijkste bands voor de huidige metal, ik vind dat ze veel te weinig erkenning krijgen. Ze waren in ieder geval een grote invloed voor Deftones en ze hebben dan ook de track Sinatra gecoverd.
Ik heb even een paar (stukjes van) liedjes opgezocht en hun riffs lijken inderdaad erg veel op de riffs uit de oude Deftones-tracks. Erg lekker!
Johnny Marr schreef:
(quote)

Dit refereert naar de band Helmet, een alternatieve metal band die zijn hoogdagen beleefde in de jaren '90.
Dank voor de uitleg!
Unsung is een dikke classic van hen. #EchteMetalhead
Ik vind de zang eigenlijk maar slapjes. Daar zit veel te weinig pit in voor de zware riffs die ze spelen...

3-2

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:33 uur

geplaatst: vandaag om 15:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.