MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Artiesten KO's #4: Bombay Bicycle Club

zoeken in:

3-3 niet het beste nummer wellicht, maar wel een nummer dat vaak in mijn hoofd schiet

dix
2e ronde, kwartfinales!

versus

Tja, 1-0

Moeilijk hoor...

4-0

dix
6-0

De eerste ronde leverde enkele battles op waar de score close was, maar uiteindelijk overleefde het volledige 'linkerrijtje'. Het resultaat is een lijst van acht superbe kwartfinalisten: twee van ...Well?, twee van 41, twee van Too Many Days Without Thinking en tenslotte twee van het latere werk For All The Beautifull People en Whenever You're Ready. Deze worden plaat aan plaat gekoppeld, de eerste pairing was een melancholische, de tweede pairing is al een stuk vrolijker.

versus

De tweede heeft mijn voorkeur.

1-1

dix
4-2

Deze derde battle is er één op het thema monotonie. Opgelet hierna, de laatste battle in deze ronde wordt een bizondere.

versus

Opnieuw twee buitengewoon aantrekkelijke plaatjes.

2-2

dix
dix schreef:
Niks random.org, alles wordt door mij persoonlijk strategisch gekoppeld zodat mijn favorieten elkaar zo lang mogelijk blijven ontlopen.

Plotwissel

De laatste battle in de kwartfinales is mijn persoonlijke finale. Chameleon Day gaat gelijk krijgen, de finale koerst aan op een confrontatie tussen ...Well? en Too Many Days Without Thinking. Omdat ik het leuk vind om mijn persoonlijke favorieten toch eenmaal tegenover elkaar te plaatsen, neem ik nu de gelegenheid daartoe.

Tonight wordt voor mij halverwege echt bizonder, het nummer wordt daar op verrassende wijze veel warmbloediger. Na twintig jaar nog steeds kippenvel, dat is wat de mooiste muziek vermag. Dat geldt dubbel en dwars voor Sunshine Everyday, maar die wordt later nog bewierrookt.

versus

0-1

any day
any time

Laat ik maar met de stroom mee zwemmen.

0-5

0-6

Dat is snel.

dix
Halve finales!

...Well? vs Too Many Days Without Thinking

En dat twee maal Dit wordt de eerste:

I paid the price … I bring them in ...
I filled the crack … I sail along …

versus

Whatever was in the lake
will wash up on the shore
I found all the days I lost
and never lose no more

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:28 uur

geplaatst: vandaag om 21:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.