MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Artiesten KO's #4: Bombay Bicycle Club

zoeken in:

dix
Dienstmededeling:

In de Swell K.O wordt op zaterdagavond de finale geplaatst, en die mag zondag tot aan zonsondergang doorlopen. Staat de Editors K.O. in de startblokken? Misschien dat de gastheer van komende week de Swell-finale zondagavond met een laatste stem kan bezegelen om daarna onze placebopostpunkers het startsein te geven. Ik kom in 2019 terug met onversneden, pre-Kyuss desert-rock … na Kyuss zie ik.

00. dix - Swell
01. dumb_helicopter - Editors
02. Bonk - Crowded House
03. Gretz - Daughter
04. DjFrankie - Fischer-Z
05. stoepkrijt - Kasabian
06. Arno - St. Vincent
07. jordidj1 - A Tribe Called Quest
08. Hanszel - Faith No More
09. itchy - Nina Simone
10. Hacker - Kyuss
11. Casartelli - Twelfth Night
12. dix - Thin White Rope

Thin White Rope? Ja leuk...

dix
2-6

At Long Last vormde mijn kennismaking met Swell, het zal op een woensdagmiddag geweest zijn ergens aan het begin van mijn werkende bestaan. Het nummer viel direct op door de contrastrijke gitaarpartijen en de subtiele reverb op de beat. Voor mij is At Long Last een zekere podiumkandidaat, maar Sunshine Everyday, dat is toch mijn favoriet. Tekstueel lijkt het te hinten op dood 'door eigen voet' … met vol gas in het volle zonlicht je ondergang tegemoet. Het wordt door David Freel op bizarre wijze als een verleidelijke optie gebracht.

At long last this context has changed
At long last there's form to function

versus

Inside the crash, I hear the tires
kiss the street and sing my name

Ook hier een duidelijke zaak.

0-3

dix schreef:

maar Sunshine Everyday, dat is toch mijn favoriet.

follow the leader

#me favo too

dix
Too Many Days Without Thinking gaat de finale domineren en eerlijk gezegd zie ik nog geen winnaar. Maar geen K.O. zonder troostfinale dus die starten we nu op.

Om nou die twee... Well? tracks met elkaar te laten battlen lijkt me niet zo boeiend. Daarom plaats ik in de troostfinale doodleuk twee volledig nieuwe Swellsongs die misschien al in de startlijst hadden moeten staan. De beste nummers hebben in deze K.O. de eindstreep gehaald, maar eerlijk gezegd waren de eerste Swell platen wel iets ondervertegenwoordigd. De kleine finale biedt enige troost, bovendien is het leuk om op de valreep twee nieuwe tracks met een wildcart in de arena los te laten.

De eerste troostfinalist komt van het debuut en is een terechte suggestie van WesleyX16. Met de opponent kom ik Chameleon Day tegemoet door een derde track van... Well? speeltijd te gunnen.

versus

Morgen in de loop van vanmiddag plaats ik de grote Swell finale.

Met minimaal verschil

2-3

dix
Vanwege de found sounds …. 4-3

dix schreef:
Ah, dus al twee deelnemers ... maar we gaan voor minstens tien.
En dat is ook gelukt Met dank van uw host dix aan users herman Jacoto Rudi S Chameleon Day johannesA Johnny Marr likeahurricane shinybeast en WesleyX16

Tijd voor de grote finale en met deze tien toegewijde deelnemers reken ik op een 5-5 eindstand. Want zeg nu zelf, kunnen jullie kiezen uit deze twee pareltjes?

versus

Morgenavond mogen Editors los, na de sperziebonen en de slavinken.

Edit: dan doe ik 1-0

dix schreef:
...reken ik op een 5-5 eindstand. Want zeg nu zelf, kunnen jullie kiezen uit deze twee pareltjes?

Ik ben het helemaal eens met de quizmaster. Daarom:

1-1

met de vrije hand van onze nummer 10
ga ik voor

2-1

johannesA
2-2

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:50 uur

geplaatst: vandaag om 19:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.