Muziek / Muziekgames / Funk Top 100
zoeken in:
0
geplaatst: 6 maart 2016, 20:31 uur
DjFrankie schreef:
People’s Choice - Do It Anyway You Wanna
20 punten / nummer 1 van DjFrankie
Echt niemand anders? Top nummer.
People’s Choice - Do It Anyway You Wanna
20 punten / nummer 1 van DjFrankie
Echt niemand anders? Top nummer.
Heb hem in mijn Deezer playlist gezet is inderdaad an oldie but goodie
Ik denk ook dat als ik nu een nieuwe Funk Top 20 zou moeten maken dat er wel een drietal wijzigingen zou maken maar ik meteen zou oproepen tot een Top 25 en hopen dat meer mensen mee zouden doen. Het feit dat er affiniteit is met Soul en Disco zorgt dat ik in elk geval de afgelopen maand een hoop zeer genietbaar muziek van onder het stof heb gehaald.
0
geplaatst: 7 maart 2016, 12:29 uur
9. Foxy - Get Off > eigenlijk wilde ik een ander nummer van Foxy kiezen, bijvoorbeeld You, Funkt veel meer maar kon het niet vinden op Youtube/Deezer/Spotify en op Last.fm / Discogs kon ik geen Funk referentie vinden voor die nummers dus maar voor hun grootste hit gegaan.
11. Rick James - Super Freak > Mary Jane heb ik ook overwogen en Glow was ik glad vergeten. Had wel verwacht dat dit nummer iets hoger zou eindigen.
11. Rick James - Super Freak > Mary Jane heb ik ook overwogen en Glow was ik glad vergeten. Had wel verwacht dat dit nummer iets hoger zou eindigen.
0
geplaatst: 7 maart 2016, 13:33 uur
Ik heb geen recht van zeuren zonder zelf te nomineren, maar ik zie wel veel nummers waarvan ik denk.. ehm.. funk?
Marvin Gaye bijvoorbeeld met (weliswaar prachtige) soul nummers I want you en When did you stop loving me. Waarom dan geen Funky space reincarnation? Of komt die misschien nog?
Leuk om dit topic door te lezen in elk geval!
Marvin Gaye bijvoorbeeld met (weliswaar prachtige) soul nummers I want you en When did you stop loving me. Waarom dan geen Funky space reincarnation? Of komt die misschien nog?

0
geplaatst: 7 maart 2016, 16:58 uur
Minneapolis schreef:
Ik heb geen recht van zeuren zonder zelf te nomineren, maar ik zie wel veel nummers waarvan ik denk.. ehm.. funk?
Natuurlijk heb je recht om te reageren, daar hoef je niet voor genomineerd te hebben, prima zelfs. Ik heb zelf Marvin Gaye's "I Want You" in mijn lijst gezet, dus moet nu wel reageren dat het geen funk zou zijn en ach, er zijn veiligere keuzes qua funk maar noem het dan maar slow-funk Ik heb geen recht van zeuren zonder zelf te nomineren, maar ik zie wel veel nummers waarvan ik denk.. ehm.. funk?

Het is een vrij rustig nummer, soulvol gezongen, maar funk hoeft niet per se druk te zijn. Het nummer wordt volledig gedragen door het funky gitaarritme en de ritmische percussie en dat verschilt echt niet zoveel van A Funky Space Reincarnation, behalve dat Marvin er in het eerste nummer meer kreunend doorheen zingt en dus soulvoller aanvoelt ...
Er staan wel andere nummers in de lijst waar de funk wel ver te zoeken is, al is dat op een totaal van 100 nummers ook weer geen ramp. (maar die had je dan beter als voorbeeld kunnen noemen
)
0
geplaatst: 7 maart 2016, 18:18 uur
16.
Mother's Finest - Piece of the Rock
30 punten / 3 nominaties
Mother's Finest - Piece of the Rock
30 punten / 3 nominaties
0
geplaatst: 7 maart 2016, 18:22 uur
15.
Tom Browne - Funkin' for Jamaica (N.Y.)
31 punten / 3 nominaties
Tom Browne - Funkin' for Jamaica (N.Y.)
31 punten / 3 nominaties
0
geplaatst: 7 maart 2016, 18:31 uur
14.
James Brown - Papa's Got a Brand New Bag (Parts 1 & 2)
31 punten / 2 nominaties / nummer 1 van EttaJamesBrown
James Brown - Papa's Got a Brand New Bag (Parts 1 & 2)
31 punten / 2 nominaties / nummer 1 van EttaJamesBrown
0
geplaatst: 7 maart 2016, 19:06 uur
0
geplaatst: 7 maart 2016, 19:10 uur
12.
Earth, Wind & Fire with The Emotions - Boogie Wonderland
35 punten / 3 nominaties
Earth, Wind & Fire with The Emotions - Boogie Wonderland
35 punten / 3 nominaties
0
geplaatst: 7 maart 2016, 19:16 uur
11.
Wild Cherry - Play That Funky Music
36 punten / 3 nominaties
Wild Cherry - Play That Funky Music
36 punten / 3 nominaties
0
geplaatst: 7 maart 2016, 19:27 uur
13. Tom Browne - Funkin' for Jamaica (N.Y.)
James Brown - Funky Drummer + Papa's Got a Brand New Bag (Parts 1 & 2) > stonden op de longlist met 6 anderen.
Earth, Wind & Fire with The Emotions - Boogie Wonderland > is mijn favoriete nummer van EWF maar ik nomineerde een andere omdat die net iets meer funkt. Als dit de hoogste van EWF is dan krijg ik spijt dat ik deze niet gekozen heb.
8. Wild Cherry - Play That Funky Music > Stond vrij snel in de longlist en ... kept on playing.
14e nummer uit mijn lijst die het gehaald heeft en hoop stiekem dat mijn nr 10 het ook gered heeft. Mijn nummer 1 moet nog komen en vermoedelijk heeft die iemand anders die ook op 1 staan of meerdere fans dat kan ook.
1.
2. Bohannon — Let's Start The Dance 42
3. Sly & The Family Stone - Dance To The Music 52
4. Lipps, Inc. - Tight Pair 62
5. Rufus featuring Chaka Khan - Ain't Nobody 67
6. Michael Jackson - Wanna Be Startin' Somethin' 76
7. Sweet Salvation - Rock Steady (Aretha Franklin cover) 84
8. Wild Cherry - Play That Funky Music 11
9. Foxy - Get Off 20
10.
11. Rick James - Super Freak 19
12. Rose Royce - Car Wash 28
13. Tom Browne - Funkin' for Jamaica (NY) 15
14.
15.
16. James Brown - Get Up (I Feel Like Being a) Sex Machine (parts 1 & 2) 23
17.
18.
19.
20. Parliament - Give Up The Funk (Tear The Roof Off That Sucker) 45
James Brown - Funky Drummer + Papa's Got a Brand New Bag (Parts 1 & 2) > stonden op de longlist met 6 anderen.
Earth, Wind & Fire with The Emotions - Boogie Wonderland > is mijn favoriete nummer van EWF maar ik nomineerde een andere omdat die net iets meer funkt. Als dit de hoogste van EWF is dan krijg ik spijt dat ik deze niet gekozen heb.
8. Wild Cherry - Play That Funky Music > Stond vrij snel in de longlist en ... kept on playing.

14e nummer uit mijn lijst die het gehaald heeft en hoop stiekem dat mijn nr 10 het ook gered heeft. Mijn nummer 1 moet nog komen en vermoedelijk heeft die iemand anders die ook op 1 staan of meerdere fans dat kan ook.
1.
2. Bohannon — Let's Start The Dance 42
3. Sly & The Family Stone - Dance To The Music 52
4. Lipps, Inc. - Tight Pair 62
5. Rufus featuring Chaka Khan - Ain't Nobody 67
6. Michael Jackson - Wanna Be Startin' Somethin' 76
7. Sweet Salvation - Rock Steady (Aretha Franklin cover) 84
8. Wild Cherry - Play That Funky Music 11
9. Foxy - Get Off 20
10.
11. Rick James - Super Freak 19
12. Rose Royce - Car Wash 28
13. Tom Browne - Funkin' for Jamaica (NY) 15
14.
15.
16. James Brown - Get Up (I Feel Like Being a) Sex Machine (parts 1 & 2) 23
17.
18.
19.
20. Parliament - Give Up The Funk (Tear The Roof Off That Sucker) 45
0
geplaatst: 7 maart 2016, 19:28 uur
Salvadore schreef:
(...) Er staan wel andere nummers in de lijst waar de funk wel ver te zoeken is, al is dat op een totaal van 100 nummers ook weer geen ramp. (maar die had je dan beter als voorbeeld kunnen noemen
)
(...) Er staan wel andere nummers in de lijst waar de funk wel ver te zoeken is, al is dat op een totaal van 100 nummers ook weer geen ramp. (maar die had je dan beter als voorbeeld kunnen noemen
) Daar ben ik het wel eens. Ik moest even wennen aan het rock, pop en disco gehalte bij het doorbladeren. Maar nogmaals, het blijft een leuk topic.
0
geplaatst: 7 maart 2016, 19:48 uur
Het aantal matches neemt toe
- Red hot chili peppers
- indeep
- curtis Mayfield
- sly (stand)
- james Brown (3x)
- stevie Wonder
- Rose Royce
- Red hot chili peppers
- indeep
- curtis Mayfield
- sly (stand)
- james Brown (3x)
- stevie Wonder
- Rose Royce
0
geplaatst: 7 maart 2016, 19:58 uur
10.
Prince & The Revolution - When Doves Cry
39 punten / 3 nominaties / nummer 1 van Edgar18
geen clip omdat Prince nogal moeilijk doet geloof ik over rechten of zoiets
0
geplaatst: 7 maart 2016, 20:02 uur
8.
The Temptations - Papa Was a Rollin’ Stone
42 punten / 4 nominaties
The Temptations - Papa Was a Rollin’ Stone
42 punten / 4 nominaties
0
geplaatst: 7 maart 2016, 20:31 uur
dynamo d schreef:
10.
10.
Als Prince niet zo flauw had gedaan met streaming diensten dan zou ik op deze gestemd hebben ergens in mijn Top 10 misschien zelfs Top 5. Wie weet waar die dan geëindigd zou zijn.
Zou Nasty Girl van Vanity 6 dan toch op 1 terecht zijn gekomen

0
geplaatst: 7 maart 2016, 20:50 uur
01. Level 42 - Love Games [33]
02. Johnny 'Guitar' Watson - A Real Mother For Ya [24]
03. Wild Cherry - Play That Funky Music [11]
04. Tom Browne - Funkin' for Jamaica [15]
05. Foxy - Get Off [20]
06. Fruitcake - My Feet Won't Move [73]
07. Commodores - Brick House [22]
08.
09.
10. Rick James - Super Freak [19]
02. Johnny 'Guitar' Watson - A Real Mother For Ya [24]
03. Wild Cherry - Play That Funky Music [11]
04. Tom Browne - Funkin' for Jamaica [15]
05. Foxy - Get Off [20]
06. Fruitcake - My Feet Won't Move [73]
07. Commodores - Brick House [22]
08.
09.
10. Rick James - Super Freak [19]
0
geplaatst: 7 maart 2016, 20:52 uur
7.
Michael Jackson - Don't Stop 'til You Get Enough
43 punten / 3 nominaties
Michael Jackson - Don't Stop 'til You Get Enough
43 punten / 3 nominaties
0
geplaatst: 7 maart 2016, 21:00 uur
Michael Jackson - Don't Stop 'til You Get Enough > twijfelde tussen deze, die eigenlijk mijn favoriet is en Wanna Be Startin' Somethin' , deze laatste vond ik iets Funkier en daarom die gekozen.
Ik had hiernaast ook nog 2 nummers van The Jacksons in overweging misschien dat ze nog komen?
Ik had hiernaast ook nog 2 nummers van The Jacksons in overweging misschien dat ze nog komen?
0
zaaf
geplaatst: 7 maart 2016, 21:04 uur
EttaJamesBrown schreef:
Tot mijn spijt heb ik Gotcha! over het hoofd gezien. Vandaag hoorde ik 'mathilda is da wicked witch'. Dat is nederfunk van de bovenste plank. Ten onrechte niet in mijn top 20.
Naked staat er bij mij in...Tot mijn spijt heb ik Gotcha! over het hoofd gezien. Vandaag hoorde ik 'mathilda is da wicked witch'. Dat is nederfunk van de bovenste plank. Ten onrechte niet in mijn top 20.
* denotes required fields.