MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Funk Top 100

zoeken in:
Zullen we mede ter ere van Maurice White, de oprichter van Earth, Wind & Fire, een funk top 100 doen?

Ik zat er gisteren na de ska top 100 al aan te denken maar twijfelde omdat sommige genres niet zo populair zijn op MusicMeter. Toen ik het bericht hoorde van het overlijden van Maurice White dacht ik toch maar proberen.

Stuur mij een lijst van minimaal 10 - maximaal 20 funknummers per pm uiterlijk 29 februari. Nummer 1 krijgt 20 punten, nummer 10 krijgt 11 punten, nummer 20 krijgt 1 punt.
Hoe eerder hoe beter want bij gelijke stand bepaalt (1) het aantal nominaties, (2) de hoogste positie en (3) tijdstip van inzending.

Wat is funk?
criteria: op MusicMeter aangeduid als funk, of zoals verhelderd op Wikipedia:
Funk - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Funk - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Funk-rock, Go-go, Boogie, Electro-Funk, Timba-Funk, G-Funk, Jazz-Funk en P-Funk mogen ook. Funk-metal zou ik willen uitsluiten omdat te veraf ligt van de basis: 'Funk is a music genre that originated in the mid- to late 1960s when African American musicians created a rhythmic, danceable new form of music through a mixture of soul music, jazz, and rhythm and blues (R&B)'.

Bij twijfel graag jouw onderbouwing/motivatie meesturen.

DjFrankie (moderator)
Ik kan er wel 20 verzinnen die gaaf zijn.

zaaf
ik ben zeker van de party

Lijst in de maak

Dat is al een behoorlijke tag-lijst maar de meest voor de hand liggende funk liefhebbers mogen dan eigenlijk niet ontbreken. Bij deze ook maar even taggen:

jeroentjuhh
Reijersen
principal2000
Mb.
Minneapolis
kemm
laxus11
50tracks

Valt James Brown er ook onder? Dan denk ik dat ik ook maar meedoe.

zaaf
EttaJamesBrown schreef:
Valt James Brown er ook onder? Dan denk ik dat ik ook maar meedoe.
Please Please Please is géén funk!

zaaf schreef:
(quote)
Please Please Please is géén funk!

The funky bassist dan?

Lijst verstuurd

Salvadore schreef:
Dat is al een behoorlijke tag-lijst maar de meest voor de hand liggende funk liefhebbers mogen dan eigenlijk niet ontbreken. Bij deze ook maar even taggen:

jeroentjuhh
Reijersen
principal2000
Mb.
Minneapolis
kemm
laxus11
50tracks

dank je wel voor deze support

Ik doe hier zeker mee dynamo d. Dit is ook mijn ding.

Wellicht dat Mjuman ook mee wil doen. Hij heeft zeker funky sympathieen.

Hupsakee! Mijn bijdrage net op de post gedaan.

Ik heb nog even getwijfeld of ik 'let's get funky' van the Beasts of Bourbon moest nomineren. Of anders ' Funky Street' van the Fatal Flowers. Uiteindelijk toch maar niet gedaan, gezien het rockgehalte.

Mijn bijdrage is ook gepost. Ik heb er wat extra spam bijgedaan.

Lijstje onderweg

DjFrankie (moderator)
Alle mensen mogen hun eigen keus maken, doe zoals je het wil doen.
Mijn nummer 1 keuze staat hierbij vast ?

Al stond die hierboven niet in de lijstjes.

DjFrankie schreef:
Alle mensen mogen hun eigen keus maken, doe zoals je het wil doen.
Mijn nummer 1 keuze staat hierbij vast ?

Al stond die hierboven niet in de lijstjes.

zo is dat, Frank

Zo de eerste 100 Funky nummers geluisterd op naar de 150!

Red Hot Chilli Peppers komen regelmatig voorbij maar niet alles, hoe mooi dan ook, wat als Funk wordt getagd is dat ook.

het loopt funky lekker, al 10 lijstjes binnen

E-Clect-Eddy schreef:
Zo de eerste 100 Funky nummers geluisterd op naar de 150!

Red Hot Chilli Peppers komen regelmatig voorbij maar niet alles, hoe mooi dan ook, wat als Funk wordt getagd is dat ook.

In dat soort gevallen hoor ook ik bij de rekkelijken. Als in zo'n top 100 'Funkytown' staat van Lipps Inc dan mag dat van mij ook Funk zijn. 't Is wel een heerlijk nummer met een fijne titel.

EttaJamesBrown schreef:
In dat soort gevallen hoor ook ik bij de rekkelijken. Als in zo'n top 100 'Funkytown' staat van Lipps Inc dan mag dat van mij ook Funk zijn. 't Is wel een heerlijk nummer met een fijne titel.

Lipps, Inc. heeft nog veel meer mooie (jazzy) nummers die ik erg goed kan waarderen. Disco wordt op Discogs als een subgenre van Funk/Soul aangemerkt dus ja eigenlijk zou het gewoon kunnen om Funkytown in het Funky-lijstje op te nemen.

Zo 150 funky nummers gehoord en wil wel door naar de 250, kan gemakkelijk uren naar dit genre luisteren Heb nu pas 2 nummers die definitief op mijn lijst komen en 4 die dat waarschijnlijk ook wel redden.

Vroegah.... kon je op dinsdag- of zondagavond/nacht in de Mazzo (Amsterdam) luisteren en dansen op alles wat 70s Funk/Soul/R&B was. Dat waren wel relaxte avonden ook omdat het niet heel druk was.

zaaf
hahaha, stond er ook blauw van de hasj!

De funk album top 50 van MuMe bevat ook nog wat pareltjes die ik niet kende. Ook een aanrader.

DjFrankie (moderator)
En die omroep van Jan Slagter is ook geweldig

DjFrankie schreef:
En die omroep van Jan Slagter is ook geweldig

Oke, ik hap. Want je bent een ouwe lul als je van soul en funk houdt?
Dat het onderschoven genres zijn weet ik wel, maar dit klinkt wel heel onwetend. Mijn mening: het zijn de lekkerste genres die er zijn.

Ik doe trouwens niet mee (bedank voor de tag Salvadore), maar ik vind het wel een leuk initiatief.
Reden is dat ik vanaf hier net al alles gedeeld heb ik het "Funky 45" topic, waar alleen maar een paar bekende soul liefhebbers langskwamen, en er ook niet zoveel tijd meer in wil stoppen. Daar heb ik, net als eerdere deelnemers wel de aller bekendste nummers weggelaten. Dat vind ik ook wat minder interessant.
Op diezelfde pagina staat ook de uitslag van een Funk K.O. met bekendere nummers, over inspiratie gesproken.

Ik begreep ook dat Mb. net van plan was iets dergelijks te organiseren. Hoe dan ook, ik zal alle initiatieven met interesse volgen.

DjFrankie (moderator)
Minneapolis verkeerd gehapt. Dat was een verwijzing naar een geweldig nummer uit 1978 die ik niet in de lijsten zag staan.

Ik heb mijn lijst al ingestuurd

DjFrankie schreef:
Minneapolis verkeerd gehapt. Dat was een verwijzing naar een geweldig nummer uit 1978 die ik niet in de lijsten zag staan.

Ik heb mijn lijst al ingestuurd

Haha, Ik vroeg het me al af of ik iets miste.
Nou ja.. in elk geval maar weer eens een statement gemaakt dan.

Minneapolis schreef:
(quote)

Oke, ik hap. Want je bent een ouwe lul als je van soul en funk houdt?
Dat het onderschoven genres zijn weet ik wel, maar dit klinkt wel heel onwetend. Mijn mening: het zijn de lekkerste genres die er zijn.

Ik doe trouwens niet mee (bedank voor de tag Salvadore), maar ik vind het wel een leuk initiatief.
Reden is dat ik vanaf hier net al alles gedeeld heb ik het "Funky 45" topic, waar alleen maar een paar bekende soul liefhebbers langskwamen, en er ook niet zoveel tijd meer in wil stoppen. Daar heb ik, net als eerdere deelnemers wel de aller bekendste nummers weggelaten. Dat vind ik ook wat minder interessant.
Op diezelfde pagina staat ook de uitslag van een Funk K.O. met bekendere nummers, over inspiratie gesproken.

Ik begreep ook dat Mb. net van plan was iets dergelijks te organiseren. Hoe dan ook, ik zal alle initiatieven met interesse volgen.

Funky 45 topic en de Funk K.O. uit 2011 bieden inderdaad ook nog mooie funk suggesties

Gast
geplaatst: vandaag om 08:41 uur

geplaatst: vandaag om 08:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.