Muziek / Muziekgames / Funk Top 100
zoeken in:
0
Mb.
geplaatst: 11 februari 2016, 22:14 uur
Het genre wordt wel heel breed opgepakt hier. Iets te, naar mijn smaak, maar enfin. Prima initiatief!
Klopt! Ik had zelfs al een startlijst voor het laddersysteem klaar.
Het laatste wat ik dacht is dat iemand mij voor zou zijn in een dergelijk topic, haha.
Minneapolis schreef:
Ik begreep ook dat Mb. net van plan was iets dergelijks te organiseren. Hoe dan ook, ik zal alle initiatieven met interesse volgen.
Ik begreep ook dat Mb. net van plan was iets dergelijks te organiseren. Hoe dan ook, ik zal alle initiatieven met interesse volgen.
Het laatste wat ik dacht is dat iemand mij voor zou zijn in een dergelijk topic, haha.

0
geplaatst: 13 februari 2016, 12:18 uur
Mb. schreef:
Het genre wordt wel heel breed opgepakt hier. Iets te, naar mijn smaak, maar enfin. Prima initiatief!
(quote)
Stuur jij ook nog een lijstje in? Zou leuk zijn! Later een funk k.o. is natuurlijk niks mis mee

Overigens kwam ik op het idee omdat vooral rock, metal en pop aandacht krijgen op MusicMeter, en ik eerder een ska top 100 organiseerde. Andere genres verdienen wat meer aandacht. Hopelijk dat anderen hierna iets doen met reggae, punk, electronic, blues, en avant-garde waar ik minder verstand van heb maar zal zeker meedoen. Genre wereld kreeg de nodige aandacht in de Anderstalige Ladder. Score is ook een mooi genre maar vanwege de lengte en samenhang minder geschikt voor games op MusicMeter.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 februari 2016, 14:01 uur
Electronic krijgt ook meer dan genoeg aandacht op deze site, ik zou dan eerder Roots nemen
0
geplaatst: 13 februari 2016, 20:05 uur
DjFrankie schreef:
Electronic krijgt ook meer dan genoeg aandacht op deze site, ik zou dan eerder Roots nemen
Ja, je hebt gelijk. Misschien iets voor jou, Frank?
Ik wil nog wel folk of country proberen.
0
geplaatst: 13 februari 2016, 20:42 uur
Wat betreft een country top 100, ik ben er bij! Ook zelf de organisatie op mij nemen is geen probleem mocht dit nodig zijn.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 13 februari 2016, 20:49 uur
dynamo d schreef:
(quote)
Ik wil de punk en avantgarde wel op me nemen. Met roots heb ik minder.
0
geplaatst: 13 februari 2016, 23:56 uur
Jippie..... naar punk en avant-garde kijk ik heel erg uit
Niet alleen om een lijstje in te sturen maar vooral om veel van anderen te ontdekken
0
geplaatst: 13 februari 2016, 23:57 uur
Edgar18 schreef:
Wat betreft een country top 100, ik ben er bij! Ook zelf de organisatie op mij nemen is geen probleem mocht dit nodig zijn.
Wat mij betreft geen probleem als je dat gaat doen

0
geplaatst: 16 februari 2016, 17:00 uur
Ceasar schreef:
Wat is de sluitingsdatum van deze Top 100?
Wat is de sluitingsdatum van deze Top 100?
dynamo d schreef:
Stuur mij een lijst van minimaal 10 - maximaal 20 funknummers per pm uiterlijk 29 februari.
Ik neem aan februari ... dit jaar ...Stuur mij een lijst van minimaal 10 - maximaal 20 funknummers per pm uiterlijk 29 februari.
0
geplaatst: 16 februari 2016, 19:16 uur
0
geplaatst: 16 februari 2016, 23:00 uur
0
geplaatst: 16 februari 2016, 23:08 uur
Morris Day and The Time - Jungle Love (HQ) - YouTube
He has no time because busy with his jungle love
He has no time because busy with his jungle love
0
geplaatst: 16 februari 2016, 23:22 uur
Jungle Love? Het is dan ook het jaar van de aap. Volgen we die jaartelling? Dan hebben we nog even...
0
geplaatst: 18 februari 2016, 22:41 uur
Gisteren weer een paar Funky uurtjes gevuld en mijn eigen lijst verfijnd, dit weekend denk ik wat te kunnen inleveren.
PS misschien zouden we Nasty Girl - Vanity als 101e toevoegen aan de definitieve lijst, klein eerbetoon?
PS misschien zouden we Nasty Girl - Vanity als 101e toevoegen aan de definitieve lijst, klein eerbetoon?
0
geplaatst: 18 februari 2016, 22:45 uur
E-Clect-Eddy schreef:
lekker

0
geplaatst: 20 februari 2016, 11:33 uur
uhm, het albumnummer She Get's Down on her Knees (feat. Penguin Prison) van het nieuwe album van Yoko Ono valt dat nog onder Funk? 

0
geplaatst: 20 februari 2016, 19:01 uur
E-Clect-Eddy schreef:
uhm, het albumnummer She Get's Down on her Knees (feat. Penguin Prison) van het nieuwe album van Yoko Ono valt dat nog onder Funk?
Lijkt me niet, meer pop/disco.
0
geplaatst: 22 februari 2016, 23:10 uur
FUNKY PEOPLE, de laatste tijd week gaat in voor het indienen van jouw funklijst (minimaal top 10, maximaal top 20) 

0
geplaatst: 26 februari 2016, 20:22 uur
Zou Digital Underground - Sons Of The P hier ook toegelaten worden? Natuurlijk bevat meerdere hip-hop funksamples, maar Digital Underground is wel heel erg verwant aan de funk. De naam van het nummer en tevens album zeggen eigenlijk al genoeg. Maar ook het hele artwork van het album (met name de strip) en de lang uitgesponnen nummers (redelijk uniek binnen hip-hop zijn beduidend anders dan de gemiddelde hip-hop. Heartbeat Props vind ik nog zo'n lekker funky nummer van deze gasten. Maar er zijn wel meer nummers op hun eerste 3 albums (het enige dat ik van ze ken), die in aanmerking zouden kunnen komen.
Ik had er zelf nog niet aan gedacht bij het samenstellen van mijn lijst.
Ik had er zelf nog niet aan gedacht bij het samenstellen van mijn lijst.
0
geplaatst: 26 februari 2016, 20:27 uur
lijkt me meer hip-hop maar belangrijk is dat je zelf onderbouwt in geval van twijfel dat er sprake is van funk
0
geplaatst: 27 februari 2016, 01:31 uur
Eindelijk een fijne Funky playlist met 75 nummers op Deezer, ik mis daar een aantal van Prince en consorten dus twijfel of ik hem ga 'opstellen', hij is niet de enige die kan boycotten. Heb nu bijna een top 10 maar ga voor een top 20, morgen of zondag moet lukken denk ik.
* denotes required fields.