Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!
zoeken in:
1
zaaf
geplaatst: 29 september 2017, 22:10 uur
1. Bang Bang (My Baby Shot Me Down) van het album How Does That Grab You?
http://www.ytime.com.ua/img/forall/hits/west_1960/nancy_sinatra/nancy_sinatra_17.jpg
103 punten en 15 keer genoemd. De nummer 1 van E-Clect-Eddy en Justus18 en spinout en Choconas
In bijna alle lijstjes (alleen de laatste niet) en goeie scores, het is een mirakel dat het nog zo spannend werd. Op grond van meer nominaties wint Bang Bang deze strijd.
Bang Bang (My Baby Shot Me Down) is geschreven door Sonny Bono voor zijn toenmalige vrouw Cher. Het was haar tweede single van haar 2e album en werd een flinke hit in 1966: nr 2 in de Billboard Hot 100.
Toch is de cover van Nancy, verschenen op het album How Does That Grab You? In 1966 inmiddels bekender. Verkozen door Quentin Tarantino als opener voor zijn film Kill Bill Vol. 1 uiteraard door de tekst in combinatie met haar voordracht en de tremologitaar van arrangeur Billy Strange.
http://www.ytime.com.ua/img/forall/hits/west_1960/nancy_sinatra/nancy_sinatra_17.jpg
103 punten en 15 keer genoemd. De nummer 1 van E-Clect-Eddy en Justus18 en spinout en Choconas
In bijna alle lijstjes (alleen de laatste niet) en goeie scores, het is een mirakel dat het nog zo spannend werd. Op grond van meer nominaties wint Bang Bang deze strijd.
Bang Bang (My Baby Shot Me Down) is geschreven door Sonny Bono voor zijn toenmalige vrouw Cher. Het was haar tweede single van haar 2e album en werd een flinke hit in 1966: nr 2 in de Billboard Hot 100.
Toch is de cover van Nancy, verschenen op het album How Does That Grab You? In 1966 inmiddels bekender. Verkozen door Quentin Tarantino als opener voor zijn film Kill Bill Vol. 1 uiteraard door de tekst in combinatie met haar voordracht en de tremologitaar van arrangeur Billy Strange.
0
zaaf
geplaatst: 29 september 2017, 22:12 uur
Zo… met dank aan alle deelnemers, animo viel mij zeker niet tegen!
Nu is het de beurt aan wendyvortex om het zooitje hier op te schudden met Henry en consorten!
Nu is het de beurt aan wendyvortex om het zooitje hier op te schudden met Henry en consorten!
0
geplaatst: 29 september 2017, 22:13 uur
Verrassende ontknoping. Ik had van te voren gedacht dat Some Velvet Morning dit met 2 vingers in de neus zou gaan winnen.
1
geplaatst: 29 september 2017, 22:13 uur
Dank zaaf! Als er één onderbelichte artieste is die aandacht verdient, dan is good ol' Nancy dat wel!
1
geplaatst: 29 september 2017, 22:15 uur
Ik heb mijn nummer 1 gelijk na plaatsing aangepast: dus Bang Bang was niet mijn nummer 1, dat was Some Velvet Morning (blijkbaar heb je het echt direct al opgeslagen)

En ik vrees dat dat invloed heeft op de nummer 1

0
zaaf
geplaatst: 29 september 2017, 22:19 uur
Hahahaha, die Eric, het duveltje uit het doosje!
Nou, de schade valt mee als je alleen Bang Bang en Some Velvet Morning van plaats hebt gewisseld. Dan wint Bang Bang nog steeds op grond van het aantal nominaties.
Nou, de schade valt mee als je alleen Bang Bang en Some Velvet Morning van plaats hebt gewisseld. Dan wint Bang Bang nog steeds op grond van het aantal nominaties.
1
geplaatst: 29 september 2017, 22:22 uur
Nou dan is het alleen voor de statistieken..........phew.........
1
geplaatst: 29 september 2017, 22:29 uur
Haha, het verbaasde me ook al dat aERo Bang Bang op 1 had gezet, had ook niet gezien dat het was aangepast. Wel een leuk nummer, maar komt voor mij niet in de buurt van Some Velvet Morning of Summer Wine. Maar gemiddeld genomen vinden we ze alledrie ongeveer even goed.
Op voorhand had ik ook wel verwacht dat SVM op zijn sloffen zou winnen.
Dank voor een leuke editie. Geen voor de hand liggende artiest op MuMe, maar wel tof dat ze hier eens in de spotlight werd gezet.
Op voorhand had ik ook wel verwacht dat SVM op zijn sloffen zou winnen.Dank voor een leuke editie. Geen voor de hand liggende artiest op MuMe, maar wel tof dat ze hier eens in de spotlight werd gezet.
1
geplaatst: 29 september 2017, 22:35 uur
Had wel verwacht dat Sugar Town hoger zou eindigen, en Kinky Love was een fijne kennismaking. Binnenkort maar eens een paar albums verkennen.
Dank zaaf voor de organisatie
Dank zaaf voor de organisatie
0
geplaatst: 29 september 2017, 23:08 uur
http://www.dummymag.com/cache/media/legacy/6234_800_536_75.jpg
Bedankt zaaf voor een weekje Nancy!
We gaan verder met een week greatest hits van Black Flag. Hardcore Punk uit Hermosa Beach, Los Angeles County, California. Als enig vast groepslid "mister SST" Greg Ginn.
Andere bandleden waren o.a. Keith Morris, Chuck Dukowski, Bill Stevenson, Dez Cadena, Kira Roessler, Robo, Ron Reyes en de waarschijnlijk bekendste naam: Henry Rollins.
Leverde verder nog op een legendarisch indielabel: SST (Solid State Tuners) oorspronkelijk de naam waaronder Ginn oude radioapparatuur verkocht en de legendarische posters en artwork van Raymond Pettibon (eigenlijk Raymond Ginn, de twee jaar oudere broer van Greg).
We gaan het maar niet hebben over de trieste ondergang van SST en er zullen ook weinig nummers genomineerd worden van het inmidels berucht slechte reuniealbum uit 2013.
Wil Teunnis, ArthurDZ, panjoe of trebremmit de titel van het topic aanpassen?
Startlijst komt eraan .... Corporate Rock Sucks!!
Bedankt zaaf voor een weekje Nancy!
We gaan verder met een week greatest hits van Black Flag. Hardcore Punk uit Hermosa Beach, Los Angeles County, California. Als enig vast groepslid "mister SST" Greg Ginn.
Andere bandleden waren o.a. Keith Morris, Chuck Dukowski, Bill Stevenson, Dez Cadena, Kira Roessler, Robo, Ron Reyes en de waarschijnlijk bekendste naam: Henry Rollins.
Leverde verder nog op een legendarisch indielabel: SST (Solid State Tuners) oorspronkelijk de naam waaronder Ginn oude radioapparatuur verkocht en de legendarische posters en artwork van Raymond Pettibon (eigenlijk Raymond Ginn, de twee jaar oudere broer van Greg).
We gaan het maar niet hebben over de trieste ondergang van SST en er zullen ook weinig nummers genomineerd worden van het inmidels berucht slechte reuniealbum uit 2013.
Wil Teunnis, ArthurDZ, panjoe of trebremmit de titel van het topic aanpassen?
Startlijst komt eraan .... Corporate Rock Sucks!!
0
geplaatst: 29 september 2017, 23:20 uur
1e Ronde: Nomineer nog 10 nummers die volgens jou zeker niet mogen ontbreken! Mensen die willen volstaan met een kortere lijst, ook prima. Deadline maandag 20:00 uur.
De startlijst:
Annihilate This Week (Loose Nut)
Armageddon Man (Family Man)
Damaged I (Louie Louie 7")
Drinking and Driving (In My Head)
Fix Me (Nervous Breakdown EP)
Jealous Again (Jealous Again EP)
Loose Nut (Loose Nut)
Louie Louie (Louie Louie 7")
My War (My War)
Nervous Breakdown (Nervous Breakdown EP)
Nothing Left Inside (My War)
Police Story (Damaged)
Rise Above (Damaged)
Six Pack (Six Pack EP)
Slip It In (Slip It In)
Thirsty and Miserable (Damaged)
TV Party (TV Party EP)
Wasted (Nervous Breakdown EP)
You're Not Evil (Slip It In)
Your Last Affront (The Process of Weeding Out EP)
De startlijst:
Annihilate This Week (Loose Nut)
Armageddon Man (Family Man)
Damaged I (Louie Louie 7")
Drinking and Driving (In My Head)
Fix Me (Nervous Breakdown EP)
Jealous Again (Jealous Again EP)
Loose Nut (Loose Nut)
Louie Louie (Louie Louie 7")
My War (My War)
Nervous Breakdown (Nervous Breakdown EP)
Nothing Left Inside (My War)
Police Story (Damaged)
Rise Above (Damaged)
Six Pack (Six Pack EP)
Slip It In (Slip It In)
Thirsty and Miserable (Damaged)
TV Party (TV Party EP)
Wasted (Nervous Breakdown EP)
You're Not Evil (Slip It In)
Your Last Affront (The Process of Weeding Out EP)
1
geplaatst: 29 september 2017, 23:26 uur
Nice work, zaaf.
Nancy is de blanke Etta, zoveel is duidelijk.
Ben blij dat ik meegedaan heb, want de duetten met Lee kende ik nog niet. En die duetten zijn voor mij de ontdekking van de week.
Nancy is de blanke Etta, zoveel is duidelijk.
Ben blij dat ik meegedaan heb, want de duetten met Lee kende ik nog niet. En die duetten zijn voor mij de ontdekking van de week.
0
geplaatst: 29 september 2017, 23:39 uur
1
geplaatst: 29 september 2017, 23:39 uur
Die SST ken ik vooral van mijn Screaming Trees plaatjes. We'll see of ik de zwarte vlag kan pruimen.
0
geplaatst: 29 september 2017, 23:43 uur
Zijn jullie er ook bij? likeahurricane, DjFrankie, itchy, johan de witt, SirNoodle, andré, motel matches, Choconas
0
geplaatst: 29 september 2017, 23:46 uur
Ik haak af wegens een aanstonds tripje naar een buitenland...
1
geplaatst: 29 september 2017, 23:47 uur
0
geplaatst: 30 september 2017, 00:07 uur
American Waste
Beat My Head Against the Wall
I've Had It
Life of Pain
No Values
Rat's Eyes
Rattus Norvegicus
Retired at 21
Society's Tease
What I See
Beat My Head Against the Wall
I've Had It
Life of Pain
No Values
Rat's Eyes
Rattus Norvegicus
Retired at 21
Society's Tease
What I See
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 30 september 2017, 08:36 uur
Helaas Black Flag ken ik helemaal niet goed
1
geplaatst: 30 september 2017, 09:24 uur
Ik worstel mij nu door de startlijst. Niet echt zaterdagochtendmuziek.
Als ik mijn ogen dichtdoe waan ik mij in de kelderbar van VERA. Net een concertje gezien in de grote zaal van een paar langharige jongens met gitaren. Nu een laatste biertje in de kelder en de vrijwilliger van dienst draait deze punk te hard. Met suizende oren nog een biertje.
Ik houd hier wel van (in de late concerturen)
Als ik mijn ogen dichtdoe waan ik mij in de kelderbar van VERA. Net een concertje gezien in de grote zaal van een paar langharige jongens met gitaren. Nu een laatste biertje in de kelder en de vrijwilliger van dienst draait deze punk te hard. Met suizende oren nog een biertje.
Ik houd hier wel van (in de late concerturen)
1
geplaatst: 30 september 2017, 12:42 uur
wendyvortex schreef:
Zijn jullie er ook bij?
Zijn jullie er ook bij?
Sowieso in de finale, Wendy!
0
geplaatst: 30 september 2017, 23:10 uur
We gaan nog even wat punkers taggen. Geef een Black Flag top 10 van nummers die nog niet in de startlijst staan: lowieke, bennerd, niels94, Mr. B, Ikhouvandansen, ThirdEyedCitizen, deric raven, frolunda, eightynine, Boenga
1
geplaatst: 30 september 2017, 23:52 uur
Depression
Can't decide
I Love you
Black Coffee
Beat My Head against the wall
Gimmie, Gimmie, Gimmie
Can't decide
I Love you
Black Coffee
Beat My Head against the wall
Gimmie, Gimmie, Gimmie
1
geplaatst: 1 oktober 2017, 08:00 uur
Oh shit, heerlijk. Ik probeer hier vandaag op terug te komen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.