MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
1. Phantom Limb
2. New Slang
3. Australia
4. Sea Legs
5. Caring Is Creepy
6. Sleeping Lessons
7. So Says I
8. Pink Bullets
9. Saint Simon
10. The Past and Pending

1. Pink Bullets
2. Simple Song
3. The High Road (Broken Bells)
4. New Slang
5. Phantom Limb
6. Turn On Me*
7. Saint Simon
8. Gone for Good*
9. 40 Mark Strasse*
10. So Says I

Nog liefhebbers om een top 10 samen te stellen? kaj_666 Gretz herman?

Zeker! Zo nog even wat luisteren in de auto.

1 Australia
2 Phantom Limb
3 Gone for good
4 New Slang
5 Know your onion!
6 Heartworms
7 So Says I
8 49 Mark Strasse
9 Simple Song
10 Turn on me

1. Name for You
2. New Slang
3. The High Road (Broken Bells)
4. Saint Simon
5. Phantom Limb
6. The Past and Pending
7. Caring Is Creepy
8. Know Your Onion!
9. So Says I
10. Simple Song

ArthurDZ schreef:
Nog liefhebbers om een top 10 samen te stellen? kaj_666 Gretz herman?

Uiteraard

Op het gevaar af dat ik het ArthurDZ qua verwerking nu heel erg lastig maak, heb ik mijn ontbrekende favorieten er ongenummerd tussen gevoegd, zodat het uiteindelijk een soort top-30 is geworden.. Overigens ben ik wel vergeten om mijn favoriete Broken Bells-nummers nog toe te voegen, maar dat moeten jullie me maar vergeven..

1. New Slang
2. Gone for Good
3. Pink Bullets
4. Turn On Me
5. Phantom Limb
(Spilt Needles)
6. Simple Song
(A Comet Appears)
(No Way Down)
7. So Says I
8. The High Road (Broken Bells)
(Young Pilgrims)
9. Sea Legs
10. Caring Is Creepy
(One By One All Day)
(Mine's Not A High Horse)
(Turn A Square)
11. Australia
12. The Celibate Life
13. The Rifle's Spiral
(Girl On The Wing)
14. Sleeping Lessons
15. Name for You
16. Heartworms
17. Know Your Onion!
18. Saint Simon
19. 40 Mark Strasse
20. The Past and Pending
(Dead Alive)
21. Girl Inform Me

1. Australia
2. Phantom Limb
3. New Slang
4. The High Road (Broken Bells)
5. Sleeping Lessons
6. Simple Song
7. Saint Simon
8. The Past and Pending
9. Name for You
10. The Celibate Life

En de lijnen zijn gesloten! Dank aan de dertien deelnemers voor hun lijstjes!

21. The Celibate Life* (7) (2)

Overtuigend hekkensluiter, het enige nummer dat onder de tien punten is gebleven ook. Ik was de enige die hem hoog had.

20. Heartworms * (11) (3)

Het nieuwe album heeft het op deze site nooit geschopt tot een gespreksonderwerp van de dag, maar toch zijn twee Heartworms-nummers al in dit spel vertegenwoordigd. Het titelnummer is de eerste die langskomt.

19. Girl Inform Me * (11) (3)

Op 19 nog een Oh Inverted World-nummer dat ik erg hoog had, maar verder niet veel gedaan heeft hier. Doordat ik hem zo hoog had, wint het nummer de strijd om de 19de plek nipt van Heartworms.

18. Sea Legs* (12) (3)

En één puntje hoger vinden we de eerste notering voor Wincing The Night Away.

17. The Rifle's Spiral (14) (2)

Slechts twee keer genoemd, maar wel beide keren betrekkelijk hoog. Van het vierde Shins-album Port Of Morrow, dat ondanks zijn matige reputatie toch drie nummers in deze finale wist te krijgen.

16. The Past and Pending (14) (4)

Dit vind ik toch wel de grootste verrassing in negatieve zin. Ik had toch de impressie dat de afsluiter van Oh, Inverted World een grote fanfavoriet was, maar in dit spel goed voor slechts een 16de plek.

ArthurDZ schreef:

Dit vind ik toch wel de grootste verrassing in negatieve zin. Ik had toch de impressie dat de afsluiter van Oh, Inverted World een grote fanfavoriet was, maar in dit spel goed voor slechts een 16de plek.

Tja, toch te " folky".

15. Sleeping Lessons (15) (3)

De tweede van vijf Wincing The Night Away-nummers is de opener van die plaat, en vinden we op plek 15.

14. Know Your Onion (16) (3)

En alweer een nummer van Oh, Inverted World dat al buiten de top 10 strandt. Het debuut had dan wel zes afgevaardigden deze finale, tot nu toe doen ze het allemaal vrij slecht.

13. 40 Mark Strasse* (25) (6) en de nummer 1 van EttaJamesBrown

Port of Morrow is mijn minst geluisterde Shins-plaat, en ik moet zeggen dat dit nummer me nooit zo was opgevallen. Een 13de plek hier, en zelfs een nummer 1-notering, kan wat mij betreft dus gelden als een grappige verrassing.

12. Caring is Creepy (27) (8)

En ja hoor, ook de opener van het debuut valt buiten de top 10. Nu is van die plaat alleen New Slang nog over. Misschien is die wel op 11 te vinden?

11. Name For You (31) (7) en de nummer 1 van Dance Lover

Haha nee, zo erg was het met Oh, Inverted World nu ook weer niet gesteld deze finale. Op 11 vinden we namelijk een pareltje van recentere datum. Voor mij persoonlijk nu al een van de mooiste nummers van het jaar, James Mercer in optima forma. Hier nu al goed voor een plekje net buiten de top 10 en een nummer 1-notering!

10. Turn on Me* (32) (7)

Een puntje meer dan Name for You, en dat was genoeg voor een notering in de top 10 voor dit fijne Wincing-liedje.

9. So Says I (32) (9)

Kijk, zo kan het dus ook: alle vier de Chutes Too Narrow-nummers hebben de top 10 gehaald! Op voorhand nooit zien aankomen, maar een klasseplaat is het natuurlijk wel. Dit was de eerste single van het album, wat ik nog steeds een vreemde keuze vind. Wellicht wilde de band eens met een puntigere single voor de dag komen.

8. The High Road (Broken Bells) (36) (7)

Slechts één liedje van Mercers hobbyproject met Danger Mouse heeft het tot de finale uitgehouden. Het gaat meteen wel om de klassieker van dit duo, dat zo prompt dik in de top 10 eindigt.

7. Pink Bullets (40) (6) en de nummer 1 van Rudi S en Simon77

En meteen de volgende Chutes-song. Slechts door ongeveer de helft van de deelnemers genoemd, maar vrijwel altijd met hoge scores.

6. Simple Song (43) (9)

Het Shins-nummer waarmee Mercer op de toppen van de charts mikte. Een grote radiohit werd het niet, maar hier scoort de hoogst genoteerde Port of Morrow-song wel goed. Maar heel nipt de top 5 gemist.

Oh, Inverted World doet het slecht zeg. Caring Is Creepy zo laag en Simple Song zo hoog?!

5. Gone for Good* (44) (6)

En hier hebben we de grootste verrassing in positieve zin te pakken denk ik. Slechts zesde van de plaat in de albumstatistieken, hier netjes top 5 scorend als hoogste nominatie. Sterke prestatie van een sterk nummer!

4. Saint Simon (59) (10) en de nummer 1 van blur8 en motel matches

En meteen hier achteraan de hoogst genoteerde van Chutes Too Narrow. Pareltje van het zuiverste water dat ik op voorhand een kanshebber achtte voor de topnotering.

3. Australia (69) (9) en de nummer 1 van 50tracks, Poek en Gretz

En alsof deze top 21 nog niet catchy genoeg is! Australia werd zeer overtuigend derde, redelijk ver achter de top 2, maar ook goed voor op de nummer 4.

2. Phantom Limb (85) (12) en de nummer 1 van Johnny Marr

Het wondermooie Phantom Limb werd door maar liefst twaalf van de dertien deelnemers genoemd, maar dat was niet genoeg om de eindzege in de wacht te slepen.

1. New Slang (92) (11) en de nummer 1 van AstroStart, kaj_666 en mezelf

Saint Simon, Phantom Limb of New Slang: deze drie achtte ik kanshebbers voor de winst, en het is uiteindelijk de laatste geworden. Zelf vind ik kampvuur-meezinger-in-de-dop-New Slang ook nipt de beste Shins-song, dus ik kan tevreden zijn!

Zo, het Shins-weekje zit erop! Het was me weer een waar genoegen. In januari sta ik terug aan het roer met mijn Grandaddy, hopelijk tot dan!

Dan is het nu aan Dance Lover met Kendrick Lamar, nog zo'n held!

Het was deze week fijn met The shins, ArthurDZ.

Kon het niet nalaten een outsider op 1 te zetten.

De terechte top 3. New Slang kon bij mij ook op 1 hebben gestaan, net zoals Australia. Allemaal vrij inwisselbaar. Bedankt ArthurDZ, maar ik kan niet wachten voor Kendrick! Go go Dance Lover.

Dank, het was een mooie week met een winnaar die iedereen denk ik wel verwachtte

Dank Arthur, erg mooi Shins weekje

jippie, kendrick!

Dank Arthur, fijn weekje met deze geweldige band!

ArthurDZ schreef:
Zo, het Shins-weekje zit erop!

ik ben bang van niet dus.
New Slang heeft mijn leven veranderd, zit nl. al de hele week in mijn hoofd

Damn, nu tijd voor King Kendrick the good kid

Ha Dance Lover (of moet ik zeggen uitslaap-lover?) is da Good Kid in gereedheid gebracht?

Dank je voor het Shins-weekje ArthurDZ! En natuurlijk een prachtige nummer 1 Heeft mij in elk geval geïnspireerd er weer eens veel naar te luisteren, dat is toch de laatste maanden weinig meer gebeurd..

Dank Arthur voor The Shins popjuweeltjes!

Zaterdag inderdaad uitslaap dag. Ik ga nu de Kendrick Lamar knock out opstarten!

Tijd voor King Kendrick!

Hoog tijd voor conceptalbums, harde beats, actuele teksten en zijn experimentele vindingrijkheidsdrift.

Deze nu al legendarische rapper heeft de afgelopen tijd niet stil gezeten. In amper een decennia heeft hij al miljoenen fans aan zich weten te binden. Zijn spotify cijfers schieten door het dak, zijn Ziggodome concert volgend jaar is strak uitverkocht en hij heeft Boris Gardiner `s ''Every Nigger is a Star'' recent weer onder de aandacht gebracht, zelfs zo dat dit nummer niet kon ontbreken tijdens de openingscredits van Oscarwinnaar Moonlight.

Deze man leeft in zijn tijd en slaat een brug tussen alternatief en de commercie. Toch is hij vooralsnog wars van concessies gebleken; tijd om jullie onder te dompelen in het nu al hoogwaardige oeuvre van deze man.

http://i68.tinypic.com/j60vm9.jpg

Ronde 1: nomineer tien nummers van Kendrick Lamar of K-Dot die nog niet in onderstaande startlijst staan. Hiervoor heb je tijd tot zondagavond 23.00 uur (!) ***

Kendrick Lamar - startlijst:

P & P (2009)
Growing Apart (To Get Closer) (2010)
Opposites Attract (Tomorrow Without Her) (2010)
HiiiPoWeR (2011)
A.D.H.D. (2011)
Keisha's Song (Her Pain) (2011)
m.A.A.d city (2012)
Sing About Me, I'm Dying of Thirst (2012)
Money Trees (2012)
Swimming Pools (Drank) (2012)
Bitch, Don't Kill My Vibe (2012)
King Kunta (2015)
The Blacker the Berry (2015)
How Much a Dollar Cost (2015)
Wesley’s Theory (2015)
Untitled 02 | 06.23.2014. (2016)
Untitled 06 | 06.30.2014. (2016)
DNA. (2017)
HUMBLE. (2017)
XXX. (2017)

* Ronde 1 ( nominatieronde ) stopt op zondagavond 23.00.
* Ronde 2 ( eliminatieronde ) stopt op dinsdagavond 23.00.
* Ronde 3 ( Top 10 lijst samenstellen ) stopt op donderdagavond 23.00.

Ik hou andere tijden aan omdat ik vrijdag in Berlijn ben en dan geen tijd heb.

panjoe Zou jij alsjeblieft de topic titel aan kunnen passen naar Kendrick Lamar? Dank je wel!

Nu al zeer moeilijk om het tot tien te beperken. Held!

Alright
good kid
Hood Politics
i [Extended Version]
LOVE.
LOYALTY.
Ronald Reagan Era (His Evils)
The Art of Peer Pressure
These Walls
Untitled 08 | 09.06.2014.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:48 uur

geplaatst: vandaag om 04:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.