Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!
zoeken in:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 maart 2018, 19:16 uur
14. What the Hell Is It This Time? *
Album: Hippopotamus
Aantal punten: 23
Aantal lijstjes: 4
Hoogste positie: 4
Over Hippopotamus gesproken, op 14 staat het tweede nummer, wat overigens ook de tweede single en de concertopener afgelopen najaar was.
Aantal punten: 23
Aantal lijstjes: 4
Hoogste positie: 4
Over Hippopotamus gesproken, op 14 staat het tweede nummer, wat overigens ook de tweede single en de concertopener afgelopen najaar was.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 maart 2018, 19:19 uur
13. Hospitality on Parade
Album: Indiscreet
Aantal punten: 27
Aantal lijstjes: 5
Hoogste positie: 2
Op 13 vinden we de enige notering van het album Indiscreet uit 1975, de directe opvolger van Kimono My House en Propaganda (beide 1974). Dat waren nog eens tijden qua productiviteit.
Album: Indiscreet
Op 13 vinden we de enige notering van het album Indiscreet uit 1975, de directe opvolger van Kimono My House en Propaganda (beide 1974). Dat waren nog eens tijden qua productiviteit.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 maart 2018, 19:21 uur
12. Missionary Position
Aantal lijstjes: 6
Hoogste positie: 3
De derde vertegenwoordiger van Hippopotamus voelt ook als single, maar is dat tot op heden niet. Wellicht zou het nog een BBC-boycot opleveren… of anders het stukje huisvlijt dat de visuele begeleiding van dit Youtube-clipje vormt wel.
De derde vertegenwoordiger van Hippopotamus voelt ook als single, maar is dat tot op heden niet. Wellicht zou het nog een BBC-boycot opleveren… of anders het stukje huisvlijt dat de visuele begeleiding van dit Youtube-clipje vormt wel.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 maart 2018, 19:23 uur
11. At Home, at Work, at Play
Album: Propaganda
Aantal punten: 29
Aantal lijstjes: 7
Het nummer dat we automatisch vereenzelvigen met het 22 seconden klokkende voorafgaande titelnummer en dat geldt ook voor de Youtube-zoekresultaten. Als dit geen 1974 ademt, weet ik het ook niet meer.
Aantal lijstjes: 7
Het nummer dat we automatisch vereenzelvigen met het 22 seconden klokkende voorafgaande titelnummer en dat geldt ook voor de Youtube-zoekresultaten. Als dit geen 1974 ademt, weet ik het ook niet meer.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 maart 2018, 19:26 uur
10. Equator *
Album: Kimono My House
Aantal lijstjes: 8
Nou, Happy Equator Day allemaal! De naamgever van deze kennelijk toch wel bijzondere dag opent de top-10 en is daarmee pas het tweede Kimono My House-nummer. Nog drie te gaan dus.
Nou, Happy Equator Day allemaal! De naamgever van deze kennelijk toch wel bijzondere dag opent de top-10 en is daarmee pas het tweede Kimono My House-nummer. Nog drie te gaan dus.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 maart 2018, 19:29 uur
9. Hippopotamus *
Aantal punten: 31
Waar Sparks in het algemeen op Hippopotamus weer naar iets conventioneler rockidioom terugkeert (nouja, iets dan toch), is Hippopotamus het soort bizarre woordspelerij-als-muziek dat ze vooral sinds de eeuwwisseling op de mensheid loslieten.
Aantal punten: 31
Waar Sparks in het algemeen op Hippopotamus weer naar iets conventioneler rockidioom terugkeert (nouja, iets dan toch), is Hippopotamus het soort bizarre woordspelerij-als-muziek dat ze vooral sinds de eeuwwisseling op de mensheid loslieten.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 maart 2018, 19:32 uur
8. Here In Heaven *
Aantal punten: 36
Here in Heaven is het derde Kimono My House-nummer in de finale en de hoogste Kimono My House-nominatie… 't is zelfs überhaupt de hoogste nominatie. Nu dus verder met de startlijst.
Aantal punten: 36
Here in Heaven is het derde Kimono My House-nummer in de finale en de hoogste Kimono My House-nominatie… 't is zelfs überhaupt de hoogste nominatie. Nu dus verder met de startlijst.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 maart 2018, 19:34 uur
7. Moon over Kentucky
Album: A Woofer in Tweeter's Clothing
Aantal punten: 39
Dit oudste nummer in de finale (1973) was geheel nieuw voor mij (mooie ontdekking!). En hoewel de scores tot nog toe niet zo heel ver uiteenlopen, vermoed ik dat er nog wel een paar deelnemers zijn die een 7e plek een straffe prestatie voor Moon over Kentucky vinden.
Album: A Woofer in Tweeter's Clothing
Aantal punten: 39
Dit oudste nummer in de finale (1973) was geheel nieuw voor mij (mooie ontdekking!). En hoewel de scores tot nog toe niet zo heel ver uiteenlopen, vermoed ik dat er nog wel een paar deelnemers zijn die een 7e plek een straffe prestatie voor Moon over Kentucky vinden.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 maart 2018, 19:36 uur
6. The Number One Song in Heaven
Album: No 1. in Heaven
Aantal punten: 41
Nummer 1 van: E-Clect-Eddy, Salvadore
En een 6e plek voor The Number One Song in Heaven is misschien ook wel een beetje opmerkelijk. Maar met twee eerste plaatsen voor deze op-een-jaar-na-jaren-80-bijdrage gaat her hard natuurlijk.
Album: No 1. in Heaven
Aantal punten: 41
Nummer 1 van: E-Clect-Eddy, Salvadore
En een 6e plek voor The Number One Song in Heaven is misschien ook wel een beetje opmerkelijk. Maar met twee eerste plaatsen voor deze op-een-jaar-na-jaren-80-bijdrage gaat her hard natuurlijk.
1
geplaatst: 10 maart 2018, 19:37 uur
Mijn vrouw verwacht 'All Sparks' van the Editors in de top 3.
Iemand een idee hoe ik dit recht kan praten?
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 maart 2018, 19:38 uur
5. Edith Piaf (Said It Better Than Me)
Aantal punten: 42
Als Bon Jovi "Like Frankie said I Did it My Way" zingt, trekken de tenen toch altijd wat krom. Maar Sparks komen er mee weg, zelfs bij een al te Amerikaanse verbastering van Je Ne Regrette Rien (het zou maar onderdeel van de grap kunnen zijn dat zij dat beter zei). Een toch ook wel opmerkelijke 5e plaats voor dit hoogstgenoteerde Hippopotamus-nummer.
Aantal punten: 42
Als Bon Jovi "Like Frankie said I Did it My Way" zingt, trekken de tenen toch altijd wat krom. Maar Sparks komen er mee weg, zelfs bij een al te Amerikaanse verbastering van Je Ne Regrette Rien (het zou maar onderdeel van de grap kunnen zijn dat zij dat beter zei). Een toch ook wel opmerkelijke 5e plaats voor dit hoogstgenoteerde Hippopotamus-nummer.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 maart 2018, 19:41 uur
4. When Do I Get to Sing "My Way"
Album: Gratuitous Sax & Senseless Violins
Aantal punten: 68
Aantal lijstjes: 11
Nummer 1 van: Brunniepoo, Casartelli, vigil
Over My Way gesproken… het erepodium bestaat deze editie uit vier plekken. De eerste single van Gratuitous Sax & Senseless Violins slaat net zo'n groot gat met Edith Piaf als Edith Piaf met de nummer 19.
Album: Gratuitous Sax & Senseless Violins
Aantal punten: 68
Nummer 1 van: Brunniepoo, Casartelli, vigil
Over My Way gesproken… het erepodium bestaat deze editie uit vier plekken. De eerste single van Gratuitous Sax & Senseless Violins slaat net zo'n groot gat met Edith Piaf als Edith Piaf met de nummer 19.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 maart 2018, 19:44 uur
3. Never Turn Your Back on Mother Earth
Aantal punten: 69
Aantal lijstjes: 9
Nummer 1 van: EttaJamesBrown, motel matches, Renoir
Het gat met de nummer 3 is dan welgeteld 1 punt. Voor Never Turn Your Back on Mother Earth volstonden 9 lijstjes (2 minder dan bij de voorganger), maar daar zat wel een flink aantal hoge noteringen tussen. Vijf nijlpaarden doen geen afbreuk aan een all-1974 top-3.
Aantal punten: 69
Aantal lijstjes: 9
Nummer 1 van: EttaJamesBrown, motel matches, Renoir
Het gat met de nummer 3 is dan welgeteld 1 punt. Voor Never Turn Your Back on Mother Earth volstonden 9 lijstjes (2 minder dan bij de voorganger), maar daar zat wel een flink aantal hoge noteringen tussen. Vijf nijlpaarden doen geen afbreuk aan een all-1974 top-3.
1
geplaatst: 10 maart 2018, 19:44 uur
EttaJamesBrown schreef:
"I say oh
I cry oh
And I saw sparks
Yeah I saw sparks
And I saw sparks
Yeah I saw sparks"
Coldplay
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 maart 2018, 19:46 uur
2. Amateur Hour
Aantal punten: 70
Nummer 1 van: dynamo d, johan de witt
We gaan andermaal (slechts) 1 puntje omhoog en terug naar 11 lijstjes. De tweede single van Kimono My House scoort een nette 2e plek en laat daarmee de nummer 1 toch wel 17 punten voor zich.
Aantal punten: 70
Nummer 1 van: dynamo d, johan de witt
We gaan andermaal (slechts) 1 puntje omhoog en terug naar 11 lijstjes. De tweede single van Kimono My House scoort een nette 2e plek en laat daarmee de nummer 1 toch wel 17 punten voor zich.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 maart 2018, 19:50 uur
vigil schreef:
Bij de nummer 15 staat een verkeerde video
?Bij de nummer 15 staat een verkeerde video
2
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 maart 2018, 19:51 uur
1. This Town Ain't Big Enough for Both of Us
Aantal punten: 87
Nummer 1 van: 50tracks, Superbitch, wendyvortex
De nummer 1 van deze editie is geen grote verrassing, al heeft het wel even geduurd voordat deze ultieme Sparkshit een comfortabel puntenaantal had. En eveneens in 11 van de 13 lijstjes, dichterbij unanimiteit kwamen we dus niet. De geluidskwaliteit van het filmpje is niet je-van-het, maar de video wilde ik jullie hoe dan ook niet onthouden.
Aantal punten: 87
Nummer 1 van: 50tracks, Superbitch, wendyvortex
De nummer 1 van deze editie is geen grote verrassing, al heeft het wel even geduurd voordat deze ultieme Sparkshit een comfortabel puntenaantal had. En eveneens in 11 van de 13 lijstjes, dichterbij unanimiteit kwamen we dus niet. De geluidskwaliteit van het filmpje is niet je-van-het, maar de video wilde ik jullie hoe dan ook niet onthouden.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 maart 2018, 19:52 uur
Ik dank 13 enthousiastelingen voor hun deelname in de finale en geef nu (eindelijk) het stokje over aan Johnny Marr!
0
geplaatst: 10 maart 2018, 19:52 uur
1
geplaatst: 10 maart 2018, 19:54 uur
Dank voor een leuke Sparks week en met Moon over Kentucky ook nog een fijn nummer ontdekt.
1
geplaatst: 10 maart 2018, 20:32 uur
motel matches schreef:
Dank voor een leuke Sparks week en met Moon over Kentucky ook nog een fijn nummer ontdekt.
Dat geldt volledig ook voor mij.
Dank Casartelli voor deze omgevallen platenkast. Voor dit soort weken en ontdekkingsreizen doe ik het. Spark my words!
0
geplaatst: 11 maart 2018, 10:19 uur
Oeh, Amenra een hele week. Hier kijk ik naar uit. Hopelijk heb ik voldoende tijd.
Wanneer mogen we de eerste ronde verwachten, Johnny Marr?
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 maart 2018, 10:48 uur
dumb_helicopter schreef:
Oeh, Amenra een hele week. Hier kijk ik naar uit. Hopelijk heb ik voldoende tijd.
Omdat mijn editie wat uitliep, heeft Johnny Marr hier zijn openingsbericht al geplaatst.Oeh, Amenra een hele week. Hier kijk ik naar uit. Hopelijk heb ik voldoende tijd.
1
geplaatst: 11 maart 2018, 11:05 uur
Fijn weekje Sparks, jammer en opvallend dat My Way niet het podium behaalde. De nummer is 1 is misschien logisch en uiteraard erg goed maar toch ook qua uitslag licht teleurstellend.
1
geplaatst: 11 maart 2018, 11:08 uur
Wel helemaal in lijn met de topictitel natuurlijk.
Verder ook een hele mooie top-10 wat mij betreft
Verder ook een hele mooie top-10 wat mij betreft

0
geplaatst: 11 maart 2018, 11:15 uur
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 maart 2018, 11:16 uur
vigil schreef:
Fijn weekje Sparks, jammer en opvallend dat My Way niet het podium behaalde. De nummer is 1 is misschien logisch en uiteraard erg goed maar toch ook qua uitslag licht teleurstellend.
Ja, aan die keukentafel moeten we nog een beetje schaven...Fijn weekje Sparks, jammer en opvallend dat My Way niet het podium behaalde. De nummer is 1 is misschien logisch en uiteraard erg goed maar toch ook qua uitslag licht teleurstellend.
Greatest Hits of Sparks
Greatest Hits of Opeth
Greatest Hits of Archive
0
geplaatst: 11 maart 2018, 11:17 uur
Ik post voor alle duidelijkheid nog eens het bericht van Johnny Marr
GREATEST HITS OF AMENRA
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d3/AmanRa2.jpg/1280px-AmanRa2.jpg
Welkom bij de greatest hits (al is dat relatief natuurlijk) van AmenRa. Deze postsludgemetalband uit Kortrijk, West-Vlaanderen, België is nu voornamelijk gebaseerd in Gent en behoort tot de absolute top van de wereld in hun genre.
Hun bandnaam verbindt het christelijke woord Amen met Ra, de Egypstische zonnegod. Deze naam staat voor de visie van de muzikanten in de band op het leven. Hun songs worden voornamelijk gekenmerkt door pijn, woede, verdriet en klinken vrij donker. Vaak terugkerende thema's in Amenra's teksten zijn de dualiteit van geboorte en dood, licht en duisternis, pijn en offer. De band haalt inspiratie uit religies en psychologische aspecten en gebruiken ze voor hun eigen geloof en ethiek.
De frontman (al wil hij zelf zeker niet zo gezien worden) Colin H. Van Eeckhout heeft één van de meest intense strotten ter wereld. Hij staat ook meestal met zijn rug gekeerd naar het publiek tijdens optredens, dit doet hij naar eigen zeggen omdat hij wil dat de aandacht niet alleen op hem is gericht maar dat de mensen zich op de hele band focussen. Hun liveshows worden gekenmerkt door erg mooie en intense visuals. Het is zeker eens de moeite om ze te gaan bezichtigen.
Ik moet het natuurlijk ook even hebben over de Church of Ra. De band begon zich op een gegeven moment steeds meer bezig te houden met niet alleen de muziek, maar ook de omkadering van hun muziek. Daarom hebben ze de Church of Ra opgericht, een collectief van muzikanten en bands verbonden en gelinkt aan Amenra (veel leden van Amenra zitten bvb. ook in Church of Ra bands als Oathbreaker en Wiegedood - ook twee erg sterke bands trouwens).
Amenra houdt ook regelmatig optredens op ongewone locaties, zoals verlaten kerken en kapellen, bossen en grotten.
De startlijst is als volgt:
A Solitary Reign
Am Kreuz
Boden
Children of the Eye
De Dodenakker
Nowena I 9.10
Plus Près de Toi (Closer to You)
Razoreater
Silver Needle. Golden Nail.
The Pain. It Is Shapeless.
Aan jullie de fijne opdracht om nog een tiental nummers (min. 5 en max. 10 maar liefst 10 natuurlijk) toe te voegen aan deze startlijst. Enkel nummers die nog niet in de startlijst te vinden zijn mogen dus genoemd worden. Veel luisterplezier!
Deadline: maandag 12 maart, 20u.
https://i.pinimg.com/originals/08/14/15/0814154f4329920b434e5678e0d01fd7.jpg
Casartelli schreef:
Johnny Marr, het gaat mij niet alleen vanavond niet lukken om deze editie af te ronden, maar ook morgenochtend niet. Het wordt dus pas morgen einde middag / begin avond - excuus daarvoor.
Als je wilt, kun je tussendoor misschien alvast de Amenra-startlijst plaatsen, dan kunnen de liefhebbers vast beginnen met nadenken over hun nominaties.
Johnny Marr, het gaat mij niet alleen vanavond niet lukken om deze editie af te ronden, maar ook morgenochtend niet. Het wordt dus pas morgen einde middag / begin avond - excuus daarvoor.
Als je wilt, kun je tussendoor misschien alvast de Amenra-startlijst plaatsen, dan kunnen de liefhebbers vast beginnen met nadenken over hun nominaties.
GREATEST HITS OF AMENRA
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d3/AmanRa2.jpg/1280px-AmanRa2.jpg
Welkom bij de greatest hits (al is dat relatief natuurlijk) van AmenRa. Deze postsludgemetalband uit Kortrijk, West-Vlaanderen, België is nu voornamelijk gebaseerd in Gent en behoort tot de absolute top van de wereld in hun genre.
Hun bandnaam verbindt het christelijke woord Amen met Ra, de Egypstische zonnegod. Deze naam staat voor de visie van de muzikanten in de band op het leven. Hun songs worden voornamelijk gekenmerkt door pijn, woede, verdriet en klinken vrij donker. Vaak terugkerende thema's in Amenra's teksten zijn de dualiteit van geboorte en dood, licht en duisternis, pijn en offer. De band haalt inspiratie uit religies en psychologische aspecten en gebruiken ze voor hun eigen geloof en ethiek.
De frontman (al wil hij zelf zeker niet zo gezien worden) Colin H. Van Eeckhout heeft één van de meest intense strotten ter wereld. Hij staat ook meestal met zijn rug gekeerd naar het publiek tijdens optredens, dit doet hij naar eigen zeggen omdat hij wil dat de aandacht niet alleen op hem is gericht maar dat de mensen zich op de hele band focussen. Hun liveshows worden gekenmerkt door erg mooie en intense visuals. Het is zeker eens de moeite om ze te gaan bezichtigen.
Ik moet het natuurlijk ook even hebben over de Church of Ra. De band begon zich op een gegeven moment steeds meer bezig te houden met niet alleen de muziek, maar ook de omkadering van hun muziek. Daarom hebben ze de Church of Ra opgericht, een collectief van muzikanten en bands verbonden en gelinkt aan Amenra (veel leden van Amenra zitten bvb. ook in Church of Ra bands als Oathbreaker en Wiegedood - ook twee erg sterke bands trouwens).
Amenra houdt ook regelmatig optredens op ongewone locaties, zoals verlaten kerken en kapellen, bossen en grotten.
De startlijst is als volgt:
A Solitary Reign
Am Kreuz
Boden
Children of the Eye
De Dodenakker
Nowena I 9.10
Plus Près de Toi (Closer to You)
Razoreater
Silver Needle. Golden Nail.
The Pain. It Is Shapeless.
Aan jullie de fijne opdracht om nog een tiental nummers (min. 5 en max. 10 maar liefst 10 natuurlijk) toe te voegen aan deze startlijst. Enkel nummers die nog niet in de startlijst te vinden zijn mogen dus genoemd worden. Veel luisterplezier!
Deadline: maandag 12 maart, 20u.
https://i.pinimg.com/originals/08/14/15/0814154f4329920b434e5678e0d01fd7.jpg
0
geplaatst: 11 maart 2018, 11:21 uur
Casartelli schreef:
Greatest Hits of Sparks
Greatest Hits of Opeth
Greatest Hits of Archive
(quote)
Ja, aan die keukentafel moeten we nog een beetje schaven...Greatest Hits of Sparks
Greatest Hits of Opeth
Greatest Hits of Archive

Wellicht binnenkort eens een vacature uitzetten
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.