menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
jordidj1 (moderator)
Tja dan moet ik toch een keer in mijn leven plannen ?

ik hoop dat ik de deadline haal, Ben op mini vakantie. Hopelijk net voor 8 uur morgenavond terug. Ik doe mn best

1. The Only One I Know
2. Tremelo Song
3. One To Another
4. So Oh
5. Polar Bear
6. Weirdo
7. The Misbegotten
8. Then
9. Up to Our Hips
10. North Country Boy

Ben benieuwd naar de winnaar

Ik ken er maar een.

jordidj1 schreef:
Edgar18, wendyvortex of misschien herman zou een van jullie kunnen ruilen met mij qua week? Ik vind elke week prima, maar juist die week moet ik belangrijke zaken voor school afronden

jordidj1 geen probleem! Talking Heads weekje naar achter en Eminem week naar voren? Zet maar om.

jordidj1 (moderator)
wendyvortex schreef:
(quote)

jordidj1 geen probleem! Talking Heads weekje naar achter en Eminem week naar voren? Zet maar om.

Dank je wel!

20 april - herman (The Charlatans)
27 april - Edgar18 (Country Music Hall of Fame)
4 mei - jordidj1 (Eminem)
11 mei - wendyvortex (Talking Heads)
18 mei - Herman (Paul Weller solo)
25 mei - luigifort (The Cure of JM Chain)
1 juni - dynamo d (Devin Townsend)
8 juni - laxus11 (Toto)
15 juni - ArthurDZ (Burial)
22 juni - catdog (Drake)
29 juni - laxus11 (Prince)
6 juli - Gretz (Lorde)
13 juli - EttaJamesBrown (blend van The Fatal Flowers en The Serenes)
20 juli - cosmic kid (Queen)
27 juli - Superbitch (Donna Summer)
10 augustus - Laxus11 ( Pink Floyd)
17 augustus - Edgar18 (Stax Records)
24 augustus - El Ninjo (New Wave Club Class-X)
31 augustus - ArthurDZ (The Who)
7 september - Motel Matches (Het Goede Doel)
14 september - Bonk (Peter Gabriel)
21 september - catdog (Maroon 5)
28 september - jordidj1 (Slayer)
5 oktober - Gretz (First Aid Kit)
12 oktober - dynamo d (Herman van Veen)
19 oktober - Casartelli (Kansas)
26 oktober - Superbitch (Suzanne Vega)
2 november - Poek ("Weird Al" Yankovic)
9 november - Teunnis (Remix)
16 november - herman (One Hit Wonders of the 90s)
23 november -motel matches (Vlaamstalig)
30 november - zaaf (Kool Keith)
7 december - EttaJamesBrown (ratatouille van Mano Negra en Les Negresses Vertes)
14 december - wendyvortex (Einstürzende Neubauten)
21 december - e-clect-eddy (Christmas Classics of Thank God It's Not Christmas of Alice Cooper)
28 december - wendyvortex (Greatest Hits of Greatest Hits 2018)
4 januari - Dungeon (Organized Noize Productions)

Gewoon omdat het kan zet ik hem niet op 1, dan:

1. Then
2. Let the Good Times Be Never Ending
3. The Only One I Know
4. Up to Our Hips
5. Weirdo
6. Can't Get Out Of Bed
7. I Don't Want to See the Sights
8. So Oh
9. Sproston Green
10. Just When You're Thinking THings Over

(Overigens is nummer 3 mijn favoriet)

1 . The Only One I Know
2 . Can't Get Out Of Bed
3 . I Never Want An Easy Life If Me And He Were Ever To Get There
4 . Weirdo
5 . Tremelo Song
6 . North Country Boy
7 . Up To Our Hips
8 . Then
9 . One To Another
10 . Crashin' In

1. Then
2. Crashin' In
3. I Never Want an Easy Life If Me and He Were Ever to Get There
4. Just When You're Thinking THings Over
5. The Only One I Know
6. One To Another
7. Over Rising
8. Let the Good Times Be Never Ending
9. Weirdo
10. How High

1. I Don't Want to See the Sights
2. Over Rising
3. Weirdo
4. Up to Our Hips
5. Then
6. Sproston Green
7. One To Another
8. Tremelo Song
9. Polar Bear
10. The Only One I Know

1. Weirdo
2. The Only One I Know
3. One To Another
4. Let the Good Times Be Never Ending
5. Then
6. Sproston Green
7. Crashin' In
8. I Don't Want to See the Sights
9. Polar Bear
10. Tremelo Song

dix
Wel even het juiste nummer bovenaan plaatsen:

0. I Could Even Be Bothered
1. Tremelo Song
2. I Don't Want To See The Lights
3. The Misbegotten
4. Let The Good Times Be Never Ending
5. How High
6. So Oh
7. You're So Pretty, We're So Pretty
8. The Only One I Know
9. Talking In Tones
10. One To Another

Gelukkig heb ik de deadline gewoon gehaald
Voor mij was dit echt een introductie tot het repertoire van The Charlatans en ik heb er weer een aantal lekkere platen bij om te luisteren. De platen die me meteen het meest aanspraken zijn helaas vrijwel allemaal weggestemd, maar er blijft nog genoeg moois over.

1. The Only One I Know
2. Up to Our Hips
3. North Country Boy
4. Just When You're Thinking Things Over
5. You’re So Pretty, We’re So Pretty
6. Talking in Tones
7. I Never Want an Easy Life If Me and He Were Ever to Get There
8. Over Rising
9. Tremelo Song
10. White Shirt

1. Then
2. The Only One I Know
3. Sproston Green
4. One To Another
5. Tremelo Song
6. Over Rising
7. I Never Want an Easy Life If Me and He Were Ever to Get There
8. I Don't Want to See the Sights
9. Crashin' In
10. Weirdo

1. Tremelo Song
2. Then
3. I Don't Want to See the Sights
4. Weirdo
5. So Oh
6. The Only One I Know
7. White Shirt
8. Just When You're Thinking THings Over
9. Sproston Green
10. Talking in Tones

Hoe gaat Koningsdag, herman? Zwalk je al 'ravend' als een charlatan door de binnenstad?

So far so good, ben vanmiddag wel de stad in geweest maar heb me zoet gehouden. Nu koken en nog even mijn top 10 nog eens afdraaien om zeker te weten of ie in de goede voorkeur staat...

dix
12 lijstjes, Dazzler's grens is al gehaald

en daar is 13:

1. One To Another
2. The Only One I Know
3. Tremelo Song
4. Then
5. How High
6. Let the Good Times Be Never Ending*
7. Up to Our Hips*
8. Weirdo
9. I Never Want an Easy Life If Me and He Were Ever to Get There*
10. Sproston Green*

Voor mij is Charlatans altijd de band geweest met 2 nummers die er enorm bovenuit springen, maar Tremelo Song doet er eigenlijk niet veel voor onder. En de rest is ook niet mis natuurlijk. Van de finalisten vind ik alleen Over Rising, White Shirt en Crashin' In echt minder. Die had ik graag ingeruild voor Over You of Feel Flows.

Allereerst iedereen bedankt voor het meedoen. Ik heb The Charlatans altijd een fijne band gevonden en vind het bewonderswaardig dat ze nog zo lang bezig zijn - inmiddels zijn er al twee bandleden overleden.

Wat wel opviel was dat er veel oud spul goed scoorde, maar ook best veel nieuw spul, hoewel dat in de eliminatieronde wel het onderspit moest delven. Maar de periode daartussenin kwam er bekaaid vanaf.

De finale telt nummers van de volgende albums:

5 x Some Friendly (1990)
1 x losse single (1991)
3 x Between 10th and 11th (1992)
3 x Up To Our Hips (1994)
2 x The Charlatans (1995)
3 x Telling Stories (1996)
1 x Wonderland (2001)
1 You Cross My Path (2008)
3 x Modern Nature (2015)

We bijten het spits af met de nummers 22 t/m 11:

22. You're So Pretty, We're So Pretty (10 punten, 2 keer genoemd)
21. Polar Bear (13, 4)
20. Can't Get Out Of Bed (14, 2)
19. White Shirt (14, 4)
18. North Country Boy (15, 4)
17. How High (16, 3)
16. The Misbegotten (16, 3)
15. Talking in Tones (16, 4)
14. Crashin' In (16, 4)
13. Just When You're Thinking Things Over (23, 5)
12. I Never Want an Easy Life If Me and He Were Ever to Get There (26, 5)
11. Over Rising (26, 5)

En hiermee zijn de albums The Charlatans, Wonderland en You Cross My Path hun troeven al kwijt.
Us And Us Only, Up At The Lake, Simpatico, Who We Touch en het onlangs verschenen Different Days zagen uberhaupt geen vertegenwoordigers terug in de finale.

Na het eten kom ik terug met de top 10. Tot die tijd een pauzemuziekje. Niet onaardig toch?

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=1ZVBAEpq9AY

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

10. So Oh (30 punten, 5 keer genoemd)

De tweede single van het album Modern Nature uit 2015 en daarmee deed ie het beter dan de leadsingle Talking In Tones. Maar Modern Nature heeft nog een ijzer in het vuur... Desalniettemin fijn dat de band weer zo'n hoog niveau wist te halen met een dergelijke sterke liedjes.

https://www.youtube.com/watch?v=YLEGsayAXKw

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

09. Sproston Green (32 punten, 7 keer genoemd)

Zoals wel vaker in dit spelletje is het eerste album ook veruit het populairste. Dat is hier niet anderson: het debuutalbum Some Friendly leverde liefs 5 finalisten af (en dan reken ik The Only One I Know maar mee). Logischerwijs de succesvolle singles, maar ook deze meeslepende afsluiter. Een paar jaar terug zag ik The Charlatans Some Friendly integraal spelen en voor mij was dit toen het hoogtepunt. Zo'n nummer dat eigenlijk nog wel wat langer mag doorgaan. Wat dat betreft jammer dat deze clipversie dan juist weer wat korter is.

https://www.youtube.com/watch?v=GgyS74IKxAE

08. Up To Our Hips (33 punten, 6 keer genoemd)

De titeltrack van het derde album troeft hier toch maar mooi de singles af. Voor mij eigenlijk de echte kennismaking met de Charlatans. Midden jaren '90 kocht ik het album tweedehands bij de Plaatboef. Zoveel geld had ik toen nog niet te besteden, dus elke aankoop werd toen helemaal grijsgedraaid - zelfs als ik het album niet echt goed vind (zoals hier eigenlijk). Nu vind ik het wel een hele toffe plaat. Wat lomer en soms vuiger dan de eerste twee albums en daardoor met een heel eigen karakter. Heb er deze week ook weer erg van genoten en het doet me dan ook goed dat dit nummer de top 10 heeft gehaald.

https://www.youtube.com/watch?v=VYewr1PBCIA

7. Let the Good Times Be Never Ending (37 punten, 6 keer genoemd)

Dan nog even de klapper van Modern Nature, voordat we beginnen aan een jaren '90 feestje. Een nummer zoals deze is wel redelijk uniek in hun discografie volgens mij. De laatste tweeenhalve minuut zijn echt fantastisch, met met een waanzinnig instrumentaal gedeelte. Een hoogtepunt van misschien wel het beste Charlatans-album.

https://www.youtube.com/watch?v=nIoY7Wg1_LY

6, I Don't Want To See The Lights (42 punten, 7 keer genoemd)
- de nummer 1 van andré

In eerste instantie vond ik dat deze het opvallend goed deed, maar ik draai hem nu alweer voor de vierde keer achter elkaar en nu snap ik het wel. Halverwege komt er ineens zo'n onweerstaanbare gitaarmelodie in die zo ongelooflijk fijn is... en als dat melodietje op het einde terugkeer wil je eigenlijk niets anders meer horen. Prachtige opener van hun tweede album Between 10th and 11th.

https://www.youtube.com/watch?v=8mab5FJ5YR0

5. Weirdo (49 punten, 9 keer genoemd)
- de nummer 1 van nelis

Weirdo was de eerste single afkomstig van Between 10th and 11th en is typisch Charlatans: lekker dansbaar en met dat zo kenmerkende orgeltje. Ook hier weer een refrein dat makkelijk in je hoofd blijft hangen.

https://www.youtube.com/watch?v=SXBR96Z8_e8

4. Tremelo Song (58 punten, 11 keer genoemd)
- de nummer 1 van dix en likeahurricane

Tremelo Song bevat misschien wel het beste orgelriffje uit het songbook van de Charlatans. We hebben hier duidelijk te maken met een band in topvorm. Inclusief verwijzing naar The Smiths' The World Won't Listen, denk ik. Tevens het derde nummer op rij van Between 10th and 11th. Destijds niet zo goed ontvangen, omdat de Madchester-hype wel over was, maar gelukkig achteraf alsnog wel op waarde geschat.

https://www.youtube.com/watch?v=a_jfHwt8USc

3. One to Another (59 punten, 9 keer genoemd)
- de nummer 1 van herman

Na Up To Our Hips leek de band opgeschreven; Madchester was niet meer en de Charlatans bleken niet meer in de tijdsgeest te passen. Maar zanger Tim Burgess kluste wat bij bij de Chemical Brothers en niet veel later verscheen een sterk album waarin de britpop werd omarmt, maar tegelijkertijd ook meer dance-invloeden waren te bespeuren. Het leverde o.a. dit fantastische nummer op, overigens de eerste single na het tragische overlijden van toetsenist Rob Collins. Voor mij een nummer dat nooit zijn kracht verliest.
Overigens ook wel hun bekenste nummer in Nederland. Zonder dat veel mensen het wisten, was dit een tijd lang de leadermusic voor Studio Sport Eredivisie op zondagavond.

https://www.youtube.com/watch?v=yXs8zmfqXvg

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:57 uur

geplaatst: vandaag om 12:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.