MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:

dynamo d schreef:
Breakdown
Colonized Mind
Darling Nikki*
Guitar
I Could Never Take the Place of Your Man*
If I Was Your Girlfriend
Purple Rain
Sometimes It Snows in April
The beautiful ones*
When You Were Mine

Een verbijsterend rijtje!

De tijd is om. De volgende nummers vallen hoe dan ook af voor de finale, allemaal in de dubbele cijfers:

Breakdown 16
Colonized Mind 15
Hardrocklover 13
Wow 13
3121 12
Guitar 12
Le Grind 12
Musicology 10
Rainbow Children 10

Er zijn nog 2 nummers in de race om net buiten de top 30 te vallen (ieder met 9 stemmen):

Diamonds And Pearls*
1 Gold +1

Geef het nummer wat jij WEL in de finale wilt hebben een punt. Deadline: vanavond 23.00 uur!

Er zijn nog 2 nummers in de race om net buiten de top 30 te vallen (ieder met 9 stemmen):

Diamonds And Pearls*
2 Gold +1

Geef het nummer wat jij WEL in de finale wilt hebben een punt. Deadline: vanavond 23.00 uur!

1 Diamonds And Pearls +1
2 Gold

Johnny Marr schreef:

1 Diamonds And Pearls
3 Gold 1

1 Diamonds And Pearls
4 Gold +1

1 Diamonds And Pearls
5 Gold +1

2 Diamonds And Pearls 1
5 Gold

3 Diamonds And Pearls 1
5 Gold

4 Diamonds And Pearls 1
5 Gold

5 Diamonds And Pearls 1
5 Gold

6 Diamonds And Pearls 1
5 Gold

Jammer dat er 1 moet afvallen

6 Diamonds And Pearls
6 Gold 1

7 Diamonds And Pearls 1
6 Gold

johannesA
]Er zijn nog 2 nummers in de race om net buiten de top 30 te vallen (ieder met 9 stemmen):

7 Diamonds And Pearls
7 Gold 1 topper

8 Diamonds And Pearls
7 Gold

Telamon
9 Diamonds And Pearls
7 Gold

9 Diamonds And Pearls
8 Gold +1(die solo aan t eind is geniaal )

10 Diamonds And Pearls +1
8 Gold

10 Diamonds And Pearls
9 Gold +1

Kom op mensen, Gold is top10 werk en Diamonds And Pearls een gladde single ...

Kan Prince niet even voor EEN week zijn oeuvre op spotify zetten?
Zou deze editie compleet maken

10 Diamonds And Pearls
10 Gold +1

10 Diamonds And Pearls
11 Gold +1

GREATEST HITS of PRINCE: Finale!

http://www.camielmusic.nl/wp-content/uploads/2015/02/prince-purple-rain.jpg

En dit is uiteindelijk onze lijst met de 30 finalisten uit de jaren '70/'80/'90:

1999
Alphabet St.
Controversy
Cream
Darling Nikki*
Dirty Mind*
Erotic City*
Girls and Boys*
Gold
I Could Never Take the Place of Your Man*
If I Was Your Girlfriend
I Would Die 4 U*
Kiss
Let’s Go Crazy*
Little Red Corvette
Mountains*
Paisley Park*
Pop Life
Purple Rain
Raspberry Beret
Sexy MF
Sign 'O' the Times
Sometimes It Snows in April
Starfish and Coffee*
The Ballad of Dorothy Parker*
The Beautiful Ones*
The Cross*
U Got the Look*
When Doves Cry
When You Were Mine

Maak hieruit jouw top 15, het liefst met wat toelichting!
Deadline: vrijdagavond 20.00 uur.

Ik heb vanavond een tijd op YouTube vertoeft en toch nog wat gevonden aan clips met Prince muziek. Er staat zelfs één hele echte officiële tussen! Verder een tekstclip, live opnames en een paar met hilarische soms rare beelden, maar wel met het echt Prince nummer als muziek. Je kan de beelden natuurlijk even weg doen tijdens het luisteren, mocht het teveel worden....
Dit zijn de clips:

Controversy: prince controversy lyrics.wmv - YouTube
Cream: Prince "Cream" - YouTube
Darling Nikki*: DARLING NIKKI | Prince & the Revolution | Heels Choreography by Jeze - YouTube
Dirty Mind*: Prince - Dirty Mind - 01/30/82 - Capitol Theatre (OFFICIAL) - YouTube
Erotic City*: Erotic City - Sheila E - YouTube (Sheila E.)
I Would Die 4 U*: Prince I Would Die 4 u picture disc 12inch Record (OG) (NM) - YouTube
Kiss: Prince - Kiss (Freestyle) - YouTube
Purple Rain: Purple Rain Prince AVI - YouTube
Starfish and Coffee*: Muppets Tonight - Prince (JP subs) ?????????????Starfish & Coffee - YouTube (mijn favoriet... song v.a. 4 minuten)
The Beautiful Ones*: Beyonce - The Beautiful Ones & Sex On Fire Live at Glastonbury 2011 HD - YouTube (Beyoncé)
Clip collage: Top 10 Prince - The Most Blocked Artist - YouTube

Verder zijn de nummers hier allemaal te luisteren:
TIDAL - listen.tidal.com
Je kan hiervoor eventueel een 'free trial' starten. Succes allemaal en veel plezier!

1. When Doves Cry
2. When You Were Mine
3. Raspberry Beret
4. Let’s Go Crazy*
5. Alphabet St.
6. Little Red Corvette
7. Paisley Park*
8. Darling Nikki*
9. U Got the Look*
10. Pop Life
11. I Could Never Take the Place of Your Man*
12. Controversy
13. If I Was Your Girlfriend
14. Sign 'O' the Times
15. Starfish and Coffee*

Voor mij vooral een geweldige singles-artiest. Zelfs de niet-singles hier zouden prachtige singles geweest zijn.
En dan laat ik er nog behoorlijk wat buiten.

Het is toch vooral een trip langs memory lane. Van albums die op zolder liggen, van cassettebandjes die ergens in het schuurtje naast de verfpotten staan en liedjes die ik al 20 jaar niet gehoord heb. En toch; Paisley Park is in my heart.

1. Paisley Park*
2. Alphabet St.
3. Darling Nikki*
4. Little Red Corvette
5. Purple Rain
6. The Ballad of Dorothy Parker*
7. The Beautiful Ones*
8. Sometimes It Snows in April
9. If I Was Your Girlfriend
10. I Could Never Take the Place of Your Man*
11. 1999
12. Kiss
13.The Cross*
14. When Doves Cry
15. Starfish and Coffee*

Prince, de artiest waar ik in 1984 fan van werd als 14-jarig ventje. De man die ik nu 15 keer live heb mogen meemaken, van de allereerste keer in 1987 in de Galgenwaard, Utrecht (SOTT tour) naar Ziggo Dome Amsterdam in 2015, met daar tussenin een aftershow in Nighttown Rotterdam, Paradiso, De Kuip en vele andere zalen.
De artiest van wie ik alle albums in de kast heb staan. Ontelbare bootlegs van heb beluisterd. De man die mijn muzikale tienerjaren heeft gedomineerd en de man die me momenteel alleen live nog weet te boeien.

En dan moet je een top 10 gaan maken. Onmogelijk. Het wisselt ook per dag. Toch waag ik een poging, rekening houdend met met mijn persoonlijke muzikale beleving door de jaren heen. Wat ik nu echt zijn beste nummer vind weet ik toch nog steeds niet.

1. Raspberry Beret

Was ik door Purple Rain al overtuigd fan, daar deed Around the World in a Day er nog een schepje bovenop en dan vooral de single Raspberry Beret. Een onweerstaanbaar popliedje met een kleurrijke clip. De lange versie is zoals bijna bij al zijn nummers uit die jaren misschien nog wel net even leuker (kuch).

2. When Doves Cry

Het nummer waar ik fan door werd, nou ja, misschien was dat Purple Rain nog wel wat meer, maar dit maakte toen zo'n enorme indruk. Een nummer dat tot op de dag van vandaag blijft staan als een huis en voor mij de ultieme Prince-sound in zich heeft. Klassieker!

3. The Beautiful Ones*

Het ultieme meeblèr-nummer. Do you want him, or do you want me? Cause I want u. En krijsen maar. Krijsen zoals alleen Prince dat kan.

4. When You Were Mine

Een nummer dat al wat ouder is maar zo ongelooflijk catchy in elkaar steekt. Tijdens de Lovesexy tour in de Kuip (1988) ging ik echt helemaal uit mijn dak toen dit voorbij kwam. Geniaal nummer dat verrassend genoeg in deze lijst staat, want voor mijn gevoel toch een wat ondergeschoven lievelingetje.

5. Erotic City

Sheila E.... moet ik nog meer zeggen?! Nog steeds heb ik een crush op haar. 'We can funk until the dawn'...... of is het toch 'fuck', met die geile Prince wist je het maar nooit in die tijd (dat is nu helaas wel anders).

6. Purple Rain

7. The Cross*

8. Alphabet St.

9. Let’s Go Crazy*

10. I Could Never Take the Place of Your Man*

11. Little Red Corvette

12. Sign 'O' the Times

13. Kiss

14. Controversy

15. Sometimes It Snows in April

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:55 uur

geplaatst: vandaag om 14:55 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.