MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
Greatest Hits of Madonna:

31. Who's That Girl (19) (3)

Nummer 1 in de VS, Engeland, Nederland, België, Ierland en Italië
Nummer 2 in Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Zweden en Zwitserland

Zullen we deze ranglijst aftrappen met een kleine verrassing? Ikzelf had in ieder geval nooit verwacht dat Who's That Girl het zo slecht zou doen in de finale. Natuurlijk, top 10 zag ik het nummer niet scoren, maar allerlaatste, op vrij ruime afstand van de rest? Dat nu ook weer niet. En dat terwijl dit nummer in de eliminatieronde niet eens zoveel moeite had om aan boord te blijven. Blijkbaar een nummer dat we allemaal wel dulden, maar slechts weinigen tot hun favorieten rekenen.

Gelukkig waren yeahyeahyeah, laxus11 en ondergetekende nog zo vrij om wat puntjes af te staan aan deze knoert van een hit, afkomstig van de gelijknamige kutfilm. Dit nummer is dan weer hemels, vind ik, vooral de bridge ("light up my life") heeft iets van een stralende lentezon die eindelijk door de winterse wolken weet heen te breken.

30. Cherish* (51) (8)

Nummer 1 in Canada
Nummer 2 in de VS en Ierland
Nummer 7 in België en Nederland

Een ander kneusje, zij het minder extreem, is Cherish. Haalde maar met de hakken over de sloot de finale, waardoor het me niet verbaasd om deze zo laag in de lijst te zien. Het ontbrak dit nummer aan zowel nominaties als hoge posities (6 als hoogste) en daar houdt het ook op natuurlijk.

Madonna zelf vind dit overigens een van de onnozelste nummers die ze ooit schreef. Zelf vind ik het wel een lekker vlotte single, maar in het oeuvre van Madonna natuurlijk compleet ondergesneeuwd.

29. Express Yourself (66) (8)

Nummer 1 in Canada, Italië, Zwitserland
Nummer 2 in de VS, Nieuw-Zeeland
Nummer 3 in België
Nummer 5 in Nederland

En hoppa, meteen erachteraan komt de tweede van drie Like A Prayer-songs. Werd even weinig genoemd als Cherish, maar sleurde er gemiddeld gezien hogere posities uit.

Zelf ben ik ook niet echt fan van dit nummer, vind het wat te veel draaien rond vorm en inhoud, terwijl het 'liedje' wat uit het oog verloren wordt. Desondanks wel een iconisch Madonna-nummer (mede dankzij de in het oog springende clip, Madonna als de prinses van Metropolis) dus toch wel terecht in de finale.

dix
ArthurDZ schreef:
dix, kan je je lijstje nog even aanpassen? Twee maal Vogue is toch te veel van het goede

Strike a pose

Doe voor die 2e dan maar 'Sorry'. Dat lijkt me toepasselijk en zal op de uitslag van weinig invloed zijn

28. This Used To Be My Playground* (68) (10)

Nummer 1 in de VS, Canada, Finland, Italië, Zweden
Nummer 3 in Engeland
Nummer 6 in België
Nummer 8 in Nederland

Op 28 ook een nummer dat echt op een haar na de finale gehaald heeft, en dus nooit enige kans maakte op een topprestatie. Gemaakt voor de film A League Of Her Own met o.a. Tom Hanks, naar het schijnt een van haar minst slechte films. Al maakt me dat nu ook weer niet meteen nieuwsgierig ofzo.

Het nummer vind ik dan weer een van haar minste singles, echt veel gebeurt er niet en als er al emotionele lading is, dan gaat het compleet langs me heen. Het zal wel aan mij liggen, want naast een hoop bescheiden posities in de lijstjes, is deze ook een keer op 2 en op 4 gezet. Vandaar nog nipt boven Express Yourself.

27. Lucky Star* (68) (11) en de nummer 1 van andré

Nummer 4 in de VS
Nummer 8 in Canada
Nummer 14 in Engeland

Het debuutalbum had drie ijzers in het vuur. Dit is de eerste die langskomt. Het liedje begon nochtans helemaal aan de top, want het was de nummer 1 van eerste stemmer andré. Daarna kreeg Lucky Star al pijn in de milt, waardoor ze verder geen rol van betekenis gespeeld heeft in de race.

Niet zo erg vind ik. Wat mij betreft een irritant, te druk nummer. Sorry André

26. Don't Tell Me (82) (13) en de nummer 1 van EttaJamesBrown

Nummer 1 in Canada, Italië, Nieuw-Zeeland
Nummer 2 in Spanje
Nummer 4 in Engeland en de VS
Nummer 26 in Nederland
Nummer 27 in België

Het eerste nummer van het nieuwe millennium dat we hier voorbij zien komen. Ook deze deed nooit echt mee, met slechts één nummer 1-notering en verder vooral posities in de subtop en middenmoot.

Leuk nummer vind ik, heb het weer wat herontdekt door dit spelletje. Geslaagde country-injectie in de Madonna dance pop, vooral de strijkers en dat gitaartje zijn heerlijk.

25. Hollywood* (83) (12)

Nummer 2 in Engeland
Nummer 14 in België
Nummer 19 in Nederland

With a little help from the remix nog op 25 beland, dit enige finaleliedje van American Life uit 2003. Hollywood was ook een van de nummers met 11 tegenstemmen in ronde 2, dus deze 25ste positie is zo slecht nog niet.

Dit moet trouwens onbewust mijn eerste kennismaking met Madonna geweest zijn, want ik herinner me nog dat ik als kind ooit toevallig het verslag van haar optreden op de MTV Music Video Awards 2003 heb meegekregen. Toen speelde ze eerst dit nummer, waarop ze Britney Spears een nat tongkusje gaf. Ik was destijds wel fan van Britney('s uiterlijk), dus dat moment is me bijgebleven. Het besef dat die andere dame Madonna was, en het nummer Hollywood, is pas een paar jaar later gekomen.

Voor mij is dit het beste American Life-nummer dat ik ken. De remix heb ik ook eens beluisterd, en hoewel die niet minder catchy is, moet ik er wel nog wat aan wennen.

Ach, ik ben 100% fan van Joe Henry. Ik grijp mijn kans om Madonna hiervoor te misbruiken. En zij doet het met verve.

ArthurDZ schreef:
Gemaakt voor de film A League Of Her Own met o.a. Tom Hanks, naar het schijnt een van haar minst slechte films. Al maakt me dat nu ook weer niet meteen nieuwsgierig ofzo.

Dit is echt een hele aardige film en de rol van Madonna is niet heel groot. Zet je over je angst heen en probeer het gewoon.

dix schreef:
(quote)

Strike a pose

Doe voor die 2e dan maar 'Sorry'. Dat lijkt me toepasselijk en zal op de uitslag van weinig invloed zijn

Hahaha, je lijstje is ook verwerkt. Het enige wat tot nu toe veranderd, is dat Express Yourself dan toch nipt boven This Used To Be My Playground is beland.

En dan nu on with the show!

24. Music (85) (14)

Nummer 1 in de VS, Canada, Australië, Frankrijk, Noorwegen, Polen, Engeland, ....
Nummer 2 in Duitsland en Zweden
Nummer 4 in Nederland
Nummer 6 in België

Met dit nummer werd Madonna de tweede artiest in de Amerikaanse muziekgeschiedenis die zowel in de jaren '80, '90 als '00 nummer 1-hits scoorde, na Janet Jackson, die ze nota bene nog van de troon stootte ook (met haar single Doesn't Really Matter). Het zou Madge haar laatste nummer 1 in Amerika worden, hierna werd ze iets te oud bevonden door de samenstellers van de op jeugd gerichte popzenders om nog hoog te scoren (al zou ze nog vaak de top 10 halen, vooral op basis van verkoop en minder op airplay).

In dit spelletje één van de grijze muizen. Werd maar een paar keer echt hoog gezet, verder een onopvallende puntensprokkelaar. Ik vind het wel een lekker nummer, al zijn de twee andere singles van Music (Don't Tell Me en het hier jammerlijk afwezige What It Feels Like For A Girl) nog veel sterker mijn inziens.

23. Secret* (101) (11)

Nummer 1 in Canada, Finland, Zwitserland
Nummer 3 in de VS
Nummer 5 in Engeland
Nummer 15 in België en Nederland

De eerste song die boven de 100 punten komt. Net als Music nogal een grijze muis. Werd iets minder vaak genoemd, maar kreeg vaak iets hogere punten, vandaar dat ie het nog tot 23ste geschopt heeft.

De enige vertegenwoordiger van Bedtime Stories ook, na de uitschakeling van Take A Bow. Vind het beiden niet al te memorabele nummers, ook na deze Madonna-week waarin ik toch het een en ander wel heb weten te herwaarderen.

22. Give It 2 Me (107) (14) en de nummer 1 van NewYorkCityLight

Nummer 1 in Nederland, Hongarije, Spanje en Turkije
Nummer 3 in België
Nummer 7 in Engeland
Nummer 57 in Amerika

Het jongste nummer in de lijst, uit 2008. Heel populair bij een bepaalde groep users, waardoor een 22ste plek behaald is.

Verrassend, vind ik. Zelf vind ik het met afstand een van haar irritantste singles. Ik was in die tijd (2008) echt zwaar anti-nieuwe pop, en deze en 4 Minutes waren geliefkoosde doelwitten om mijn gal uit te spuwen. Tussen mij en 4 Minutes is het later nog goed gekomen, maar Give It 2 Me blijft me irriteren. Ach ja...

21. Sorry (108) (14)

Nummer 1 in Engeland, Hongarije, Italië , Spanje, Schotland
Nummer 2 in Nederland
Nummer 8 in België
Nummer 58 in de VS

Iek ben Droeviek

Dix moet zich niet excuseren, want dankzij hem wipt Sorry nog net over Give It 2 Me naar een 21ste plek

Niettegenstaande het creepy clipje waarin Madonna en enkele jongere vriendinnen een groepje nietsvermoedende jonge mannen een busje in lokken, is dit echt wel een heerlijk nummer (met een vrij hilarische maar wel leuke gesproken intro) van het onvolprezen Confessions, dat ik wel dringend eens moet luisteren heb ik deze week beseft. Ik vind Sorry zelfs nog iets beter dan Hung Up denk ik. Ja, echt!

ArthurDZ schreef:
27. Lucky Star* (68) (11) en de nummer 1 van andré

Het debuutalbum had drie ijzers in het vuur. Dit is de eerste die langskomt. Het liedje begon nochtans helemaal aan de top, want het was de nummer 1 van eerste stemmer andré. Daarna kreeg Lucky Star al pijn in de milt, waardoor ze verder geen rol van betekenis gespeeld heeft in de race.

Niet zo erg vind ik. Wat mij betreft een irritant, te druk nummer. Sorry André
Maar je zet dan zelf het drukste (en irritantste) nummer van Madonna, Ray of Light, op 13

Mooie presentatie trouwens , dat moet gezegd.

20. Open Your Heart* (110) (16) en de nummer 1 van Simon77

Nummer 1 in de VS
Nummer 4 in Engeland, België
Nummer 7 in Nederland

In de clip is Madonna een go go-danseres die begluurd wordt door een minderjarige, en ze op het einde teder op de mond kust. Okeeeeeee.....

Het liedje zelf is natuurlijk heerlijk, een parel zoals ze er in die tijd zoveel uit de mouw schudde. Vooral die belletjes vind ik super.

Poeha schreef:
(quote)
Maar je zet dan zelf het drukste (en irritantste) nummer van Madonna, Ray of Light, op 13

Mooie presentatie trouwens , dat moet gezegd.

Haha, maar bij Ray Of Light stoort het me dan weer niet, bij Lucky Star wel. Vaag hé, ik weet het

19. Holiday (115) (13)

Nummer 2 in Engeland (na een heruitgave in 1985, toen ze al mega populair was)
Nummer 4 in Australië
Nummer 7 in Nederland
Nummer 8 in België
Nummer 16 in de VS

De eerste in een ongezien lange rij hits. Dat ze hier nog aan het prille begin stond, kan je duidelijk zien aan de simpele spotgoedkoop gehouden clip

Legendarisch in de Madonna-geschiedenis, maar hier dus betrekkelijk laag. Het hoogst haalbare was twee keer een 3de positie en in een drukbezochte, felbevochten editie als deze is dat duidelijk niet genoeg.

18. Material Girl (117) (19)

Nummer 2 in de VS en Japan
Nummer 3 in Engeland en Ierland
Nummer 4 in België
Nummer 7 in Nederland

Vaak genoemd, maar slechts zelden in de top 5. Door het grote aantal nominaties toch net boven Holiday geglipt.

Samen met Like A Virgin toch wel het nummer dat haar qua image echt op de kaart zette, en haar ster definitief toevoegde aan het pantheon van de pop culture. Daarom misschien toch net iets te laag in mijn ogen, ook omdat ik dit echt een onweerstaanbaar lekker nummer vind. Met de persona dat ze opvoert in deze song heb ik nochtans niks. Tja, zo gaat dat met goede popliedjes.

Leuk detail vind ik dat het personage dat Madonna speelt in het clipje net niét valt voor rijke, patserige yuppies. Slimme move, gaf toch ietsje meer diepgang aan de persoon Madonna

17. Papa Don't Preach (134) (17) en de nummer 1 van Telamon

Nummer 1 in de VS, Engeland, België, Australië, Oostenrijk, Canada, Italië, Noorwegen, enzovoort enzovoort
Nummer 2 in Nederland

Een controversieel nummer over een tienermoeder die het lot in eigen handen wil nemen. Ouderverenigingen reageerden kalm en rationeel en interpreteerden het als een nummer dat pro onveilig vrijen en vroeg zwanger worden was.

Goede song, zij het niet meteen een persoonlijke Madonna-favoriet. Toch zijn vooral de orchestrale intro en outro best speciaal en eigenzinnig te noemen.

16. Get Together* (139) (16) en de nummer 1 van herman, Dwejkk_ en Teunnis

Nummer 1 in Spanje, Hongarije
Nummer 7 in Engeland
Nummer 13 in Nederland
Nummer 22 in België
Nummer 107 in de Vs

Get Together kon vanaf de nominatieronde rekenen op een enthousiaste schare fans, die het nummer ook relatief hoog in de eindlijst hebben gekregen. Samen met Open Your Heart het minst genoemde nummer uit de top 20, maar wel drie keer op 1 gezet, iets dat sommige nummers in de top 10 zelfs niet gelukt is!

En zo bleef er nog één nummer van Confessions On A Dance Floor over! Ra ra ra welke dat geworden is

15. Like A Virgin (149) (21)

Nummer 1 in Amerika, Canada, Australië, Japan
Nummer 2 in België
Nummer 3 in Engeland
Nummer 4 in Nederland

Een van haar meest iconische nummers strandt op plek 15, ook niet meteen iets dat ik zag aankomen. Samen met het eveneens al naar huis gespeelde Material Girl de song die van haar the hottest item of the decade maakte. Vanuit religieuze hoek waren de reacties heel fel. "De hoer Maria Magdalena en de maagd Maria verenigen, hoe durft ze?" Dit was ook precies wat Madonna, destijds nog maar 25 of zo, voor ogen had. Een controversieel optreden op de allereerste MTV Music Video Awards maakte het feestje compleet.

Sterk nummer vind ik, echt een liedje dat de tijdsgeest van de jaren '80 in zich heeft. Al heeft ze later een heleboel kwalitatief sterkere nummers gemaakt, dit liedje heeft echt die x-factor.

Het clipje is ook leuk, Madonna op vakantie in Venetië, featuring een leeuw die het stiekem leuk vond Madonna doodsbang te maken. Voor meer info verwijs ik u naar de wikipedia-pagina van de single.

14. Dress You Up* (150) (18) en de nummer 1 van SirNoodle, Edgar18 en Poeha

Het wordt al laat, dus ik ga even een versnelling hoger. De stukjes gaan iets korter worden vanaf nu, mijn excuses.

Nummer 3 in Ierland
Nummer 5 in Nederland, België, de VS en Engeland

En zo troeft de iets minder grote hit Dress You Up vlotjes iconische albumgenoten als Like A Virgin en Material Girl af. De best scorende song van het Like A Virgin-album. Sterk nummer met vooral een prachtig refrein. Samen met Material Girl haar anthem aan de yuppie (designers clothes from Lon-dooooon)

13. The Power Of Good-Bye* (152) (22)

Nummer 2 in Spanje
Nummer 6 in Engeland en Nederland
Nummer 11 in de VS
Nummer 31 in België

Er was nog niks van Ray Of Light langsgekomen. Bij deze. Een van de meest aangevraagde nummers in ronde 1, maar moeten we nu al achterlaten.

12. La Isla Bonita* (159) (22)

Nummer 1 in Engeland, Oostenrijk, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland
Nummer 2 in Nederland
Nummer 3 in België
Nummer 4 in de VS
Nummer 8 in Spanje (oh ironie)

De derde van vier True Blue-nummers. Prachtig nummer met Spaanse en Latijns-Amerikaanse muziekinvloeden, die de song een majestueus tintje mee weten te geven.

Had van mij wel in de top 10 gemogen. Werd erg vaak genoemd, maar werd nooit op 1 gezet. Wel maar liefst drie maal op 2. Het laatste nummer dat nergens een toppositie wist te scoren.

11. Justify My Love (167) (21) en de nummer 1 van Johnny Marr en zaaf

Nummer 1 in Amerika, Canada, Finland (de sloebers)
Nummer 2 in Engeland
Nummer 4 in Nederland
Nummer 8 in België

Bijna twaalf uur, dus dan kan ik dit clipje hier wel posten denk ik

Zeker wel Madonna's meest sexy nummer, ze kreeg ook voor de zoveelste keer de conservatieven op haar dak. Dit nummer werd overigens geschreven door niemand minder dan Lenny Kravitz, meteen het beste dat ie ooit aan de muziekwereld heeft bijgedragen

Kreeg veel en vaak hoge scores, maar kwam net te kort voor een top 10-plek.

Veel te lage posities voor 'Give It 2 Me', 'Justify My Love', 'Papa Don't Preach' en 'La Isla Bonita'! Volgens mij waren dat mijn nummers één, twee, drie en vier (niet in die volgorde). En geen één haalt de top 10 .

10. Drowned World/Substitute For Love (181) (21) en de nummer 1 van Brunniepoo en Tribal Gathering

Nummer 1 in Spanje
Nummer 10 in Engeland
Nummer 34 in Nederland

Drie nummers van Ray Of Light in de top 10. Duidelijk haar populairste plaat bij het MuMe-publiek. Drowned World is een atypische Madonna-song, maar wel een heel mooie en sfeervolle. Leuk dat ie de top 10 gehaald heeft. Al is mijn favoriete Ray Of Light-track het reeds gesneuvelde Nothing Really Matters

9. Vogue (198) (25) en de nummer 1 van musicfriek

Nummer 1 in de VS, Engeland, België, Canada, Australië, Noorwegen, Zweden, Zwitserland, de lijst is lang
Nummer 2 in Nederland (hoe deden jullie dat toch altijd? )

Strike a pose! Iconische song nummer zoveel, iconische clip nummer zoveel. Met dat doorzichtige truitje als haar meest sexy outfit aller tijden. Oorspronkelijk geschreven als b-kantje

8. Ray Of Light (208) (27) en de nummer 1 van Dance Lover maar ik heb gehoord dat Poeha ook een groot liefhebber is

Nummer 1 in Schotland, Spanje
Nummer 2 in Engeland, Finland
Nummer 5 in de VS
Nummer 17 in Nederland
Nummer 25 in België

De voorlaatste Ray Of Light, en sowieso een heerlijk nummer om mee wakker te worden. De eerste song die de 200 punten-grens doorbreekt. Scoorde het hele spel door constant goed, in die zin dat er misschien zelfs nog meer in had gezeten!

Prima presentatie Arthur!

7. Hung Up (219) (26) en de nummer 1 van 50tracks

Nummer 1 in 41 landen, een record
Nummer 7 in de VS

Ik ga de Stuart Price-fans moeten teleurstellen: de hoogst scorende Madonna uit het nieuwe millennium strandt op plek 7. Al werd het nog verdorie heel spannend met de nummer 6. Maar op het einde stokten de punten toch te veel en werd het dan toch plek 7.

6. Beautiful Stranger* (222) (26) en de nummer 1 van Sunderland en mezelf

Nummer 1 in Canada, Italië
Nummer 2 in Engeland
Nummer 6 in Nederland
Nummer 15 in België (flauw hoor )

Hoera, mijn favoriete Madonna-track staat niet alleen in de top 10, het is ook de hoogst scorende nominatie. Ongelooflijk eigenlijk dat ze het weggaf aan een filmsoundtrack (voor een Austin Powers-film).

Ongelooflijk dat het zo hoog staat

5. Borderline (239) (25) en de nummer 1 van wendyvortex, west en luigifort

Nummer 1 in Ierland (heruitgave in 1986)
Nummer 2 in Engeland (idem)
Nummer 3 in België, Nederland (idem)
Nummer 10 in Amerika

Deze vroege Madonna-track met héérlijk refrein ging moeiteloos mee met de grote jongens en haalt plek 5. Op voorhand niet verwacht, maar wel leuk!

Trivia: haar eerste top 10-hit in Amerika. Het bleef maar liefst 30 weken genoteerd staan, de langste aller Madonna-songs, samen met het afwezige Take A Bow (dat met 7 weken op 1 haar bestverkochte Amerikaanse hit is).

4. Like A Prayer (247) (28) en de nummer 1 van catdog, yeahyeahyeah en laxus11

Nummer 1 in de VS, Engeland, Australië, België, Ierland, Italië, Duitsland, waar niet eigenlijk?
Antwoord: in Nederland, waar nummer 2 de beste positie was. You guys

Over controverse gesproken. Gewoon eens naar het clipje kijken is al genoeg om te snappen waarom de paus haar in de ban wilde doen. Al vind ik het wel een mooie video met een lief einde eigenlijk.

De titelsong van Like A Prayer doet het in ieder geval oneindig veel beter dan de andere twee afgevaardigden Cherish en Express Yourself.

3. Frozen (254) (27) en de nummer 1 van aERodynamIC, Renoir, dynamo d enJoaMuse

Nummer 1 in Engeland, Schotland, Spanje, Finland
Nummer 2 in de VS, België, Nederland

Hoogst scorende jaren '90-track. Muzikale wedergeboorte dankzij William Orbit en de geboorte van haar dochtertje na een aantal minder spannende jaren. Nog dankzij het laatste lijstje van dix over Like A Prayer gesprongen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:37 uur

geplaatst: vandaag om 14:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.