MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
01. Smokers Outside The Hospital Doors
02. Munich
03. Papillon
04. The Racing Rats
05. Sugar
06. Blood
07. All Sparks
08. An End Has A Start
09. Bones
10. Push Your Head Towards the Air

Nou ja zeg, waar zijn we mee bezig? Er zijn alleen maar nummers van hun laatste drie albums weggestemd, en hoe! Een slachtpartij was het. Alle nummers waarin Editors laat horen een veelzijdige band te zijn, die veel meer kan dan solide (stadion)rocksongs schrijven worden zonder blikken of blozen afgeserveerd.

Een top 20 met 15 nummers van hun eerste twee albums doet mijn inziens totaal geen recht aan het oeuvre van deze band. Zonde.

stoepkrijt schreef:

Een top 20 met 15 nummers van hun eerste twee albums doet mijn inziens totaal geen recht aan het oeuvre van deze band. Zonde.

Tja, zie mijn bericht van gisteren. Niet nodig om mezelf nog eens te herhalen, maar ben het dus niet met je eens. Hun laatste drie albums zijn in mijn ogen echt waardeloos, mijn excuses aan de liefhebbers.

Kwaliteit verloochent zich niet, toch?

1. Papillon
2. Bullets
3. Smokers Outside The Hospital Doors
4. All Sparks
5. Munich
6. The Racing Rats
7. An End Has A Start
8. Sugar
9. No Sound But The Wind
10. Spiders

Johnny Marr schreef:
(quote)

Tja, zie mijn bericht van gisteren. Niet nodig om mezelf nog eens te herhalen, maar ben het dus niet met je eens. Hun laatste drie albums zijn in mijn ogen echt waardeloos, mijn excuses aan de liefhebbers.
Dat mag je gerust vinden, geen probleem.
Ik ben ook niet per se fan van hun laatste twee albums, hoor. De meeste Editors-fans niet. Toch vind ik dat deze finale nu wel een érg eenzijdig beeld laat zien en dat is jammer.

Zou het kunnen zijn dat ik de laatste 3 albums geweldig vind, maar de eerste 2 een klein beetje beter?
Dat zegt niets over de beste songs van de laatste albums, alleen dat de gemiddelde kwaliteit over het hele oeuvre te hoog ligt. daardoor vallen goede recente songs af.

1. No Sound But The Wind
2. Papillon
3. Escape The Nest
4. End Has A Start
5. Munich
6. Formaldehyde
7. Blood
8. Spiders
9. Bones
10. Sugar

Achter de top 3 zit alles dicht op elkaar.

DjFrankie (moderator)
1 An End Has A Start
2 The Racing Rats
Marching Orders
3 Lights
4 Smokers Outside The Hospital Doors
5 Fingers In The Factories
6 Munich
7 Spiders
8 Formaldehyde
9 Bones
10 Papillon

blur8 schreef:
Zou het kunnen zijn dat ik de laatste 3 albums geweldig vind, maar de eerste 2 een klein beetje beter?
Dat zegt niet over de beste songs van de laatste albums, alleen dat de gemiddelde kwaliteit over het hele oeuvre te hoog ligt. daardoor vallen goede recente songs af.
Ja, natuurlijk kan dat. Ik veroordeel ook niemand. Blijkbaar denken er meer mensen zoals jij. Het blijft dan alleen wel typisch dat er maar liefst negen nummers van An End Has a Start collectief beter worden gevonden dan acht nummers van In This Light, negen van The Weight of Your Love én negen van In Dream. Dat is geen kwestie meer van een album over de hele breedte een tikje beter vinden.

Nogmaals: Ik vind het jammer. Meer niet.

The Back Room en daarna An End Has A Start blijven favoriet bij mij.

1 Blood
2 Smokers Outside The Hospital Doors
3 Munich
4 All Sparks
5 Lights
6 No Sound But The Wind
7 An End Has A Start
8 Fingers In The Factories
9 When Anger Shows
10 Sugar

stoepkrijt schreef:
Nou ja zeg, waar zijn we mee bezig? Er zijn alleen maar nummers van hun laatste drie albums weggestemd, en hoe! Een slachtpartij was het. Alle nummers waarin Editors laat horen een veelzijdige band te zijn, die veel meer kan dan solide (stadion)rocksongs schrijven worden zonder blikken of blozen afgeserveerd..

Ben het ook wel beetje met je eens, vooral het missen van Eat Raw Meat = Blood Drool en A Ton On Love vind ik jammer. Dat Marching Orders en Ocean Of Night in de tweede ronde zijn weggestemd vond ik ook wel verrassend. Zo slecht was In Dream niet ontvangen, ook hier op MuMe niet.

1. Smokers Outside The Hospital Doors
2. Munich
3. The Racing Rats
4. Papillon
5. Bones
6. Formaldehyde
7. Blood
8. All Sparks
9. Escape The Nest
10. Sugar

Telamon
1 Munich
2 Blood
3 All Sparks
4 Smokers Outside The Hospital Doors
5 Papillon
6 Sugar
7 Lights
8 An End Has A Start
9 Bones
10 Bullets

Eat Raw Meat = Blood Drool vind ik dan weer één van hun slechtste nummers, maar In This Light And On This Evening en Ocean Night hadden m'n top 10 wel kunnen halen. Wat mij betreft heeft het derde album een aantal goede nummers, maar ook een paar afgrijselijke; het vierde album vind ik over de gehele linie behoorlijk matig; het vijfde album vond ik wel weer fijn.

1. The Racing Rats
2. Papillon
3. An End Has a Start
4. Blood
5. Munich
6. No sound but the Wind
7. Smokers Outside The Hospital Doors
8. Lights
9. Bullets
10. When Anger Shows

1. Munich
2. All Sparks
3. Life is a Fear
No Harm
Marching Orders
The Law

4. An End has a Start
5. Papillon
Ocean Of Night
The Picture

6. Smokers Outside The Hospital Doors
7. Lights
8. Sugar
9. Blood
10. Push Your Head Towards the Air

E-Clect-Eddy schreef:
4. Marching Orders

Die doet niet mee in de finale .

VladTheImpaler schreef:
(quote)

Die doet niet mee in de finale .
aangepast.

Dat zijn er dan 5 die ik eigenlijk mis van mijn Top 10...

The Back Room is welbeschouwd de enige écht sterke plaat die de Editors gemaakt hebben.

01. Munich
02. All Sparks
03. Blood
04. Lights
05. Fingers In The Factories
06. Bullets
07. Bones
08. The Racing Rats
09. Sugar
10. An End Has A Start

Editors, typisch een band die ik niet heel vaak uit mezelf opzet, maar wel altijd kan waarderen (vooral live). Wel vind ik 10 nummers van An End Has A Start overdreven, vooral omdat het in mijn ogen weinig daarvoor onderdoende In This Light and On This Evening maar 1x is vertegenwoordigd. The Weight of Your Love vind ik inderdaad een stuk beter dan de eerste 3, jammer dat het enige goede nummer van dat album (The Weight) de finale niet heeft gehaald. In Dream heb ik nooit beluisterd, de enige vertegenwoordiger van dat album is dus de enige onbekende voor mij, maar klinkt best aardig, dus krijgt een sympathiestem van mij.

1. Papillon
2. Bones
3. All Sparks
4. Munich
5. The Racing Rats
6. Smokers Outside the Hospital Doors
7. Fingers in the Factories
8. Spiders
9. The Weight of the World
10. Life Is A Fear

01. Papillon
02. Bullets
03. Sugar
04. Bones
05. An End Has A Start
06. Lights
07. Munich
08. Smokers Outside The Hospital Doors
09. Blood
10. All Sparks

1. An End Has A Start
2. All Sparks
3. Papillon
4. Munich
5. Sugar
6. The Racing Rats
7. Blood
8. Bones
9. Fingers In The Factories
10 Formaldehyde

Ook anderen hebben het hier al gezegd, maar dat een paar van de sterke nummers van de latere albums zoals Ocean of Night, No Harm, Bricks And Mortar, Eat Raw Meat = Blood Drool , Marching Orders & The Weight er niet bij zitten, is jammer te noemen en leidt tot een wat eenzijdige lijst.

1 Papillon
2 No Sound But The Wind
3 An End Has A Start
4 Blood
5 The Racing Rats
6 Munich
7 Smokers Outside The Hospital Doors
8 All Sparks
9 Spiders
10 Formaldehyde

De deadline van 18u haal ik spijtig genoeg niet. Mocht het voor 19u kunnen dan plaats ik graag mijn top 10 nog.

Ik ga straks al beginnen met het opmaken van de uitslag, anders red ik het waarschijnlijk niet om vanavond nog de hele uitslag te posten, sorry.

1. Papillon
2. The Racing Rats
3. Smokers Outside The Hospital Doors
4. Bones
5. An End Has A Start
6. All Sparks
7. No Sound But The Wind
8. Munich
9. Fingers In The Factories
10. Lights

UITSLAG

Zoals door sommige al was opgemerkt bestond de finale uit voornamelijk nummers van de eerste twee albums; The Back Room (zes nummers) en An End Has A Start (negen nummers). De andere drie albums waren met twee of één nominatie maar karig vertegenwoordigd. Blijkbaar blijft het eerdere werk toch favoriet bij velen ondanks de meest recente albums toch niet slecht worden gewaardeerd op de site.

In totaal zijn er 27 lijstjes ingestuurd, waarvoor veel dank! Dan nu maar naar de uitslag, met te beginnen bij de nummers 20-11.

20. Push Your Head Towards The Air - 7 punten (7x genoemd)
(Afkomstig van Editors - An End Has a Start (2007)

19. The Weight Of The World – 16 punten (4x genoemd, nummer 1 van Silent_shout)

18. When Anger Shows – 19 punten (5x genoemd)

17. Spiders – 23 punten (6x genoemd, nummer 1 van blur8)

16. Formaldehyde – 27 punten (7x genoemd)
(Afkomstig van Editors - The Weight of Your Love (2013)

15. Life Is A Fear – 29 punten (6x genoemd)
(Afkomstig van Editors - In Dream (2015)

14. Bullets – 38 punten (8x genoemd)
(Afkomstig van Editors - The Back Room (2005)

13. Fingers In The Factories – 46 punten (12x genoemd)
(Afkomstig van Editors - The Back Room (2005)

12. No Sound But The Wind – 47 punten (8x genoemd, nummer 1 van stoepkrijt)
(Afkomstig van Editors - You Are Fading I-IV (2011)

11. Sugar – 54 punten (14x genoemd)
(Afkomstig van Editors - The Weight of Your Love (2013)

An End Has A Start is daardoor wel redelijk afgestraft, met de 4 laatste plekken. Vooral The Weight of the World had ik wel hoger verwacht dan 19. Daarentegen had ik Escape the Nest en Lights niet in de top 10 verwacht.

10. Escape The Nest - 55 punten (10x genoemd)
Tussen de nummers 20-11 zaten van de negen nummers van album An End Has A Start vier nummers. Er volgen dus nog vijf nummers van dat album en hier is de eerste daarvan. Voor mij heeft Escape The Nest een lekker refrein met de toen nog herkenbare gitaarsound.

9. Lights – 67 punten (14x genoemd)
(Afkomstig van ]Editors - The Back Room (2005)
Van The Back Room zijn er vier nummers in de top 10 beland en Lights is de opener van dat album. Het zet meteen de toon voor de algehele sound en sfeer van dat album.

8. Bones – 67 punten (16x genoemd)
Bones is net iets vaker genoemd dan Lights en eindigt daarom een plekje hoger. Bones is één van mijn persoonlijke favorieten door het heerlijke gitaarspel en het stuwende tempo gedurende het hele nummer.

Een voorspelling:

1. Smokers Outside The Hospital Doors
2. Munich
3. Papillon
4. The Racing Rats
5. An End Has A Start
6. Blood
7. All Sparks
8. Lights
9. Bones
10. Escape The Nest

Edit: De onderste drie staan verkeerd, dat had beter gekund als ik de pagina eerder had ververst.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:06 uur

geplaatst: vandaag om 20:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.