MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
Oei, mijn persoonlijke favoriet 'When Anger Shows' staat wel zeer laag.

7. All Sparks – 110 punten (20x genoemd)
(Afkomstig van Editors - The Back Room (2005)
En we maken ineens een sprong in het aantal punten, All Sparks haalt namelijk dik 40 punten meer dan nummer acht Bones. All Sparks blinkt uit met een mooi refrein en verder bouwt het ook erg mooi op naar een soort van climax.

6. Blood – 119 punten (20x genoemd, nummer 1 van WhyNotSmile, Johnny Marr en Arno)
En we blijven bij een nummer van The Back Room met Blood. Blood klinkt erg aanstekelijk, maar toch ook weer wat grimmiger vergeleken met andere nummers van het album.

5. An End Has A Start – 131 punten (23x genoemd, nummer 1 van west en DjFrankie)
(Afkomstig van Editors - An End Has a Start (2007)
Het titelnummer van album nummer twee. Het is een lekker puntig en energiek nummer zoals we ze kennen van Editors. Toch klinkt het al een stuk grootster dan de puntige nummers van het debuut.

4. The Racing Rats – 136 punten (22x genoemd, nummer 1 van Bardt1980 en aERodynamIC)
The Racing Rats deed een tijd goed mee met de uiteindelijke nummers één en twee, maar moest op een gegeven moment toch veel terrein prijs geven. Het nummer zelf is direct vanaf de eerste pianoklanken te herkennen. Verder is het lekker stuwend nummer dat een geweldige climax heeft. De sterretjesregen die bij live shows soms werd gebruikt past hier erg mooi bij.

3. Papillon – 145 punten (21x genoemd, nummer 1 van Alicia, Titmeister, EttaJamesBrown, johannesA, 50tracks, JoaMuse)
(Afkomstig van Editors - In This Light and on This Evening (2009)
Het heeft een hele tijd geduurd voordat Papillon richting top drie ging, het bleef een hele tijd achter totdat het meerdere keren op de eerste plek kwam in een aantal lijstjes. Het is ook het enige nummer dat niet afkomstig is van The Back Room of An End Has A Start. Bij live shows is dit vaak ook de knaller aan het einde van de set waarbij een hele zaal of veld nog een keer uit zijn dak gaat. Dat synthesizer loopje is natuurlijk geniaal.

2. Smokers Outside The Hospital Doors – 163 punten (23x genoemd, nummer 1 van El Ninjo, Finidi, Simon77, laxus11, Gebruiker43757 en VladTheImpaler)
De strijd om de eerste plaats was lange tijd heel spannend en gelijk opgaand, maar uiteindelijk pakte het aan het einde net wat te weinig punten. Smokers Outside The Hospital Doors heeft iets weg van een anthem en heeft iets dramatisch. Vooral de zinnen ‘’The saddest thing that I'd ever seen. Were smokers outside the hospital doors’’ blijf ik mooi en treffend vinden.

1. Munich – 188 punten (27x genoemd, nummer 1 van Choconas, E-Clect-Eddy, telamoon, wendyvortex en SirNoodle
Munich is niet het vaakst op nummer één gezet in de lijstjes, maar is wel in alle lijstjes genoemd(!). Het is dan misschien wel het bekendste nummer van de band met heerlijk scherp gitaarspel en een lekkere energieke drive. Voor mij wel een terechte winnaar.

En dan zit het Editors weekje er weer op. Dank aan alle deelnemers voor het stemmen en inzenden van de lijstjes! Dan geef ik stokje door aan Bardt1980.

stoepkrijt schreef:
Nou ja zeg, waar zijn we mee bezig? Er zijn alleen maar nummers van hun laatste drie albums weggestemd, en hoe! Een slachtpartij was het. Alle nummers waarin Editors laat horen een veelzijdige band te zijn, die veel meer kan dan solide (stadion)rocksongs schrijven worden zonder blikken of blozen afgeserveerd.
En dan wordt (veruit) het beste nummer van Editors, Sugar, niet eens de top 10 in gestemd. Niet dat dat een uitzondering is op het 'stadiorock'-oeuvre dat ze opgebouwd hebben.

Ik ben er morgen de hele dag niet dus ik zal vanavond alvast de startlijst posten

http://pinguinradio.com/wp-content/uploads/Motorpsycho.jpg

En dan is het deze week de beurt aan de Noorse gitaarhelden van Motorpsycho!
De band timmert al ruim 28 jaar aan de weg en inmiddels zijn een breed scala aan muziekstijlen en diverse bandbezettingen de revue al gepasseerd.

Hun discografie mag met 20 albums, 5 live albums, 12 EP’s en diverse samenwerkingsverbanden met recht indrukwekkend genoemd worden. Ik weet nog goed dat ik 17 jaar geleden voor het eerst met deze band in aanraking kwam. Mijn toenmalige vriendin was helemaal idolaat van deze band. Ikzelf zat toen nog in mijn koppige metalfase, en hoewel Motorpsycho ooit met dit genre is begonnen, kon het mij in die tijd nog niet zo bekoren. Tot zeven jaar geleden opeens het kwartje viel bij het horen van het wonderschone Vortex Surfer. Ik bezocht daarop een van hun live-optredens bij mij in de buurt en de rest is geschiedenis.

Momenteel ben ik bekend met meer dan de helft van hun discografie, dus er valt nog genoeg moois voor mij te ontdekken. Dat hoop ik in ieder geval m.b.v. de doorgewinterde Motorpsychofreaks hier op MuMe middels dit topic te doen

Als ArthurDZ of een andere moderator nog de topictitel kan veranderen naar Motorpsycho, dan kan het Noorse feestje pas echt beginnen! J

Tijd dus om te bepalen wat de beste nummers zijn van Motorpsycho. De startlijst bestaat voor een gedeelte uit nummers die de bandleden zelf hebben geselecteerd voor hun vorig jaar verschenen verzamelaar Supersonic Scientists, aangevuld met wat nummers van ontbrekende albums. Aan jullie de taak om 10 nummers te nomineren die volgens jullie nog ontbreken. Maar dat moet met zo’n enorm scala aan nummers niet zo’n probleem zijn lijkt me

Albuquerque
Big Black Dog
Cloudwalker
Go to California
Hey, Jane
In Our Tree
Little Lucid moments
Nothing to Say
Serpentine
Sinful, Wind-Borne
Starhammer
Starmelt / Lovelight
The Afterglow
The Golden Core
The Hollow Lands
The Nerve Tattoo
The Other Fool
Theme de Yoyo
Un Chien d'Espace
Vortex Surfer

De startlijst staat ook in Spotify en wordt bij iedere ronde bijgewerkt:

Motorpsycho on Spotify - open.spotify.com

Deadline maandagavond 20:00.

Munich is een mooie winnaar en met drie verschillende albums In de top 3 ben ik ook erg tevreden.

Bedankt voor de organisatie, VladTheImpaler! Ik heb een leuke week achter de rug: Veel Depeche Mode én Editors geluisterd, dat gaat prima samen.

Telamon
VladTheImpaler schreef:
En dan zit het Editors weekje er weer op. Dank aan alle deelnemers voor het stemmen en inzenden van de lijstjes! Dan geef ik stokje door aan Bardt1980.

Dank voor de organisatie! Weer genoten van een weekje Editors.

Big Surprise
Feel
For Free
Hyena
Uberwagner Or a Billion Bubbles in My Mind
Walkin' with J.
The Slow Phaseout
The Wheel
Whip That Ghost
With Trixeene Through the Mirror, I Dream with Open Eyes

Pfff.... met veel pijn&moeite een stuk of 35 nummers teruggebracht tot 10.
10 andere nummers dan mijn voorganger. Het kenmerkt het ijzersterke oeuvre van deze band.

Before the Flood
Come On In
Flick Of the Wrist
Fool's gold
Heartattack Mac
Like Always
Plan #1
Upstairs-Downstairs
Taifun
Watersound

johannesA
Gullible's Travails Pt. I-IV
Before the Flood
Plan
Junior
Kill Some Day
On My Pillow
Greener
Lacuna / Sunrise
Waiting for the One
Grindstone

Vorig jaar heb ik ze voor het eerst gezien in de Vera in Groningen. Wat een lawaai.
De stem van Bent moet je wel liggen. ik vind het prachtig als hij begint te zingen. De outro van mijn nominatie Before The Flood is mijn favoriete Motorpsycho stuk. Het lijkt of de gitaren daar een stem hebben gekregen. Ik kan er eindeloos naar luisteren.

Toch positief om te zien dat de meest geliefde Editors songs zo gespreid zijn. Zelden zo veel andere Nr.1 gezien. En Alternatieve keuzes, Zoals The Weight Of The World & Spiders: aan de onderkant van de eindlijst maar wel een individuele nr.1

johannesA schreef:
De outro van mijn nominatie Before The Flood is mijn favoriete Motorpsycho stuk. Het lijkt of de gitaren daar een stem hebben gekregen. Ik kan er eindeloos naar luisteren.

Same here! Een weinig bekend nummer, maar zo intens, het gaat maar door. Moet ook altijd bijna janken als ik het hoor.

Nog even wat andere liefhebbers taggen die wellicht interesse hebben om aan te haken?

Mindscapes
Don Cappuccino
oceanvolta
crosskip
freakey
jurado
snarf349
Robbiev
Supersid
Godan

Greener
S.T.G
Manmower
Fool's Gold
Un Chien D'espace
Starmelt, Lovelight
Mantrick Muffin Stomp
577
Year Zero

Uiteraard in willekeurige volgorde en maar liefst
vier tracks van Blissard het, in mijn beleving, beste MP album.

jurado schreef:
Un Chien D'espace

Staat in de startlijst, dus er kan er gewoon nog eentje van Blissard bij!

Tien nummers is wel echt niet te doen zeg.

Idem voor Starmelt.

Hell Pt. 1-3
Hell Pt. 4-6
Hell pt. 7
Into The Gyre
Kvaestor/Where Greyhounds Dare
Lacuna Sunrise
Ratcatcher
Sharks
The Ocean In Her Eye
Through The Veil

Ik ken al het werk lang niet en zal proberen aan te haken vanaf ronde 2 of 3.

Flick Of The Wrist
Mad Sun
Plan #1
Radiance Freq
S.T.G.
Taifun
Watersound
The Wheel
With Trixeene Through the Mirror, I Dream with Open Eyes
Year Zero (A Damage Report)

Nu al een slagveld

Door het overlijden van Chuck Berry schuif ik the Greatest Hits of Chess Records naar voren. Buffalo Tom wandelt naar de zomer. Bij Chess een mooi level playing field in heaven tussen Etta, Bo, Muddy, Howlin' Wolf en Chuck.

24 maart - Marco dB (Funkadelic)
31 maart - zaaf (Nancy Sinatra)
7 april - herman (Massive Attack)
14 april - EttaJamesBrown (Chess Records, dus een mix van Chuck Berry, Muddy Waters, Howlin' Wolf, Etta James etc)
21 april - dynamo d (Killing Joke)
28 april - Dance Lover (David Bowie)
5 mei - Arno (Van Halen)
12 mei - cosmic kid (De Dijk)
19 mei - dazzler (The Alan Parsons Project)
26 mei - ArthurDZ (The Streets)
2 juni - Johnny Marr (Sticks/Rico/Opgezwolle)
9 juni - herman (Björk)
16 juni - EttaJamesBrown (Buffalo Tom)
23 juni - west (Curtis Mayfield)
30 juni - Gretz (Spinvis)
7 juli - wendyvortex (Hüsker Dü)
14 juli - ArthurDZ (Johnny Cash)
21 juli - VladTheImpaler (The Veils)
28 juli - arcade monkeys (Sufjan Stevens)
4 augustus - Gretz (The xx + Jamie xx)
11 augustus - herman (Serge Gainsbourg)
18 augustus - Edgar18 (Arcade Fire)
25 augustus - dix (Tindersticks)
1 september - dynamo d (Ryuichi Sakamoto)
8 september - Casartelli (Opeth)
15 september - luigifort (PJ Harvey)
22 september - zaaf (Ween)
29 september - Kees-Jan (the Band)
6 oktober - AstroStart (Aafke Romeijn)
13 oktober - laxus11 (Billy Joel)
20 oktober - ArthurDZ (The Shins/Broken Bells)

7 november - Gretz (Taylor Swift)
14 november - AstroStart (Steely Dan/Donald Fagen/Walter Becker)
21 November - laxus11 (Coldplay)
29 december - Edgar18 (Greatest Hits of Greatest Hits)

Before the Flood
Drug Thing
For free
I.M.S.
Kill Some Day
Psychonaut
S.T.G.
Trapdoor
The Wheel
The 29th Bulletin

Ik hoop dat er nog wel wat meer lijstjes ingezonden worden. Anders wordt het lastig 10 extra nummers toe te voegen met zo'n diversiteit aan genomineerde nummers.

jurado pas je nog even je nominaties Un Chien D'espace en Starmelt aan? Deze staan al in de startlijst.

Come On In
The Wheel
Upstairs Downstairs
Whip That Ghost
Stained Glass
No Evil
Demon Box
Blindfolded
Carousel
S.T.G.

Bardt1980 schreef:
Sinful wind-borne

Startlijst

itchy schreef:
(quote)

Startlijst

Aangepast!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:53 uur

geplaatst: vandaag om 02:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.