MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
zaaf
12. Your Party van het album La Cucaracha uit 2007
28 punten en 6 keer genoemd.

11. Freedom of '76' van het album Chocolate and Cheese uit 1994
32 punten en 7 keer genoemd.

zaaf
10. Tried And True * van het album Quebec uit 2003

34 punten en 7 keer genoemd.
Tribal Gathering schreef:
U wilt het perfecte popliedje : ... Tried and True check
zaaf schreef:
Herfstig liefdeslied met een prachtige sitarsolo (!)

zaaf
9. Buckingham Green van het album The Mollusk uit 1997

35 punten en 7 keer genoemd.
sebas schreef:
Ween klinkt volwassener dan ooit en The Mollusk zelfs behoorlijk Europees, zoals in het theatrale (en prachtige) Buckingham Green
zaaf schreef:
Een fantastische 21st Century Schizoid Man hommage. Een progsong in nog geen 3,5 minuut. Zo heb ik ze het liefst.

zaaf
8. The Argus * van het album Quebec uit 2003

37 punten en 7 keer genoemd. De nummer 1 van Justinx
zaaf schreef:
Op Quebec komt Ween nog beter voor de dag als compositorische kunstenaars dan op White Pepper. Serieuzer en wat een solo weer van Dean op het eind.

zaaf
Even tussendoor... ik had mijn top 10 redelijk vlot in elkaar gezet. Maar hoeveel momenten ik daarna nog kende van: shit! Die staat er bij mij niet in!

Telamon
Bij nader inhoren had ik Tried And True ook hoger willen inzetten. Mooi liedje, al vind ik m live wel mooier vanwege de 'normale' zang.

zaaf
7. Voodoo Lady van het album Chocolate and Cheese uit 1994

46 punten en 8 keer genoemd. De nummer 1 van west
Ernie schreef:
Voodoo lady is gwn een retegoed nummer. Meer valt daar niet over te zeggen
west schreef:
Ja, deze ken ik (natuurlijk). Wat een geweldige rocksong. Super zang en nog betere gitaren, zowel rhythm als solo.

zaaf
6. Baby Bitch van het album Chocolate and Cheese uit 1994

49 punten en 7 keer genoemd. De nummer 1 van Ernie
Tribal Gathering schreef:
Het muzikaal erg lieve Baby bitch met zijn niet zo erg lieve tekst...

zaaf
5. Ocean Man van het album The Mollusk uit 1997

49 punten en 9 keer genoemd.
west schreef:
Op 2, ook omdat mijn zoon mij deze in de auto vaak heeft laten horen. Soms op verzoek van mij, want wat is dit een heerlijk nummer! Ik wist alleen dat het Ocean Man heette, niet dat het van Ween was. Hij had het opgepikt van een playlist van Spotify. Zo kan het natuurlijk ook.
zaaf schreef:
Het gemis van Mutilated Lips laat zich bij mij erg gevoelen, maar dit is natuurlijk een heel fijne vervanger. Ook op de bank allemaal wereldsterren.

zaaf
4. It's Gonna be (Allright) * van het album The Mollusk uit 1997

50 punten en 9 keer genoemd. De nummer 1 van E-Clect-Eddy, Gretz
sebas schreef:
Hun meesterlijke gevoel voor melodie straalt af van de meer ingetogen stukken zoals It’s Gonna Be Alright (een pareltje)...

zaaf
3. The Mollusk * van het album The Mollusk uit 1997

53 punten en 7 keer genoemd. De nummer 1 van Dwejkk_
Ernie schreef:
Muzikaal experimenteler dan Chocolate and Cheese die heilig is verklaard bij mij maar de songs zitten hier verborgen onder een soort mysterieuze onderwaterproductie, zo voel ik het tenminste aan

zaaf
2. Spinal Meningitis (Got Me Down) * van het album Chocolate and Cheese uit 1994

56 punten en 8 keer genoemd. De nummer 1 van andré, herman
"Deze behoeft maar 1 quote…
herman schreef:
Zaaf had het over creepinesss... dat is dit nummer voor mij zeker. In de zomer van '98 was ik op vakantie in Zuid-Duitsland, toen ik hoorde dat mijn moeder plotseling erg ziek was. Destijds in mijn eentje terug met de trein naar Nederland, een lange reis. En het enige wat ik aan muziek mee had waren bandjes van Bettie Serveert en Ween. Bettie's Lamprey vond ik maar saai toen, maar Ween niet. Achteraf bleek mijn moeder de ziekte te hebben uit het liedje... Maar gelukkig kreeg het haar er niet onder.
Twee jaar later zou ik overigens naar Ween gaan in Paradiso met de Ween-liefhebbende studiemaatjes, maar dat ging niet door door een spoedoperatie... gelukkig kreeg ook dat haar er niet onder. En nu gaat alles goed en kan ik dit in alle vrolijkheid op 1 zetten. Want dat verdient het. Wat een briljant nummer!
"

And some poison interlaced wisss the meat...

zaaf
End zie winnur izzzz

1. Buenas Tardes Amigo van het album Chocolate and Cheese uit 1994

71 punten en 9 keer genoemd. De nummer 1 van zaaf, Telamon, Tomio
Doc schreef:
Die solo in Buenas Tardes Amigo.......geweldig.
sebas schreef:
het werkelijk briljante Mexicaanse gringoverhaal van Buenos Tardes Amigo. Gracias Ween!
niels94 schreef:
Wel is er niets dat op kan tegen Buenas Tardes Amigo, gewoon een van de allerbeste nummers ooit(!) gemaakt.
zaaf schreef:
Wat een combinatie van sfeer (opbouw) en verhaal (plottwist) op weergaloze manier door Gener voorgedragen. Eenvoudig en zeer geraffineerd.

zaafWeenSatan,

Dank voor die introductie in de wereld van Ween.

zaaf
herman neem het weg!

Weekje Björk is maar ietsje serieuzer, ook gek en zeer fijn. Ik ga vast broeden op een mooi stukje bij mijn nummer 1...

Telamon
Bedankt zaaf! Veel goede Ween songs gehoord deze week waardoor de albums eens grondiger beluisterd moeten gaan worden.

Ik vind Ween inmiddels zo leuk dat ik ze vaker ga luisteren zaaf. Grazie!

Bedankt zaaf voor het in de spotlights zetten van deze onderschatte band.

Inderdaad bedankt. Ik ga ook maar eens achter wat meer albums aan.

Ik start de Björk-editie later vanavond op.

Dank zaaf mijn nummer 1 kende ik niet eerder dan via dit spel en er zijn duidelijk 2 of 3 albums die ik moet gaan verkennen (ondertussen al C&C beluisterd)..

http://images4.fanpop.com/image/forum/145000/145951_1311886626907_full.jpg

Greatest Hits of (Björk) !

Komende 7 dagen nemen we het solowerk van Björk Guðmundsdóttir onder de loop. Uit de meest gewaardeerde singles en albumtracks heb ik de volgende startlijst van 20 nummers opgesteld:

All Is Full of Love
Army of Me
Bachelorette
Black Lake
Crystalline
Declare Independence
Earth Intruders
Hidden Place
Human Behaviour
Hyperballad
I've Seen It All
It's Oh So Quiet
Jóga
Mutual Core
Náttúra
Oceania
Pagan Poetry
Play Dead
Stone Milker
Venus As A Boy

Voeg aan bovenstaande startlijst nog 10 nummers toe waarvan jij vindt dat ze ook bij Björk's beste horen. Met de startlijst en de meestgenoemde nummers zullen we straks verder gaan spelen om uiteindelijk uit te maken wat de 20 beste Björk-nummers zijn.

Deadline: maandag 10 april, 21:00.

Telamon
Leuk Bjork!
Geen tijd dit weekend om alles van mevrouw door te spitten. Hooguit beluister ik de door anderen genoemde voorstellen.
Maar ga sowieso inhaken vanaf ronde 2.

Casartelli (moderator)
Ik zal komende week ook weer eens een cd'tje extra van Björk opzetten. Voor de eerste twee rondes zit ik er onvoldoende in, in de finale hoop ik wel aan te haken.

Björk, interessant! Ik ben (zoals de meesten zeker?) vooral fan van haar jaren '90-werk. Van haar albums ken ik Debut tot en met Medúlla. Ik zal deze week ook nog wat recenter werk proberen te beluisteren, en natuurlijk ook met veel plezier de door mij al gekende en geliefde nummers van Björk herbeluisteren.

zaaf
Big Time Sensuality
Cocoon
Hunter
Isobel
Not Get
Pluto
Possibly Maybe
Unison
Unravel
Violently Happy

Casartelli (moderator)
Hm stonden Big Time Sensuality, Isobel en Violently Happy al niet in de startlijst? Misschien toch nog eens kijken dan...

Uitstekende startlijst!

Mijn 10 nominaties:

Desired Constellation
Dull Flame of Desire (met Antony Hegarty)
Hunter
Isobel
New World
Overture
Pleasure Is All Mine
Unison
Vökuró
Wanderlust

Hmmm, ik mis maar 5 nummers in de startlijst, mag ik die noemen of moet ik toch aan 10 geraken?

Heb maar 7 nominaties inclusief 2 remixen.

Eigenlijk ken ik maar 3 albums goed tot redelijk plus haar Sugarcubes werk maar die kunnen niet genomineerd worden, toch?

I Miss You
Violently Happy
Possibly Maybe
Big Time Sensuality
Like Someone in Love

It's In Our Hands (c-level Remix)
Náttúra (Switch Remix)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:26 uur

geplaatst: vandaag om 14:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.