MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
Telamon
Kun je een beetje opschieten? Badwater wordt koud...

Maar wat een mooie liedjes (en dito clips!) hebben de heren gemaakt zeg! Nu al een prachtlijst, genieten!

9. The Wild Boys

Album: Arena (1984)
NL Top 40: 2 UK: 2

160 punten, nummer 1 van Poeha deric raven johannesA Funky Bookie Simon77

dazzler schreef:

Met een clip die vroeger indrukwekkender leek, maar er vandaag lichtjes over blijkt.

Telamon schreef:
Kun je een beetje opschieten? Badwater wordt koud...

Maar wat een mooie liedjes (en dito clips!) hebben de heren gemaakt zeg! Nu al een prachtlijst, genieten!

Je maakt me aan het lachen en dat zorgt voor vertraging

8. The Reflex

Album: Seven and the Ragged Tiger (1983)
NL Top 40: 1 / Radio Top 2000: 1316 / UK Charts: 1

161 punten / 4x een 2e plek

dazzler schreef:

We sprongen mee met onze tennisraket en vroegen ons naïef af hoe die truc met dat water ging.

lennon schreef:

De grote dikke hit in Nederland. De versie die op het album staat is een wat tegenvallende versie t.o.v. de single die bij iedereen bekend is. Het is kaler, minder flitsend en veel minder spectaculair. Het was de derde single van het album, vandaar dat de plaat dus deze versie bevat, en niet de veel succesvollere Nile Rodgers versie. Het was de eerste samenwerking tussen de band en hem, en er zouden nog vele (succesvolle) volgen. Zijn kijk op dit nummer gaven de song de flair en de energie die het nodig had om het de grootste Duran Duran wereldwijde hit tot dan van te maken. Knap dat hij er dus wel wat inzag, en iets bruisends van kon maken. De versie op dit album luister ik bijna nooit meer, simpelweg omdat ie zo bleekjes is. De dance version (12 inch) is werkelijk fantastisch, en draai ik nog regelmatig. (beschreven bij Duran Duran - Seven and the Ragged Tiger (1983)

7. Girls on Film

Salvadore schreef:
01. Girls on Film (de lange versie bij de videoclip)
Duran Duran - Girls On Film (Uncensored) - Video Dailymotion

Album: Duran Duran (1981)
NL Top 40: - / UK Charts: 5

164 punten, nummer 1 van Salvadore
Door iedereen behalve lennon in de top 15 gezet

dazzler schreef:

Flitsende doorbraak single met een clip die model stond voor alles wat nog zou volgen.

6. Hungry Like the Wolf

Album: Rio (1982)
NL Top 40: - / UK Charts: 5

174 punten, nummer 1 van DjFrankie

dazzler schreef:

Borduurt lekker verder op het versiertoertempo van Girls on Film.

5. Ordinary World

Album: Duran Duran ‘The Wedding Album’ (1993)
NL Top 40: 14 / Radio Top 2000: 705 / UK Charts: 6

178 punten, nummer 1 van luigifort aERodynamIC dynamo d

dynamo d schreef:
1. Ordinary World
Schitterend nummer!!!

vigil schreef:

Duran Duran was al bijna dood en begraven toen opeens uit het niets deze comeback single kwam. Duran Duran kwam, zag en overwon. LeBon zingt krachtiger dan ooit en muzikaal gezien klonk de band nooit eerder zo volwassen. Dat daarna de band weer een beetje wegzakte in de anonimiteit doet nu even niet ter zake. Het gaat nu om deze ijzersterke single en die nemen ze ons ook niet meer af.

4. A View to a Kill

Album - score: A View to a Kill (1985)
NL Top 40: 3 / Radio Top 2000: 1867 / UK Charts: 2

191 punten / 6x nummer 2

lennon schreef:

2.A View to a Kill
De beste Bond track ooit in mijn wereld. Mooie muzikale spannende opbouw, leuke, humoristische clip.

Even toelichten waarom A View to a Kill niet in mijn top 15 stond.

Eerlijk gezegd over het hoofd gezien, al had hij de top 10 nooit gehaald.
De synthetische drums patsen er teveel tegenop en tegenaan, vind ik.

3. Rio

NL Top 40: - / UK Charts: 9

194 punten, nummer 1 van Marty McFly Edgar18

zaaf schreef:

clip liet me kennis maken met de wereld die Duran Duran heet. och... daar is t niet slecht...

Mooie lijst tot nu toe. Ik sta nu bij Red Snapper in Vera, biertje erbij. Hoop dat er een chauffeur is om mij thuis te brengen.

zaaf
Nog twee nummers wachten Etta... Plezier while Making Bones!

Nu al fantastisch en veelzeggend dat een niet single in de.top 2 terecht komt...

2. Save a Prayer

NL Top 40: 19 / Radio Top 2000: 858 / UK Charts: 2

203 punten, nummer 1 van johan de witt dazzler herbeer laxus11
andré

dazzler schreef:

01. Save a Prayer
Soundtrack bij het hedonisme van de jaren 80 met die onvergetelijke, trillende keyboardpartij.

Hoppa,.nummer een zelfs

Yes!

1. The Chauffeur

NL Top 40: - UK Charts: -

223 punten, nummer 1 van lennon vigil Telamon Alicia nelis

vigil schreef:
01. The Chaufeur
Dit lied is er een vanuit hun beginperiode. Het is bijna een epic, sterker nog het is gewoon een epic. Weliswaar van vijf minuten maar toch. The Chauffeur is een spannende compositie van de Engelse heren waarmee ze duidelijk laten horen meer te zijn dan een bubblegum bandje. Het lied hangt van muzikale details aan elkaar en op gedragen toon verteld Simon LeBon zijn verhaal. Een mooi muzikaal verhaal!

lennon schreef:

1.The Chauffeur
Dit is mijn ultieme Duran Duran favoriet. Niet zozeer in deze versie, maar vooral live. Zoals op Arena, maar ook de versies die tijdens de recente tournees werden gebracht. Dit nummer bevat alles wat ik zo mooi vind aan de band. Een klasse compositie van LeBon, al jarenlang mijn kippenvel moment als ze hem live spelen. Die opbouw, die spanning, de zang, die melodie, die clip... Dit is waarom deze band zo enorm goed is.... (zoals beschreven bij Duran Duran - Rio (1982)

Mooi werk Dynamo d...waarvoor dank!

En een prachtige verrassende en toch terechte nummer één

En nu allemaal Drive By luisteren

lennon schreef:
Mooi werk Dynamo d...waarvoor dank!

En een prachtige verrassende en toch terechte nummer één

dank je wel, en dit stond niet ineens in mijn top 15 maar goed ik vind ze allemaal wel prima eigenlijk.
Best veel werk zo'n weekje. Beurt is nu jou met de Pet Shop Boys

Beurt is denk ik aan mij

Prachtige winnaar van een mooie week, stijlvolle presentatie!

vigil schreef:
Beurt is denk ik aan mij

sorry dat uurtje uitliep, was toch meer werk dan ik dacht

Als panjoe de topictitel wil aanpassen naar Pet Shop Boys dan zou ik zeer erkentelijk zijn

1 april, nee het is geen grap. De komende week wordt PET SHOP BOYS week!
http://factmag-images.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2014/10/PetShopBoys250414.jpg

Pet Shop Boys zijn mijn eerste echte grote muzikale liefde. Ook een liefde die tot op de dag van vandaag stand houdt. Net zoals a-ha verliep hun carriere precies met mijn echte muzikale bewustzijn. Ik ben geboren halverwege 1975 en dus was halverwege 1985 dus precies tien. Een moment dat veel mensen zich echt bewuster gaan interesseren in de hits op radio/tv en Top 40. Precies op dat moment kwamen beide bands ook op. Snel op zelfs. Beide bands trapten hun carriere af met een nummer 1 hit. Je zou voor minder… Het was al snel duidelijk dat de heren Tennant en Lowe geen one-hit-wonders zouden worden. De hits kwamen met bosjes tegelijk tot de grote massa. Ze waren hun eigen bubbel geworden. Elke single klonk typisch Pet Shop Boys en verder klonk er weer niets als Pet Shop Boys.

Tot halverwege de jaren ’90 volgen de grote hits elkaar in hoog tempo op. Daarna blijven de heren productief als altijd enkel worden de hits iets minder groot maar krijgen de albums over het algemeen uitstekende recensies. Neil en Chris zijn het meest succesvolste Engelse duo ooit en worden over zee met veel respect de Lennon en McCartney van de popmuziek genoemd. Mede door de veelal licht cynische teksten van oud-popjournalist Tennant. Meer dan 50 miljoen platen zijn er verkocht en alleen in al Engeland 42 top 30 hits waarvan er maar liefst 22 (!) de Top 10 behaalde. Tussen juni 1987 en maart 1988 behaalde beide mannen maar liefst drie keer de eerste plaats in Engeland met It’s a Sin, Always on my Mind (Christmas nummer one!) en Heart. Tel daar in dezelfde periode ook nog eens een 2de plek met What Have i Done en een achtste plaats met Rent bij op en je kan vrij makkelijk concluderen dat de band in 1986, 1987 en 1988 de koningen waren van de hitlijsten.

Toeval of niet op de zelfde dag als start van de Pet Shop Boys week op Music Meter verschijnt het nieuwe album Super. Dit is alweer het 13de album van de boys. Het had zo moeten zijn!

http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01827/pet-boys2_1827830b.jpg

Hieronder staan de 20 liedjes vanuit de startlijst.
Wat? Geen Rent, Can you Forgive Her?, Opportunities en New York City Boy? Nee inderdaad… De lijst bestaat uit minimaal 1 nummer van elk album. Dit zijn er dus 13 in totaal. Van elk album heb ik de populairste track gepakt zoals deze hier op Music Meter staat aangegeven. Enkel bij het nieuwste album heb ik de eerste single gepakt (The Pop Kids) omdat daar op deze korte termijn nog weinig zinnigs over gezegd kan worden over het verloop van populairste liedje van dat betreffende album. Deze dertien tracks heb ik aangevuld met de grootste PSB hits door de jaren heen. Ik had natuurlijk eerder genoemde hits makkelijk in kunnen voegen en met een startlijst van 25 kunnen komen maar ik denk dat PSB hier op MuMe vooral gezien wordt als een single gedreven popband en anders zouden mensen wellicht afhaken die minder hebben/kennen van de reguliere albumtracks dan wel b kanten.

De mannen hebben in hun lange loopbaan met heel veel mensen samengewerkt maar het meeste mag niet met dit spel meedoen. Enkel als een samenwerking begint met Pet Shop Boys mag het genomineerd worden maar veelal staan die nummers al op de reguliere albums zoals met Dusty Springfield en Kylie Minogue (In Denial van Nightlife). Waar Pet Shop Boys de featuring (ft.) is of de remixer dan wel producer mogen ze niet genomineerd worden. Dus bv. Girls & Boys (Blur), Disappointed en Getting Away With It (Electronic), No Regrets en She’s Madonna (Robbie Williams), In Private (Dusty) en Hallo Spaceboy (Bowie) mogen niet meedoen.
http://40.media.tumblr.com/tumblr_lwmmz9rFUN1r7orpxo1_500.jpg

Startlijst:

Always on My Mind
Axis
A Red Letter Day
Being Boring
Domino Dancing
Go West
Heart
Home and Dry
I Don't Know What You Want But I Can't Give It Anymore
I Wouldn't Normally Do This Kind of Thing
It's a Sin
Left to My Own Devices
Love Etc.
Memory of the Future
So Hard
Suburbia
The Pop Kids
The Sodom & Gomorrah Show
West End Girls
What Have I Done to Deserve This

1ste ronde: plaats 10 nominaties die niet in de Startlijst staan
Deadline maandag 4 april 20:00 uur

Nou Petheads veel (luister)plezier de komende week!
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/06/28/article-2349762-1A9065C1000005DC-961_634x410.jpg

Grappig, The Chauffeur haalde niet mijn Top 15.

Anders hadden die 2 van Electronic 1 en 2 bij mij gestaan

Jealousy
King's Cross
Love Comes Quickly
Love Is a Bourgeois Construct
My October Symphony
Opportunities (Let's Make Lots of Money)
Rent
The Theatre
This Must Be the Place I Waited Years to Leave
Two Divided by Zero

luigifort schreef:
Anders hadden die 2 van Electronic 1 en 2 bij mij gestaan

Dan heb je ook nog A Patience of a Saint

Overigens vind ik vreemd genoeg de nummers met PSB/Tennant zelfs de mindere op het Electronic debuut. Dissapointed van net daarna dan weer niet dat is wel zo'n ongelofelijk goed nummer

zaaf
nog even Han bedanken voor voortreffelijk werk: bedankt dynamo d!

Pet Shop Boys, ook helemaal prima PSB heeft de beste b-sides van alle artiesten die ik ken.

Always - geniaal mooi! Pet Shop Boys - Always - YouTube
DJ Culture
Hit and Miss
Liberation
Love Comes Quickly
Minimal
Rent
Some Speculation
Was It Worth It?
We All Feel Better in the Dark

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:12 uur

geplaatst: vandaag om 03:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.