Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!
zoeken in:
0
geplaatst: 17 juni 2017, 00:13 uur
3. Bonnie and Clyde (88 punten, 12 keer genoemd, de nummer 1 van Teunnis, zaaf en ArthurDZ)
Ook uit 1968, van het album met Brigitte Bardot. Even geen dramatiek, maar gewoon een heel tof nummer dat muzikaal geweldig in elkaar steekt. Liefst 12 keer genoemd, net zoveel als Initials B.B. die hierin alleen de nummer 1 en 2 voor zich moesten laten.
Serge Gainsbourg & Brigitte Bardot - Bonnie And Clyde (Music Video) - YouTube
Ook uit 1968, van het album met Brigitte Bardot. Even geen dramatiek, maar gewoon een heel tof nummer dat muzikaal geweldig in elkaar steekt. Liefst 12 keer genoemd, net zoveel als Initials B.B. die hierin alleen de nummer 1 en 2 voor zich moesten laten.
Serge Gainsbourg & Brigitte Bardot - Bonnie And Clyde (Music Video) - YouTube
0
geplaatst: 17 juni 2017, 00:18 uur
2. Ballade de Melody Nelson (92 punten, 14 keer genoemd, de nummer 1 van Telamon)
De introductie van het verhaal van Melody Nelson. Een nummer dat niet echt opvalt in het grote geheel, ook omdat het maar 2 minuten duurt. Maar als je het los beluistert valt wel op hoe wonderschoon het is.
Serge Gainsbourg - Ballade de Melody Nelson - YouTube
De introductie van het verhaal van Melody Nelson. Een nummer dat niet echt opvalt in het grote geheel, ook omdat het maar 2 minuten duurt. Maar als je het los beluistert valt wel op hoe wonderschoon het is.
Serge Gainsbourg - Ballade de Melody Nelson - YouTube
0
geplaatst: 17 juni 2017, 00:24 uur
1. Melody (99 punten, 14 keer genoemd, de nummer 1 van Brunniepoo, Johnny Marr en El Ninjo
Op voorhand had ik eigenlijk geen idee wat de winnaar zou worden, maar dat het een nummer van L'Histoire de Melody Nelson zou zijn stond eigenlijk wel vast. Dit nummer is de opener van het album en schetst de ontmoeting tussen Melody en de hoofdpersoon. Muzikaal introduceert het een aantal thema's die verderop in het album nog terugkomen. Ik vind het mooi hoe het nummer rustig opbouwt en een bepaalde sfeer neerzet tot het geheel op een gegeven moment mooi aanzwelt. Vooral de merde! die op een gegeven moment langskomt vind ik een mooi moment. Al met al een mooie winnaar!
Serge Gainsbourg - Melody - YouTube
Op voorhand had ik eigenlijk geen idee wat de winnaar zou worden, maar dat het een nummer van L'Histoire de Melody Nelson zou zijn stond eigenlijk wel vast. Dit nummer is de opener van het album en schetst de ontmoeting tussen Melody en de hoofdpersoon. Muzikaal introduceert het een aantal thema's die verderop in het album nog terugkomen. Ik vind het mooi hoe het nummer rustig opbouwt en een bepaalde sfeer neerzet tot het geheel op een gegeven moment mooi aanzwelt. Vooral de merde! die op een gegeven moment langskomt vind ik een mooi moment. Al met al een mooie winnaar!
Serge Gainsbourg - Melody - YouTube
1
geplaatst: 17 juni 2017, 00:29 uur
Ik heb gemerkt dat er bij de clipjes van Melody Nelson ook beeldmateriaal is. Voelt een beetje als Gainsbourg over straat loopt en het tragische verhaal aan een voorbijganger (eigenlijk de luisteraar) vertelt. Verklaart ook een beetje waarom het album zo organisch aanvoelt.
Hoewel ik de muziek van Gainsbourg afgelopen week wat beter heb leren kennen (ik heb vrijwel alles vanaf 1964 wel beluisterd, maar erin duiken is een ander verhaal), blijft dit ook voor mij toch hét meesterwerk van de beste man.
Ik dank jullie allemaal voor het meespelen. Tot slot nog even de top 20, waarbij ik vooral de 17e plaats van het sambaesque Baudelaire opvallend vond aangezien dit nummer bij het desbetreffende album helemaal geen voorkeursstemmen heeft.
1 Melody 99 14
2 Ballade de Melody Nelson 92 14
3 Bonnie And Clyde 88 12
4 Cargo Culte 67 9
5 Initials B.B. 66 12
6 Je suis venu te dire que je m'en vais 59 11
7 69 Année Érotique 51 10
8 Je t'aime... moi non plus 43 8
9 Requiem pour un con 42 6
10 Ah melody 35 7
11 Variations sur Marilou 35 6
12 L'Homme à Tête de Chou 28 6
13 La Décadanse 22 4
14 L'Hôtel Particulier 20 7
15 Comic Strip 19 7
15 L'Anamour 19 7
17 Baudelaire 12 4
18 Elisa 11 3
19 Ford Mustang 11 2
20 Sous le soleil exactement 6 1
Hoewel ik de muziek van Gainsbourg afgelopen week wat beter heb leren kennen (ik heb vrijwel alles vanaf 1964 wel beluisterd, maar erin duiken is een ander verhaal), blijft dit ook voor mij toch hét meesterwerk van de beste man.
Ik dank jullie allemaal voor het meespelen. Tot slot nog even de top 20, waarbij ik vooral de 17e plaats van het sambaesque Baudelaire opvallend vond aangezien dit nummer bij het desbetreffende album helemaal geen voorkeursstemmen heeft.
1 Melody 99 14
2 Ballade de Melody Nelson 92 14
3 Bonnie And Clyde 88 12
4 Cargo Culte 67 9
5 Initials B.B. 66 12
6 Je suis venu te dire que je m'en vais 59 11
7 69 Année Érotique 51 10
8 Je t'aime... moi non plus 43 8
9 Requiem pour un con 42 6
10 Ah melody 35 7
11 Variations sur Marilou 35 6
12 L'Homme à Tête de Chou 28 6
13 La Décadanse 22 4
14 L'Hôtel Particulier 20 7
15 Comic Strip 19 7
15 L'Anamour 19 7
17 Baudelaire 12 4
18 Elisa 11 3
19 Ford Mustang 11 2
20 Sous le soleil exactement 6 1
1
geplaatst: 17 juni 2017, 00:29 uur
En natuurlijk gebaseerd op Lolita van Nabokov; het beste Russisch-Amerikaanse boek ooit.
0
geplaatst: 17 juni 2017, 00:32 uur
Dat moet ik nog eens lezen. Maar snap best dat Gainsbourg dat boek ook wel kon waarderen, zijn muses waren veelal een stuk jonger dan hij (toch al tegen de 40 toen hij doorbrak).
Ik zal kijken of ik komende week aan kan haken bij Buffalo Tom, lang geleden dat ik Big Red Letter Day beluisterd heb, verder ken ik alleen Tailights Fade en dat is prachtig...
Ik zal kijken of ik komende week aan kan haken bij Buffalo Tom, lang geleden dat ik Big Red Letter Day beluisterd heb, verder ken ik alleen Tailights Fade en dat is prachtig...
2
geplaatst: 17 juni 2017, 00:35 uur
Dank voor het brugje, herman
http://luminousdash.com/wp-content/uploads/2016/12/buffalotombuffalo20tom202.jpg
Startlijst Buffalo Tom.
* Sunflower Suit
* The Bus
* Enemy
* Birdbrain
* Taillights Fade
* Mineral
* Frozen Lake
* Larry
* I'm Allowed
* Soda Jerk
* Would Not Be Denied
* Summer
* Tangerine
* Wiser
* Postcard
* Three Easy Pieces
* You'll Never Catch Him
* Bad Phone Call
* Don't Forget Me
* Arise, Watch
Ben jij er zo een die Buffalo niet kent? Of alleen maar dat ene net-niet-hitje dat Jan Douwe vaak draaide? Of dat andere liedje van de Nike-reclame? Geeft niets! Deze week mag iedereen meespelen die niets weet van Buffalo Tom. Blanco erin, noemen we dat. Ik juich dat alleen maar toe.
Een steile leercurve voor iedereen die durft te stemmen zonder een doorgewinterde expert te zijn. En trouwens, al ben jij die doorgewinterde expert wel; zelfs dan mag je onbezwaard meedoen.
Ik heb 20 liedjes bij elkaar gesprokkeld. Allen met een handjevol stemmen. Liedjes voor de fijnproevers kun je wel veilig stellen.
We houden het klein deze week. Dat maakt het instappen laagdrempelig en het inluisteren overzichtelijk en behapbaar. Graag ontvang ik van eenieder maximaal 10 aanvullende nominaties. De nominaties met de meeste stemmen gaan door. Ronde 2 spelen we met maximaal 30 liedjes. Minder kan ook. In ieder geval komt er geen tie-break. Ronde 1 stopt maandag 20.00 uur.
Give me your ten!
http://luminousdash.com/wp-content/uploads/2016/12/buffalotombuffalo20tom202.jpg
Startlijst Buffalo Tom.
* Sunflower Suit
* The Bus
* Enemy
* Birdbrain
* Taillights Fade
* Mineral
* Frozen Lake
* Larry
* I'm Allowed
* Soda Jerk
* Would Not Be Denied
* Summer
* Tangerine
* Wiser
* Postcard
* Three Easy Pieces
* You'll Never Catch Him
* Bad Phone Call
* Don't Forget Me
* Arise, Watch
Ben jij er zo een die Buffalo niet kent? Of alleen maar dat ene net-niet-hitje dat Jan Douwe vaak draaide? Of dat andere liedje van de Nike-reclame? Geeft niets! Deze week mag iedereen meespelen die niets weet van Buffalo Tom. Blanco erin, noemen we dat. Ik juich dat alleen maar toe.
Een steile leercurve voor iedereen die durft te stemmen zonder een doorgewinterde expert te zijn. En trouwens, al ben jij die doorgewinterde expert wel; zelfs dan mag je onbezwaard meedoen.
Ik heb 20 liedjes bij elkaar gesprokkeld. Allen met een handjevol stemmen. Liedjes voor de fijnproevers kun je wel veilig stellen.
We houden het klein deze week. Dat maakt het instappen laagdrempelig en het inluisteren overzichtelijk en behapbaar. Graag ontvang ik van eenieder maximaal 10 aanvullende nominaties. De nominaties met de meeste stemmen gaan door. Ronde 2 spelen we met maximaal 30 liedjes. Minder kan ook. In ieder geval komt er geen tie-break. Ronde 1 stopt maandag 20.00 uur.
Give me your ten!
0
geplaatst: 17 juni 2017, 01:03 uur
1
Telamon
geplaatst: 17 juni 2017, 05:03 uur
Dank voor de goede zorgen herman! Gainsbourg heeft nog heel wat mooie nummers gemaakt die hier niet eens ronde twee hebben gehaald.
En ik weet nu dat ik een muze wil voor m'n verjaardag. Een lief klein zuchtgeluidjes in mn oor makend lolitaatje voor naast me op de bank.
En ik weet nu dat ik een muze wil voor m'n verjaardag. Een lief klein zuchtgeluidjes in mn oor makend lolitaatje voor naast me op de bank.
1
geplaatst: 17 juni 2017, 08:57 uur
Dank je herman voor de spelleiding en je verzorging rondom de Gainsbourg werken
Vond het extra leuk om mee te doen,vanwege de helaas geringe belangstelling hier op MM voor de France music die toch zeer de moeite waard is, onze belgische muziekvrienden hebben gelukkig meer inbreng hierin
Met 7 eigen favorieten in de Gainsbourg Top 10 ben ik meer dan tevreden
Vond het extra leuk om mee te doen,vanwege de helaas geringe belangstelling hier op MM voor de France music die toch zeer de moeite waard is, onze belgische muziekvrienden hebben gelukkig meer inbreng hierin
Met 7 eigen favorieten in de Gainsbourg Top 10 ben ik meer dan tevreden

0
Telamon
geplaatst: 17 juni 2017, 09:14 uur
Ik weet niet of ik ronde 1 al ga aanhaken EttaJamesBrown. Mijn kennis is met enkel Taillights Fade vrij beperkt
0
zaaf
geplaatst: 17 juni 2017, 09:31 uur
EttaJamesBrown valt een Spotify lijstje door u te verwezenlijken?
0
geplaatst: 17 juni 2017, 09:45 uur
Lukt het hiermee? Overigens staan de liedjes van Three Easy Pieces niet op Spotify, dus niet alle 20 in de lijst.
0
geplaatst: 17 juni 2017, 10:05 uur
En tien suggesties ter inspiratie:
Tree house
Torch singer
Late at Night
Anything that way
Under Milkwood ( met Carol van Dijk)
Kitchen door
Sunday night
Crueler
Darl
I'm not there
Tree house
Torch singer
Late at Night
Anything that way
Under Milkwood ( met Carol van Dijk)
Kitchen door
Sunday night
Crueler
Darl
I'm not there
0
geplaatst: 17 juni 2017, 10:20 uur
Nominaties aandragen gaat niet lukken, maar ga zeker meespelen.
Benieuwd of er iets in de buurt kan komen bij Taillights Fade!

0
geplaatst: 17 juni 2017, 10:46 uur
Bijna elke nummer van Let me Come Over moet er in
Crutch
Late at night
Mountains of your head
Porchlight
Saving grace
Staples
Stymied
Torch singer
Tree house
Velvet roof
Crutch
Late at night
Mountains of your head
Porchlight
Saving grace
Staples
Stymied
Torch singer
Tree house
Velvet roof
0
geplaatst: 17 juni 2017, 10:57 uur
Simon77 schreef:
Ze hebben in de jaren daarna nog wat hitjes gehad natuurlijk. Die kende ik eigenlijk eerder dan Tailights Fade.
0
zaaf
geplaatst: 17 juni 2017, 12:10 uur
Anything That Way
Crawl
Down
Guilty Girls
Heaven
Kitchen Door
Rachael
Staples
Treehouse
Velvet Roof
Crawl
Down
Guilty Girls
Heaven
Kitchen Door
Rachael
Staples
Treehouse
Velvet Roof
1
geplaatst: 17 juni 2017, 12:10 uur
dank herman voor deze greatest hits van Serge Gainsbourg... leuke kennismaking want ik kende maar een paar numers en nu een 40tal 
Wel opvallend dat de lijst gedomineerd wordt door zijn samenwerking met 'zuchtmeiskes' en verrassend dat noch "Je t'Aime..." noch "Je Suis Venu.." de Top 5 gehaald hebben.
Van de week nog eens een ander album van de man beluisteren die ik nog niet ken.

Wel opvallend dat de lijst gedomineerd wordt door zijn samenwerking met 'zuchtmeiskes' en verrassend dat noch "Je t'Aime..." noch "Je Suis Venu.." de Top 5 gehaald hebben.
Van de week nog eens een ander album van de man beluisteren die ik nog niet ken.
0
geplaatst: 17 juni 2017, 12:49 uur
herman schreef:
Ze hebben in de jaren daarna nog wat hitjes gehad natuurlijk. Die kende ik eigenlijk eerder dan Tailights Fade.
Ik heb Taillights Fade 'ontdekt' bij Kink FM. Verder ken ik eigenlijk alleen I'm Allowed (ook erg fijn), Larry en Summer. Hoog tijd om daar wat aan toe te voegen! Ze hebben in de jaren daarna nog wat hitjes gehad natuurlijk. Die kende ik eigenlijk eerder dan Tailights Fade.

0
geplaatst: 17 juni 2017, 13:51 uur
Crueler
Dry Land
Knot in It
Late at Night
Rachael
Scottish Windows
Sunday Night
Tree House
Under Milkwood
When You Discover
Dry Land
Knot in It
Late at Night
Rachael
Scottish Windows
Sunday Night
Tree House
Under Milkwood
When You Discover
0
geplaatst: 17 juni 2017, 20:08 uur
Ik vind Jane Birkin toch wel erg aanwezig in de top 20, heb haar eruit gegooid.
Mijn top 10 in deze volgorde:
Initials B.B.
Requiem pour un con
Je suis venu te dire que je m'en vais
Ah melody
L'Anamour
L'Homme à Tête de Chou
Comic Strip
L'Hôtel Particulier
Elisa
Sous le soleil exactement
Mijn top 10 in deze volgorde:
Initials B.B.
Requiem pour un con
Je suis venu te dire que je m'en vais
Ah melody
L'Anamour
L'Homme à Tête de Chou
Comic Strip
L'Hôtel Particulier
Elisa
Sous le soleil exactement
0
geplaatst: 17 juni 2017, 20:47 uur
Eigenlijk hoort gewoon alles van Let Me Come Over erbij maar goed. De nummers die niet mogen intbreken zijn in ieder geval Crutch (waarom stond deze er niet al op?!), Staples, Darl en I'm Not There.
0
geplaatst: 17 juni 2017, 20:51 uur
philtuper schreef:
Eigenlijk hoort gewoon alles van Let Me Come Over erbij maar goed. De nummers die niet mogen intbreken zijn in ieder geval Crutch (waarom stond deze er niet al op?!), Staples, Darl en I'm Not There.
Ik neem deze 4 mee. Mocht je het willen aanvullen tot tien, heb je tot maandag de tijd.
0
geplaatst: 17 juni 2017, 21:41 uur
Nee, de belangrijkste nummers heb je geloof ik wel. Wacht, Porchlight staat er niet bij. Mag er bij.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.