menu

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
avatar van VladTheImpaler
Was een mooie middag luisteren naar Sufjan . Illinois blijft dik favoriet.

1. John Wayne Gacy, Jr.
2. Should Have Known Better
3. Romulus
4. The Man of Metropolis Steals Our Hearts*
5. Casimir Pulaski Day
6. Fourth of July
7. Come On! Feel the Illinoise! - Part I: The World's Columbian Exposition - Part II: Carl Sandburg Visits Me in a Dream*
8. Death With Dignity
9. Jacksonville*
10. The Dress Looks Nice on You*

avatar van Edgar18
1. Chicago
2. John Wayne Gacy, Jr.
3. Fourth of July
4. Should Have Known Better
5. Death With Dignity
6. Flint (For the Unemployed and Underpaid)*
7. The Man of Metropolis Steals Our Hearts*
8. The Only Thing*
9. The Dress Looks Nice on You*
10. Concerning the UFO Sighting Near Highland, Illinois*

avatar van Ploppesteksel
En dan zit Decatur er niet eens bij. Grootste gemis in deze finale .

1. Concerning the UFO Sighting Near Highland, Illinois*
2. Jacksonville*
3. Chicago
4. Come On! Feel the Illinoise! - Part I: The World's Columbian Exposition - Part II: Carl Sandburg Visits Me in a Dream*
5. Casimir Pulaski Day
6. Should Have Known Better
7. The Predatory Wasp of the Palisades Is Out to Get Us!*
8. Fourth of July
9. Flint (For the Unemployed and Underpaid)*
10. Death With Dignity

avatar van likeahurricane
1. Fourth of July
2. Chicago
3. Should Have Known Better
4. Seven Swans
5. The Only Thing*
6. Death With Dignity
7. Concerning the UFO Sighting Near Highland, Illinois*
8. John Wayne Gacy, Jr.
9. They Are Night Zombies!! They Are Neighbors!! They Have Come Back from the Dead!! Ahhhh!*
10. Casimir Pulaski Day

avatar van arcade monkeys
Dit was lastig, ik vind ze alle 20 zonder uitzondering erg sterk (elk nummer scoort wel een 9 of hoger). En dan te bedenken wat er nog allemaal ontbreekt. Ik mis vooral Impossible Soul, No Shade in the Shadow of the Cross en ik moet Ploppesteksel bijtreden wat betreft Decatur, geniaal liedje dat hier in de nominatieronde ver onderschat bleef. Christmas Unicorn vind ik ook echt briljant, maar die had ik sowieso wel niet in de finale verwacht.

De top 6 is onnoemelijk geweldig, de top 4 nog steeds buitencategorie.

1. The Predatory Wasp of the Palisades Is Out to Get Us!*
2. For the Widows in Paradise, For the Fatherless in Ypsilanti
3. Death With Dignity
4. Vesuvius
5. John Wayne Gacy, Jr.
6. Should Have Known Better
7. Casimir Pulaski Day
8. Chicago
9. The Only Thing
10. They Are Night Zombies!! They Are Neighbors!! They Have Come Back from the Dead!! Ahhhh!*

avatar van Johnny Marr
1. John Wayne Gacy, Jr.
2. Come On! Feel the Illinoise! - Part I: The World's Columbian Exposition - Part II: Carl Sandburg Visits Me in a Dream*
3. They Are Night Zombies!! They Are Neighbors!! They Have Come Back from the Dead!! Ahhhh!*
4. Death With Dignity
5. Casimir Pulaski Day
6. Fourth of July
7. Chicago
8. Concerning the UFO Sighting Near Highland, Illinois*
9. The Man of Metropolis Steals Our Hearts*
10. Flint (For the Unemployed and Underpaid)*

11. Should Have Known Better

avatar van El Ninjo
01. Chicago
02. The Man of Metropolis Steals Our Hearts *
03. John Wayne Gacy, Jr.
04. Sister *
05. Casimir Pulaski Day
06. Seven Swans
07. Jacksonville *
08. For the Widows in Paradise, for the Fatherless in Ypsilanti
09. Vesuvius
10. Romulus

avatar van arcade monkeys
14 lijstjes tot nu toe. Dat is al mooi maar er kunnen er altijd nog wel bij. Nog 2 uur om in te zenden!

avatar van Gretz
1. Should Have Known Better
2. Fourth of July
3. Death With Dignity
4. Casimir Pulaski Day
5. Concerning the UFO Sighting Near Highland, Illinois*
6. The Dress Looks Nice on You*
7. Chicago
8. Vesuvius
9. They Are Night Zombies!! They Are Neighbors!! They Have Come Back from the Dead!! Ahhhh!*
10. John Wayne Gacy, Jr.

avatar van herman
Mooi album Illinois, maar 9 op 20 tracks in de finale is wel erg overdreven. Desalniettemin veel fraaie muziek en een groot artiest. Wil hem nog wel een keer live zien, dat is er helaas nog nooit van gekomen.

1. Seven Swans
2. Jacksonville*
3. They Are Night Zombies!! They Are Neighbors!! They Have Come Back from the Dead!! Ahhhh!*
4. Fourth of July
5. Flint (For the Unemployed and Underpaid)*
6. Come On! Feel the Illinoise! - Part I: The World's Columbian Exposition - Part II: Carl Sandburg Visits Me in a Dream*
7. The Dress Looks Nice on You*
8. John Wayne Gacy, Jr.
9. Chicago
10. Vesuvius

avatar van arcade monkeys
En de lijnen zijn dicht. Binnen (ongeveer) een half uur post ik de uitslag.

avatar van arcade monkeys
Greatest Hits of Sufjan Stevens: de uitslag

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/d2/Sufjan_Stevens_playing_banjo.jpg

Ik heb de finale van deze editie eens naast die van de vorige editie (februari 2014) gelegd. Er zijn 8 nieuwkomers bij de laatste 20. The Transfiguration (6) en All Delighted People (10) haalden vorige keer de top 10, maar haalden nu zelfs de finale niet.

20. The Only Thing 11 punten, 3x genoemd

Vorige editie : XX

Vanop Carrie & Lowell, het album waarmee hij de dood van zijn moeder probeerde te verwerken. Van alle nummers op dat album heeft deze misschien wel de meest aangrijpende tekst.

Do I care if I despise this? Nothing else matters, I know
In a veil of great disguises; how do I live with your ghost?


19. Flint (for the Unemployed and Underpaid) 17 (6)

Vorige editie: XX

Flint is het hart van de (zeker sinds afgelopen november) zo befaamde Rust Belt regio in het noordoosten van de VS. De stad werd afgelopen jaren nog bekender (op een jammere manier) door de Flint water crisis. Sufjan Stevens schreef er in 2003 al deze apolitieke protestsong over. Hij beschrijft het leven van iemand die alles verloren lijkt te hebben. Met weinig woorden geeft hij een erg pakkend beeld weer van een regio, geplaagd door een auto-industrie in verval.

Since the first of June
Lost my job
And lost my room
I pretend to try
Even if I tried alone


18. Romulus 22 (5)

Vorige editie: 13

Direct nog een nummer van zijn doorbraakalbum, Michigan. Het is niet enkel op Carrie & Lowell dat Sufjan over zijn moeder zingt. Romulus is een suburb van Detroit, de stad waar hij opgroeide. De moeilijke relatie die hij met zijn moeder had, vormt hier ook al het onderwerp van het nummer.

We saw her once last fall
Our grandpa died in a hospital gown
She didn't seem to care
She smoked in her room and colored her hair
I was ashamed, I was ashamed of her
I was ashamed, I was ashamed of her


17. The Dress Looks Nice on You

Vorige editie: XX

Mijn persoonlijke favoriet van Seven Swans. Een nummer dat hij schreef voor iemand waar hij ooit een relatie mee had. Al gaat het, volgens onderstaand live-fragment, volgens hem tevens over ‘common courtesy’.



avatar van arcade monkeys
16. The Predatory Wasp of the Palisades is Out to Get Us, 28 (4) nummer 1 van mezelf

Vorige edite: 12

Dan zijn we direct al aan zijn allermooiste, al zagen jullie dat even anders Vooral de laatste twee minuten zijn bij de beste ooit gemaakt, als zijn stem de hoogte in gaat wanneer hij ‘i can tell you’ zingt, maakt het voor mij tot de nummer 1. Er zijn behoorlijk wat interpretaties omtrent dit nummer, ik geloof dat de meest gedeelde is, dat het gaat over zijn verliefdheid op een heteroseksuele vriend van hem. Als hij het live speelt geeft hij er zelf ook meestal wat tekst en uitleg bij




15. For the Widows in Paradise, For the Fatherless in Ypsilanti 29 (6)

Vorige editie: 5

Daar is al direct het hoogst genoteerde nummer van Michigan. Na de Mumford & Sons era zou je het haast niet meer geloven, maar muziek met een banjo kan waarlijk prachtig zijn. Waar het precies over gaat kan ik niet zeggen, de dood? God? Ik weet enkel dat ik er eindeloos naar kan blijven luisteren.

If there's anything to say
If there's anything to do
If there's any other way
I'll do anything for you


14. They Are Night Zombies!! They Are Neighbors!! They Have Come Back from the Dead!! Ahhhh! 33 (8)

Vorige editie: XX

Pas het tweede van de 9 (!) Illinois nummers in de finale. Duidelijk het album dat deze finale beheerste. Het nummer zelf wordt beheerst door een koor, die de namen van verlaten steden in Illinois zingt. Het nummer is een ode aan de vergeten inwoners daarvan.

I know, I know my time has passed
I'm not so young, I'm not so fast
I tremble with the nervous thought
Of having been, at last, forgot

avatar van arcade monkeys
13. The Man of Metropolis Steals Our Hearts 34 (6) nummer 1 van ArthurDZ

Vorige editie: 15

Na het even op te zoeken lees ik dat dit nummer over Superman gaat. Met de albumhoes van Illinois indachtig lijkt het waarschijnlijk, maar ik had het er zelf niet in gehoord.

Only a steel man came to recover
If he had run from gold, carry over
We celebrate our sense of each other
We have a lot to give one another


12. Come On! Feel the Illinoise! - Part I: The World's Columbian Exposition - Part II: Carl Sandburg Visits Me in a Dream* 36 (8)

Vorige editie: 9

Direct nog maar een van Illinois, we hebben er toch nog genoeg. Een nummer met zo’n lange titel dat het niet op een regel op deze website past. Wat meer achtergrond over het eerste deel, dat gaat over de World's Columbian Exposition van 1893, waarin Amerikanen probeerden te tonen hoeveel vooruitgang ze hadden geboekt in de 400 jaar sinds Columbus.

Oh, God of Progress
Have you degraded or forgot us?
Where have your laws gone?
I think about it now


11. Sister 37 (5)

Vorige editie: 7

De voorlaatste van Seven Swans. Het nummer gaat effectief over een van zijn zussen. Net als Djohariah, een nummer dat er in de eliminatieronde uitvloog, over een andere zus gaat. Sufjan’s ouders waren niet vies van wat apartere namen zo blijkt.

What the water wants is hurricanes
And sailboats to ride on its back
What the water wants is sun kiss
And land to run in to and back

avatar van arcade monkeys
Tijd voor de top 10. De helft ervan komt van Illinois, Carrie & Lowell heeft ook nog 3 ijzers in het vuur. Seven Swans en The Age of Adz hebben er nog elk 1.

10. Jacksonville 40 (7) nummer 1 van dynamo d

Vorige editie: 8




Een van de vele nummers die genoemd zijn naar een stad. Het nummer exploreert de geschiedenis van de gelijknamige stad, gelegen in (uiteraard) de staat Illinois. Zo is de openingszin een verwijzing naar de Underground Railroad, een netwerk dat slaven uit het zuiden van de VS hielp ontsnappen. De stad Jacksonville speelde een centrale rol in dit netwerk.

I'm not afraid of the black man running
He's got it right, he's got a better life coming
I don't care what the captain said
I fold it right at the top of my head

avatar van arcade monkeys
9. Seven Swans 43 (7) nummer 1 van herman

Vorige editie: 2




3 jaar geleden eindigde het nog als tweede in de Greatest Hits, dit jaar doet de hoogstgenoteerde van Seven Swans het iets minder goed. Seven Swans was het album waarop hij volop de religieuze kaart trok, iets wat ook in dit nummer sterk terug komt. Zelf heb ik weinig affiniteit met religie, maar dat heeft me nooit belet om dit album prachtig te vinden.

I saw a sign in the sky
Seven horns, seven horns, seven horns
I heard a voice in my mind
"I am Lord, I am Lord, I am Lord"


Ik kwam in verband met dit nummer ook nog een interessant stuk uit een interview tegen:

UNCUT: Your god seems very vengeful in your songs.
STEVENS: [Laughs] Oh no. There's no element of revenge in the character of God, but there's definitely an aggressive joy. He's not chasing you like a stalker, he's chasing you like a lover chases you. There's a lot of aggression in that kind of romance. We pursue things out of reverence, out of our need to worship.

avatar van arcade monkeys
8. Concerning the UFO Sighting Near Highland, Illinois 46 (8) nummer 1 van Ploppesteksel

Vorige editie: XX




Het haalde vorige editie de tweede ronde niet, nu staat het wel direct in de top 10. De ouverture van zijn meesterwerk Illinois. Ik vind het persoonlijk wat moeilijk om het uit de context van het album te halen, maar zelfs los staat het als een huis.

When the revenant came down
We couldn't imagine what it was
In the spirit of three stars
The alien thing that took its form

avatar van arcade monkeys
7. Death With Dignity 50 (9)

Vorige editie: XX




Normaal presteren recente albums in dit spel nooit zo goed, en is de top 10 een onderonsje tussen nummers uit meer gevestigde albums. Met dit in het achterhoofd is de prestatie van de Carrie & Lowell tracks des te opmerkelijk, want er staan er maar liefst 3 in de top 7. Death With Dignity is het openingsnummer van die plaat en daar zeer geschikt voor, zowel muzikaal als tekstueel. De instrumentatie is heel sober, met twee gitaren en een klein beetje piano. Het zet al direct de sfeer. Qua tekst is het ook de juiste opener van zo'n hartverscheurend album. Hij zingt dat hij niet goed weet waar hij moet beginnen, om de gevoelens van eenzaamheid en verlies onder woorden te brengen.

Spirit of my silence I can hear you
But I’m afraid to be near you
And I don’t know where to begin

avatar van arcade monkeys
6. Vesuvius 51 (10)




Vorige editie: 18

Deze maakt dan weer een opmerkelijke stijging vergeleken met vorige keer. The Age of Adz is een controversieel album onder fans, sommigen kunnen er echt niets mee. Ondanks dat nog niet elk nummer me overtuigd heeft, vind ik de nummers die dat wel doen volledig te gek. Zoals Impossible Soul en vooral deze Vesuvius, mijn favoriet op het album en ook bij anderen het populairst zo blijkt, gezien het de enige van The Age of Adz in de finale was..

Sufjan
Follow your heart
Follow the flame or fall on the floor
Sufjan
The panic inside
The murdering ghost that you cannot ignore

avatar van herman
Een paar maanden terug hoorde ik Vesuvius voorafgaand aan een concert, dat was toch wel even flink genieten.

Mooie presentatie Jan, ben benieuwd naar de rest.

avatar van EttaJamesBrown
Ik heb toch niet uit de losse pols een podiumplek als favoriet?

avatar van arcade monkeys
5. Fourth of July 59 (11) nummer 1 van likeahurricane

Vorige editie: XX




Het nummer is een gesprek, waarin hij bij elke strofe alterneert tussen hem en zijn moeder. Zijn moeder ligt op haar sterfbed, en de problematische relatie die de twee hadden (zijn moeder verliet het gezin toen Sufjan nog jong was) komt ook naar boven. Op haar sterfbed vertelt ze hem om toch vooral het beste van zijn leven te maken. Misschien wel het meest emotioneel geladen nummer dat ik ken.

"Shall we look at the moon, my little loon
Why do you cry?
Make the most of your life, while it is rife
While it is light

avatar van arcade monkeys
EttaJamesBrown schreef:
Ik heb toch niet uit de losse pols een podiumplek als favoriet?

Het scheelde niet veel

4. Casimir Pulaski Day 64 (13) nummer 1 van EttaJamesBrown

Vorige editie: 4




Ik ken weinig artiesten die zo'n prachtige melodieën kunnen bedenken en daar is dit nummer zeker geen uitzondering op. De twee aspecten van Sufjan Stevens waar fans het meest over speculeren zijn z'n seksualiteit en zijn geloof. Zeker dit soort verhalende nummers worden daarvoor druk uitgepluisd. Casimir Pulaski Day bevat zinspelingen op beide thema's. Het gaat over een vriendin die sterft aan botkanker (over emotioneel geladen gesproken dus) en zijn geloof die daardoor bijna gaat wankelen.

Tuesday night at the Bible study
We lift our hands and pray over your body
But nothing ever happens

avatar van arcade monkeys
3. Should Have Known Better 75 (11) nummer 1 van finidi en Gretz




Vorige editie: XX

We nemen een sprong van 11 punten naar de top 3. Het brons is voor de hoogste van Carrie & Lowell. De gedoodverfde top 2 lag nog buiten zijn bereik, maar desalniettemin is dit een erg knappe prestatie. Het thema van het nummer is opnieuw zijn rouwproces, maar In het midden van het nummer verandert de toon even, en krijgen we een stukje over de pasgeboren dochter van zijn broer. Een moment van hoop op een voor de rest immens droevig album.

I should have known better
Nothing can be changed
The past is still the past
The bridge to nowhere
I should have wrote a letter
Explaining what I feel, that empty feeling

avatar van arcade monkeys
2. Chicago 89 (14) nummer 1 van fathead, aERodynamIC, Edgar18 en El Ninjo.




Vorige editie: 1

Tussen de top 2 en de rest zat nog een groot gat. De top 2 zelf speelde constant haasje over. Na Gretz' lijstje stonden Chicago en John Wayne Gacy, Jr. gelijk, deze eerste haalde het toen op basis van het aantal noteringen. Maar herman gaf net een puntje meer aan die laatste. Daardoor moet de winnaar van vorige editie nu zijn gouden medaille afgeven. Chicago is natuurlijk zijn klassieker en het enige nummer dat ik, toen ik als 16 jarige voor het eerst naar Illinois luisterde, al direct goed vond. Het nummer verhaalt zijn lotgevallen in de gelijknamige stad, of het echt autobiografisch is valt te betwijfelen, want volgens Sufjan zelf zingt hij hier over een gefictionaliseerde versie van zichzelf.

I drove to New York
In a van, with my friend
We slept in parking lots
I don't mind, I don't mind
I was in love with the place
In my mind, in my mind


1. John Wayne Gacy, Jr. 90 (13) nummer 1 van zaaf, VladTheImpaler en Johnny Marr

Vorige editie: 3




En de bloemen zijn voor de clown. Het nummer dat de mumeladder finale haalde, gaat hier uiteindelijk met de zege naar huis. Maar zoals gezegd was het heel nipt. Het vertelt het lugubere verhaal van de seriemoordenaar John Wayne Gacy, die zichzelf als clown vermomde. Ik heb het altijd lastig gevonden hoe ik de laatste strofe moet interpreteren, ik vermoed dat het een weigering inhoudt van Sufjan om zichzelf als moreel beter te zien dan wie dan ook, zelfs als het iemand betreft die 27 moorden op zijn naam heeft.

And in my best behavior
I am really just like him
Look beneath the floor boards
For the secrets I have hid

avatar van arcade monkeys
Dan rest het me enkel nog om alle deelnemers van harte te bedanken Bij deze is het aan Gretz met The xx en Jamie xx.


4 augustus - Gretz (The xx/Jamie xx)
11 augustus - herman (Massive Attack)
18 augustus - Edgar18 (Arcade Fire)
25 augustus - dix (Tindersticks)
1 september - Casartelli (Opeth)
8 september - dynamo d (Ryuichi Sakamoto)
15 september - luigifort (PJ Harvey)
22 september - zaaf (Nancy Sinatra)
29 september - Kees-Jan (the Band)
6 oktober - AstroStart (Aafke Romeijn)
13 oktober - laxus11 (Billy Joel)
20 oktober - ArthurDZ (The Shins/Broken Bells)
27 oktober - Dance Lover (Kendrick Lamar)
3 november - Gretz (Tame Impala)*
10 november - AstroStart (Steely Dan/Donald Fagen/Walter Becker)
17 November - laxus11 (Coldplay)
24 November - dynamo d (The Moody Blues)
1 December - herman (The Charlatans)
8 December - dazzler (Joy Division)
15 December - EttaJamesBrown (Aretha Franklin)
22 December - Laxus11 (Motown)
29 december - Edgar18 (Greatest Hits of Greatest Hits)
5 januari - Cosmic Kid (Supertramp)
12 januari - ArthurDZ (Grandaddy)
19 januari - Poeha (Roachford)
25 januari - Gretz (Taylor Swift)*
1 februari - west (Donna Summer)
8 februari - ArthurDZ (Johnny Cash)
15 februari - Telamon (Eels)
22 februari - JoaMuse (Linkin Park)
1 maart - wendyvortex (Novelty Songs)
8 maart - Johnny Marr (Amenra)
15 maart - dynamo d (Stereophonics)

avatar van aERodynamIC
Mooie lijst en wat een geweldige artiest is het toch

avatar van EttaJamesBrown
Een, twee, drie, vier...

4 augustus - Gretz (The xx/Jamie xx)
11 augustus - herman (Massive Attack)
18 augustus - Edgar18 (Arcade Fire)
25 augustus - dix (Tindersticks)
1 september - Casartelli (Opeth)
8 september - dynamo d (Ryuichi Sakamoto)
15 september - luigifort (PJ Harvey)
22 september - zaaf (Nancy Sinatra)
29 september - Kees-Jan (the Band)
6 oktober - AstroStart (Aafke Romeijn)
13 oktober - laxus11 (Billy Joel)
20 oktober - ArthurDZ (The Shins/Broken Bells)
27 oktober - Dance Lover (Kendrick Lamar)
3 november - Gretz (Tame Impala)*
10 november - AstroStart (Steely Dan/Donald Fagen/Walter Becker)
17 November - laxus11 (Coldplay)
24 November - dynamo d (The Moody Blues)
1 December - herman (The Charlatans)
8 December - dazzler (Joy Division)
15 December - EttaJamesBrown (Aretha Franklin)
22 December - Laxus11 (Motown)
29 december - Edgar18 (Greatest Hits of Greatest Hits)
5 januari - Cosmic Kid (Supertramp)
12 januari - ArthurDZ (Grandaddy)
19 januari - Poeha (Roachford)
25 januari - Gretz (Taylor Swift)*
1 februari - west (Donna Summer)
8 februari - ArthurDZ (Johnny Cash)
15 februari - Telamon (Eels)
22 februari - JoaMuse (Linkin Park)
1 maart - wendyvortex (Novelty Songs)
8 maart - Johnny Marr (Amenra)
15 maart - dynamo d (Stereophonics)
22 maart - EttaJamesBrown (the Ramones)

avatar van motel matches
4 augustus - Gretz (The xx/Jamie xx)
11 augustus - herman (Massive Attack)
18 augustus - Edgar18 (Arcade Fire)
25 augustus - dix (Tindersticks)
1 september - Casartelli (Opeth)
8 september - dynamo d (Ryuichi Sakamoto)
15 september - luigifort (PJ Harvey)
22 september - zaaf (Nancy Sinatra)
29 september - Kees-Jan (the Band)
6 oktober - AstroStart (Aafke Romeijn)
13 oktober - laxus11 (Billy Joel)
20 oktober - ArthurDZ (The Shins/Broken Bells)
27 oktober - Dance Lover (Kendrick Lamar)
3 november - Gretz (Tame Impala)*
10 november - AstroStart (Steely Dan/Donald Fagen/Walter Becker)
17 November - laxus11 (Coldplay)
24 November - dynamo d (The Moody Blues)
1 December - herman (The Charlatans)
8 December - dazzler (Joy Division)
15 December - EttaJamesBrown (Aretha Franklin)
22 December - Laxus11 (Motown)
29 december - Edgar18 (Greatest Hits of Greatest Hits)
5 januari - Cosmic Kid (Supertramp)
12 januari - ArthurDZ (Grandaddy)
19 januari - Poeha (Roachford)
25 januari - Gretz (Taylor Swift)*
1 februari - west (Donna Summer)
8 februari - ArthurDZ (Johnny Cash)
15 februari - Telamon (Eels)
22 februari - JoaMuse (Linkin Park)
1 maart - wendyvortex (Novelty Songs)
8 maart - Johnny Marr (Amenra)
15 maart - dynamo d (Stereophonics)
22 maart - EttaJamesBrown (the Ramones)
29 maart - Motel Matches (Lou Reed)

avatar van zaaf
Mijn dikke complimenten voor een fraaie en tekstueel uitmuntende presentatie arcade monkeys. Dankjewel!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:13 uur

geplaatst: vandaag om 22:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.