Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!
zoeken in:
2
geplaatst: 18 augustus 2017, 20:49 uur
Zoals ik in mijn openingsbericht van deze finale al schreef, het zal erom spannen of ik het ga redden. Helaas is het net niet gelukt want ik moet er nu vandoor. Ergens tegen het einde van de avond de presentatie van de laatste drie kanonnen.
0
geplaatst: 18 augustus 2017, 21:52 uur
Nu Edgar18 weg is, roep ik hierbij Intervention uit tot de nummer 1 van the Greatest Hits van Arcade Fire. De meeste nummer 1 posities en de hoogst gemiddelde score. En oh ja: ook mijn nummer 1. 
Hieperdepiep hoera!

Hieperdepiep hoera!
1
geplaatst: 18 augustus 2017, 22:04 uur
Intervention staat natuurlijk veel te hoog.
Wel een fraai nummer, maar voor mij eigenlijk geen finalemateriaal als ik er eigenhandig 20 uit het oeuvre zou mogen pikken.
Maar puike prestatie tot nu toe. Inclusief de cliffhanger.
Wel een fraai nummer, maar voor mij eigenlijk geen finalemateriaal als ik er eigenhandig 20 uit het oeuvre zou mogen pikken.Maar puike prestatie tot nu toe. Inclusief de cliffhanger.

1
geplaatst: 18 augustus 2017, 22:41 uur
west schreef:
roep ik hierbij Intervention uit tot de nummer 1 van the Greatest Hits van Arcade Fire. De meeste nummer 1 posities en de hoogst gemiddelde score. En oh ja: ook mijn nummer 1.
Hieperdepiep hoera!
roep ik hierbij Intervention uit tot de nummer 1 van the Greatest Hits van Arcade Fire. De meeste nummer 1 posities en de hoogst gemiddelde score. En oh ja: ook mijn nummer 1.

Hieperdepiep hoera!
Bedankt west voor weer een prachtige greatest hits editie , nu op naar MA

0
geplaatst: 19 augustus 2017, 00:10 uur
Every time you close your eyes (Lies, lies)
Maar deze keer niet want over een paar minuten volgt toch echt de top drie van dit spannende spelletje!
Maar deze keer niet want over een paar minuten volgt toch echt de top drie van dit spannende spelletje!
0
geplaatst: 19 augustus 2017, 00:30 uur
3. Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (The Suburbs)
187 punten - 29 stemmen - gemiddelde positie 3,55
Nummer 1 van: Arno, Rudi S, DjFrankie, Kees-Jan & Dance Lover
Dat Sprawl II het aflegt tegen de Funeral kanonnen zal niet veel mensen verbazen. Het verschil is aanzienlijk want de nummer twee heeft een voorsprong van bijna veertig punten. Achterom kijken was lange tijd ook niet echt nodig maar richting het einde kwam Intervention nog flink opzetten en de vierde plek in het deadline lijstje van blur8 zorgde ervoor dat het verschil uiteindelijk slechts zes punten bedraagt.
Sprawl II, wat mij betreft het absolute prijsnummer van The Suburbs en samen met Intervention en Tunnels het beste wat de band te bieden heeft. De precieze betekenis van het nummer heb ik nooit helemaal kunnen achterhalen maar volgens mij verhaalt het nummer over de uitwasemingen van de grootstedelijke problematiek richting het platteland. Tel daarbij de nieuwe tijd, de wereld die gedomineerd wordt door technologie, een zichzelf uitbreidende consumptiemaatschappij en je hebt volgens mij de sociale kritiek van dit nummer redelijk te pakken. Leuk ook dat één van de toppers van de band gezongen wordt door iemand die helemaal niet zo best kan zingen. Wat overigens niet wegneemt dat het wel heel goed kan passen binnen een nummer en erg urgent gebracht kan worden.
187 punten - 29 stemmen - gemiddelde positie 3,55
Nummer 1 van: Arno, Rudi S, DjFrankie, Kees-Jan & Dance Lover
Dat Sprawl II het aflegt tegen de Funeral kanonnen zal niet veel mensen verbazen. Het verschil is aanzienlijk want de nummer twee heeft een voorsprong van bijna veertig punten. Achterom kijken was lange tijd ook niet echt nodig maar richting het einde kwam Intervention nog flink opzetten en de vierde plek in het deadline lijstje van blur8 zorgde ervoor dat het verschil uiteindelijk slechts zes punten bedraagt.
Sprawl II, wat mij betreft het absolute prijsnummer van The Suburbs en samen met Intervention en Tunnels het beste wat de band te bieden heeft. De precieze betekenis van het nummer heb ik nooit helemaal kunnen achterhalen maar volgens mij verhaalt het nummer over de uitwasemingen van de grootstedelijke problematiek richting het platteland. Tel daarbij de nieuwe tijd, de wereld die gedomineerd wordt door technologie, een zichzelf uitbreidende consumptiemaatschappij en je hebt volgens mij de sociale kritiek van dit nummer redelijk te pakken. Leuk ook dat één van de toppers van de band gezongen wordt door iemand die helemaal niet zo best kan zingen. Wat overigens niet wegneemt dat het wel heel goed kan passen binnen een nummer en erg urgent gebracht kan worden.
arcade monkeys schreef:
Wanneer de stem van Régine tot haar recht komt dan is het absoluut genieten geblazen.
Wanneer de stem van Régine tot haar recht komt dan is het absoluut genieten geblazen.
Nog zo'n hoogtepunt waarin Regine je op reis neemt door de bergen. Prachtig gezongen, met de hele band achter haar. Nummer dendert voort op een weg maar op zo een prachtige manier met veel diversiteiten die voor de hobbels zorgen.
Een stap richting synths/disco die ook mij wat aan Heart of Glass deed denken, wat voor mij een uiterst positieve associatie is. Ze zijn niet bang om hun grenzen te verkennen, waarmee ze verder gaan met.
0
geplaatst: 19 augustus 2017, 00:45 uur
Edgar18 schreef:
8. Ready to Start (The Suburbs)
[...] Had wat mij betreft overigens perfect gepast als albumopener, maar dit geheel terzijde.
8. Ready to Start (The Suburbs)
[...] Had wat mij betreft overigens perfect gepast als albumopener, maar dit geheel terzijde.
Het is mij ook een raadsel waarom dit niet de albumopener is, dat zou formidabel passen (niet alleen qua titel). Een achtste plek is prima, al had ik hem zelf natuurlijk graag hoger gezien.
0
geplaatst: 19 augustus 2017, 00:49 uur
The Suburbs is de enige rechtmatige opener van het gelijknamige album, het moest zo zijn. En dan die overgang naar Ready to Start, prachtig gedaan.
Nu mag Tunnels wel eens winnen van mij, toch de betere van de twee. Maar het zal wel weer Rebellion zijn denk ik.
Nu mag Tunnels wel eens winnen van mij, toch de betere van de twee. Maar het zal wel weer Rebellion zijn denk ik.
5
geplaatst: 19 augustus 2017, 01:00 uur
2. Neighborhood #1 (Tunnels) (Funeral)
223 punten - 35 stemmen - gemiddelde positie 3,63
Nummer 1 van: stardust_be, herman, ArthurDZ, AstroStart en ondergetekende
Tja, dat laatste deadline lijstje dus. Toen ik begon met het tikken van mijn openingspost van deze avond stond dit liedje nog op de bovenste tree van het podium maar door het laatste lijstje wipte concurrent Rebellion nog net over Tunnels heen. Zeven punten bedraagt het uiteindelijke verschil. Duidelijk is wel dat deze twee Funeral kanonnen de absolute favorieten hier op deze site zijn. Niet voor niks stonden ze afgelopen jaar ook beide in de ladderfinale.
Ook voor mij is Tunnels de grote favoriet. Deze theatrale albumopener heeft het allemaal. Het orgel dat de scene in gang zet, stuwende gitaren die het nummer doorakkeren en een simpel, subtiel maar geniaal pianoriedeltje dat je meeneemt het verhaal door. Welke woorden we dan nog missen? Drive en urgentie. Dat is hetgeen wat Tunnels voor mij het meeste kenmerkt en waar ik bovendien verzot op ben in muziek.
1. Rebellion (Lies) (Funeral)
230 punten - 37 stemmen - gemiddelde positie 3,79
Nummer 1 van: Gretz, laxus11, dumb_helicopter, WhyNotSmile & JoaMuse
Zoals ik hierboven al schreef, het scheelde zo goed als niets. Sterker nog, Tunnels lag eigenlijk het gehele spel op kop om op het eind nog gewipt te worden door Rebellion. Ter indicatie, de laatste twee lijstjes pakte de winnaar nog even veertien punten t.o.v. Tunnels. Wat mij verder opviel is dat de liefhebbers van Rebellion minder op lijken te hebben met Tunnels dan vica versa. Tunnels kreeg negenmaal (bijna) geen punten van mensen met Rebellion in hun top twee terwijl het omgekeerde maar vijf keer gebeurde. Hoe dan ook, een mooie en verdiende winnaar van deze editie!
Gaat dit liedje simpelweg over een rebellerend jongetje die niet gelooft dat slaap belangrijker is dan water of zit er meer in het nummer? Ik neig naar het laatste. Volgens mij wil de band ons hier laten geloven dat we onze ogen niet moeten sluiten voor de wereld om ons heen. Ons niet in slaap laten sukkelen door 'het gezag' en niet zomaar alles accepteren wat er om ons heen gebeurt. We moeten wakker worden en actie ondernemen! Nee, vies van een stukje maatschappijkritiek zijn de Canadezen zeker niet.
People try and hide the night
Underneath the covers
People try and hide their lies
Underneath the covers
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/b7/Arcade-fire-rebellion-lies-CD-single.jpg
223 punten - 35 stemmen - gemiddelde positie 3,63
Nummer 1 van: stardust_be, herman, ArthurDZ, AstroStart en ondergetekende
Tja, dat laatste deadline lijstje dus. Toen ik begon met het tikken van mijn openingspost van deze avond stond dit liedje nog op de bovenste tree van het podium maar door het laatste lijstje wipte concurrent Rebellion nog net over Tunnels heen. Zeven punten bedraagt het uiteindelijke verschil. Duidelijk is wel dat deze twee Funeral kanonnen de absolute favorieten hier op deze site zijn. Niet voor niks stonden ze afgelopen jaar ook beide in de ladderfinale.
Ook voor mij is Tunnels de grote favoriet. Deze theatrale albumopener heeft het allemaal. Het orgel dat de scene in gang zet, stuwende gitaren die het nummer doorakkeren en een simpel, subtiel maar geniaal pianoriedeltje dat je meeneemt het verhaal door. Welke woorden we dan nog missen? Drive en urgentie. Dat is hetgeen wat Tunnels voor mij het meeste kenmerkt en waar ik bovendien verzot op ben in muziek.
Een superromantische song die altijd weer een gevoel van nostalgie weet op te wekken. Heel winters ook, met de sfeerbeelden die hier worden overgebracht.
Bij Arcade Fire is het meestal de muziek die voor mij de show steelt en niet de tekst. Tunnels is een van de weinige nummers waarvan ik de tekst wél oprecht mooi vind. De show stelen zit er echter niet in, want de muziek is nog zoveel mooier! Dit is hoe je een nummer opbouwt. Dit nummer is hoe een climax hoort te zijn. De tekst ‘purify the colours, purify my mind’ en de ohohohohohoohoooo’s in de outro brengen dit nummer dicht bij perfectie.
En dit was dus de blauwdruk waar zeker hun eerste twee albums op gebaseerd zijn. De rijke instrumentatie valt meteen op. Als je goed op de intro let van dit nummer merk je hoe ingenieus de muziek van Arcade Fire in elkaar zit. Win Butler is hier ook heerlijk op dreef. Over dreef gesproken, wat een drive heeft dit nummer! Die bezieling is echt ongekend.
1. Rebellion (Lies) (Funeral)
230 punten - 37 stemmen - gemiddelde positie 3,79
Nummer 1 van: Gretz, laxus11, dumb_helicopter, WhyNotSmile & JoaMuse
Zoals ik hierboven al schreef, het scheelde zo goed als niets. Sterker nog, Tunnels lag eigenlijk het gehele spel op kop om op het eind nog gewipt te worden door Rebellion. Ter indicatie, de laatste twee lijstjes pakte de winnaar nog even veertien punten t.o.v. Tunnels. Wat mij verder opviel is dat de liefhebbers van Rebellion minder op lijken te hebben met Tunnels dan vica versa. Tunnels kreeg negenmaal (bijna) geen punten van mensen met Rebellion in hun top twee terwijl het omgekeerde maar vijf keer gebeurde. Hoe dan ook, een mooie en verdiende winnaar van deze editie!
Gaat dit liedje simpelweg over een rebellerend jongetje die niet gelooft dat slaap belangrijker is dan water of zit er meer in het nummer? Ik neig naar het laatste. Volgens mij wil de band ons hier laten geloven dat we onze ogen niet moeten sluiten voor de wereld om ons heen. Ons niet in slaap laten sukkelen door 'het gezag' en niet zomaar alles accepteren wat er om ons heen gebeurt. We moeten wakker worden en actie ondernemen! Nee, vies van een stukje maatschappijkritiek zijn de Canadezen zeker niet.
People try and hide the night
Underneath the covers
People try and hide their lies
Underneath the covers
Gretz schreef:
De signature song van een van de belangrijkste rockbands van de 21e eeuw. Deze Canadese groep weet de meest emotionele teksten te koppelen aan een uniek, voortstuwend geluid dat vrijwel elke muziekliefhebber spontaan aan het dansen brengt. Zie bijvoorbeeld hun legendarische optreden op Pinkpop 2014.
Rebellion (Lies) is het mooiste nummer van hun briljante debuutplaat Funeral. Een nummer met een geweldige opbouw en sfeerzetting. De stuwende drums, piano en de euforische zang brengen je naar een climax van ongekende hoogte. Met recht een moderne klassieker.
De signature song van een van de belangrijkste rockbands van de 21e eeuw. Deze Canadese groep weet de meest emotionele teksten te koppelen aan een uniek, voortstuwend geluid dat vrijwel elke muziekliefhebber spontaan aan het dansen brengt. Zie bijvoorbeeld hun legendarische optreden op Pinkpop 2014.
Rebellion (Lies) is het mooiste nummer van hun briljante debuutplaat Funeral. Een nummer met een geweldige opbouw en sfeerzetting. De stuwende drums, piano en de euforische zang brengen je naar een climax van ongekende hoogte. Met recht een moderne klassieker.
De popclassic bij uitstek, en een mooie blauwdruk van de kwaliteiten van de band. Melancholisch en catchy tegelijk. Hartverscheurend, maar ook hartverwarmend.
Geniaal nummer, het zit vol dynamiek en de spanning wordt er de hele tijd ingehouden. De viool op het einde is prachtig. Tja, wat kan ik nog meer zeggen, veel beter dan dit kan muziek niet zijn.
Ik zet Funeral altijd af na dit nummer. Dit was een mooie albumafsluiter geweest, net zoals het optredens vaan eindigen met dit nummer. Het dak eraf. Mooie sfeer. Lies, lies!
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/b7/Arcade-fire-rebellion-lies-CD-single.jpg
6
geplaatst: 19 augustus 2017, 01:03 uur
Dit was hem weer voor mij. Hartelijk dank voor het meespelen allemaal! De komende week neemt herman ons mee door Massive Attack land en zo uit mijn hoofd gezegd ben ik eind van het jaar weer aan de beurt met een greatest hits van de greatest hits. Wat dat precies gaat worden zien jullie uiteraard tegen die tijd maar neem van me aan, je wilt het niet missen
.
.
0
geplaatst: 19 augustus 2017, 01:16 uur
Puike presentatie en schitterende eindlijst, al had Tunnels natuurlijk moeten winnen!
0
geplaatst: 19 augustus 2017, 01:31 uur
Dank je wel, Edgar18. Geen onverwachte winnaar, maar daar kan ik mee leven.
0
geplaatst: 19 augustus 2017, 01:35 uur
Dank Edgar18 voor de mooie presentatie en de uren die je in deze greatest hits hebt gestoken.
0
geplaatst: 19 augustus 2017, 04:14 uur
Heerlijk om bij het ontbijt vanuit de Filipijnen te bladeren door de geweldige presentatie. Dank Edgar18! Mooie podiumplek voor Sprawl II!
0
geplaatst: 19 augustus 2017, 08:46 uur
Dank Edgar18 voor een mooi Arcade Fire weekje , ik heb alle albums nog een paar keer beluisterd en daar echt van genoten.
En de winnaar, ach het leven gaat toch wel door.
En de winnaar, ach het leven gaat toch wel door.
1
geplaatst: 19 augustus 2017, 10:20 uur
Blijf me toch verbazen over de enorme waardering voor sommige nummers. Sprawl is prachtig, maar vind ik echt stukken minder dan Suburban War of Deep Blue. Hoe dan ook, blijft een geweldige band. Dank Edgar18 voor een mooie week (al heb ik het nieuwe album nog steeds niet helemaal beluisterd).
Ik ga zo de Massive Attack-editie opstarten.
Ik ga zo de Massive Attack-editie opstarten.
0
geplaatst: 19 augustus 2017, 10:24 uur
Mijn haat-liefdeverhouding met Arcade Fire is deze week weer haarfijn boven komen drijven dankzij deze prachtige editie. Fijn dat het er was evenwel.
1
geplaatst: 19 augustus 2017, 10:26 uur
https://sbbowl.com/images/ugc/uploads/about/Massive_Attack_2.jpg1.jpeg
Deze week spelen we de Greatest hits of Massive Attack!
De band is natuurlijk vooral bekend van de drie prachtige albums uit de jaren '90, maar is ook in de jaren '10 nog in topvorm gezien de vorige jaar verschenen prachtsingle The Spoils met Hope Sandoval en de fraaie EP Ritual Spirit met o.a. een samenwerking met lid van het eerste uur Tricky.
Angel
Atlas Air
Butterfly Caugh
Future Proof
Girl I Love You
I Against I
Inertia Creeps
Karmacoma
Live With Me
Paradise Circus
Protection
Risingson
Ritual Spirit
Safe from Harm
Sly
Special Cases
Take It There
Teardrop
The Spoils
Unfinished Sympathy
Het procédé mag inmiddels duidelijk zijn. Voeg 10 favorieten toe die in bovenstaande startlijst ontbreken.
Deadline: maandag 20 uur.
Deze week spelen we de Greatest hits of Massive Attack!
De band is natuurlijk vooral bekend van de drie prachtige albums uit de jaren '90, maar is ook in de jaren '10 nog in topvorm gezien de vorige jaar verschenen prachtsingle The Spoils met Hope Sandoval en de fraaie EP Ritual Spirit met o.a. een samenwerking met lid van het eerste uur Tricky.
Angel
Atlas Air
Butterfly Caugh
Future Proof
Girl I Love You
I Against I
Inertia Creeps
Karmacoma
Live With Me
Paradise Circus
Protection
Risingson
Ritual Spirit
Safe from Harm
Sly
Special Cases
Take It There
Teardrop
The Spoils
Unfinished Sympathy
Het procédé mag inmiddels duidelijk zijn. Voeg 10 favorieten toe die in bovenstaande startlijst ontbreken.
Deadline: maandag 20 uur.
0
geplaatst: 19 augustus 2017, 10:29 uur
Mijn gemiddelde voor al hun albums is 4,30 zie ik, dus maar weer meedoe dan 

0
geplaatst: 19 augustus 2017, 10:34 uur
A Prayer for England
Black Milk
Flat of the Blade
Future Proof
Group Four
Man Next Door
Rush Minute
Small Time Shot Away
Three
What Your Soul Sings
Black Milk
Flat of the Blade
Future Proof
Group Four
Man Next Door
Rush Minute
Small Time Shot Away
Three
What Your Soul Sings
0
geplaatst: 19 augustus 2017, 10:58 uur
herman schreef:
(al heb ik het nieuwe album nog steeds niet helemaal beluisterd).
Was dat niet jouw doelstelling voor afgelopen week? Van Massive Attack ken ik twee albums goed. Net te weinig om vanaf het begin mee te doen maar ik probeer later in de week aan te haken.(al heb ik het nieuwe album nog steeds niet helemaal beluisterd).
0
zaaf
geplaatst: 19 augustus 2017, 11:03 uur
Antistar
Daydreaming
Dead Editors
Eurochild
Group Four
I Want You
Pray For Rain
A Prayer For England
Splitting The Atom
Spying Glass
Daydreaming
Dead Editors
Eurochild
Group Four
I Want You
Pray For Rain
A Prayer For England
Splitting The Atom
Spying Glass
0
geplaatst: 19 augustus 2017, 11:07 uur
Ik heb een hoop moois moeten schrappen. Tijd voor een weekje Massive Attack!
A Prayer for England
Black Milk
Eurochild
False Flags
Group Four
Hymn of the Big Wheel
I Want You
Man Next Door
Three
What Your Soul Sings
A Prayer for England
Black Milk
Eurochild
False Flags
Group Four
Hymn of the Big Wheel
I Want You
Man Next Door
Three
What Your Soul Sings
0
geplaatst: 19 augustus 2017, 11:18 uur
Blue Lines
Come Near Me
Dead Editors
Five Man Army
Hymn of the Big Wheel
Man Next Door
Mezzanine
Name Taken
Small Time Shot Away
Splitting the Atom
Come Near Me
Dead Editors
Five Man Army
Hymn of the Big Wheel
Man Next Door
Mezzanine
Name Taken
Small Time Shot Away
Splitting the Atom
0
geplaatst: 19 augustus 2017, 11:28 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
Was dat niet jouw doelstelling voor afgelopen week? Van Massive Attack ken ik twee albums goed. Net te weinig om vanaf het begin mee te doen maar ik probeer later in de week aan te haken. Jawel, maar helaas niet aan toegekomen.
1
geplaatst: 19 augustus 2017, 14:01 uur
Chronologische afspeellijst van de startlijst
Weet niet of ik meteen vanaf de eerste ronde meedoe, heb wel 5 nominaties maar weet niet of ik er aan 10 kom voor de deadline.
Weet niet of ik meteen vanaf de eerste ronde meedoe, heb wel 5 nominaties maar weet niet of ik er aan 10 kom voor de deadline.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.