Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!
zoeken in:
0
geplaatst: 18 augustus 2017, 15:58 uur
Eerst eens even mijn eigen tiental neerpennen.
1. Neighborhood #1 (Tunnels)
2. Intervention
3. Sprawl II (Mountains Beyond Mountains)
4. Rebellion (Lies)
5. No Cars Go
6. The Suburbs
7. Wake Up
8. Crown of Love
9. Neighborhood #3 (Power Out)
10. Everything Now
2. Intervention
3. Sprawl II (Mountains Beyond Mountains)
4. Rebellion (Lies)
5. No Cars Go
6. The Suburbs
7. Wake Up
8. Crown of Love
9. Neighborhood #3 (Power Out)
10. Everything Now
0
geplaatst: 18 augustus 2017, 16:26 uur
Negendertig lijstjes al! Ik ga voor minimaal veertig maar streef eigenlijk naar vijfenveertig stuks.
Wie o wie wil nog stemmen? Jullie hebben nog een kleine anderhalf uur.
Wie o wie wil nog stemmen? Jullie hebben nog een kleine anderhalf uur.
0
geplaatst: 18 augustus 2017, 16:44 uur
1. In The Backseat (Funeral) *
Monumentaal nummer. Ik heb het altijd al een monster van een song gevonden, ik herinner me nog goed de eerste keer dat ik Funeral in zijn geheel beluisterde en dus ook de eerste keer dat ik dit nummer hoorde, dat liet toch wel een onuitwisbare indruk achter. Daarna langzaamaan uitgegroeid tot mijn favoriete AF.
2. Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (The Suburbs)
Wanneer de stem van Régine tot haar recht komt dan is het absoluut genieten geblazen.
3. My Body Is a Cage (Neon Bible)
Deze behoorde heel lang niet tot mijn favorieten, maar op een bepaald moment had ik een klik met de tekst (als er een nummer is dat perfect mijn middelbare schooltijd beschrijft is het deze wel) en later viel ook de bombastische instrumentatie op zijn plaats.
4. Neighborhood #3 (Power Out) (Funeral)
5. Rebellion (Lies) (Funeral)
Dit zou tot ongeveer een jaar geleden mijn top 2 geweest zijn. Ik heb ze intussen misschien iets te veel gehoord maar het blijven nog steeds absoluut formidabele nummers uiteraard. Ik merk dat ik Arcade Fire de laatste 2 jaar iets minder opleg dan vroeger, maar toen ze deze 2 na elkaar op BKS speelden herinnerde ik me toch weer waarom ik ooit verliefd ben geworden op deze band.
6. Neighborhood #2 (Laïka) (Funeral) *
7. No Cars Go (Neon Bible)
8. Haiti (Funeral) *
9. We Used to Wait (The Suburbs)
10. Crown of Love (Funeral) *
Monumentaal nummer. Ik heb het altijd al een monster van een song gevonden, ik herinner me nog goed de eerste keer dat ik Funeral in zijn geheel beluisterde en dus ook de eerste keer dat ik dit nummer hoorde, dat liet toch wel een onuitwisbare indruk achter. Daarna langzaamaan uitgegroeid tot mijn favoriete AF.
2. Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (The Suburbs)
Wanneer de stem van Régine tot haar recht komt dan is het absoluut genieten geblazen.
3. My Body Is a Cage (Neon Bible)
Deze behoorde heel lang niet tot mijn favorieten, maar op een bepaald moment had ik een klik met de tekst (als er een nummer is dat perfect mijn middelbare schooltijd beschrijft is het deze wel) en later viel ook de bombastische instrumentatie op zijn plaats.
4. Neighborhood #3 (Power Out) (Funeral)
5. Rebellion (Lies) (Funeral)
Dit zou tot ongeveer een jaar geleden mijn top 2 geweest zijn. Ik heb ze intussen misschien iets te veel gehoord maar het blijven nog steeds absoluut formidabele nummers uiteraard. Ik merk dat ik Arcade Fire de laatste 2 jaar iets minder opleg dan vroeger, maar toen ze deze 2 na elkaar op BKS speelden herinnerde ik me toch weer waarom ik ooit verliefd ben geworden op deze band.
6. Neighborhood #2 (Laïka) (Funeral) *
7. No Cars Go (Neon Bible)
8. Haiti (Funeral) *
9. We Used to Wait (The Suburbs)
10. Crown of Love (Funeral) *
0
geplaatst: 18 augustus 2017, 16:48 uur
1. Haiti (Funeral) *
2. No Cars Go (Neon Bible)
3. Keep the Car Running (Neon Bible)
4. Neighborhood #1 (Tunnels) (Funeral)
5. The Suburbs (The Suburbs)
6. In The Backseat (Funeral) *
7. Wake Up (Funeral)
8. Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (The Suburbs)
9. Rebellion (Lies) (Funeral)
10. My Body Is a Cage (Neon Bible)
2. No Cars Go (Neon Bible)
3. Keep the Car Running (Neon Bible)
4. Neighborhood #1 (Tunnels) (Funeral)
5. The Suburbs (The Suburbs)
6. In The Backseat (Funeral) *
7. Wake Up (Funeral)
8. Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (The Suburbs)
9. Rebellion (Lies) (Funeral)
10. My Body Is a Cage (Neon Bible)
0
geplaatst: 18 augustus 2017, 16:52 uur
1. The Suburbs (The Suburbs)
2. In The Backseat (Funeral) *
3. Suburban War (The Suburbs) *
4. Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (The Suburbs)
5. Neighborhood #1 (Tunnels) (Funeral)
6. No Cars Go (Neon Bible)
7. We Used to Wait (The Suburbs)
8. Wake Up (Funeral)
9. Ready to Start (The Suburbs)
10. Keep the Car Running (Neon Bible)
Moeilijke bevalling. Power Out valt heel nipt buiten de top 10.
2. In The Backseat (Funeral) *
3. Suburban War (The Suburbs) *
4. Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (The Suburbs)
7. We Used to Wait (The Suburbs)
8. Wake Up (Funeral)
9. Ready to Start (The Suburbs)
10. Keep the Car Running (Neon Bible)
Moeilijke bevalling. Power Out valt heel nipt buiten de top 10.
0
geplaatst: 18 augustus 2017, 17:07 uur
Deep Blue is wel echt een groot gemis, was top-3 materiaal bij mij. 
1. In the Backseat (Funeral)
2. The Suburbs (The Suburbs)
3. Neighborhood #2 (Laïka) (Funeral)
4. Reflektor (Reflektor)
6. Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (The Suburbs)
7. My Body Is A Cage (Neon Bible)
8. We Used to Wait (The Suburbs)
9. Haiti (Funeral)
10. Rebellion (Lies) (Funeral)

1. In the Backseat (Funeral)
2. The Suburbs (The Suburbs)
3. Neighborhood #2 (Laïka) (Funeral)
4. Reflektor (Reflektor)
6. Sprawl II (Mountains Beyond Mountains) (The Suburbs)
7. My Body Is A Cage (Neon Bible)
8. We Used to Wait (The Suburbs)
9. Haiti (Funeral)
10. Rebellion (Lies) (Funeral)
0
geplaatst: 18 augustus 2017, 17:12 uur
1. Rebellion (Lies)
2. Intervention
3. The Suburbs
4. No Cars Go
5. We Used to Wait
6. Sprawl II (Mountains Beyond Mountains)
7. Neighborhood #1 (Tunnels)
8. Neighborhood #2 (Laïka)
9. My Body Is a Cage
10. Reflektor
2. Intervention
3. The Suburbs
4. No Cars Go
5. We Used to Wait
6. Sprawl II (Mountains Beyond Mountains)
7. Neighborhood #1 (Tunnels)
8. Neighborhood #2 (Laïka)
9. My Body Is a Cage
10. Reflektor
0
geplaatst: 18 augustus 2017, 17:15 uur
Twee nummers vier is wat veel van het goede
. Ik ben uitgegaan van Reflektor op vier en Tunnels op vijf, hierdoor valt EN uit je top tien. Laat het even weten als het anders moet zijn.
0
geplaatst: 18 augustus 2017, 17:18 uur
Oeps, Reflektor er op het laatst bijgeplaatst en toen inderdaad even niet goed geteld. Verander het nu, thanks!
0
geplaatst: 18 augustus 2017, 17:18 uur
Ik zou toch wel graag een top tien willen. Lukt dit nog denk je?
0
geplaatst: 18 augustus 2017, 17:26 uur
johan de witt schreef:
Die staat er onder, spoiler.
Maar dat zijn vijf nummers die de finale niet gehaald hebben.Die staat er onder, spoiler.
0
geplaatst: 18 augustus 2017, 17:29 uur
Ah ja, dan hoop ik dat hij er nog snel even vijf bij noemt.
0
geplaatst: 18 augustus 2017, 17:50 uur
Nog een stukje geschreven over m'n nummer 1:
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
De signature song van een van de belangrijkste rockbands van de 21e eeuw. Deze Canadese groep weet de meest emotionele teksten te koppelen aan een uniek, voortstuwend geluid dat vrijwel elke muziekliefhebber spontaan aan het dansen brengt. Zie bijvoorbeeld hun legendarische optreden op Pinkpop 2014.
Rebellion (Lies) is het mooiste nummer van hun briljante debuutplaat Funeral. Een nummer met een geweldige opbouw en sfeerzetting. De stuwende drums, piano en de euforische zang brengen je naar een climax van ongekende hoogte. Met recht een moderne klassieker.
Arcade Fire - Rebellion (Lies)
De signature song van een van de belangrijkste rockbands van de 21e eeuw. Deze Canadese groep weet de meest emotionele teksten te koppelen aan een uniek, voortstuwend geluid dat vrijwel elke muziekliefhebber spontaan aan het dansen brengt. Zie bijvoorbeeld hun legendarische optreden op Pinkpop 2014.
Rebellion (Lies) is het mooiste nummer van hun briljante debuutplaat Funeral. Een nummer met een geweldige opbouw en sfeerzetting. De stuwende drums, piano en de euforische zang brengen je naar een climax van ongekende hoogte. Met recht een moderne klassieker.
1
geplaatst: 18 augustus 2017, 18:16 uur
GREATEST HITS OF ARCADE FIRE
https://i1.wp.com/www.vendorculture.com/wp-content/uploads/2017/06/arcade-fire-everything-now.jpg?fit=874%2C600
Now I'm ready to start
I would rather be wrong
Than live in the shadows of your song
My mind is open wide
And now I'm ready to start
Welkom allemaal bij deze finalepresentatie van Arcade Fires grootste hits.
Allereerst een 'bedankt' voor de 44 (!!) deelnemers aan deze greatest hits editie. Drie jaar geleden waren het er zes meer maar toen was het geen zomervakantie dus ik vind deze score toch heel behoorlijk. Zoals eerder aangegeven heb ik vanavond nog andere verplichtingen en daarom lag de deadline wat eerder dan gebruikelijk in dit topic. Ik hoop niet dat iemand nu te laat is voor het indienen van zijn lijstje. In dat geval, excuus
.
Voordat we van start gaan kan ik jullie melden dat het heel spannend is geworden. Zo staan de onderste vijf uit de lijst binnen tien punten van elkaar, is er een verbeteren strijd gevoerd om plek vijf in het klassement en zit er slechts een paar punten tussen de nummers één en twee!
Ondanks de vele lijstjes werd er maar weinig commentaar gegeven bij de gemaakte keuzes. Op zich best begrijpelijk, de meeste van jullie zullen al regelmatig hun visie op het Arcade Fire werk hebben gegeven in de diverse topics en albumpagina's. Gelukkig kreeg ik vandaag de tip van user Gretz om eens even te kijken bij de vorige editie van de Arcade Fire greatest hits en daar vond ik inderdaad een hoop leuke schrijfsels. Ik heb de vrijheid genomen hier van alles vandaan te halen dus mocht je opeens denken 'deze tekst komt me wel erg bekend voor' dan zou dat zomaar kunnen kloppen.
Tijd om te starten. Ik ga kijken of het me allemaal lukt het voor mijn concert van vanavond af te ronden, zo niet dan maak ik het daarna af.
https://i1.wp.com/www.vendorculture.com/wp-content/uploads/2017/06/arcade-fire-everything-now.jpg?fit=874%2C600
Now I'm ready to start
I would rather be wrong
Than live in the shadows of your song
My mind is open wide
And now I'm ready to start
Welkom allemaal bij deze finalepresentatie van Arcade Fires grootste hits.
Allereerst een 'bedankt' voor de 44 (!!) deelnemers aan deze greatest hits editie. Drie jaar geleden waren het er zes meer maar toen was het geen zomervakantie dus ik vind deze score toch heel behoorlijk. Zoals eerder aangegeven heb ik vanavond nog andere verplichtingen en daarom lag de deadline wat eerder dan gebruikelijk in dit topic. Ik hoop niet dat iemand nu te laat is voor het indienen van zijn lijstje. In dat geval, excuus
. Voordat we van start gaan kan ik jullie melden dat het heel spannend is geworden. Zo staan de onderste vijf uit de lijst binnen tien punten van elkaar, is er een verbeteren strijd gevoerd om plek vijf in het klassement en zit er slechts een paar punten tussen de nummers één en twee!
Ondanks de vele lijstjes werd er maar weinig commentaar gegeven bij de gemaakte keuzes. Op zich best begrijpelijk, de meeste van jullie zullen al regelmatig hun visie op het Arcade Fire werk hebben gegeven in de diverse topics en albumpagina's. Gelukkig kreeg ik vandaag de tip van user Gretz om eens even te kijken bij de vorige editie van de Arcade Fire greatest hits en daar vond ik inderdaad een hoop leuke schrijfsels. Ik heb de vrijheid genomen hier van alles vandaan te halen dus mocht je opeens denken 'deze tekst komt me wel erg bekend voor' dan zou dat zomaar kunnen kloppen.
Tijd om te starten. Ik ga kijken of het me allemaal lukt het voor mijn concert van vanavond af te ronden, zo niet dan maak ik het daarna af.
0
geplaatst: 18 augustus 2017, 18:21 uur
Edgar18 schreef:
Ik vrees net te laat:
1. The Suburbs
2. Ready to Start
3. Rebellion (Lies)
4. Intervention
5. Afterlife
6. We Used to Wait
7. Wake Up
8. Keep the Car Running
9. My Body Is a Cage
10. Suburban War
1
geplaatst: 18 augustus 2017, 18:25 uur
blur8 schreef:
Ik vrees net te laat:
Ik heb je lijstje nog meegenomen. Je had gisteren al gepost dus dan vind ik het wel zo fair de geupdate versie nog even mee te nemen. Maar, je bent wel de laatste.Ik vrees net te laat:
0
geplaatst: 18 augustus 2017, 18:46 uur
20. Keep the Car Running (Neon Bible)
54 punten - 15 stemmen - gemiddelde positie 6,4
Nummer 1 van:
Meeste punten gekregen van: Ploppesteksel (3e plaats)
19. Neighborhood #2 (Laïka) (Funeral) *
54 punten - 13 stemmen - gemiddelde positie 5,85
Nummer 1 van: E-Clect-Eddy
18. Crown of Love (Funeral) *
55 punten - 11 stemmen - gemiddelde positie 5,0
Nummer 1 van:
Meeste punten gekregen van: Rudi S & west (3e plaats)
Crown of Love heb ik op acht staan in mijn finalelijstje. Voor mij - na de twee prijsnummers - het beste nummer van de plaat. De (zojuist gedumpte?) zanger bezingt hier zijn gevoelens. Hoe kan hij ooit nog van een ander meisje houden? Zij lijkt er minder moeite mee te hebben.
“If you still want me, please forgive me
The crown of love has fallen from me
If you still want me, please forgive me
Because your hands are not upon me”
Uiteraard draagt ook de heerlijke explosie richting het einde van het nummer bij aan mijn waardering.
17. My Body Is a Cage (Neon Bible)
57 punten - 13 stemmen - gemiddelde positie 5,61
Nummer 1 van:
Meeste punten gekregen van: Rudi S & Finidi (2e plaats)
54 punten - 15 stemmen - gemiddelde positie 6,4
Nummer 1 van:
Meeste punten gekregen van: Ploppesteksel (3e plaats)
Een vrij eenvoudig nummer qua structuur. Het begint met een doordringend motief die de kern van het lied vormt. Hier bewijst Butler weer een keer wat voor een fantastische zanger hij is, die uithalen zijn fantastisch. Binnen hun oeuvre vind ik dit het meest single-gericht, het meest radiovriendelijk, maar daar is getuige de kwaliteit helemaal niks mis mee, integendeel, dit zit echt krankzinnig goed in elkaar.
19. Neighborhood #2 (Laïka) (Funeral) *
54 punten - 13 stemmen - gemiddelde positie 5,85
Nummer 1 van: E-Clect-Eddy
Een wild nummer, uitbundig zoals alleen Arcade Fire dat kan zijn. Eentje om enthousiast mee te brullen. De accordeon en de zang van Régine op het einde klinken zalig.
Laika is lichtjes dissonant, maar vooral ontzettend heftig. De versnelling op 02;40 is echt goddelijk. En die accordeon, tja daar kan je alleen maar een diepe buiging voor maken.
18. Crown of Love (Funeral) *
55 punten - 11 stemmen - gemiddelde positie 5,0
Nummer 1 van:
Meeste punten gekregen van: Rudi S & west (3e plaats)
Crown of Love heb ik op acht staan in mijn finalelijstje. Voor mij - na de twee prijsnummers - het beste nummer van de plaat. De (zojuist gedumpte?) zanger bezingt hier zijn gevoelens. Hoe kan hij ooit nog van een ander meisje houden? Zij lijkt er minder moeite mee te hebben.
“If you still want me, please forgive me
The crown of love has fallen from me
If you still want me, please forgive me
Because your hands are not upon me”
Uiteraard draagt ook de heerlijke explosie richting het einde van het nummer bij aan mijn waardering.
17. My Body Is a Cage (Neon Bible)
57 punten - 13 stemmen - gemiddelde positie 5,61
Nummer 1 van:
Meeste punten gekregen van: Rudi S & Finidi (2e plaats)
arcade monkeys schreef:
Win Butler laat zijn emoties horen en wat komen die hard binnen. Het orgel (inclusief alle overige bombast) maakt de emotie alleen nog maar beter voelbaar.
0
geplaatst: 18 augustus 2017, 19:03 uur
Waar de nummers in het eerste blokje nog heel dicht bij elkaar zaten wordt hier de onderlinge afstand wat groter. Vooral tussen nummer vijftien en veertien is het gat flink. Funeral verliest zijn derde en vierde finalenummer maar houdt er nog wel gewoon vier over.
16. Afterlife (Reflektor)
66 punten - 14 stemmen - gemiddelde positie 5,29
Nummer 1 van:
Meeste punten gekregen van: Telamon (2e plaats)
Één van de nieuwe finalisten ten opzichte van de vorige editie. Haalde nipt de finale ten koste van We Exist maar echt potten breken in dit geweld lukt niet voor deze tweede Reflektor afvaardiging. Grote broer en titelnummer laat voorlopig nog even op zich wachten.
15. Haiti (Funeral) *
76 punten - 14 stemmen - gemiddelde positie 4,57
Nummer 1 van: Ploppesteksel
.
14. Wake Up (Funeral)
100 punten - 22 stemmen - gemiddelde positie 5,45
Nummer 1 van: dynamo d & Renoir
16. Afterlife (Reflektor)
66 punten - 14 stemmen - gemiddelde positie 5,29
Nummer 1 van:
Meeste punten gekregen van: Telamon (2e plaats)
Één van de nieuwe finalisten ten opzichte van de vorige editie. Haalde nipt de finale ten koste van We Exist maar echt potten breken in dit geweld lukt niet voor deze tweede Reflektor afvaardiging. Grote broer en titelnummer laat voorlopig nog even op zich wachten.
15. Haiti (Funeral) *
76 punten - 14 stemmen - gemiddelde positie 4,57
Nummer 1 van: Ploppesteksel
Er zit beweging in dit nummer, er zit vaart in, maar er zijn geen sporen van haast. Haïti klinkt idyllisch en zorgeloos. Het klinkt ontzettend rijk, ook al is het opgebouwd rond een zeer eenvoudig motiefje, rond een fris briesje. Het is simpel maar ó zó briljant. Als het op songstructuren en songwriting aankomt zitten we hier tegen de perfectie aan. Niets buitensporigs, niks overdreven maar toch gewoonweg briljant.
Ik heb een zwak voor Régine Chassagne vanwege haar manier van zingen. Niet geschoold, niet technisch of zo, maar gewoon omdat ze graag zingt.
Tja, dat doe ik op zich ook maar ik vrees dat ik er nooit dit soort lovende commentaren over ga krijgen
. 14. Wake Up (Funeral)
100 punten - 22 stemmen - gemiddelde positie 5,45
Nummer 1 van: dynamo d & Renoir
In het begin heb ik het gevoel alsof ik op de top van een berg naar een onmetelijk uitgestrekt landschap sta te kijken. Het eerste deel is overweldigend en haast bedwelmend. Het tweede deel van Wake Up is eigenlijk nog straffer. Je staat niet langer een prachtig landschap van bovenaf te aanschouwen, nee, je zweeft er gewoon door.
0
geplaatst: 18 augustus 2017, 19:59 uur
In dit blokje drie nummers die qua punten vlak bij elkaar zitten. De nummer dertien werd veel vaker genoemd dan de platen erboven maar haalt een aanmerkelijk lagere gemiddelde score. De strijd der nominaties is nipt gewonnen door Suburban War dat zich net niet in de top tien nestelt.
13. We Used to Wait (The Suburbs)
103 punten - 23 stemmen - gemiddelde positie 5,52
Nummer 1 van: Casartelli
12. In The Backseat (Funeral) *
105 punten - 17 stemmen - gemiddelde positie 3,82
Nummer 1 van: arcade monkeys & hoi123
11. Suburban War (The Suburbs) *
107 punten - 17 stemmen - gemiddelde positie 3,71
Nummer 1 van: Finidi & dix
13. We Used to Wait (The Suburbs)
103 punten - 23 stemmen - gemiddelde positie 5,52
Nummer 1 van: Casartelli
Hoogtepunt zit midden in deze song, wanneer na twee minuten de instrumenten aanzwellen en dan... genieten ! Een nummer dat gaat over brieven schrijven en wachten op een antwoord. But sometimes it never came...
Raar dat een paar Canadese youngsters een tekst kunnen maken die een vijftiger als spot-on herkend.
12. In The Backseat (Funeral) *
105 punten - 17 stemmen - gemiddelde positie 3,82

Nummer 1 van: arcade monkeys & hoi123
Porcupine Head schreef:
Als ik met maar één nummer moest uitleggen waar Funeral voor staat, dan is dat voor mij dit nummer. In the Backseat laat de emotie die er bij rouwverwerking aan te pas komt het beste zien. De leadzang van Régine ligt op het randje, maar dat draagt alleen maar bij aan die openbloeiende bloem dat dit nummer is. De instrumentatie is buitengewoon. Sentimenteel waar moet, krachtig waar nodig en een outro waarbij langzaam maar zeker alle instrumenten doven. Bijna magisch.
Als ik met maar één nummer moest uitleggen waar Funeral voor staat, dan is dat voor mij dit nummer. In the Backseat laat de emotie die er bij rouwverwerking aan te pas komt het beste zien. De leadzang van Régine ligt op het randje, maar dat draagt alleen maar bij aan die openbloeiende bloem dat dit nummer is. De instrumentatie is buitengewoon. Sentimenteel waar moet, krachtig waar nodig en een outro waarbij langzaam maar zeker alle instrumenten doven. Bijna magisch.
arcade monkeys schreef:
11. Suburban War (The Suburbs) *
107 punten - 17 stemmen - gemiddelde positie 3,71

Nummer 1 van: Finidi & dix
Porcupine Head schreef:
Voor mij toch wel het meest variërende nummer op mijn favoriete album van hen, The Suburbs. En my oh my, wat is het prachtig. Het nummer laat zien hoe tijd langzaam maar zeker alles kan veranderen. Vrienden van vroeger waar je vrij close mee was, die je nu niet meer zou herkennen of tegenkomen. Andere huizen, andere levensstijlen en ook andere steden. Alles van jaren geleden is nu niets meer dan een herinnering. Het wordt uitgebeeld met redelijk wat tempowisselingen en mooie teksten. Win Butler laat hier de emotie en de weemoedigheid (als ik het zo mag noemen) een beetje de boventoon voeren, wat leidt tot een zeer geslaagde albumtrack op The Suburbs.
Voor mij toch wel het meest variërende nummer op mijn favoriete album van hen, The Suburbs. En my oh my, wat is het prachtig. Het nummer laat zien hoe tijd langzaam maar zeker alles kan veranderen. Vrienden van vroeger waar je vrij close mee was, die je nu niet meer zou herkennen of tegenkomen. Andere huizen, andere levensstijlen en ook andere steden. Alles van jaren geleden is nu niets meer dan een herinnering. Het wordt uitgebeeld met redelijk wat tempowisselingen en mooie teksten. Win Butler laat hier de emotie en de weemoedigheid (als ik het zo mag noemen) een beetje de boventoon voeren, wat leidt tot een zeer geslaagde albumtrack op The Suburbs.
De gezwollen pathos bij Arcade Fire trek ik niet altijd. Maar Suburban War ... woosh. Overigens kan ik het nummer niet anders interpreteren als een knikje naar Bruce Springsteen
0
geplaatst: 18 augustus 2017, 20:18 uur
10. Neighborhood #3 (Power Out) (Funeral)
110 punten - 22 stemmen - gemiddelde positie 5,0
Nummer 1 van:
Meeste punten gekregen van: stardust_be, dix, E-Clect-Eddy & Choconas (2e positie)
We beginnen dit blokje met alweer de op twee na laatste Funeral nominatie. De twee grote kanonnen laten uiteraard nog even op zich wachten maar dat de derde Funeral al op tien zou staan had ik niet verwacht. Met andere woorden, deze prestatie valt me een beetje tegen. Dit is wel het hoogst genoteerde nummer zonder nummer één plek in de lijstjes.
9. Everything Now (Everything Now)
119 punten - 26 stemmen - gemiddelde positie 5,42
Nummer 1 van: Titmeister
Waar je verrassende 'verliezers' hebt daar zijn vaak ook 'verrassende' winnaars te vinden. Everything Now is wat mij betreft zo'n winnaar. Ik had verwacht dat deze enige afgevaardigde van het nieuwe - en behoorlijk afgeserveerde - album niet veel potten zou kunnen breken maar Everything Now komt in maar liefst 26 (!!) lijstjes voor. Slechts vier nummers werden vaker genoemd. Zelf heb ik hem op tien staan. Ik bevind me in een schemergebied. Enerzijds is het de leuke zomerhit die het in eerste instantie leek te zijn, anderzijds is het een vrij standaard en gauw vervelend deuntje met niet gek veel om het lijf. Spelen we dit spel over drie jaar nog een keer dan verwacht ik dat Everything Now of in mijn top vijf of in mijn bottom drie te vinden is.
8. Ready to Start (The Suburbs)
129 punten - 22 stemmen - gemiddelde positie 4,14
Nummer 1 van: Porcupine Head & Choconas
Nog een nummer waar ik iets meer van had verwacht. Voornamelijk gebaseerd op de uitstekende eliminatieronde waar het na Tunnels het minst (slechts twee keer) genoemd werd. Had wat mij betreft overigens perfect gepast als albumopener, maar dit geheel terzijde.
110 punten - 22 stemmen - gemiddelde positie 5,0
Nummer 1 van:
Meeste punten gekregen van: stardust_be, dix, E-Clect-Eddy & Choconas (2e positie)
We beginnen dit blokje met alweer de op twee na laatste Funeral nominatie. De twee grote kanonnen laten uiteraard nog even op zich wachten maar dat de derde Funeral al op tien zou staan had ik niet verwacht. Met andere woorden, deze prestatie valt me een beetje tegen. Dit is wel het hoogst genoteerde nummer zonder nummer één plek in de lijstjes.
Ongelooflijk krachtig nummer dat ik altijd luidkeels meezing. Fantastisch hoe Arcade Fire hier georganiseerde chaos tentoonspreidt. Zelden zo'n urgente song gehoord ook. Power Out weet een gevoelige snaar te raken, maar laat mij tegelijkertijd dansen. YOU AIN'T FOOLING NOBODY WITH THE LIGHTS OUT!
Alle remmen los. Dit nummer is iets imposants, onverwoestbaars, krachtigs en majestueus. Het is een orkaan die alles wat het op zijn weg vindt van de kaart veegt. Het barst hier volledig open van passie, emotie en bovenal emotie.
9. Everything Now (Everything Now)
119 punten - 26 stemmen - gemiddelde positie 5,42
Nummer 1 van: Titmeister
Waar je verrassende 'verliezers' hebt daar zijn vaak ook 'verrassende' winnaars te vinden. Everything Now is wat mij betreft zo'n winnaar. Ik had verwacht dat deze enige afgevaardigde van het nieuwe - en behoorlijk afgeserveerde - album niet veel potten zou kunnen breken maar Everything Now komt in maar liefst 26 (!!) lijstjes voor. Slechts vier nummers werden vaker genoemd. Zelf heb ik hem op tien staan. Ik bevind me in een schemergebied. Enerzijds is het de leuke zomerhit die het in eerste instantie leek te zijn, anderzijds is het een vrij standaard en gauw vervelend deuntje met niet gek veel om het lijf. Spelen we dit spel over drie jaar nog een keer dan verwacht ik dat Everything Now of in mijn top vijf of in mijn bottom drie te vinden is.
8. Ready to Start (The Suburbs)
129 punten - 22 stemmen - gemiddelde positie 4,14
Nummer 1 van: Porcupine Head & Choconas
Nog een nummer waar ik iets meer van had verwacht. Voornamelijk gebaseerd op de uitstekende eliminatieronde waar het na Tunnels het minst (slechts twee keer) genoemd werd. Had wat mij betreft overigens perfect gepast als albumopener, maar dit geheel terzijde.
Porcupine Head schreef:
Tja, dit is een nummer waar naar mijn mening alles op zijn plek valt. Dat pompende intro, de energie die in het nummer zit, de sfeer die gecreërd wordt en de toch wel vrij messcherpe teksten. Ronduit geweldig. Het is voor mij ook het nummer waarmee ik voor het eerst kennismaakte met AF. Na de eerste luisterbeurt was ik verkocht. Het zou de deur worden naar nog veel meer mooie nummers, maar deze heeft toch wel een redelijk speciaal plekje.
Tja, dit is een nummer waar naar mijn mening alles op zijn plek valt. Dat pompende intro, de energie die in het nummer zit, de sfeer die gecreërd wordt en de toch wel vrij messcherpe teksten. Ronduit geweldig. Het is voor mij ook het nummer waarmee ik voor het eerst kennismaakte met AF. Na de eerste luisterbeurt was ik verkocht. Het zou de deur worden naar nog veel meer mooie nummers, maar deze heeft toch wel een redelijk speciaal plekje.
Wat een drive heeft dit nummer! Ready to Start is voor Arcade Fire-begrippen behoorlijk uptempo en bevat een aantal heerlijke gitaarloopjes. Alleen al van de intro kan ik blijven genieten.
0
geplaatst: 18 augustus 2017, 20:25 uur
Power Out had ik inderdaad hoger verwacht. Verder nog niet heel erg veel verrassingen.
0
geplaatst: 18 augustus 2017, 20:28 uur
Reflektor had inmiddels toch wel mogen komen. Staat verrassend hoog wat mij betreft.
0
geplaatst: 18 augustus 2017, 20:28 uur
7. The Suburbs (The Suburbs)
139 punten - 25 stemmen - gemiddelde positie 4,44
Nummer 1 van: johan de witt, Johnny Marr & blur8
Hier dan het echte openingsnummer van The Suburbs. Tien punten meer dan albumgenoot Ready To Start maar meer dan twintig punten achter de nummer zes. Dit is tevens het op één na laatste Suburbs nummer. Dat Sprawl II de meest succesvolle is zal echter voor weinig van jullie een verrassing zijn.
160 punten - 32 stemmen - gemiddelde positie 5,0
Nummer 1 van: itchy & stoepkrijt
Op vijf vinden we de op één na hoogste Neon Bible. No Cars Go was verwikkeld in een verbeten strijd met de nummer vijf. Een tweekamp die uiteindelijk met vijf punten verschil verloren is. Heerlijk opzwepende track die het in mijn lijstje nipt af moest leggen tegen Rebellion en mijn (erboven uitstekende) top drie.
139 punten - 25 stemmen - gemiddelde positie 4,44
Nummer 1 van: johan de witt, Johnny Marr & blur8
Hier dan het echte openingsnummer van The Suburbs. Tien punten meer dan albumgenoot Ready To Start maar meer dan twintig punten achter de nummer zes. Dit is tevens het op één na laatste Suburbs nummer. Dat Sprawl II de meest succesvolle is zal echter voor weinig van jullie een verrassing zijn.
De eerste track van AF die me echt wat deed, ondanks of misschien juist door hoe simpel het in elkaar zit.
Instrumentaal nog vrij vrolijk, maar de tekst is eerder weemoedig en zit vol nostalgie. Het zet meteen de toon voor het magnifieke album The Suburbs.
160 punten - 32 stemmen - gemiddelde positie 5,0
Nummer 1 van: itchy & stoepkrijt
Op vijf vinden we de op één na hoogste Neon Bible. No Cars Go was verwikkeld in een verbeten strijd met de nummer vijf. Een tweekamp die uiteindelijk met vijf punten verschil verloren is. Heerlijk opzwepende track die het in mijn lijstje nipt af moest leggen tegen Rebellion en mijn (erboven uitstekende) top drie.
Dat roffeltje! Wat een heerlijk begin van een nummer. Als dan de accordeon erbij komt heb je het geraamte van No Cars Go al compleet en kan het nummer al niet meer stuk. Het kan nog wel beter en dat laat Arcade Fire horen ook. Vooral de laatste twee minuten van dit nummer zijn hemeltergend mooi. De accordeon, de steeds steviger roffelende drums, het mannenkoor en het langzaam aanzwellende trompetgeschal geven dit nummer een climax om nooit te vergeten. Mooier dan dit kan muziek bijna niet worden.
De 2 speerpunten van Arcade Fire zijn toch wel hun rijke instrumentatie en hun perfecte dynamiek in tempo. In No Cars go komt dit subliem samen, en wordt alles losgegooid om tot een verbluffend 3 minuten durend hoogtepunt te gooien. Om vervolgens even in te zakken, en minstens zo hard, en vol euforie weder te keren. Prachtig!
0
geplaatst: 18 augustus 2017, 20:29 uur
johan de witt schreef:
Reflektor had inmiddels toch wel mogen komen. Staat verrassend hoog wat mij betreft.
Ga jij es lekker je mond spoelen, Johan.
0
geplaatst: 18 augustus 2017, 20:32 uur
Goed nummer hoor, maar er zijn al heel wat mooieren gepasseerd.
0
geplaatst: 18 augustus 2017, 20:35 uur
Gokje voor de top 5:
5. Intervention
4. Reflektor
3. Neighborhood #1 (Tunnels)
2. Sprawl II
1. Rebellion (Lies)
5. Intervention
4. Reflektor
3. Neighborhood #1 (Tunnels)
2. Sprawl II
1. Rebellion (Lies)
0
geplaatst: 18 augustus 2017, 20:39 uur
5. Reflektor
4. Intervention
3. Sprawl II
2. Rebellion (Lies)
4. Intervention
3. Sprawl II
2. Rebellion (Lies)
1
geplaatst: 18 augustus 2017, 20:46 uur
5. Reflektor (Reflektor)
165 punten - 28 stemmen - gemiddelde positie 4,11
Nummer 1 van: EttaJamesBrown, Tom Traubert, andré, nelis & Fathead
Johan de Witt was er al even op aan het wachten en stiekem geldt dat voor mijzelf ook. Ondanks dat ik zelf niet echt een liefhebber ben van dit nummer is een top vijf plek natuurlijk uitermate verdient als je in vijf lijstjes bovenaan eindigt. De enige Reflektor afvaardiging die echt potten kon breken in dit spel. Ik zou hem iets lager ingeschat hebben maar het blijkt wel dat dit een echte fan favorite is.
4. Intervention (Neon Bible)
181 punten - 25 stemmen - gemiddelde positie 2,76
(!!)
Nummer 1 van: Telamon, Simon77, aERodynamIC, wendyvortex, El Ninjo, west & 50tracks
Scoorde Reflektor al goed met vijf nummer één posities, Intevention is de absolute baas boven baas met zeven stuks. Wie deze hoogste Neon Bible afgevaardigde dat kunstje nadoet? Niemand. Intervention scoort de meeste nummer één posities en de hoogste gemiddelde score van allemaal. Een duidelijke love-hate track in het oeuvre want in de eliminatieronde werd Intervention elf keer weggestemd, iets waarover ik toen nog schreef dat ik het verrassend veel vond.
Persoonlijk ben ik absoluut van het love kamp. Waar ik het vroeger niet helemaal hoorde in dit nummer ben ik sinds een jaar of twee helemaal om. Dat orgel is majestueus en het subtiele klokkenspelletje wat erdoorheen fladdert maar het geheel nog net iets mooier. In mijn lijstje op plek twee maar ik kijk er niet gek van op als ik dit in de toekomst nog eens mijn Arcade Fire favoriet zal noemen.
165 punten - 28 stemmen - gemiddelde positie 4,11
Nummer 1 van: EttaJamesBrown, Tom Traubert, andré, nelis & Fathead
Johan de Witt was er al even op aan het wachten en stiekem geldt dat voor mijzelf ook. Ondanks dat ik zelf niet echt een liefhebber ben van dit nummer is een top vijf plek natuurlijk uitermate verdient als je in vijf lijstjes bovenaan eindigt. De enige Reflektor afvaardiging die echt potten kon breken in dit spel. Ik zou hem iets lager ingeschat hebben maar het blijkt wel dat dit een echte fan favorite is.
Damn, wat een heerlijke drive zit er in dit nummer. De cameo van Bowie maakt het dan nog eens helemaal af, en wat te zeggen van die heerlijk passioneel, voortkabbelende outro. De meest dansbare song van Arcade Fire en eentje die ik wel eindeloos op repeat kan zetten.
Bij de trommeltjes moet ik altijd aan Sympathy for the Devil van de Stones denken. Weergaloze opener van hun (één na laatste) laatste boreling.
Kan je na 3 Albums nog vernieuwen? James Murphy zorgt er met zijn productie inclusief bliepjes voor dat de muziek nog voller én dansbaarder wordt. En dan komt David Bowie ook nog eens om de hoek zetten. Reflektor kan zich, mede dankzij deze grootheden moeiteloos meten met de klassiekers.
4. Intervention (Neon Bible)
181 punten - 25 stemmen - gemiddelde positie 2,76
(!!)Nummer 1 van: Telamon, Simon77, aERodynamIC, wendyvortex, El Ninjo, west & 50tracks
Scoorde Reflektor al goed met vijf nummer één posities, Intevention is de absolute baas boven baas met zeven stuks. Wie deze hoogste Neon Bible afgevaardigde dat kunstje nadoet? Niemand. Intervention scoort de meeste nummer één posities en de hoogste gemiddelde score van allemaal. Een duidelijke love-hate track in het oeuvre want in de eliminatieronde werd Intervention elf keer weggestemd, iets waarover ik toen nog schreef dat ik het verrassend veel vond.
Persoonlijk ben ik absoluut van het love kamp. Waar ik het vroeger niet helemaal hoorde in dit nummer ben ik sinds een jaar of twee helemaal om. Dat orgel is majestueus en het subtiele klokkenspelletje wat erdoorheen fladdert maar het geheel nog net iets mooier. In mijn lijstje op plek twee maar ik kijk er niet gek van op als ik dit in de toekomst nog eens mijn Arcade Fire favoriet zal noemen.
west schreef:
Van het oh zo mooie album Neon Bible met een fraai eigen donker geluid. Dan weer eens ingetogen, dan weer bombastisch. De bassen denderen soms, de violen zijn mooi en het orgel gaat er vol in. En opgenomen in een kerk, wat het zijn eigen unieke sound geeft. Een juweeltje.
Van het oh zo mooie album Neon Bible met een fraai eigen donker geluid. Dan weer eens ingetogen, dan weer bombastisch. De bassen denderen soms, de violen zijn mooi en het orgel gaat er vol in. En opgenomen in een kerk, wat het zijn eigen unieke sound geeft. Een juweeltje.
Opzwepend nummer begeleid door onder meer een kerkorgel en subtiele xylofoonklanken, passioneel gezongen door Win Butler. Bombastisch en dramatisch, maar zo heb ik het graag. Magistraal nummer.
Briljant nummer: met orgel van de Petite Église in Farnham, Quebec waar een groot deel van de nummers van mijn nummer 1 album Neon Bible zijn opgenomen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.