Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!
zoeken in:
0
geplaatst: 24 augustus 2017, 13:05 uur
1. Group Four
2. Inertia Creeps
3. Angel
4. Paradise Circus
5. Three
6. The Spoils
7. I Against I
8. Karmacoma
9. Dissolved Girl
10. Special Cases
2. Inertia Creeps
3. Angel
4. Paradise Circus
5. Three
6. The Spoils
7. I Against I
8. Karmacoma
9. Dissolved Girl
10. Special Cases
0
zaaf
geplaatst: 24 augustus 2017, 13:17 uur
1. I Against I
Mos Def shines op dit nummer. Dat, hoewel het klinkt als een nineties track, lekker fris blijft en op me is gegroeid.
2. The Spoils
Dat geldt voor deze ook, prachtig nummer met veel soul - zie ik een blauw lijntje?
3. Group Four
Van Mezzanine (sowieso van Massive Attack) wisselen de voorkeuren nog wel eens bij me. Waar Inertia dat lange tijd was, is Group Four voor mij nu de vaandeldrager van het album.
4. Paradise Circus
5. Karmacoma
6. Inertia Creeps
7. Unfinished Sympathy
8. Risingson
9. Special Cases
10. Safe From Harm
Mos Def shines op dit nummer. Dat, hoewel het klinkt als een nineties track, lekker fris blijft en op me is gegroeid.
2. The Spoils
Dat geldt voor deze ook, prachtig nummer met veel soul - zie ik een blauw lijntje?
3. Group Four
Van Mezzanine (sowieso van Massive Attack) wisselen de voorkeuren nog wel eens bij me. Waar Inertia dat lange tijd was, is Group Four voor mij nu de vaandeldrager van het album.
4. Paradise Circus
5. Karmacoma
6. Inertia Creeps
7. Unfinished Sympathy
8. Risingson
9. Special Cases
10. Safe From Harm
0
geplaatst: 24 augustus 2017, 13:19 uur
1. Teardrop
2. Protection
3. Paradise Circus
4. Unfinished Sympathy
5. Safe from Harm
6. Sly
7. A Prayer for England
8. The Spoils
9. Man Next Door
10. Special Cases
Niet mijn favoriete band, maar goede zangeressen vaak wel
2. Protection
3. Paradise Circus
4. Unfinished Sympathy
5. Safe from Harm
6. Sly
7. A Prayer for England
8. The Spoils
9. Man Next Door
10. Special Cases
Niet mijn favoriete band, maar goede zangeressen vaak wel

0
geplaatst: 24 augustus 2017, 14:04 uur
1. Unfinished Sympathy
2. Protection
3. Karmacoma
4. Three
5. I Against I
6. Sly
7. Man Next Door
8. Dissolved Girl
9. Inertia Creeps
10. The Spoils
US heb ik altijd al mooi gevonden, maar is eigenlijk afgelopen jaar pas uitgegroeid tot een van mijn favoriete nummers aller tijden toen ik het ruim een half jaar lang erg veel heb gedraaid. Het is bloedmooi en is echt schitterend gecomponeerd. Eigenlijk is het gewoon een symfonie in 5 minuten. Verder veel van de eerste twee albums bovenin, dat zijn toch wel mijn favorieten. Wel jammer dat er Mezzanine zo oververtegenwoordigd is met 8 nummers en Blue Lines er slechts 2 in de finale heeft. 5-5 was een betere verhouding geweest...
2. Protection
3. Karmacoma
4. Three
5. I Against I
6. Sly
7. Man Next Door
8. Dissolved Girl
9. Inertia Creeps
10. The Spoils
US heb ik altijd al mooi gevonden, maar is eigenlijk afgelopen jaar pas uitgegroeid tot een van mijn favoriete nummers aller tijden toen ik het ruim een half jaar lang erg veel heb gedraaid. Het is bloedmooi en is echt schitterend gecomponeerd. Eigenlijk is het gewoon een symfonie in 5 minuten. Verder veel van de eerste twee albums bovenin, dat zijn toch wel mijn favorieten. Wel jammer dat er Mezzanine zo oververtegenwoordigd is met 8 nummers en Blue Lines er slechts 2 in de finale heeft. 5-5 was een betere verhouding geweest...
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 24 augustus 2017, 14:28 uur
01 Unfinished Sympathy
02 A Prayer for England
03 Group Four
04 Safe from Harm
05 Angel
06 Karmacoma
07 Inertia Creeps
08 Three
09 Teardrop
10 Protection
Herontdekking van A Prayer for England maakt deze editie amper twee jaar na de vorige keer Massive Attack (waarbij sindsdien alleen wat secundaire releases verschenen zijn) alsnog de moeite waard. Ik zal 100th Window spoedig weer eens opzetten.
De rest van mijn toptien is allemaal van daarvoor. Hymn of the Big Wheel wordt node gemist, verder kan ik met de finale goed uit de voeten. Ook de nummers 11 t/m 19 zijn prettig beluisterbaar, alleen I Against I kon me niet bekoren.
02 A Prayer for England
03 Group Four
04 Safe from Harm
05 Angel
06 Karmacoma
07 Inertia Creeps
08 Three
09 Teardrop
10 Protection
Herontdekking van A Prayer for England maakt deze editie amper twee jaar na de vorige keer Massive Attack (waarbij sindsdien alleen wat secundaire releases verschenen zijn) alsnog de moeite waard. Ik zal 100th Window spoedig weer eens opzetten.
De rest van mijn toptien is allemaal van daarvoor. Hymn of the Big Wheel wordt node gemist, verder kan ik met de finale goed uit de voeten. Ook de nummers 11 t/m 19 zijn prettig beluisterbaar, alleen I Against I kon me niet bekoren.
0
geplaatst: 24 augustus 2017, 14:53 uur
1. Safe from Harm
2. Group Four
3. I Against I
4. Karmacoma
5. Paradise Circus
6. Unfinished Sympathy
7. The Spoils
8. Antistar
9. Inertia Creeps
10. Three
Veelzeggend dat Angel, Risingson en Teardrop ( van een top 10 album ) mijn top 10 niet halen, alleen maar topmateriaal deze band!
Mijn favorieten blijven sterk wisselen bij deze band.
2. Group Four
3. I Against I
4. Karmacoma
5. Paradise Circus
6. Unfinished Sympathy
7. The Spoils
8. Antistar
9. Inertia Creeps
10. Three
Veelzeggend dat Angel, Risingson en Teardrop ( van een top 10 album ) mijn top 10 niet halen, alleen maar topmateriaal deze band!
Mijn favorieten blijven sterk wisselen bij deze band.
0
geplaatst: 24 augustus 2017, 14:55 uur
1. Angel
2. Unfinished Sympathy
3. Protection
4. The Spoils
5. Risingson
6. Teardrop
7. Paradise Circus
8. Safe from Harm
9. Man Next Door
10. Inertia Creeps
11. Dissolved Girl
12. Karmacoma
2. Unfinished Sympathy
3. Protection
4. The Spoils
5. Risingson
6. Teardrop
7. Paradise Circus
8. Safe from Harm
9. Man Next Door
10. Inertia Creeps
11. Dissolved Girl
12. Karmacoma
0
geplaatst: 24 augustus 2017, 16:50 uur
1. Angel
2. Inertia Creeps
3. Group Four
4. Dissolved Girl
5. Safe from Harm
6. Man Next Door
7. The Spoils
8. Teardrop
9. A Prayer for England
10. Karmacoma
Het is duidelijk wat mijn favoriete album is. Het titelnummer wordt echter node gemist. Die zou nummer twee zijn geworden.
2. Inertia Creeps
3. Group Four
4. Dissolved Girl
5. Safe from Harm
6. Man Next Door
7. The Spoils
8. Teardrop
9. A Prayer for England
10. Karmacoma
Het is duidelijk wat mijn favoriete album is. Het titelnummer wordt echter node gemist. Die zou nummer twee zijn geworden.
0
geplaatst: 24 augustus 2017, 17:36 uur
1. Man Next Door
2. Unfinished Sympathy
3. Protection
4. Angel
5. Three
6. Group Four
7. Sly
8. Risingson
9. Karmacoma
10. I Against I
2. Unfinished Sympathy
3. Protection
4. Angel
5. Three
6. Group Four
7. Sly
8. Risingson
9. Karmacoma
10. I Against I
0
geplaatst: 24 augustus 2017, 20:10 uur
1. Inertia Creeps
2. Teardrop
3. The Spoils
4. Angel
5. Group Four
6. Man Next Door
7. Black Milk
8. Special Cases
9. Protection
10. Risingson
2. Teardrop
3. The Spoils
4. Angel
5. Group Four
6. Man Next Door
7. Black Milk
8. Special Cases
9. Protection
10. Risingson
1
geplaatst: 24 augustus 2017, 20:46 uur
1. Man Next Door
2. Unfinished Sympathy
3. Safe from Harm
4. Inertia Creeps
5. Protection
6. Group Four
7. The Spoils
8. Paradise Circus
9. Karmacoma
10. I Against I
2. Unfinished Sympathy
3. Safe from Harm
4. Inertia Creeps
5. Protection
6. Group Four
7. The Spoils
8. Paradise Circus
9. Karmacoma
10. I Against I
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 00:25 uur
1. Risingson
de personificatie van broeierig, dit nummer, zo worden ze niet meer gemaakt.
2. Inertia Creeps
machtig nummer, tribal-like, perfecte opbouw.
3. Angel
hier had het titelnummer moeten staan wat mij betreft, maar de opener blijft een overweldigende track, als zo vaak gebruikt in films e.d.
4. Antistar
misschien wel het beste nummer van de 100th windowplaat, alhoewel daarvan teveel zijn gesneuveld die vrijwel net zo goed zijn.
5. Dissolved Girl
pats! weer eentje van Mezzanine, duidelijk welke plaat mijn favoriet is lijkt me.
6. Protection
7. Paradise Circus
8. Special Cases
9. Black Milk
10. Sly
de personificatie van broeierig, dit nummer, zo worden ze niet meer gemaakt.
2. Inertia Creeps
machtig nummer, tribal-like, perfecte opbouw.
3. Angel
hier had het titelnummer moeten staan wat mij betreft, maar de opener blijft een overweldigende track, als zo vaak gebruikt in films e.d.
4. Antistar
misschien wel het beste nummer van de 100th windowplaat, alhoewel daarvan teveel zijn gesneuveld die vrijwel net zo goed zijn.
5. Dissolved Girl
pats! weer eentje van Mezzanine, duidelijk welke plaat mijn favoriet is lijkt me.
6. Protection
7. Paradise Circus
8. Special Cases
9. Black Milk
10. Sly
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 00:26 uur
01. Inertia Creeps
02. Teardrop
03. Angel
04. Protection
05. The Spoils
06. Man Next Door
07. Karmacoma
08. Risingson
09. I Against I
10. Special Cases
02. Teardrop
03. Angel
04. Protection
05. The Spoils
06. Man Next Door
07. Karmacoma
08. Risingson
09. I Against I
10. Special Cases
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 03:22 uur
1. Three
2. Safe from Harm
3. Sly
4. Protection
5. Unfinished Sympathy
6. Karmacoma
7. The Spoils
8. Black Milk
9. Special Cases
10. Man Next Door
2. Safe from Harm
3. Sly
4. Protection
5. Unfinished Sympathy
6. Karmacoma
7. The Spoils
8. Black Milk
9. Special Cases
10. Man Next Door
1
geplaatst: 25 augustus 2017, 10:40 uur
Heb ze vorig jaar live gezien, een optreden om niet snel te vergeten. De prachtige locatie van het Gentse Sint-Pietersplein droeg daar uiteraard ook een deel aan bij. Angel was zelfs niet één van de hoogtepunten, zo goed was het. Dit was de setlist:
Setlist
Setlist
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 11:13 uur
Geweldige top 10 dit, en dan mis ik nog favorieten als Hymn Of The Big Wheel, What Your Souls Sings, Girl I Love You en Come Near Me. Mijn hele top 4 kon wel op 1.
1. Unfinished Sympathy
2. Angel
3. Protection
4. Safe from Harm
5. Group Four
6. Special Cases
7. Teardrop
8. Inertia Creeps
9. Dissolved Girl
10. The Spoils
1. Unfinished Sympathy
2. Angel
3. Protection
4. Safe from Harm
5. Group Four
6. Special Cases
7. Teardrop
8. Inertia Creeps
9. Dissolved Girl
10. The Spoils
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 12:24 uur
Opvallend hoe vaak The Spoils genoemd wordt. Op deze pagina alleen door Casartelli en orbit niet. Geen enkel nummer is vaker genoemd. Hij staat momenteel niet op 1, maar de tussenstand vind ik wel vrij verrassend.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 12:38 uur
herman schreef:
Opvallend hoe vaak The Spoils genoemd wordt. Op deze pagina alleen door Casartelli en orbit niet. Geen enkel nummer is vaker genoemd. Hij staat momenteel niet op 1, maar de tussenstand vind ik wel vrij verrassend.
Geen SPOILers aub herman, hahahaha, ha...
1
geplaatst: 25 augustus 2017, 13:14 uur
Ik heb Massive Attack eigenlijk pas vorig jaar wat meer leren waarderen, toen The Spoils uitkwam. Ik hoorde toen ook toevallig Protection en die maakte heel veel indruk. Daardoor in de kerstperiode eens wat aandachtiger naar 3 van hun albums (Blue Lines, Protection en Mezzanine) geluisterd en ook Unfinished Sympathy, dat ik jaren erg matig vond, viel toen heel hard op zijn plek en staat hier nu zelfs bovenaan.
Dat optreden op het Sint-Pietersplein in Gent kwam nog enkele maanden te vroeg. Ik heb toen getwijfeld om toch te gaan, zo'n grote band speelt niet elke dag zo dicht bij huis, maar ik heb het toch maar aan mij voorbij laten gaan. Nu best wel spijt van
Ik kende 3 albums van ze (Blue Lines, Protection en Mezzanine). Van de andere nummers is Paradise Circus verreweg de grootste ontdekking.
1. Unfinished Sympathy
2. Protection
3. The Spoils
4. Paradise Circus
5. Teardrop
6. Man Next Door
7. Dissolved Girl
8. Angel
9. I Against I
10. Safe From Harm
Dat optreden op het Sint-Pietersplein in Gent kwam nog enkele maanden te vroeg. Ik heb toen getwijfeld om toch te gaan, zo'n grote band speelt niet elke dag zo dicht bij huis, maar ik heb het toch maar aan mij voorbij laten gaan. Nu best wel spijt van

Ik kende 3 albums van ze (Blue Lines, Protection en Mezzanine). Van de andere nummers is Paradise Circus verreweg de grootste ontdekking.
1. Unfinished Sympathy
2. Protection
3. The Spoils
4. Paradise Circus
5. Teardrop
6. Man Next Door
7. Dissolved Girl
8. Angel
9. I Against I
10. Safe From Harm
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 13:26 uur
Eén nadeel was wel de organisatie. Er stonden kilometerslange rijen om aan te schuiven voor drank en eetbons... Had erg veel honger en dorst maar dat is er dus niet van gekomen
Gelukkig maakte de muziek veel goed.
Gelukkig maakte de muziek veel goed.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 14:15 uur
1. Safe from Harm
2. Protection
3. Unfinished Sympathy
4. Karmacoma
5. Teardrop
6. Dissolved Girl
7. Angel
8. Inertia Creeps
9. Risingson
10. Sly
2. Protection
3. Unfinished Sympathy
4. Karmacoma
5. Teardrop
6. Dissolved Girl
7. Angel
8. Inertia Creeps
9. Risingson
10. Sly
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 14:40 uur
Johnny Marr schreef:
Heb ze vorig jaar live gezien, een optreden om niet snel te vergeten. De prachtige locatie van het Gentse Sint-Pietersplein droeg daar uiteraard ook een deel aan bij. Angel was zelfs niet één van de hoogtepunten, zo goed was het. Dit was de setlist:
Setlist
Setlist
Ziet er goed uit. Ik heb ze ooit een paar keer gezien, waaronder op Rock Werchter, maar al lang geleden. Vorig jaar zat ik er aan te denken om weer eens te gaan, maar ze speelden alleen in Nice op de dag dat daar een aanslag plaatsvond. Blij dat ik niet gegaan ben, want het werd logischerwijs afgelast.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 14:57 uur
herman schreef:
Ziet er goed uit. Ik heb ze ooit een paar keer gezien, waaronder op Rock Werchter, maar al lang geleden. Vorig jaar zat ik er aan te denken om weer eens te gaan, maar ze speelden alleen in Nice op de dag dat daar een aanslag plaatsvond. Blij dat ik niet gegaan ben, want het werd logischerwijs afgelast.
(quote)
Bumde alleen pittig hard om het ontbreken van Teardrop, iets waar jij geen last van zou hebben
Zouden ze het nummer ook beu zijn?
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 15:09 uur
Ik zie op setlist.fm dat ze het nog wel regelmatig spelen. Misschien dat mijn waardering door een live-uitvoering juist wel weer een stuk positiever zou worden (ik vind het overigens zeker geen verkeerd nummer, maar heb het gewoon te vaak gehoord).
Ik heb zelf deze en deze gezien, bijna een identieke setlist:
Massive Attack Concert Setlist at Hurricane Festival 2003 on June 21, 2003 | setlist.fm
Massive Attack Concert Setlist at Pukkelpop 2003 on August 28, 2003 | setlist.fm
Bij die eerste waren er destijds volop protesten gaande tegen een Amerikaanse inval in Irak, dus dat was een politiek wel beladen show. Ik weet nog er regelmatig gejuich was tijdens de nummers als er iets anti-Amerikaans op de visuals voorbij kwam.
Ik heb zelf deze en deze gezien, bijna een identieke setlist:
Massive Attack Concert Setlist at Hurricane Festival 2003 on June 21, 2003 | setlist.fm
Massive Attack Concert Setlist at Pukkelpop 2003 on August 28, 2003 | setlist.fm
Bij die eerste waren er destijds volop protesten gaande tegen een Amerikaanse inval in Irak, dus dat was een politiek wel beladen show. Ik weet nog er regelmatig gejuich was tijdens de nummers als er iets anti-Amerikaans op de visuals voorbij kwam.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 15:24 uur
Ik zie dat het optreden in Gent hun voorlaatste optreden tot nu toe was, dus zo vaak treden ze niet meer op tegenwoordig? Over de visuals: die waren ook erg indrukwekkend vond ik. Heel politiek geladen inderdaad, maar het voegde echt wel héél veel toe.
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 15:40 uur
1. Teardrop
2. Safe from Harm
3. Inertia Creeps
4. I Against I
5. Angel
6. Paradise Circus
7. Unfinished Sympathy
8. Dissolved Girl
9. A Prayer for England
10. Man Next Door
2. Safe from Harm
3. Inertia Creeps
4. I Against I
5. Angel
6. Paradise Circus
7. Unfinished Sympathy
8. Dissolved Girl
9. A Prayer for England
10. Man Next Door
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 18:26 uur
1. Teardrop
2. Protection
3. Sly
4. Safe From Harm
5. Unfinished Sympathy
6. Angel
7. Three
8 . Risingson
9 . I Against I
10. Inertia Creeps
2. Protection
3. Sly
4. Safe From Harm
5. Unfinished Sympathy
6. Angel
7. Three
8 . Risingson
9 . I Against I
10. Inertia Creeps
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 18:57 uur
1. Teardrop Liz 
2. Black Milk Liz
3. Group Four Liz
4. Special Cases
5. Inertia Creeps
6. Paradise Circus Hope
7. The Spoils Hope
8. Three
9. Man Next Door
10. A Prayer for England

2. Black Milk Liz

3. Group Four Liz

4. Special Cases
5. Inertia Creeps
6. Paradise Circus Hope

7. The Spoils Hope

8. Three
9. Man Next Door
10. A Prayer for England
0
geplaatst: 25 augustus 2017, 18:59 uur
1. Teardrop
2. Unfinished Sympathy
Daydreaming
3. Safe from Harm
Be Thankful for What You've Got
4. Karmacoma
5. Protection
One Love
Spying Glass
6. I Against I
7. A Prayer for England
8. Sly
9. Risingson
10. Three
Special Cases
Dissolved Girl
Black Milk
Angel
Group Four
Man Next Door
The Spoils
2. Unfinished Sympathy
Daydreaming
3. Safe from Harm
Be Thankful for What You've Got
4. Karmacoma
5. Protection
One Love
Spying Glass
6. I Against I
7. A Prayer for England
8. Sly
9. Risingson
10. Three
Special Cases
Dissolved Girl
Black Milk
Angel
Group Four
Man Next Door
The Spoils
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.