MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #3 (The Cure)!

zoeken in:
1. Teardrop
2. Unfinished Sympathy
3. Protection
4. Safe from Harm
5. Angel
6. Paradise Circus
7. The Spoils
8. Inertia Creeps
9. Risingson
10. Dissolved Girl

Joezer49263
1. Safe from Harm
Zwoel, swingend, heerlijk ritme; Dit is Massive Attack op hun allerbest ! ( 1 )

2. Unfinished Sympathy
Zwoel, swingend, heerlijk ritme; Dit is Massive Attack op hun allerbest ! ( 2 )

3. A Prayer for England
Het beste nummer van 100th Window voor mij. MA + (gast)-zangeres levert vaak de mooiste nummers op.

4. Man Next Door
Mezzanine vind ik over het geheel maar zo-zo, maar dit is echt een geweldig nummer.

5. Protection
Heerlijk loom wiegende track, mss wel de mooiste van het 2e album.

6. Sly

7. Angel
2e en gelijk laatste nummer van Mezzanine dat ik goed vind. Die opening alleen al...

8. Three

9. Antistar

10. Karmacoma

Met node gemist in deze finale : Blue Lines, Hymn of the Big Wheel, Butterfly Caught.
En eens met herman : verhouding aantal nummers Blue Lines en Mezzanine in de finale is zwaar scheef.

Blue Lines is en blijft hét album van Massive Attack.

Zit ik daar in mijn schuttersputje te wachten op die grootscheepse aanval van de hermandad; komt het maar niet.

Misschien is het al wintertijd daar bij herman

dix
Misschien goed om even aandacht te vragen voor het gat dat komende week lijkt te gaan vallen?
My bad, ik weet het ... hoop dat er iemand zich geen raad weet met zijn vrije tijd komende week.

18 augustus - herman (Massive Attack)

25 augustus - V A C A N T wie wil?

1 september - Casartelli (Opeth)
8 september - dynamo d (Ryuichi Sakamoto)
15 september - luigifort (PJ Harvey)
22 september - zaaf (Nancy Sinatra)
29 september - Kees-Jan (the Band)
6 oktober - AstroStart (Aafke Romeijn)
13 oktober - laxus11 (Billy Joel)
20 oktober - ArthurDZ (The Shins/Broken Bells)
27 oktober - Dance Lover (Kendrick Lamar)
3 november - Gretz (Tame Impala)*
10 november - AstroStart (Steely Dan/Donald Fagen/Walter Becker)
17 November - laxus11 (Coldplay)
24 November - dynamo d (The Moody Blues)
1 December - herman (The Charlatans) maar hier graag Tinderdicks
8 December - dazzler (Joy Division)
15 December - EttaJamesBrown (Aretha Franklin)
22 December - Laxus11 (Motown)
29 december - Edgar18 (Greatest Hits of Greatest Hits)
5 januari - Cosmic Kid (Supertramp)
12 januari - ArthurDZ (Grandaddy)
19 januari - Poeha (Roachford)
26 januari - Gretz (Taylor Swift)*
2 februari - west (Donna Summer)
9 februari - ArthurDZ (Johnny Cash)
16 februari - Telamon (Eels)
29 februari - JoaMuse (Linkin Park)
2 maart - wendyvortex (Novelty Songs)
9 maart - Johnny Marr (Amenra)
16 maart - dynamo d (Stereophonics)
23 maart - EttaJamesBrown (the Ramones)
30 maart - Motel Matches (Lou Reed)
6 april -
13 april -
20 april - Herman (Paul Weller solo)
27 april - Edgar18 (Country Music Hall of Fame)

Ik doe wel een ingelaste editie dix
Depeche Mode wordt t...al lang geleden of nog helemaal niet geweest.

E-Clect-Eddy schreef:
Misschien is het al wintertijd daar bij herman

Net terug van tennistraining, ik ga zo aan de slag!

@ herman Kan ik nog top 10 inleveren? was het vergeten

1. I Against I
2. Safe from Harm
3. Unfinished Sympathy
4. Angel
5. Teardrop
6. Man Next Door
7. Inertia Creeps
8. Sly
9. Special Cases
10. Antistar

Ik wissel 8/9 en 24/11 even om omdat Ryuichi Sakamoto iets complexer is en ik nog wat tijd nodig heb

25 augustus - luigifort (Depeche Mode)
1 september - Casartelli (Opeth)
8 september - dynamo d (The Moody Blues)
15 september - luigifort (PJ Harvey)
22 september - zaaf (Nancy Sinatra)
29 september - Kees-Jan (the Band)
6 oktober - AstroStart (Aafke Romeijn)
13 oktober - laxus11 (Billy Joel)
20 oktober - ArthurDZ (The Shins/Broken Bells)
27 oktober - Dance Lover (Kendrick Lamar)
3 november - Gretz (Tame Impala)*
10 november - AstroStart (Steely Dan/Donald Fagen/Walter Becker)
17 November - laxus11 (Coldplay)
24 November - dynamo d (Ryuichi Sakamoto)
1 December - herman (The Charlatans) maar hier graag Tinderdicks
8 December - dazzler (Joy Division)
15 December - EttaJamesBrown (Aretha Franklin)
22 December - Laxus11 (Motown)
29 december - Edgar18 (Greatest Hits of Greatest Hits)
5 januari - Cosmic Kid (Supertramp)
12 januari - ArthurDZ (Grandaddy)
19 januari - Poeha (Roachford)
26 januari - Gretz (Taylor Swift)*
2 februari - west (Donna Summer)
9 februari - ArthurDZ (Johnny Cash)
16 februari - Telamon (Eels)
29 februari - JoaMuse (Linkin Park)
2 maart - wendyvortex (Novelty Songs)
9 maart - Johnny Marr (Amenra)
16 maart - dynamo d (Stereophonics)
23 maart - EttaJamesBrown (the Ramones)
30 maart - Motel Matches (Lou Reed)
6 april -
13 april -
20 april - Herman (Paul Weller solo)
27 april - Edgar18 (Country Music Hall of Fame)

dynamo d schreef:
@ herman Kan ik nog top 10 inleveren?

Yes, maar de lijnen zijn nu echt gesloten.

Bizar trouwens dat een nummer dat tot vanmiddag niet in de top 10 stond ineens 5 keer achter elkaar op 1 wordt gezet. Last-minute stemmers zijn blijkbaar Teardrop-fans.

Oh, ik was net nog begonnen te luisteren. Helaas pindakaas. De nummers met Hope hadden bij mij heel hoog gestaan.

tja deadline was eigenlijk om 20 uur he. Het houdt een keer op.

zaaf
Geert heeft het hartstikke druk met deadlines in de gaten houden

Geert was aan t tennissen

Zo, het telraam heeft zijn werk gedaan.

Deze nummers strandden buiten de top 10, maar zijn natuurlijk nog altijd zeer de moeite waard:

11. I Against I (62 punten, 13 keer genoemd, de nummer 1 van zaaf en dynamo d)
12. Karmacoma (61, 14)
13. Sly (54, 12)
14. Three (50, 10, de nummer 1 van Gyzzz)
15. Risingson (36, 11, de nummer 1 van orbit)
16. Dissolved Girl (33, 7)
17. Special Cases (31 11)
18. A Prayer for England (30, 7)
19. Black Milk (27, 5)
20. Antistar (20, 4)

Van de 5 studio-albums van Massive Attack zou je kunnen zeggen dat 100th Window het het minste heeft gedaan met een 17e, 18e en 20e plek. Heligoland had weliswaar maar 1 afvaardiger in de finale, maar die heeft wel de top 10 gehaald.

Verder is er een knappe 11e plek voor tussendoorsingle I Against I met Mos Def. Een moddervet nummer al zeg ik het zelf.

Protection had 4 ijzers in het vuur en verliest er gelijk 3 op een 12e, 13e en 14e plaats. Op de 4e zullen we nog even moeten wachten...

zaaf
Verrassend lage klassering voor Risingson

10. Man Next Door (65 punten, 15 keer genoemd, de nummer 1 van dix en wendyvortex)

Het middenstuk van Mezzanine vind ik eigenlijk het beste deel van het album. Dissolved Girl zagen we al op 16 en deze Man Next Door dus op 10. Geweldig gezongen vaste vocalist Horace Andy, voor mij toch wel de belangrijkste vocalist van de band. Ook al een oud nummer, oorspronkelijk een ska-nummer van de Paragons uit de jaren '60, maar rond '80 ook nog gecoverd door bv. The Slits (met een nog jonge Neneh Cherry als podiumdanseres). Zie bv. hier. Massive Attack geeft weer een heel nieuwe broeierige draai aan het nummer.

9. Paradise Circus (73 punten, 13 keer genoemd)

Het enige nummer van Heligoland in de finale. Veruit mijn minst gedraaide plaat van Massive Attack, maar dit nummer sprong er voor mij altijd wel uit. Schitterende zang ook van Hope Sandoval. Heb zelf wel erg moeten wennen aan het origineel, aangezien ik de prachtige remix door Gui Boratto eerder kende en erg veel gedraaid heb destijds.

8. Group Four (73 punten, 11 keer genoemd, de nummer 1 van andré en Teunnis)

De climax van het album Mezzanine, hierna volgt alleen nog een soort cooling down. Prachtig gezongen door Liz Fraser en met een fraaie wending na 5enhalve minuut. Het stuk dat dan komt is echt fenomenaal wat mij betreft. Een van de vele momenten waarop MA bewijst dat ze tot de top van de muziek horen wat mij betreft. De drums zijn trouwens gesampled uit een oud nummer van Pink Floyd (Up The Khyber van de More Soundtrack).

7. The Spoils (80 punten, 16 keer genoemd)

De single van vorig jaar ging als een speer en stond ergens halverwege op slechts een paar punten van de nummer 1. Maar in de laatste lijstjes kwam er nauwelijks iets bij, blijkbaar zijn de laatstemmers niet zo van het nieuwere werk. Maar natuurljik kan dit nummer zich moeiteloos meten met het beste werk van de band. Muzikaal klinkt het wellicht minder warm en organisch dan voorheen, Hope zingt hier zelfs nog mooier dan op Paradise Circus. Jammer overigens dat er niets van Ritual Spirit de finale heeft gehaald.

6. Inertia Creeps (104 punten, 19 keer genoemd, de nummer 1 van aERodynamIC en El Ninjo)

Eén van de vier singles van Mezzanine. Ze deden het allemaal erg goed al blijft Risingson wel wat achter op de rest. Ik lees dat het ritme is geïnspireerd op Tsifteteli, een ritmische dans uit de Balkan/Anatolië die Robert del Naja oppikte in het nachtleven in Istanbul. Hoe dan een erg mysterieuze track, maar voor mij wel de beste van de 4 singles van M. denk ik.

...eh dat is ZES !

Dit ga ik nog vaak horen vrees ik. Maar niet getreurd, ik start binnenkort wel weer een leuke nieuwe k.o. op.

5. Angel (110 punten, 17 keer genoemd, de nummer 1 van Johnny Marr en Tribal Gathering)

Misschien nog wel broeieriger dan Inertia Creeps en dat te bedenken dat het erg leunt op het middenstuk van een tamelijk melig nummer van de Incredible Bongo Band. Als ik me niet vergis was dit bij de editie die zaaf 2 jaar terug organiseerde de nummer 1, maar deze keer moet Angel het met de 5e plek doen.

4. Teardrop (113 punten, 16 keer genoemd en de nummer 1 van johan de witt, Edgar18, 50tracks, E-Clect-Eddy, Simon77 en luigifort.

En dit moet dan toch wel de sensatie van deze editie zijn. Toen ik aan het eind van de middag de tussenstand opnam stond deze ver van de top 10, maar toen kwamen er ineens 5 lijstjes achter elkaar waarin ie op 1 stond en rukte ie flink op. In totaal wel wat minder genoemd dan de top 3, die toch wel uit zicht bleef. Verder natuurlijk een mooi nummer met zang van Liz Frazer en de iconische foetusclip die destijds maandenlang elk uur op MTV kwam.

Verder is dit het hoogst genoteerde nummer van Mezzanine dat liefst 8 nummers in de finale had. De top 3 wordt echter uitgemaakt door nummers van de albums ervoor.

Veruit hun populairste nummer, dus de sensatie is dat-ie niet op 1 staat neem ik aan
Maar een vierde plek is ook prima!

johan de witt schreef:
Veruit hun populairste nummer, dus de sensatie is dat-ie niet op 1 staat neem ik aan
Maar een vierde plek is ook prima!

Halverwege stond ie 14e ofzo. De vorige editie eindigde ie ook op 7 dacht ik.

Ik denk dat Unfinished Sympathy net zo populair, zo niet populairder is. En als er toch verrassingen moeten komen, graag die dan maar ook niet als winnaar.

zaaf
Maar waar is waar, waar ik er toch wel een beetje klaar mee was, wint het nummer bij mij weer aan waarde. Teardrop dan. Kan ik lekker allitereren he

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:27 uur

geplaatst: vandaag om 06:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.