MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2016

zoeken in:
1. Jessy Lanza - New Ogi
2. Radiohead - Daydreaming

3. Leon Vynehall - Blush
4. Pumarosa - Cecile

01. Anna Meredith - Something Helpful
02. Leon Vynehall - Blush
03. Jessy Lanza - New Ogi
04. MMOTHS - Deu

1. Radiohead - Daydreaming
2. Anna Meredith - Something Helpful
3. Pumarosa - Cecile
4. Jessy Lanza - New Ogi

Overigens nog even een opmerking over California van Grimes, de singleversie oftewel de versie van de videoclip is net wat anders dan de albumversie. Het zal vast niet heel veel uitmaken voor de punten, maar ik denk dat het in principe wel om die versie draait, dus ik meld het even.

1. Leon Vynehall - Blush
2. MMOTHS - Deu
3. Sophia - Resisting
4. Radiohead - Daydreaming

DjFrankie (moderator)
1 Sophia - Resisting
2 Sorority Noise - XC
3 MMOTHS - Deu
4 Pumarosa - Cecile

1. Leon Vynehall - Blush
2. Jessy Lanza - New Ogi
3. Radiohead - Daydreaming
4. MMOTHS - Deu

5. Sorority Noise - XC
6. Anna Meredith - Something Helpful

1. Sorority Noise - XC
2. Radiohead - Daydreaming
3. Pumarosa - Cecile
4. MMOTHS - Deu

dumb_helicopter schreef:
[Edit: Internationaal uitgekomen op 19 februari volgens zijn Facebookpagina. Op die dag stond er volgende post:
The album is out internationally today through Dead Oceans. A long time coming but you can now get it the world over in record stores, iTunes, streaming sites and www.deadoceans.com
Edgar18 schreef:
Het album is enkel en alleen in Nieuw-Zeeland uitgebracht, stond niet op iTunes, Spotify of wat dan ook. Om het om die reden niet mee te laten doen zou erg flauw zijn. Het is ook niet voor niks dat 3voor12, de kranten enz. dit album in 2016 tot album van de week kozen, voor die tijd was de mogelijkheid er niet want het album was simpelweg niet beschikbaar.
Gretz schreef:
Ik vind eigenlijk ook dat de digitale release leidend moet zijn in geval van twijfel. Als een artiest in eerste instantie geen release doet via Spotify of iTunes, hoe kan zijn muziek dan ons ter oren komen? Op YouTube staan wel een paar officieuze uploads van Lost Without You maar zo'n track moet je dan maar toevallig tegengekomen. Niet nodig om hier heel strikt in te zijn.

Teunnis zie hier de mening van drie mensen die met jou dit spel organiseren. Ik zou graag I'm Lost Without You weer terug zien in plaats van het nu onterecht opgenomen Dark Child.

1. Radiohead – Daydreaming
2. Leon Vynehall – Blush
3. Sorority Noise - XC
4. Pumarosa - Cecile

1. MMOTHS - Deu
3. Sorority Noise - XC
4. Anna Meredith - Something Helpful

Ik ben het in deze eigenlijk met Teunnis eens. Bovendien, ik zoek het nummer op YouTube op en het eerste filmpje dat ik aantref is van juli 2015. Het argument dat je het dan maar toevallig moet tegenkomen vind ik een rare, dat kan je voor zoveel muziek stellen. Ik kende Marlon Williams bijvoorbeeld in 2015 al omdat ik hem 'toevallig' op London Calling heb gezien, in oktober. En toen was zijn album dus al lang en breed uit. Dat hij het later dan internationeel opnieuw heeft uitgebracht heeft, dat doet er niet echt toe, het punt is alleen dat hij toen pas écht doorbrak. Wat mij betreft zou I'm Lost Without You volgens de regels niet mee mogen doen, en ik zie geen reden om die regels op te rekken.

Edgar18 schreef:
(quote)
(quote)
(quote)

Teunnis zie hier de mening van drie mensen die met jou dit spel organiseren. Ik zou graag I'm Lost Without You weer terug zien in plaats van het nu onterecht opgenomen Dark Child.

Wat betreft je opmerking over de 2014-release van Dark Child, dat wist ik nog niet. Het is zelfs exact dezelfde single edit. Dark Child gaat dus sowieso niet meedoen.

En dan blijf ik bij mijn strikte regel dat het in 2016 moet zijn uitgebracht. En dat bij die uitgave de eerste uitgave telt. Ik heb deze regels nodig om te voorkomen dat ik bij twijfel mijn eigen of andermans voorkeuren laat meewegen. De regel dat de eerste uitgave telt is om re-releases (wat dit in principe ook is) uit te sluiten. Er zal vast ook een obscuur punkalbum uit 1976 zijn die dit jaar voor het eerst een digitale release krijgt. In de praktijk zal uiteraard niet voorkomen dat zoiets genomineerd wordt, maar ik wil met duidelijke regels er voor zorgen dat echt alleen materiaal uit 2016 mee kan doen.

Waarschijnlijk ga ik in januari voor een half jaar weg en dan moet iemand anders het overnemen. Als diegene meer openstaat voor uitzonderingen, dan kun je Marlon Williams altijd nog in de laatste maandronde nomineren

En sorry dat het nu extra zuur voor je is dat nu ook Dark Child uitgesloten is. Ik hoop dat je een beetje begrijpt dat ik duidelijke regels belangrijk vind.

De vervanger is de volgende op de lijst van Maak kennis met... 2016:

Orchestra of Spheres - Anklung Song spotify:track:2fwpsmqeOtyoaQJLPW3U2l

1. Jessy Lanza - New Ogi
3. Pumarosa - Cecile
4. Anna Meredith - Something Helpful

Teunnis, het idee achter dit spel is mooie muziek leren kennen. Dit is een jonge artiest die net zijn eerste plaat uit heeft, dit heeft niks te maken met oude heruitgaven. In dit geval schieten 'de regeltjes' hun doel voorbij en verpesten hiermee (voor mij) het spel. Willen we een zo leuk en evenwichtig mogelijk deelnemersveld of willen we gaan regeltjesneuken over een Nieuw-Zeelandse artiest die in eigen land zijn plaat al uit had via een klein labeltje en nu via een groot label het album internationaal kan releases?

Overigens kan Williams wel mee doen maar dan met openingsnummer Hello Miss Lonesome want die is wel dit jaar (voor het eerst) uitgebracht op single.

En wat betreft YouTube filmpjes, laten we daar zeker geen rekening mee houden want iedereen kan alles online gooien zonder toestemming van de artiest(en).

Teunnis schreef:
Ik heb deze regels nodig om te voorkomen dat ik bij twijfel mijn eigen of andermans voorkeuren laat meewegen.

Teunnis schreef:
Orchestra of Spheres - Anklung Song spotify:track:2fwpsmqeOtyoaQJLPW3U2l

Dit bevestigt meteen waarom ik uitzonderingen niet kan toelaten. Nu ik het luister komt het me bekend voor en, verrek, ik heb er een 8,5 aan uitgedeeld bij Maak kennis met... 2016. Voor de duidelijkheid, dat wist ik nog niet toen ik het bericht hierboven plaatste. Nu kan ik in ieder geval stellen dat ik mijn regels volg en dat ik die eerder ook heb toegepast (geen zin om uit te zoeken wanneer dat precies was).

Ja, maar kom op, die plaat is gewoon al in april 2015 uitgebracht. Dat heeft m.i. weinig met regelneuken te maken. Natuurlijk is het doel mooie muziek leren kennen, maar dan is het toch niet verkeerd om wat regels op te stellen voor een dergelijk topic? En volgens die regels mag het simpelweg niet meedoen.

Edgar18 schreef:
Teunnis, het idee achter dit spel is mooie muziek leren kennen. Dit is een jonge artiest die net zijn eerste plaat uit heeft, dit heeft niks te maken met oude heruitgaven. In dit geval schieten 'de regeltjes' hun doel voorbij en verpesten hiermee (voor mij) het spel. Willen we een zo leuk en evenwichtig mogelijk deelnemersveld of willen we gaan regeltjesneuken over een Nieuw-Zeelandse artiest die in eigen land zijn plaat al uit had via een klein labeltje en nu via een groot label het album internationaal kan releases?

Tsja, dan verschillen we hierin gewoon van mening. Ik zal even kijken naar die andere single.

Goed, ik laat het hier maar bij, ik heb niet zo'n zin hier een ellenlange discussie van te maken. Nogmaals, bijzonder jammer hoe je hier mee omgaat .

Dan maar Hello Miss Lonesome, dan kan iedereen tenminste de artiest Marlon Williams (die er waarschijnlijk toch kansloos uitvliegt) leren kennen.

1. Jessy Lanza - New Ogi
2. Leon Vynehall - Blush
3. Radiohead - Daydreaming
4. MMOTHS - Deu

Stemmers? Anders zo de uitslag.

Ik wil nog even stemmen

Zoals eerder gezegd: Deu staat op een album uit 2016. De discussie gaat juist over het feit of Marlon Williams' album wel uit 2016 is.

Per ongeluk mijn bericht verwijderd. Dit zijn mijn stemmen:

1. Radiohead - Daydreaming
2. Pumarosa - Cecile
3. Sophia - Resisting
4. Leon Vynehall - Blush

Nu slaat mijn bericht ook meteen nergens meer op.

En een van mijn nominaties is nu ook definitief uitgeschakeld.

Uitslag ladder 1 (19 deelnemers):

1. Leon Vynehall - Blush (36)
2. Radiohead - Daydreaming (38)
3. Pumarosa - Cecile (30)
4. Sophia - Resisting (22)
5. Jessy Lanza - New Ogi (21)
6. MMOTHS - Deu (19)
7. Anna Meredith - Something Helpful (13)
8. Sorority Noise - XC (11)

wibro schreef:
En een van mijn nominaties is nu ook definitief uitgeschakeld.

Zo sterk als deze ladder zie je zelden in Ronde 1. MMOTHS had in andere ladders waarschijnlijk wel punten gekregen hier.

Ook Jessy eruit.

Ladder 2:

Beyoncé feat. Kendrick Lamar - Freedom
David Bowie - I Can't Give Everything Away
Different Sleep feat. Angelina Lucero - Lost Profit
Haken - The Architect
Junior Boys - Big Black Coat
Minor Victories - Scattered Ashes (Song for Richard)
Mura Masa - What If I Go?
PJ Harvey - The Orange Monkey

MusicMeter: Song van het Jaar 2016 on Spotify - open.spotify.com
spotify:user:teunnis:playlist:15LrW0vxL2WOeeUhiOhUUR

Gast
geplaatst: vandaag om 06:44 uur

geplaatst: vandaag om 06:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.