menu

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2016

zoeken in:
avatar van Gretz
Wow, niet verwacht dat Annelotte onder Eefje zou eindigen dit jaar! De voortekenen in de eerdere ladders waren juist andersom. Dance Lover ik hoop dat je vrijdag over 2 weken redelijk op tijd kunt inchecken op BKS, want Amber Arcades speelt al om 15:45.

1. Daughter - Fossa
2. Amber Arcades - Fading Lines
3.
4.
5. Weyes Blood - Do You Need My Love
6.
7. Let's Eat Grandma - Eat Shiitake Mushrooms
8. liv - Wings of Love
9.
10.
11.
12.

avatar van Edgar18
Gretz schreef:
Wow, niet verwacht dat Annelotte boven Eefje zou eindigen dit jaar!
Dat is dan ook niet gebeurt... Wel scherp blijven he .

avatar van Dance Lover
07. The Slow Show - Ordinary Lives ( 80 punten, 18 x genoemd ) #1 van DjFrankie




Net als Daughter & Weyes Blood opgericht in 2010 deze band. Zanger Rob Goodwin beschikt over een zeer typische stem en klinkt fijn doorleefd en wordt nu al vergeleken met The National. Nadat Bloodline in 2015 al een succesje boekte in dit topic werd er reikhalzend uitgekeken naar hun nieuwe album, waarvan Ordinary Lives dus uitstekend wist te presteren met een prachtige zevende plek als resultaat nu. Dit nummer vertoefde constant stabiel in de absolute middenmoot.

Edgar18 schreef:
Ruim twee jaar geleden nomineerde ik een liedje van deze (toen) nieuwe band. Vlak erna zag ik ze live in een hele kleine setting (op het dak van een parkeergarage in Rotterdam) en langzaam kreeg ik een zwak voor de band. Een sympathieke band met een sterk debuutalbum. Het leek me een goed moment de heren eens voor te stellen aan het MuMe publiek. Het nummer dat ik toen nomineerde in dit topic strandde helaas snel. Dat ze zo'n twee jaar laten de finale van hetzelfde spelletje zouden halen had ik toen nooit durven voorspellen.De nieuwe plaat vind ik minder dan de voorganger maar ik vind het wel frappant en leuk dat juist deze band hier zo goed scoort.

avatar van Edgar18
Ik moet zeggen, de uitslag pakt tot nu toe redelijk uit. De top acht voorzag ik van commentaar. Wat betreft mijn nummer tien een compliment voor de toelichting van 123poetertjes die de vinger op de juiste plek legt.
Het is eigenlijk bijna een gimmick. En ik weet ook niet eens of het wel zo goed is. En dat is dan tegelijk ook weer wat het briljant maakt.
Ik kan wel begrijpen dat mensen het heel leuk vinden. Ik heb de gimmick ook wel even kunnen waarderen maar dat is nu klaar.

1.
2.
3.
4. Weyes Blood - Do You Need My Love (7,5)

De waan van de dag bepaald nogal eens mijn waardering voor Weyes Blood. Enerzijds vind ik het een originele revival van de 70's freak/psych folk terwijl ik het aan de andere kant variatie op een thema vind. Live wist de band me niet te overtuigen en een hele plaat lang is het me teveel gejengel maar zo een liedje op zijn tijd kan ik zeker waarderen. Jammer dat Used To Be hier niet staat, die had een tweede plek in mijn lijstje behaald.

5. The Slow Show - Ordinary Lives (7,5)
6.
7.
8. liv - Wings of Love (7)
9.
10. Let's Eat Grandma - Eat Shiitake Mushrooms (6,3)
11. Daughter - Fossa (6)
12. Amber Arcades - Fading Lines (5,5)

stoepkrijt doelde dus op grootmoeder. Ik doelde op mijn nummer negen, die had ik ingeschat als jouw nummer één.

avatar van Edgar18
123poetertjes schreef:
Edit 23:56: yess, mijn gebeden zijn gehoord. Niet te geloven dat deze ooit in in mijn Afrekening heeft gestaan, ik vind hem inmiddels ronduit vervelend. De laatste plek is trouwens gedeeld.
Het nummer is op een tijdstip als het huidige toch wel mooi hoor. Ik zit nu in de tuinstoel van een vakantiehuisje in het pittoreske Ouddorp en behalve een verdwaalde vleermuis die voorbij scheert is het hier doodstil. Toevallig heb ik nu The Slow Show op (ik luister de lijst even in goede volgorde) en op een moment als dit past ie uitstekend. Geef hem nog eens een kansje .

avatar van Dance Lover
06. Radiohead - True Love Waits ( 84 punten, 17 x genoemd ) #1 van Edgar18 charlotte2807 & 50tracks




Mei 2016, heel de wereld was in de ban van een nieuw album van Radiohead. Verrassend genoeg haalde niet Burn the Witch of Daydreaming maar True Love Waits de grote finale. Een uiterst gevoelig nummer, dat als live versie al stamt uit 1995(!), waar Thom Yorke zijn vocalen flink laat uithalen onder begeleiding van passend gitaarwerk. In de finale hier kon het net niet genoeg potten breken om door te dringen tot de Top 5, maar scoorde het wel opvallend veel hoge noteringen en dus een nette plek in het linkerrijtje.

Edgar18 schreef:
Het enige nummer in deze finale wat ik echt goed vind. Wat mij betreft één van de twee sterkste nummers van Radioheads laatste en daarom een terechte finalist.

avatar van Gretz
Edgar18 schreef:
(quote)
Dat is dan ook niet gebeurt... Wel scherp blijven he .

Haha verspreking, ik bedoelde uiteraard onder. Fading Lines zie ik toch eerder een klassieker worden dan Jong.

avatar van 123poetertjes
Edgar18 schreef:
(quote)
Het nummer is op een tijdstip als het huidige toch wel mooi hoor. Ik zit nu in de tuinstoel van een vakantiehuisje in het pittoreske Ouddorp en behalve een verdwaalde vleermuis die voorbij scheert is het hier doodstil. Toevallig heb ik nu The Slow Show op (ik luister de lijst even in goede volgorde) en op een moment als dit past ie uitstekend.
Kan ik zeker begrijpen, Bloodline vind ik nog steeds een prima single en voor een maandje had Ordinary Lives mij ook te pakken. Maar op de één of andere manier is die stem me in dit nummer gewoon zo tegen gaan staan. Kan ook niet gezond zijn, waarom neemt hij geen slokje water?

Edit: ah, mijn nummer 11 is ook jouw nummer 1. Wij liggen best ver uit elkaar, zo blijkt maar weer.

avatar van Gretz
De nieuwe nummers van The Slow Show (waaronder deze) zijn bij mij een groeier gebleken Edgar18. Toen ik ze laatst eindelijk weer eens in een goede setting live zag zijn enkele nummers echt op hun plek gevallen. En zoals je zegt, op bepaalde momenten is dit soort rustgevende muziek heerlijk.

avatar van Edgar18
5. Cigarettes After Sex - K.
4. Eefje de Visser - Jong
3. Agnes Obel - Familiar
2. A Tribe Called Quest - We the People...
1. Car Seat Headrest - Drunk Drivers / Killer Whales

Top vijf? Vooral CAS had ik daar never nooit verwacht. Drie van de andere vier voorspelde ik eerder en Eefje de V. blijkt toch weer meer fans te hebben dan ik vermoedde.

avatar van Arrie
Cigarettes After Sex niet verwacht? Verbaast mij niks, die band is hier enorm geliefd. Ik vind Agnes Obel de grootste verrassing van deze vijf, wel een prettige verrassing overigens.

avatar van Dance Lover
05. Cigarettes After Sex - K. ( 88 punten, 18 x genoemd ) #1 van dumb_helicopter & stardust_be




Halverwege dreigde er een sensatie, Cigarettes After Sex met hun kenmerkende geluid ging op kop en leek minstens Top 3 te gaan scoren. Op het laatst vielen ze echter stil waardoor een vijfde plaats het hoogst haalbare bleek, alsnog een topprestatie voor deze relatief nieuwe en gevierde band waar velen niet uitgepraat over raken de laatste tijd. Hun nieuwe album is net uit en naar verwachting gaan ze heel groot worden, deze groep uit Texas.

Ploppesteksel schreef:
Zonnebril op en grijnzen naar de horizon. Mellow zoals mellow hoort te zijn.

avatar van Edgar18
Arrie schreef:
Cigarettes After Sex niet verwacht? Verbaast mij niks, die band is hier enorm geliefd.
Lees de comments bij het aankomende album maar eens, steeds meer mensen hebben in de gaten dat ze er ingeluisd worden .

avatar van Edgar18
1. Radiohead - True Love Waits (8,5)
2.
3.
4. Weyes Blood - Do You Need My Love (7,5)
5. The Slow Show - Ordinary Lives (7,5)
6.
7. Cigarettes After Sex - K. (7,3)

Voor mijn gevoel heeft deze band nu al een keer of vijf dezelfde single uitgebracht. De eerste keer was dat vernieuwend, de tweede keer iets minder en de derde keer dacht ik oprecht dat ze K opnieuw uitbrachten. Ik ben benieuwd naar het debuutalbum want mijn gevoel zegt dat deze band veel moeite heeft zich verder te ontwikkelen.

8. liv - Wings of Love (7)
9.
10. Let's Eat Grandma - Eat Shiitake Mushrooms (6,3)
11. Daughter - Fossa (6)
12. Amber Arcades - Fading Lines (5,5)

avatar van Arrie
Edgar18 schreef:
(quote)
Lees de comments bij het aankomende album maar eens, steeds meer mensen hebben in de gaten dat ze er ingeluisd worden .

Kan me zelf heel goed vinden in Herman's bericht bij het album: de eerste singles vond ik erg mooi, maar het is nu wel echt iedere keer hetzelfde liedje.

avatar van Gretz
1. Daughter - Fossa
2. Amber Arcades - Fading Lines
3. Cigarettes After Sex - K.
4.
5. Weyes Blood - Do You Need My Love
6.
7. Let's Eat Grandma - Eat Shiitake Mushrooms
8. liv - Wings of Love
9.
10. The Slow Show - Ordinary Lives
11.
12. Radiohead - True Love Waits

avatar van Dance Lover
04. Eefje de Visser - Jong ( 91 punten, 18 x genoemd ) #1 van inquestos, Vince vega, Poeha, wibro & 123poetertjes




Over populair gesproken, daar is dan Eefje de Visser, vorig jaar nog tiende met Scheef in een algemeen aangenomen toch wel veel sterkere jaarfinale en nu had ze bijna een podiumplek voor het grijpen! Ze begon ook voortvarend, maar viel halverwege stil en terug tot de een na laatste positie om daarna haar rug weer stevig te rechten en een laatste sprint eruit te persen die haar in de Top 5 bracht. Jong is tijdens d`r concerten haar laatste offensief om op haar publiek af te vuren, was er eind vorig jaar nog bij in Brussel en ook in België kan men Eefje de Visser zeer goed smaken. Er is slechts een nummer dat nog komen gaat dat meer #1 noteringen op zijn conto mocht schrijven.

123poetertjes schreef:
Je sluit je af en verzwijgt luidruchtig wat je mist
Gelukkig hoef ik in de finale één van de beste nummers van 2016 niet te missen. Jong is de afgetekende nummer 1, eigenlijk al vanaf de start. Tijdens Greatest Hits of... Eefje afgelopen zomer heb ik al flink de loftrompet gestoken, en dat kan ik zo weer doen. Wat zet Eefje in vijf minuten toch een weergaloze sfeer neer. Jong is een warm bad, en dan zo eentje dat eenmaal kopje onder een wereld opent. De typische onnavolgbare teksten vallen precies op zijn plek. Het groeit, het broeit, het bloeit. Maar het vermoeit nooit. Schreef Niek na luisterbeurt nummer 169.

avatar van Dance Lover
03. Agnes Obel - Familair ( 93 punten, 19 x genoemd ) #1 van Sundance, Co Jackso & Choconas




Folk en pianokoningin Agnes Obel ''vrouwelijke reïncarnatie van Nick Drake'' scoort een prachtige podiumplek met dit betoverende nummer. Daar zag het in het begin trouwens niet naar uit. Sterker nog, na 10 lijstjes stond ze verrassend onderaan. Snel daarna werd de weg omhoog ingezet en naderde ze zelfs even de 2 onbetwiste koplopers. Een nummer dat blijft intrigeren en verwonderen!

123poetertjes schreef:
Gaan we dit topic volgend jaar hernoemen naar ‘De Obelprijs’? Van mij mag het. Over groeiers gesproken. Voor Agnes had ik tijdens de maandrondes geen enkele keer een punt over! Gelukkig heeft het een klein jaar de tijd gehad om te groeien en nu dwingt Familiar dus een plekje af op het podium. Het nummer heeft iets magisch mysterieus over zich, vooral Agnes’ stemvervorming in het refrein is een schot in de roos gebleken.


Edgar18 schreef:
Anders dan we van haar gewend zijn. Iets minder aan mij besteed dan nummers als Riverside en The Curse maar wel gewoon een mooi liedje.

avatar van 123poetertjes
Mijn resterende twee podiumplaatsen revancheren zich dus nog aardig op het Grootmoedebacle. Helaas niet genoeg voor winst.

Van de resterende twee: doe maar We The People graag! Al blijft het me benieuwd maken wat het vroegtijdig uitgeschakelde Europe is Lost had kunnen doen in het uiteindelijke deelnemersveld, over geslaagde protestsongs gesproken.

avatar van Edgar18
1. Radiohead - True Love Waits (8,5)
2. Agnes Obel - Familiar (7,7)
3.
4. Weyes Blood - Do You Need My Love (7,5)
5. The Slow Show - Ordinary Lives (7,5)
6.
7. Cigarettes After Sex - K. (7,3)
8. liv - Wings of Love (7)
9. Eefje de Visser - Jong (6,5)
10. Let's Eat Grandma - Eat Shiitake Mushrooms (6,3)
11. Daughter - Fossa (6)
12. Amber Arcades - Fading Lines (5,5)

Opschieten Marco, ik wil naar bed .

avatar van Dance Lover
02. Car Seat Headrest - Drunk Drivers/Killer Whales ( 105 punten, 19 x genoemd )

#1 van arcade monkeys, johan de witt, hoi123, Johnny Marr, Dwejkk_ & ArthurDZ




De rammelrock van Car Seat Headrest beheerste voor een lange tijd de MuMeAfrekening het afgelopen jaar. Frontman Will Toledo legt al zijn angsten, frustraties en onzekerheden bloot op zeer treffende en meeslepende manier. Een prachtig tweeluik, een nummer met 2 gezichten waarbij het tweede gedeelte op een enerverende manier gigantisch uit de bocht vliegt!

Car Seat Headrest was populair bij jullie ( meeste #1 posities! ) en had na ongeveer 18 lijstjes een voorsprong van 20 punten op A Tribe Called Quest, maar begon toch steeds meer de hete adem van dat collectief in zijn nek te voelen en werd slechts 2 lijstjes voor het einde definitief voorbij gestoken. Een tweede plek is echter ook een geweldige prestatie van deze groep, die tot voor kort onbekend was en waar we hopelijk nog lang niet verlost van zijn!

En Edgar18 heeft het met zijn voorspellingen redelijk bij het rechte eind gehad, waarvoor hulde!

avatar van Gretz
Wauw, de nummer 1 die weinigen zagen zien aankomen! Wat een stunt. Ik herinner me dat ACTQ het nog flink lastig had in een aantal ronden.

Een nummer dat de tijdgeest van 2016 helaas perfect samenvat.

avatar van Edgar18
Dance Lover schreef:
En Edgar18 heeft het met zijn voorspellingen redelijk bij het rechte eind gehad, waarvoor hulde!
Edgar18 schreef:
Ik verwacht dat het tussen Car Seat Headrest en A Tribe Called Quest zal gaan. Beide zullen veel hoge posities binnenhalen van de rock resp. hiphop liefhebbers. Verder is Radiohead natuurlijk altijd een factor om rekening mee te houden en dit geldt op deze site eigenlijk ook voor Eefje de Visser. Voor Agnes Obel verwacht ik veel top acht noteringen en daardoor een mooie eindnotering. Dat paddenstoelenliedje is voor mij de dark horse in het geheel. Persoonlijk vind ik het nogal clownesk maar het komt makkelijk zijn rondes door en dat is niet voor niks. De andere liedjes zijn wel erg veel van hetzelfde en dit zal elkaar vermoedelijk in de weg zitten.

Ik moet er wel bij zeggen dat voorspellen bepaald niet mijn specialiteit is .

Score, toch nog iets gewonnen deze competitie! Dat vervelende Radiohead wint verdorie alles op deze site en als ze dan eens een keer moeten winnen laten ze het na. Rare lui die Britten.

Maar, tof dat A Tribe hem pakt, prima nummertje.

1. Radiohead - True Love Waits (8,5)
2. Agnes Obel - Familiar (7,7)
3. A Tribe Called Quest - We the People... (7,7)

En toen was daar na jaren opeens een nieuw Tribe album. De kwaliteit van begin jaren '90 heeft dit nieuwe werk net niet maar er staan een aantal zeer genietbare nummers op de plaat. Deze single snelde het album vooruit en zal ook bij de meeste het bekendst zijn. Check zeker de rest ook eens want er staan een paar erg sterke tracks op de plaat.

4. Weyes Blood - Do You Need My Love (7,5)
5. The Slow Show - Ordinary Lives (7,5)
6. Car Seat Headrest - Drunk Drivers / Killer Whales (7,4)

Tja... Slecht kan ik het niet noemen, en echt warm wordt ik er ook niet van. Toch is het in deze finale met veel folk/pop/electro wel verfrissend en dat levert deze zesde plek op.

7. Cigarettes After Sex - K. (7,3)
8. liv - Wings of Love (7)
9. Eefje de Visser - Jong (6,5)
10. Let's Eat Grandma - Eat Shiitake Mushrooms (6,3)
11. Daughter - Fossa (6)
12. Amber Arcades - Fading Lines (5,5)

Dance Lover (alvast) veel dank voor de fijne eindpresentatie en de tijd en moeite die je daarin gestoken hebt! Je hebt het mooi aan elkaar geschreven .

Een leuke ontknoping en voor het tweede jaar op rij een hiphopnummer bovenaan. Best verrassend als je ziet hoe lastig het genre het de voorbije rondes had. Zo had ik ook graag willen zien hoe Report to the Shareholders / Kill Your Masters het in deze finale had gedaan maar die kwam helaas niet zo ver. Ik opteer nog steeds voor een songfestival puntentelling in de finale, wie zin heeft moet maar eens uitzoeken of het veel gescheeld had voor de einduitslag.

avatar van Gretz
Dankjewel Dance Lover voor het presenteren van de finale. Mooie, verrassende ontknoping en leuke begeleidende stukjes.

1. Daughter - Fossa
2. Amber Arcades - Fading Lines
3. Cigarettes After Sex - K.
4. Eefje de Visser - Jong
5. Weyes Blood - Do You Need My Love
6. A Tribe Called Quest - We the People…
7. Let's Eat Grandma - Eat Shiitake Mushrooms
8. liv - Wings of Love
9. Agnes Obel - Familiar
10. The Slow Show - Ordinary Lives
11. Car Seat Headrest - Drunk Drivers/Killer Whales
12. Radiohead - True Love Waits

avatar van Edgar18
Gretz schreef:
9. Agnes Obel - The Curse
Deed ze verdorie toch met twee liedjes mee deze finale! Leuk ook dat we elkaars nominaties helemaal onderaan zetten .

avatar van Dance Lover
01. A Tribe Called Quest - We The People ( 109 punten, 20 x genoemd ) #1 van Gizzmann Dance Lover & Arrie




Hip Hop leeft! Net als vorig jaar sleept een iconische hiphopproductie op veelbelovende wijze de titel Song van het jaar binnen. A Tribe Called Quest maakte na hun jubeljaren in de jaren `90 een onverwachte rentree, die helaas ten koste ging van Phife Dawg. Gasten met het hart op de juiste plek en niet onnodig cool proberen te doen ''Trendsetters i know, my shit`s cold''. Naast een geslaagde boodschap in deze onzekere tijden voor de wereld en hart onder de riem, is het nummer ook een ongelofelijk lekkere banger in disco`s heb ik zelf mogen ervaren.

Net als Car Seat Headrest kwalificeerde dit collectief zich niet voor hun maandfinale, beide nummers eindigden als #17. We The People wist zich ook maar op het nippertje te kwalificeren voor deze finale, maar was vooraf allerminst een underdog in het deelnemersveld omdat het zich duidelijk kon onderscheiden van de overige nummers. Het nummer werd vaak genoemd en beslechtte vlak voor tijd de tweestrijd tussen hen en CSH in hun voordeel en neemt keihard revanche op alles en iedereen.

Gizzmann schreef:
We the People heb ik op de dag dat ik hem hoorde heel vaak op repeat gehad en heeft zijn kracht nog steeds.

avatar van Gretz
Edgar18 schreef:
(quote)
Deed ze verdorie toch met twee liedjes mee deze finale! Leuk ook dat we elkaars nominaties helemaal onderaan zetten .

Haha, ik ben er even niet met m'n gedachten bij geloof ik. Lig ook al op bed.

Ja, onze smaken botsen hier wat vaker dan in andere spellen. Moet wel zeggen dat alle nummers bij mij in ieder geval een voldoende scoren. Er is er geen bij waar ik met tegenzin naar luister.

avatar van Dance Lover
Tot slot, dank aan allen voor jullie enthousiasme en leuke stukjes, was zelf ook erg verrast toen A Tribe Called Quest over Car Seat Headrest heen wipte.

Wat mij betreft een zeer waardige winnaar!

Mijn eigen lijst:

1. A Tribe Called Quest - We The People ( 9,5 )
2. Eefje de Visser - Jong ( 9 )
3. Amber Arcades - Fading Lines ( 9 )
4. Let's Eat Grandma - Eat Shiitake Mushrooms ( 8,5 )
5. liv - Wings of Love ( 8,5 )
6. Agnes Obel - Familiar ( 8,3 )
7. Weyes Blood - Do You Need My Love ( 7,2 )
8. The Slow Show - Ordinary Lives ( 7 )
9. Car Seat Headrest - Drunk Drivers/Killer Whales ( 7 )
10. Daughter - Fossa ( 5,5 )
11. Cigarettes After Sex - K. ( 5,2 )
12. Radiohead - True Love Waits ( 5 )

avatar van 123poetertjes
Dance Lover bedankt voor het aan elkaar praten van de finale! Verder ook nog een bedankje voor de rest van de organisatie van dit jaar en de actieve meespelers.

Conclusie: best redelijke finale. Maar voor een finale is best redelijk net niet voldoende eigenlijk. Zeker niet vergeleken met vorig jaar, die was briljant. Mijn komst op MuMe lijkt een negatief effect te hebben. Sorry! Winnaar is trouwens wel prima.
Mijn ideale finale zou ongeveer als volgt zijn geweest (zomaar een greep), op persoonlijk vlak alsmede voor de variatie.

- 808 State - In Yer Face (Bicep Remix)
- A Tribe Called Quest - We the People...
- Agnes Obel - Familiar
- Beau - C'mon Please
- Car Seat Headrest - Vincent
- Eefje de Visser - Jong
- Kate Tempest - Europe Is Lost
- Let's Eat Grandma - Eat Shiitake Mushrooms
- Radiohead - Present Tense (als er dan toch een Radiohead in moet...)
- Run The Jewels - A Report to the Shareholders / Kill Your Masters
- Sofi Tukker - Drinkee
- Teleman - Düsseldorf / liv - Wings Of Love / Weyes Blood - Diary / Jessy Lanza - VV Violence

Maar goed, nog een keer mijn lijstje en liveblog.

1. Eefje de Visser - Jong (9,7)
2. Let's Eat Grandma - Eat Shiitake Mushrooms (9,2)
3. Agnes Obel - Familiar (8,5)
4. A Tribe Called Quest - We The People... (8,3)
5. Weyes Blood - Do You Need My Love (7,8)
6. Amber Arcades - Fading Lines (7,8)
7. liv - Wings of Love (7,7)
8. Car Seat Headrest - Drunk Drivers / Killer Whales (7,2)
9. Daughter - Fossa (6,8)
10. Cigarettes After Sex - K. (5,7)
11. Radiohead - True Love Waits (4,0)
12. The Slow Show - Ordinary Lives (4,0)

Edit 23:13: Daar gaat mijn nummer 2 al...

Edit 23:43: M'n middenmoot is al zo'n beetje klaar. Laat de bottom 3 maar snel komen nu, die kwamen echt een flink stuk tekort op de rest. Wel topnieuws dat het beste Nederlandse nummer van het jaar ook het hoogste eindigt. Hup Eefje!

Edit 23:56: yess, mijn gebeden zijn gehoord. Niet te geloven dat deze ooit in in mijn Afrekening heeft gestaan, ik vind hem inmiddels ronduit vervelend. De laatste plek is trouwens gedeeld.

Edit 00:15: daar is de andere stinker. En dat doet me best pijn om te zeggen, want het blijft gewoon een ontzettend goede band. Hopelijk valt het kwartje ooit nog bij dit nummer en eigenlijk de hele maanpoelplaat, maar ik vrees ervoor. Het klinkt zo gemaakt, ik krijg er geen gevoel bij.

Edit 00:35: Bottom 3 op een rij! Dan blijft er toch nog een prima topvier over. Nog even over K.: Op zich best sferisch en ook niet heel vervelend om naar te luisteren, maar in die vijf minuten is er geen enkel moment van spanning, suspense, opwinding, ontroering of wat dan ook. Ik voel helemaal niks, het kabbelt allemaal maar een beetje voort. Wellicht is dat ook waar de K voor staat, voor mij is het in elk geval zeker geen Special K. K van Krappe voldoende kan ook. Dit heb ik eigenlijk ook met stijlgenoten Beach House.

Edit 00:54: Mijn nummer 1 eindigt op 4. Ben ik al behoorlijk trots op, want de algemene tendens is toch wel dat dit niet het sterkste nummer op Nachtlicht is. Maar dat is het natuurlijk weldegelijk. *Luisterbeurt 170 opzetten doet*

Edit 01:05: Geen Obelprijs dus helaas. We The People for the win dan maar!

Edit 01:23: 't is gebeurd! Toch wel een mooie winnaar, al komt ie niet in de buurt van The Blacker The Berry. Had ook liever RTJ of Kate Tempest gezien, maar in elk geval toch wel mooi dat een hiphopnummer (met een goeie boodschap!) toch nog zo scoort. Car Seat Headrest had het net niet, Vincent was geniaal en van de rustige nummers is de Ballad of the Costa Concordia nog een stukje beter. Desalniettemin is DD/KW een fraai melancholisch nummer, maar podium vind ik dus iets teveel eer.

avatar van Gretz
Dansen! Dansen! Iedereen een hoedje op en helemaal los op We the People!
(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Het zit er dan nu echt op wat betreft het muziekjaar 2016. Ik wil de mede-organisatoren nog bedanken voor hun inzet en daarnaast alle users die dit jaar hebben meegestemd en zodoende hebben bijgedragen aan dit prachttopic! Al 7 jaar leeft Song van het Jaar, hopelijk nog vele jaren.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:50 uur

geplaatst: vandaag om 01:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.