MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2016

zoeken in:
Arrie schreef:
(quote)

Op Spotify wordt ie niet vermeld dus wellicht wordt er gewoon gedoeld op zijn aanwezigheid in de clip.

Haha, briljant dat Kanye al een feature krijgt door stil te staan in een videoclip

7744leon schreef:

De acht best beoordeelde nummers van de maand juni uit het topic Maak kennis met... 2016:
Stuart Warwick - Orvillecopter

Moet dit niet Regina Spektor - Bleeding Heart zijn? Die is 10e geëindigd in de rangschikking die hier is opgemaakt, net achter Steady Holiday - Superstar. De beoordelingen daar worden op 2 decimalen afgerond en als de stand dan gelijk is (zoals in het geval van Bleeding Heart en Orvillecopter) dan is het aantal stemmen volgens mij de tiebreak. Dan is het 8 vs. 4 voor Regina Spektor en eindigt zij dus nipt voor Stuart Warwick.

Gretz schreef:
(quote)

Moet dit niet Regina Spektor - Bleeding Heart zijn? Die is 10e geëindigd in de rangschikking die hier is opgemaakt, net achter Steady Holiday - Superstar. De beoordelingen daar worden op 2 decimalen afgerond en als de stand dan gelijk is (zoals in het geval van Bleeding Heart en Orvillecopter) dan is het aantal stemmen volgens mij de tiebreak. Dan is het 8 vs. 4 voor Regina Spektor en eindigt zij dus nipt voor Stuart Warwick.

Scherp! Heb over het hoofd gezien dat Orvillecopter op een gelijkspel stond en gewoon de rangschikking van de spreadsheet overgenomen. Zal het even aanpassen.

7744leon schreef:
(quote)

Daar heb je een punt. Heb hem gewoon van het 'maak kennis met 2016' topic overgenomen, geen idee wat de regels hier over zeggen. Teunnis, wat vind jij er van?

Alleen officiële releases mogen meedoen. Dit zijn gewoon twee releases aan elkaar geplakt in een clip. Op het aanstaande album staan ze ook als losse nummers (niet eens achter elkaar). Colours is de officiële single, dus laten we dan Colours doen.

35. True - Hold It Back
36. Gaika (ft. Mista Silva) - PMVD

37. Midland - Final Credits
38. dBridge & Skeptical - No Discipline

39. The Veils - Low Lays The Devil
40. The Magnetic North - Signs

stardust_be schreef:
31. Michael Kiwanuka - Love & Hate
Die wilde ik ook nomineren . Ik begrijp alleen niet 7744leon waarom deze niet automatisch genomineerd is. Deze staat toch hoger in de afrekening weeklijst dan Beau en Woodkid?

41. Jóhann Jóhannsson - Flight From The City spotify:track:1Kl69g6RB2JmxkcENlU8ln
42. Disclosure feat. Al Green - Feel Like I Do spotify:track:6EyX84foSNmsbVawmxdvNb

43. RY X - Deliverance spotify:track:0lTmVz7A8YJM2fI9k1iMcV
44. Mikael Seifu - How to Save a Life (Vector of Eternity) spotify:track:1j1RdA5282Iz89XKu39XSw

Edgar18 schreef:
(quote)
Die wilde ik ook nomineren . Ik begrijp alleen niet 7744leon waarom deze niet automatisch genomineerd is. Deze staat toch hoger in de afrekening weeklijst dan Beau en Woodkid?

Shit, dat is wel een stomme fout. Zal het even aanpassen.
Hierdoor is Land of All van Woodkid niet meer genomineerd en mag stardust_be nog één nummer nomineren.

45. Phoria - Evolve
46. Keaton Henson - Alright

7744leon schreef:
(quote)

Shit, dat is wel een stomme fout. Zal het even aanpassen.
Hierdoor is Land of All van Woodkid niet meer genomineerd en mag stardust_be nog één nummer nomineren.

Dan vervang ik Michael Kiwanuka door Woodkid
31. Woodkid - Land of All
32. Francis and the Lights (feat. Bon Iver) - Friends

Ploppesteksel schreef:
38. dBridge & Skeptical - No Discipline

Vervanging #38.
38. Unknown (Mood Hut) - Better

Allebei niet op Spotify. Allebei steengoed en vermoedelijk minstens één keer gedraaid op Dekmantel, al was ik daar helaas zelf niet.
No Discipline is ook een vette track, maar ik vermoed dat die in deze setting toch minder werkt. Lange intro, dito outro en veel repetitie: veel meer een nummer dat perfect gemixt moet worden.

47. Harakiri for the Sky - Calling the Rain
48. Warhaus - The Good Lie

49. Mac Miller (feat. Anderson .Paak) - Dang!
50. Massive Attack ( feat. Young Fathers - Voodoo In My Blood

51. Xenia Rubinos - Right? spotify:track:5IOWD5JUW6cBdhV3MeG5ZW
52. Katatonia - Serac spotify:track:1IOsTnAKskAOhuO7P7KlQD

53. Justice - Safe And Sound
54. The Avalanches - The Noisy Eater spotify:track:4jsviyzIo6u9KCFKZpdDTE

Nog gegadigden die een nominatie willen afvaardigen?

Anders vanaf 20u iedereen nog een nummer laten nomineren als die voor de andere organisatoren ok is?

Wat mij betreft een goed idee!

Prima, mag van mij ook wel een (on)officiële regel worden als het na 3 dagen nog niet vol zit.

Ik smokkel tien minuutjes want ik moet er nu vandoor. Wat mij betreft mag een ieder die dat wil vanaf nu nog één extra nummer nomineren.

55. NAO - In The Morning spotify:track:3pRyeZCIGdaO84RSBj9Bj7

57. Promise and the Monster - Time of the Season spotify:track:2IVig1M6fqjyCO5GWmirAW

58. Trim - Man Like Me spotify:track:14woAXdRZLOqSIl94z4SEG

59. Empty Houses - Rope

60. Aafke Romeijn - XOXO spotify:track:0rNrCYvzJauOoxjY5E2L3n (ik vond geen link buiten Spotify)

62. The Naked and Famous - Higher

Gast
geplaatst: vandaag om 21:05 uur

geplaatst: vandaag om 21:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.