Muziek / Muziekgames / Hip Hop top 100
zoeken in:
0
zaaf
geplaatst: 22 maart 2016, 22:32 uur
ik weet niet of dat nodig is, maar het idee is stimulerend.
0
geplaatst: 22 maart 2016, 23:02 uur
Niet echt het idee van een objectief samengestelde lijst lijkt me. Meer mensen taggen lijkt me een betere optie.
0
geplaatst: 22 maart 2016, 23:04 uur
Ik ben gewoon een bemoeial:
Een tweede stemronde doen waarbij je alleen op nummers uit de top 100 van de eerste ronde kunt kiezen?
Een tweede stemronde doen waarbij je alleen op nummers uit de top 100 van de eerste ronde kunt kiezen?
0
zaaf
geplaatst: 22 maart 2016, 23:24 uur
dat zou ook kunnen idd. maar wat Luuk zegt, als er genoeg mensen meedoen, dan worden er voldoende tracks 2x of meer genoemd.
dus zegt het voort!
dus zegt het voort!
0
geplaatst: 23 maart 2016, 16:50 uur
Leuk idee. Probeer mee te doen 
Als ik tijd heb, maak ik een lijstje, maar vind het wel erg lastig.

Als ik tijd heb, maak ik een lijstje, maar vind het wel erg lastig.
0
zaaf
geplaatst: 25 maart 2016, 07:07 uur
hee, het valt stil... nog aan t puzzelen allemaal? er zijn nu nog veel te veel nummers 1 x genoemd!
en vergeet ATCQ niet!
en vergeet ATCQ niet!

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 25 maart 2016, 08:06 uur
zaaf schreef:
Eh... die top 100 met veel slechts 1x genoemde tracks zou kunnen, ligt een beetje aan het aantal deelnemers. Alternatief was een startlijst, maar dat vergroot de animo niet.
Ik denk dat jouw wcs niet helemaal zal uitkomen, mss aan het eind van de lijst (deels dus) wel.
Dus fijn dat je meedoet
Eh... die top 100 met veel slechts 1x genoemde tracks zou kunnen, ligt een beetje aan het aantal deelnemers. Alternatief was een startlijst, maar dat vergroot de animo niet.
Ik denk dat jouw wcs niet helemaal zal uitkomen, mss aan het eind van de lijst (deels dus) wel.
Dus fijn dat je meedoet
Je kunt ook eerst de nummers tellen die meer dan 1 keer zijn genoemd. Een nummer dat 2 keer is genoemd heeft voor mij bij de punk top 100 meer waarde als alle nummers 1 die slechts 1 keer zijn genoemd, en is de lijst gemeenschappelijker. Ook maak ik daar nog een bands klassement, omdat je gevaar loopt dat bands met veel materiaal met veel verschillende nummers worden genoemd.
0
geplaatst: 25 maart 2016, 10:19 uur
Of hier een berichtje plaatsen? Genres >> Hip-Hop >> De hiphop top 100 van...
0
zaaf
geplaatst: 25 maart 2016, 11:45 uur
DjFrankie schreef:
Je kunt ook eerst de nummers tellen die meer dan 1 keer zijn genoemd. Een nummer dat 2 keer is genoemd heeft voor mij bij de punk top 100 meer waarde als alle nummers 1 die slechts 1 keer zijn genoemd, en is de lijst gemeenschappelijker. Ook maak ik daar nog een bands klassement, omdat je gevaar loopt dat bands met veel materiaal met veel verschillende nummers worden genoemd.
Goeie gedachten. Dat 2e had ik ook bedacht. Dus dat is helemaaaaal een goeie gedachte (quote)

0
geplaatst: 25 maart 2016, 12:21 uur
Bedankt. Helemaal gemist dat dit bestond, maar hier ga ik vanzelfsprekend mijn bijdrage aan leveren. Stom dat sommige topics niet in 'updates' verschijnen (iemand die weet waarom?).
0
zaaf
geplaatst: 25 maart 2016, 12:23 uur
ja, dat gebeurt "vanzelf" als je in een topic post. anders moet je zelf het topic in je updates plaatsen.
dus getagd worden (of topics op deze manier doorlinken) is wel fijn ja
dus getagd worden (of topics op deze manier doorlinken) is wel fijn ja
0
geplaatst: 25 maart 2016, 12:24 uur
Nee, dan komt het in 'Mijn Updates'. Sommige topics komen bij mij echter ook niet in 'Updates' terecht. Maar goed, niet zo boeiend verder, en er zijn zat users getagd. Kan later nog wel even kijken of ik er nog meer kan bedenken 

0
zaaf
geplaatst: 25 maart 2016, 12:25 uur
en luuk heeft dat berichtje zelf al bij de top 100 geplaatst. het gaat stormen!
0
zaaf
geplaatst: 25 maart 2016, 15:15 uur
Er zijn tot nu toe 19 nummers meer dan 1 x genoemd. Dat moet veeeel meer!
Ik verwacht toch nog wel een flink aantal lijstjes. (ook die van mezelf
)
)
0
geplaatst: 25 maart 2016, 16:01 uur
zaaf schreef:
)
) Als je die van mij overneemt hebben we al met een beetje mazzel 39 dubbelingen.
0
geplaatst: 25 maart 2016, 16:16 uur
niels94 schreef:
Nee, dan komt het in 'Mijn Updates'. Sommige topics komen bij mij echter ook niet in 'Updates' terecht. Maar goed, niet zo boeiend verder, en er zijn zat users getagd. Kan later nog wel even kijken of ik er nog meer kan bedenken
7744leon schreef:
Topics uit musicgames komen niet bij de Updates.
Topics uit musicgames komen niet bij de Updates.
Je kan dat wijzigen in je persoonlijke instellingen/voorkeuren.
0
geplaatst: 27 maart 2016, 12:14 uur
Ik ben er wel degelijk mee bezig maar vind dit nog moeilijker dan ik al dacht. Hoop het vandaag te sturen.
0
zaaf
geplaatst: 27 maart 2016, 12:25 uur
^O^
Ernie schreef:
Iets om over na te denken tijdens het werk morgen
Je mag mijn lijst dus binnen 24u verwachten
Nog bezig Ernie? Of is er iets met verzenden misgegaan?Iets om over na te denken tijdens het werk morgen
Je mag mijn lijst dus binnen 24u verwachten

0
geplaatst: 27 maart 2016, 13:11 uur
Ik vind het nog het lastigste om een onderscheid te maken tussen echte goede liedjes of goede muzikanten waarvan ik vind dat ze er in thuis horen... Bijvoorbeeld MF Doom vind ik wel één vd besten maar hij schrijft niet per sé goede liedjes....
Ik ga toch meer voor echt goede nummers... Hoe doen jullie dit??
Ik ga toch meer voor echt goede nummers... Hoe doen jullie dit??
0
geplaatst: 27 maart 2016, 13:19 uur
Ik begrijp je niet zo goed. Als MF DOOM geen goede nummers heeft volgens jou hoort hij niet in je top 20.
Ik ben "gewoon" voor mijn twintig favorieten gegaan (één nummer per album). Dat heb ik althans geprobeerd. Met onder anderen één nummer met MF DOOM
Ik ben "gewoon" voor mijn twintig favorieten gegaan (één nummer per album). Dat heb ik althans geprobeerd. Met onder anderen één nummer met MF DOOM

0
geplaatst: 27 maart 2016, 13:37 uur
MF Doom vind ik een briljante flow hebben en geniale teksten schrijven. Daardoor heeft hij in mijn ogen klassieke platen gemaakt. Maar hij heeft daarentegen nog nooit een nummer gemaakt wat ik echt op zichzelf vind staan en heel mooi vind of klopt in alle opzichten.
Bijvoorbeeld Kanye West vind ik dan weer een flapdrol maar heeft met bijvoorbeeld Runaway een soort Wish You were here (vind ik het schoolvoorbeeld van een sterk lied in alle opzichten) van de hiphop gemaakt...
Nu ik dit zo schrijf denk ik dat ik gewoon moet gaan voor goede nummers
Bijvoorbeeld Kanye West vind ik dan weer een flapdrol maar heeft met bijvoorbeeld Runaway een soort Wish You were here (vind ik het schoolvoorbeeld van een sterk lied in alle opzichten) van de hiphop gemaakt...
Nu ik dit zo schrijf denk ik dat ik gewoon moet gaan voor goede nummers

0
geplaatst: 27 maart 2016, 13:39 uur
Volledig gericht op losse nummers. Illmatic zou in een hip-hop album toplijst zeker in de top 5 staan, maar toch vond ik 20 andere nummers los beter dan welk nummer van Illmatic dan ook.
Edit: Hetzelfde wat lowieke dus zegt
Edit: Hetzelfde wat lowieke dus zegt

0
geplaatst: 27 maart 2016, 16:51 uur
Bij DOOM zit ik ook met dat probleem. Geniale rapper, maar kan slechts een nummer opsommen dat ik zo hoog in een track-toplijst zou gooien. Die zit er dan ook in. Zo zijn er nog wel wat mc's met dat euvel.
0
geplaatst: 27 maart 2016, 17:04 uur
Fazers, ?, Rhymes Like Dimes, November Has Come, America's Most Blunted, hele stapels nummers van MM..FOOD en The Mouse and The Mask... 
Ik snap jullie punt wel hoor. Ik heb het vooral met Madvillainly, van begin tot eind geniaal maar als geheel is het sterker dan los. Niet dat het los niet sterk is, hoor, integendeel, elk nummer is heerlijk, maar het gaat daarbij duidelijk niet om de uitschieters.

Ik snap jullie punt wel hoor. Ik heb het vooral met Madvillainly, van begin tot eind geniaal maar als geheel is het sterker dan los. Niet dat het los niet sterk is, hoor, integendeel, elk nummer is heerlijk, maar het gaat daarbij duidelijk niet om de uitschieters.
0
geplaatst: 27 maart 2016, 17:56 uur
Heb mijn lijstje ingeleverd, toch maar even een 1 per artiest regel gehanteerd, gezien ik ander 7 keer Opgezwolle in mijn top 20 had staan.
(al staan er alsnog 6 nederlandse hiphopnummers in)
(al staan er alsnog 6 nederlandse hiphopnummers in)
0
geplaatst: 27 maart 2016, 19:48 uur
* denotes required fields.